Skip to main content

♥ ေရွ႕ဆံုးတန္း အလယ္ခံုကလူႏွစ္ေယာက္

(တစ္)
သမီးေရ…။
ေဖေဖမၾကာမၾကာဆိုသလို သတိရေနမိတဲ့ လူေတြျဖစ္ရပ္ေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ အဆိုေတာ္ထူးအိမ္သင္ တစ္ေယာက္လည္းပါတယ္ဆိုရင္ သမီးတစ္ေယာက္ အံ့မ်ား အံ့ၾသေနမလားပဲ။ အခုဆို ၁၄-၈-၂၀၀၄ တုန္းက ဆံုးခဲ့တဲ့အဆိုေတာ္ထူးအိမ္သင္ မရွိေတာ့တာ ၁ ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ သူ႔ဂီတကိုခ်စ္တဲ့အေၾကာင္း သူ႔အႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးတဲ့ အေၾကာင္း သူသူငါငါေျပာေနၾက ေရးေနၾက တာေတြကေတာ့ တြက္ေရလို႔မဆံုးႏိုင္ ေအာင္ပါပဲေလ။ သည္အထဲမွာ ေဖေဖသူ႔ကို သတိရေနမိပံုကက်ေတာ့ တစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာမ်ား ျဖစ္ေလေရာ့သလား မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး၊ သမီးရယ္။ ေလာကအေပၚမွာ စိတ္ကိုထားသိုတဲ့ဟန္ပန္ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ဟန္ခ်က္… ဒါေတြကို ေဖေဖက သတိရေနမိတာပါ။

(ႏွစ္)
အဆိုေတာ္ထူးအိမ္သင္ကို ေဖေဖမရင္းႏွီးလွပါဘူး။ ၁၉၈၀ အလြန္ ႏွစ္ေတြထဲမွာ ကဗ်ာဆရာေအာင္ေ၀း မဟာ၀ိဇာတက္ဖို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲကို ေရာက္အလာမွာ မၾကာခဏဆိုသလို သူေနတဲ့အေဆာင္ကို ေဖေဖေရာက္သြားျဖစ္တယ္။ ဂ်ပ္ဆင္ရိပ္သာ ေဘးက ႏွစ္ထပ္အိမ္ကေလးတစ္အိမ္ရဲ႕ ေအာက္ထပ္ကိုေလ။ ေမာင္သုန္ရယ္ ေနမ်ဳိးေဇာ္ရယ္ ကိုေအာင္ေ၀းရယ္ ထူးအိမ္သင္ရယ္စုၿပီး ရန္ကုန္ကို ၾကံ့ၾကံ့ခံဖို႔၊ ၿပီးေတာ့ သိမ္းပိုက္ဖို႔ေရာက္ေနၾကတဲ့ အိမ္ကေလးေပါ့။ အဲသည့္မွာ ထူးအိမ္သင္ကို ပထမဆံုး ေဖေဖသိခဲ့ဖူးတာပါ။ ေနာက္ေတာ့ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး အျဖစ္ေတြအမ်ားႀကီးထဲမွာ သူလည္း ႏိုင္ငံသိအဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားခဲ့၊ ေဖေဖလည္း အညာက တကၠသိုလ္ေလးတစ္ခုကို ေရာက္သြားခဲ့ေပါ့။
တစ္ခါမွာေတာ့ ေဖေဖရန္ကုန္ကိုေရာက္တဲ့အခုိက္ ေလထန္ကုန္းမွာ ကိုေအာင္ေ၀းနဲ႔ ဆံုျဖစ္တယ္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ထူးအိမ္သင္ စတိတ္ရႈိးရွိတ့ရက္ ျဖစ္ေနၿပီး မလွမ္းမကမ္းမွာရွိတဲ့ ႏွင္းဆီလႈိင္း ေတးထုတ္လုပ္ေရးဆိုင္ထဲကို ထူးအိမ္သင္ ၀င္သြားတာေတြ႕လိုက္တဲ့အခါ ကိုေအာင္ေ၀းက စတိတ္ရႈိးၾကည့္ဖို႔ သူ႔ဆီက လက္မွတ္သြားေတာင္းဖို႔ ခ်က္ခ်င္းဆံုးျဖတ္ၿပီး ေဖေဖတို႔ႏွစ္ေယာက္သား ႏွင္းဆီလႈိင္းကို ေရာက္သြားျဖစ္တယ္။ ဆိုင္ထဲမွာ လမ္းကိုေက်ာေပးထိုင္ေနတဲ့ ထူးအိမ္သင္ရွိရာကို ကိုေအာင္ေ၀းသြားတယ္။ ေဖေဖက ဆိုင္ေပါက္၀မွာ ေစာင့္လို႔ေပါ့။ ဟိုမွာ… ကိုသာခ်ဳိ ပါတယ္ကြ။ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ၾကည့္မွာဆိုတဲ့ ကိုေအာင္ေ၀းရဲ႕အသံနဲ႔အတူ ထူးအိမ္သင္က ေဖေဖရွိရာ တစ္ခ်က္လွည့္ၾကည့္တယ္ေလ။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ လက္မွတ္ႏွစ္ေစာင္နဲ႔အတူ ကိုေအာင္ေ၀းျပန္ထြက္လာေတာ့တာပါပဲ။

(သံုး)
ေဖေဖက သမီးကိုေျပာျပခ်င္တဲ့အေၾကာင္းက စတိတ္ရႈိးညက အေၾကာင္းပါ။ ထူးအိမ္သင္တစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲမို႔ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ဆိုေနရာက ပြဲအလယ္ေလာက္မွာ ပြဲခင္းတာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္ အေမွာင္ထဲကေန ေဖေဖတို႔ဆီေရာက္လာပါတယ္။ သူက ေဖေဖတို႔ရဲ႕နာမည္ေတြကို လာေမးတာပါ။ ထူးအိမ္သင္က ေမးခုိင္းတာပါတဲ့။ ေရွ႕ဆံုးခံုတန္း အလယ္ကလူႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ နာမည္ေတြကို ေမးခဲ့ဖို႔ ခံုနံပါတ္နဲ႔တကြ ပြဲမစမီကတည္းက မွာထားလို႔ လာေမးတာပါတဲ့။ ၿပီးရင္ ထူးအိမ္သင္ကိုျပန္ေျပာရမွာပါ တဲ့။ ေဖေဖေလ အံ့ၾသမႈနဲ႔အတူ ေလးစားျခင္းပါ ဆက္တိုက္လိုက္ပါလာခဲ့ၿပီး သူ႔ရဲ႕ ပါးနပ္မႈ၊ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးထက္ျမက္မႈ၊ စိတ္အထားအသိုဟန္ပန္ေတြကို ပါးပါးကေလး အကဲခတ္ႏိုင္မႈေတြကို အသိအမွတ္ျပဳရင္း စတိတ္ေပၚကသူ႔ကို ေငးၾကည့္ ေနမိခဲ့တာအမွန္ပါပဲ။

(ေလး)
သူ႔ရဲ႕ဂီတကို ျမတ္ႏိုးလို႔ ေဖေဖက လက္မွတ္ေတာင္းတယ္။ သူကလည္း ၾကည့္ေစခ်င္္လို႔ လက္မွတ္ေပးတယ္။ တကယ္လာၾကည့္မၾကည့္ သူသိခ်င္ေနပံုဟာ သိပ္ကိုအဆင့္အတန္းျမင့္လြန္းပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ေဖေဖတို႔မသြားျဖစ္လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေပးျဖစ္မိခဲ့ေသာ္ ဒါမွမဟုတ္ ေရာင္းစားမိခဲ့ေသာ္ ေၾသာ္… ေရွ႕ဆံုးတန္း အလယ္ခံုကလူႏွစ္ေယာက္က ကိုေအာင္ေ၀းနဲ႔ ကိုသာခ်ဳိတို႔ႏွစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါလားဆိုၿပီး စတိတ္ေပၚမွာ သီခ်င္းဆိုရင္းက သူဘယ္ေလာက္နာက်င္ရွာမလဲ။ ငါ့ဂီတ ငါ့အႏုပညာကို တကယ္မခ်စ္ဘဲနဲ႔ကြာဆိုၿပီး ေဖေဖတို႔ကို ဘယ္ေလာက္ စက္ဆုပ္သြားေလမလဲ။ ေရွ႕ဆံုးတန္း အလယ္ခံုမွာ သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ေတာင္းသြားသူႏွစ္ေယာက္ တကယ္ေရာက္မေရာက္ သူ သိခ်င္တာ မွန္တယ္။
စာေပေလာကမွာ ေဖေဖ့မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရွိတယ္ သမီးရဲ႕။ ဘယ္စာေရး ဆရာရဲ႕ စာအုပ္ထြက္ထြက္ ဘယ္မဂဇင္းဘယ္ဂ်ာနယ္ထြက္ထြက္ ေမတၱာလက္ေဆာင္ ဆိုၿပီးေတာင္းလိုက္တာပဲ။ ေနာက္ေတာ့ နာရီပိုင္းေတာင္မဆိုင္းဘူး၊ နီးရာဆိုင္မွာ ေရာင္းစားပစ္လိုက္ေရာ။ စာေရးဆရာေတြကိုယ္စား သူ႔ကို ဖတ္ေတာ့ဖတ္ၾကည့္လိုက္ ေစခ်င္ေသးတာေပါ့ သမီးရဲ႕။ ခုေတာ့ ဖန္တီးသူေတြရင္ထဲ ဘယ္လိုမ်ား ရွိေလမလဲ။ တကယ္ဖတ္မယ့္လူကို ေပးခ်င္ၾကမွာ အမွန္မလြဲပဲေလ။
ဟိုး တစ္ခါ မီးရထားနဲ႔ ခရီးသြားတုန္းက ေဖေဖ့ေရွ႕မွာထိုင္ေနတဲ့ လူငယ္တစ္ ေယာက္ ေရသန္႔ဘူးကို မၾကာမၾကာေမာ့ေသာက္လို႔။ ေရလည္းကုန္ေရာ ေရသန္႔ဘူးကို လႊင့္ပစ္လိုက္ဖို႔ ရထားျပတင္းေပါက္ကေန အျပင္ကို ၾကည့္လိုက္ၿပီးကာမွ မပစ္ေတာ့ဘဲ ျပန္ခ်ထားလိုက္ပံုကို ေဖေဖစိတ္၀င္စားၿပီး ေမးၾကည့္မိဖူးတယ္။ ရြာတစ္ရြာနားကို ေရာက္မွ ပစ္ေတာ့မယ္တဲ့။ ဘာေလးညာေလး ထည့္သံုးလို႔ရတာေပါ့တဲ့။ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ေရသန္႔ဘူးခြံေလးတစ္ခု ညအေမွာင္ထဲကို လႊင့္ပစ္လုိက္ဖို႔ကိစၥမွာေတာင္ သံုးမယ့္ေနရာကို ေရာက္သြား ေအာင္ ပို႔ဖို႔ စိတ္ကူးရတဲ့ အျမန္ရထားႀကီးေပၚက လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ထားကို ေဖေဖေလးစားေနမိတယ္။
တကယ္ေသာက္မယ့္လူကိုသာ ေရတစ္ခြက္ခပ္ေပးမိဖို႔။ တကယ္ပန္မယ့္ သူကိုသာ ပန္းတစ္ပြင့္ ခူးေပးမိဖို႔။ တကယ္လင္းမယ့္လူကိုသာ မီးတစ္ပြင့္ထြန္းေပးမိဖို႔ ေဖေဖတို႔ ပါးနပ္သင့္ၾကတယ္ေလ။ ထူးအိမ္သင္ဆီက ေမတၱာလက္မွတ္ေတာင္းခဲ့ၾကတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ေရွ႕ဆံုးတန္းအလယ္ခံုႏွစ္ခံုမွာ သီခ်င္းေတြကို တစ္ညလံုး နားေထာင္ခဲ့ၾကပါေသာ္ေကာ သမီးရယ္…။

ဆရာေမာင္သာခ်ဳိ၏ လက္ေအာင္ (သမီးဖတ္ဖို႔) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပပါသည္။
<<<ေတဇာ>>>

Comments

  1. စာဖတ္သူFebruary 24, 2010 at 5:49 PM

    ဆရာေမာင္သာခ်ိဳရဲ႕ သမီးဖတ္ဖို႔စာအုပ္ကို တစ္ခါမွ မဖတ္ဖူးဘူး။ေက်းဇူး။

    ReplyDelete
  2. အစိမ္းေရာင္ background ေပၚမွာ အနက္ေရာင္ စာလုံးေတြ ေရးထားေတာ့ ဖတ္လုိ႕ မေကာင္းဘူးဗ်ာ။ အျဖဴေရာင္ စာလုံးေတြကေတာ့
    ဖတ္လုိ႕ရပါတယ္။

    ReplyDelete
  3. Sorry အစ္ကိုေရ။ Blog Template ေျပာင္းၿပီး စာလံုးအေရာင္ မျပင္ရေသးဘဲ က်န္ေနတာပါ။ Post အေဟာင္းေတြမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဒီလို ျဖစ္ေနေသးတယ္။ နည္းနည္းခ်င္းစီ ျပန္ျပင္ေနပါတယ္။ :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ