Skip to main content

“ဥေပကၡာႏွင့္ တာ၀န္”

တေလာက Facebook ေပၚမွာ ျမန္မာေမာ္ဒယ္ဆိုတဲ့ Link တစ္ခု တင္ထားတာေတြ႕လို႔ ၀င္ၾကည့္မိပါတယ္။ ဘီကီနီ၀တ္ ျမန္မာေမာ္ဒယ္ေလးရဲ႕ ပံုက Click မႏွိပ္ႏွိပ္မိေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေနသလို ျဖစ္ေနတယ္ :P ။ နာမည္က ေမဘယ္စိုးဆိုလား...။ ေကာင္မေလးက ကၽြန္ေတာ့္အျမင္မွာေတာ့ မဆိုးပါ။ မဆိုးပါဆိုတာ... တင္ထားေတာ့လည္း ၾကည့္လိုက္တဲ့သေဘာကိုေျပာတာပါ။ အျပစ္ေျပာစရာ ဘာဘာညာညာ ရွာမေတြ႕ဘူးလို႔ ေျပာတာပါ။ အဲ... ဒါေပမဲ့ ေအာက္နားမွာေတာ့ “အမည္မေဖာ္လိုတစ္ဦး” (Anonymous) က ဒီလို Comment ေပးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

“ဗမာမေတြ ဖက္ရွင္အေႀကာင္းကုုိ နားမလည္တာလား၊ ဘာလားမသိ၊ ဒီေရကူး၀တ္စုုံဟာ အေပါစားဆန္လြန္းလုုိ ့ ဘယ္သူမွ ၀တ္မဲ့လူမရွိဘူး။ အင္တာနက္ကုုိ နည္းနည္းပါးပါးတက္ႀကည့္ျပီးမွ ဖက္ရွင္ပုုံ ရုုိက္ႀကပါ” တဲ့...။

အထက္ပါ Comment ရွင္ကို စိတ္ထဲက နည္းနည္းခ်ဥ္သြားမိတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ေရကူး၀တ္စံုနဲ႔ Post ေပးတာ ဘာျပႆနာမ်ားရွိလဲ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမရပါဘူး။ လက္လည္းမခံပါဘူး။ အကယ္၍ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈရႈေထာင့္အရ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားစရာတခ်ဳိ႕ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ သက္သက္အရေတာ့ ကန္႔ကြက္စရာအေၾကာင္း လံုး၀မရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေအာက္ကေန ဒီလို Comment ျပန္ေပးမိလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာ ျမန္မာ... ျမန္မာေတြ ဖက္ရွင္အေၾကာင္း နားလည္လား မလည္လားေတာ့မသိဘူး...။ ေသာက္ျပစ္တင္တတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ ကမၻာမွာ ထိပ္တန္းအဆင့္ရွိမယ္ထင္တယ္...။ တစ္ခုသိထားရမွာက ဒီေမာ္ဒယ္ဟာ ေ၀လမင္းသမီးမဟုတ္ဘူး။ ေမာ္ဒယ္ဆိုထဲက ဘီကီနီနဲ႔လည္း ရိုက္ခ်င္ရိုက္မွာပဲ၊ ကိုယ္တံုးလံုးရိုက္ၿပီး တင္ခ်င္လည္းတင္ပဲ...။ သူ႔သေဘာပဲ..။ သူေက်နပ္လို႔ သူလုပ္တာပဲ...။ Miss Universe ေရြးပြဲေတာင္ ဘီကီနီနဲ႔ၿပိဳင္ရတာ... အထက္က ဖက္ရွင္ဆရာႀကီး ဒီေလာက္ေတာင္ မသိဘူးလား၊ တမင္ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္ၿပီး ေသာက္သံုးမက်တဲ့ ဗမာေတြလို႔ ေျပာခ်င္တာလားေတာ့ မသိဘူး။ ျမန္မာလိုရိုက္ထားၿပီး ျမန္မာလို႔ယူဆရမယ့္လူက ျမန္မာေတြကို ႏွိမ္တဲ့ေလသံ သိသိသာသာပါေနတာေတြ႕ရတယ္...။ အဲ .... က်ဳပ္လို စကၠေထြးရီေလး ရိုက္ေပးတာဆိုရင္ေတာ့ ေျပာတတ္ဘူး....။ သမီးေရ..ေတာ္ၿပီကြယ္....ဆရာေဒါသထြက္တယ္... ဒါေတြကိုျမင္ရတာ... (စကၠေထြးရီသို႔ စိတ္မသက္မသာ လွမ္းေျပာလိုက္သည္)

ဇာတ္လမ္းက မဆံုးေသးပါဘူး။ အဲဒီလို Comment ျပန္ေပးၿပီးေတာ့ Online ေပၚက ရင္းႏွီးတဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို ျမန္မာေမာ္ဒယ္ေလးမ်ား ၾကည့္ခ်င္မလားဆိုၿပီး အဲဒီ Link ကို လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ Comment ေပးထားတယ္ လို႔ပါ သံေခ်ာင္းေခါက္လိုက္ေသးတယ္...။ သူက “ဥေပကၡာမျပဳႏိုင္ေသးဘူးလား” ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ပါတယ္။ ေနာက္ သူကဆက္ေျပာတယ္။ “ပင္ပန္းတာေပါ့တဲ့...။ သူလည္းၾကည့္ၿပီးသြားၿပီတဲ့၊ သူ႔အတြက္ ဒီကိစၥဟာ ဘာမွ မထူးျခားဘူး” လို႔ သူက ဆိုလာတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္က ျပန္လည္ေဆြးေႏြးဖို႔ လိုအပ္လာပါၿပီ။


<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>

လူတစ္ေယာက္ဟာ မိမိသေဘာမတူႏိုင္တဲ့၊ မႏွစ္သက္ႏိုင္တဲ့ အျပဳအမူ၊ အယူအဆေတြကို ေတြ႕ခဲ့ရင္

ကန္႔ကြက္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ေဒါသထြက္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ မႀကိဳက္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။

ဆန္႔က်င္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။

ထို႔အတူပဲ “ငါနဲ႔မဆိုင္ ေဘးမွာထိုင္” သေဘာထားခြင့္ လည္း ရွိေနတာပါပဲ။


<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>



“မင္းေမာ္ကြန္း ဗုဒၶဘာသာကို ဘာေၾကာင့္ေစာ္ကားတာလဲ” “ လူသားစားေသာ လူမ်ား” စသည္ျဖင့္ Online ေပၚမွာ Forwarded Mail ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတာ အားလံုးသိၾကမွာပါ။ ဒါေတြကေတာ့ ၀ါဒျဖန္႔ခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာနဲ႔ ျဖန္႔ေ၀ၾကတယ္။ ဒါေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ တုန္႔ျပန္ခ်က္က အံ့ၾသႏိုင္တယ္၊ မုန္းတီးႏိုင္တယ္၊ မႀကိဳက္ရင္ မႀကိဳက္ဘူး ေ၀ဖန္လို႔ရပါတယ္။ ျပႆနာမရွိပါဘူး။ အဲ.. ေစာေစာက သူငယ္ခ်င္းေျပာသလို ဒါေတြကို ဥေပကၡာျပဳထားလိုက္လည္း ရပါတယ္။ ဥေပကၡာျပဳထားတာ ေကာင္းလား၊ တုန္႔ျပန္တာေကာင္းလား ကၽြန္ေတာ္ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အက်င့္စရိုက္၊ စိတ္သေဘာထားအလိုအရ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ျပဳမူႏိုင္ပါတယ္။

ေမာ္ဒယ္မေလးကိစၥျပန္ေကာက္ရရင္ အဲဒီေနရာမွာ ျမန္မာေတြကို ႏွိမ္ႏွိမ္ခ်ဳိးခ်ဳိးေျပာထားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္မမန္႔ဘဲ ဒီတိုင္းထားလိုက္လည္း ဘာျပႆနာမွမရွိပါဘူး။ ထို႔အတူပဲ... ခုလို ၀င္ေျပာလုိက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာရွိမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မယူဆပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ပင္လည္း မပင္ပန္းပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုျပန္မန္႔လိုက္တဲ့အတြက္ တစ္ဘက္လူက သူ႔အယူအဆကိုျပင္သြား မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း ျပန္ၿပီးတိုက္ခုိက္ေကာင္း တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာထားတာကို သူလံုး၀ မဖတ္မိဘဲလည္း ေနခ်င္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြက စဥ္းစားရမယ့္ ကိစၥေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အကယ္၍ ဖတ္မိခဲ့လို႔ရွိရင္ သူ႔အယူအဆ မျပင္တာေတာင္မွ... သူနဲ႔ဆန္႔က်င္သူတစ္ေယာက္ ရွိေၾကာင္း၊ သူ႔အျမင္ကို လူတစ္ေယာက္ လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း အနည္းဆံုးေတာ့ သူသိသြားမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေနာက္တစ္ခါ လက္လြတ္စပယ္ Comment ေပးဖို႔ မသိစိတ္မွာေတာ့ တြန္႔ဆုတ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ ပုဂိၢဳလ္ေရး အေတြးပါ။ မွန္တယ္၊ မွားတယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။

Online ေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္... လူတစ္ေယာက္ဟာ မိမိသေဘာမတူႏိုင္တဲ့၊ မႏွစ္သက္ႏိုင္တဲ့ အျပဳအမူ၊ အယူအဆေတြကို ေတြ႕ခဲ့ရင္ ကန္႔ကြက္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ေဒါသထြက္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ မႀကိဳက္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဆန္႔က်င္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ထို႔အတူပဲ “ငါနဲ႔မဆိုင္ ေဘးမွာထိုင္” သေဘာထားခြင့္ လည္း ရွိေနတာပါပဲ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ဥေပကၡာ၀ါဒက်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္အတြက္ တာ၀န္ကိုေတာ့ မေက်ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မိမိက ဘာမွ၀င္မေျပာတဲ့အတြက္ အားလံုးေက်နပ္ေနတယ္လို႔ တစ္ဘက္လူက ယူဆသြားႏိုင္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ပါ။

ဥပမာေလးတစ္ခု ေျပာပါမယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ သြက္သြက္ခါေအာင္ မီးပ်က္ပါတယ္။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းက အင္တာနက္ဆိုင္မွာ လုပ္ပါတယ္။ ကဲ ... မီးပ်က္တဲ့ကိစၥကို သူဘယ္လိုသေဘာထားမလဲ။ ကြန္ပလိန္းတက္မလား ဥေပကၡာပဲျပဳထားမလား။ တကယ္လို႔ ကြန္ပလိန္းတက္မယ္ဆိုရင္လည္း ျမည္တြန္ ေတာက္တီးတာ၊ ဆဲတာ၊ မေက်မနပ္ျဖစ္တာ၊ ေဒါသထြက္တာ... ဒါေတြပဲ လုပ္စရာ ရွိပါတယ္။ လူထုေအာ္သံထဲ ထည့္လို႔ရတဲ့ကိစၥမ်ဳိးမွမဟုတ္တာ။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြဟာ (ခံရတဲ့) လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလိုအေလ်ာက္တုန္႔ျပန္ခ်က္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွာင္လႊဲလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ဒီကိစၥကို ဥေပကၡာျပဳထားႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ေကာင္းပါတယ္ဆိုတာ မီးပ်က္လည္း စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏိုင္ေသးတယ္ဆိုရင္ေပါ့။ သူ႔အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ အဲ.. ဒါေပမဲ့.. မိမိအိတ္ကပ္ထဲက ဆီဖိုးေတာ့ ေလွ်ာ့ေနမွာပါပဲ။ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္ဆိုေပမဲ့ စီးပြားေရး ထိခိုက္ေနပါၿပီ။ စီးပြားေရးအတြက္ ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဥေပကၡာ၀ါဒနဲ႔ ေျဖရွင္းလို႔ မရပါ ဘူး။

လူတစ္ေယာက္ဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ ေနတယ္ဆိုရင္ လူမႈျပႆနာေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႔ရာ တာ၀န္လံုးလံုးရွိေနပါၿပီ။ ဒါကို ေရွာင္ေျပးလို႔မရပါဘူး။ ေတာထဲေတာင္ထဲ တစ္ေယာက္ထဲသြားေနမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အခက္အခဲ ျပႆနာေတြကို စိုးစဥ္းမွ် တုန္လႈပ္မႈမရွိတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္ေကာင္ေတြကို ၀ထၳဳေတြထဲမွာ ေတြ႕ဖူးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ၀ထၳဳထဲမွာပါ။ အျပင္ဘ၀မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မီးပ်က္တာကို ထိုင္ဆဲၿပီး ေဒါသထြက္ေနရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မေက်နပ္ခြင့္ ကန္႔ကြက္ခြင့္ရွိတယ္လို႔ ဆိုတာပါ။ ထို႔အတူ ဥေပကၡာျပဳခြင့္လည္း ရွိပါတယ္။ (ျပဳႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေပါ့ေလ...)

ဒီလို လူမႈကိစၥရပ္ေတြကို တုန္႔ျပန္နည္း ႏွစ္နည္း (ထင္ျမင္ခ်က္ေပးျခင္း/ ဥေပကၡာျပဳျခင္း) ရွိတဲ့အထဲမွာ ဘယ္နည္း က်င့္သံုးသင့္တယ္ေျပာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ မိမိ အဆင္ေျပတဲ့နည္း၊ မိမိနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္နည္းလမ္းနဲ႔ပဲ တုန္႔ျပန္ပါ၊ ဘယ္နည္းျဖစ္ျဖစ္ ရပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဥေပကၡာသမားျဖစ္လို႔ ဥေပကၡာမျပဳႏိုင္တဲ့လူေတြ၀င္ေျပာတာကို အျပစ္တင္ေနဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္သလို ကိုယ္က ေနရာတကာ၀င္ပါေနၿပီး ဥေပကၡာျပဳ သူ႔ဟာသူေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနတဲ့လူကို အတင္းဆြဲထည့္လို႔လည္း မျဖစ္ျပန္ပါဘူး။ ေရြးခ်ယ္စရာ (Option) ႏွစ္ခုရွိတယ္ ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ဘယ္နည္းလိုက္သင့္တယ္ဆိုတာက မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ခံယူခ်က္နဲ႔၊ စိတ္ခံစားမႈအေပၚမွာပဲ မူတည္ပါလိမ့္မယ္...။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၁၆) ၂၀၀၉

Comments

  1. စာဖတ္သူSeptember 28, 2009 at 8:42 PM

    ေျမနိမ္႔ရာ လွံစိုက္လာရင္ေတာ့ ေျမနိမ္႔ရာမွာ ရပ္ကာေပးခ်င္တာ အမွန္ပါ။ ဥေပကၡာမျပဳႏိုင္ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ သိပ္ပင္ပန္းတယ္...
    ဥေပကၡာျပဳႏိုင္သူေတြကို အားက်တယ္ ။တကယ္ပါ။

    ReplyDelete
  2. ဥေပကၡာဆိုတာ ၾကားလို႔သာေကာင္းတာ လက္ေတြ႕မဆန္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးကို ပစ္ခါ မျပဳပဲ "မန္႔" လိုက္ပါတယ္။ စကားမရွိစကားရွာ၊ ေရးစရာမရွိေရွာက္ေရး၊ ေတာင္လိုလို ေျမာက္လိုလို အဆံုးမသတ္ပဲ ျပီးသြားေတာ့ ခက္ပါတယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ