Skip to main content

အေကာင္းဆံုးေခတ္ႀကီးတြင္ ယစ္မူးျခင္း


အေကာင္းဆံုးေခတ္ႀကီးမွာ အေကာင္းဆံုးမဟုတ္ေသာ္လည္း ေသာက္ၿပီးရင္ ေကာင္းသြားတဲ့ ယမကာရွိတယ္။
အေကာင္းဆံုးေခတ္ႀကီးမွာ အေကာင္းဆံုးမ်ဳိးဆက္ေတြရွိတယ္။
အေကာင္းဆံုးေခတ္ႀကီးမွာ လက္ေတြ႕ဘ၀ကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ တုပထားတဲ့ တီဗီဂိမ္းရွိတယ္။
အဲမွာစေတြ႕တယ္…။


အမူးသမားေတြအဖို႔ တီဗီဂိမ္းေဆာ့ခ်င္တာက အက်င့္လိုျဖစ္ေနတယ္။ ေသာက္စားမူးရစ္ၿပီးရင္ အလ်ဥ္းသင့္ရာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ တီဗီဂိမ္းဆိုင္ ေရာက္ေရာက္သြားျဖစ္တာ မ်ားတယ္။ တီဗီဂိမ္းေဆာ့ရင္လည္း မ်ားေသာအားျဖင့္က ေဘာလံုးပဲ ကန္တာပါ။ မူးေနတာဆိုေတာ့ ကန္မိကန္ရာ ႏွိပ္ေနၾကတာပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း အမူးသမားအခ်င္းခ်င္းဆိုေတာ့ လယ္ဗယ္ညီေနတယ္ပဲ ဆိုရမယ္။ ဟုတ္တယ္။ ေလာကမွာ လယ္ဗယ္ညီတဲ့လူအခ်င္းခ်င္းပဲ ဆက္ဆံရတာ ေကာင္းတယ္။ မိမိနဲ႔ တန္းတူရည္တူ အေျခအေနမွာ မရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ျပိဳင္ဆိုင္မိတယ္ဆိုရင္ ေနာင္တရမိတတ္တယ္။ ျမန္မာ့လက္ေ၀ွ႕ေက်ာ္ “ေတြ႕မေရွာင္” ေျပာသလို ၀ိတ္တန္းမတူတဲ့ကေလးေတြနဲ႔ ထိုးရတာ ႏိုင္သြားလည္းမေကာင္းဘူး၊ ႐ႈံးသြားလည္းမေကာင္းဘူး။ သိပ္မွန္တဲ့စကားလို႔ ထင္တာပဲ။ သူ႔အေနနဲ႔ ေလာေလာဆယ္အေျခအေနမွာ ပြဲတိုင္းေက်ာ္ လက္ေ၀ွ႕ေက်ာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေပမဲ့ ရႈံးသြားလည္းမေကာင္းဘူး ဆိုတာလည္း ထည့္ေျပာဖို႔ သတိရတာကိုေတာ့ အေတာ္သေဘာက်မိတယ္။ ထားပါေတာ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ္မူးေနမွန္းသိလို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က မခံခ်င္ေအာင္ေျပာၿပီး ပိုက္ဆံေၾကးကစားဖို႔ စိန္ေခၚလာခဲ့ရင္ ပါးပါးနပ္နပ္ ေရွာင္လႊဲတတ္ရတယ္။ တကယ္လို႔ မေဆာ့ဘူးေျပာလိုက္လို႔ ငေၾကာက္ပါလို႔ ကိုယ့္ကို စကားနာထုိးခဲ့ရင္ သူ႔ကိုလည္း ၀ီစကီေလးပတ္ေလာက္ ပိုက္ဆံအကုန္ခံၿပီး ရင္းလိုက္ရတယ္။ သူပါမူးသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ပြဲတစ္ေထာင္ေၾကးေလာက္ေခၚၿပီး တီးေပေတာ့။ အဲဒီအခါက်မွ ရႈံးေတာ့လည္း ကိုယ္ညံ့လုိ႔ေပါ့။ မေသာက္ဘူးေျပာေတာ့လည္း ဒါဆို ခင္ဗ်ားလည္း ငေၾကာက္ပဲ။ ဒီေတာ့ ငေၾကာက္တစ္ေယာက္က တျခားငေၾကာက္တစ္ေယာက္ကို ငေၾကာက္လို႔ ေျပာစရာမလိုဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ရတယ္။



ျပန္ဆက္ရရင္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက မူးေနတာဆိုေတာ့ ႏွစ္သင္းစလံုးက ႐ူနီတို႔ ေတာရက္စ္တို႔လည္း မူးေနၾကတာမ်ားတယ္။ ခ်ာခ်ာ့ကို လည္ေနတာပဲ။ တကယ္ေတာ့ တီဗီဂိမ္းကစားခ်င္တဲ့စိတ္က တစ္၀က္ပဲပါပါတယ္။ က်န္တဲ့တစ္၀က္က အခ်င္းခ်င္း ရိခ်င္တာကိုး။ တစ္ဂိုးေလာက္သြင္းလိုက္ႏိုင္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ၾကြားမဆံုးေတာ့တာ ကိုယ္ကျပန္အသြင္းမခံရမခ်င္းပဲ။ ခံရတဲ့လူကလည္း ကေလးဆိုးႀကီးလို တရွဴးရွဴးတရွားရွားနဲ႔ ခလုတ္ကို ခံႀကိတ္ႏွိပ္ၿပီး အတင္းကန္။ မဲၿပီးႏွိပ္ေလ ေဘာလံုးကလိုရာမေရာက္ေလနဲ႔ သူမ်ားစိတ္ဆိုးေအာင္ လုပ္ရတဲ့အရသာဟာ တယ္ေကာင္းသကိုး။ တကယ္ေတာ့ တီဗီဂိမ္းဆိုတာ နည္းလမ္း (Mean) တစ္ခုပဲ။ သူမ်ားစိတ္ဆိုးေအာင္၊ မခံခ်င္ေအာင္လုပ္ၿပီး အရသာခံခ်င္တာက ပန္းတိုင္ (End) ။ မမူးတဲ့အခ်ိန္မွာက လူမႈေရးနားလည္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေလေတာ့ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ ဘယ္ စိတ္ပါပါ့မလဲ။ စိတ္ပါသည္ထားဦး လက္ေတြ႕ ဘယ္လုပ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။ မူးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးဆန္ဆန္ တီဗီဂိမ္းလိုဟာမ်ဳိးကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ရန္စရေတာ့ အျပစ္တင္လည္း မခံရေတာ့ဘူး။ မိမိစိတ္ေက်နပ္မႈလည္းရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီနည္းက အျမဲတမ္း ေနရာမက်ဘူး။ ကိုယ္ရႈံးတဲ့အလွည့္က်ရင္ အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ မူးမူးနဲ႔ အိပ္ရာ၀င္တဲ့အထိ ေဒါသက ေျပေသးတာမဟုတ္ဘူး။ အရႈံးဆိုတဲ့အရာဟာ အေတာ္ႀကီးမားတဲ့နာက်ည္းမႈဆိုတာ ေပးတတ္တယ္ မဟုတ္လား။

ဒီလိုနဲ႔ စကားနာထိုးၾကတာ … မင္းဘယ္တုန္းက ငါ့ကိုႏိုင္ဖူးလို႔လဲဆိုတာက ပါလုိက္ေသး။ လူဆိုတာက မိမိရႈံးနိမ့္တာဟာ မိမိအျပစ္ေၾကာင့္ပါဆိုတာ လြယ္လြယ္ကူကူ ၀န္ခံႏိုင္ေလ့မရွိၾကဘူး။ တစ္လံုးေလာက္ အသြင္းခံလိုက္ရၿပီဆိုရင္ ခလုတ္ကို မဲတတ္ေတာ့တာပဲ။ ငါ့ခလုတ္က မေကာင္းဘူး ဘာညာ စကားက စလာေရာ..။ ဒီေတာ့ ဆိုင္ရွင္ကလည္း စိတ္ညစ္ရၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္မွာက စားသံုးသူသာ အျမဲအမွန္မဟုတ္လား။ ကေလးေတြၾကားထဲမွာ မႀကီးမငယ္နဲ႔ ခလုတ္ႏွိပ္ၿပီး ေဒါသႀကီးေနတဲ့ လူေတြကို ဆက္ဆံခဲ့ဖူးေပါင္းမ်ားလွၿပီ။ အိုေကညီေလး ရမယ္၊ အသံေလးခ်ဳိခ်ဳိသာသာနဲ႔ ခလုတ္အသစ္ေလး တစ္ခုေျပာင္းတပ္… ႏွိပ္ၾကည့္ဦးညီေလး… အဆင္မေျပရင္ေျပာ… အမယ္... အေပၚယံေတြပါလို႔ပဲ ဆိုဆို ေထာ္လန္ ေနတာထက္စာရင္ နားေထာင္လို႔ေတာ့ေကာင္းသား။

အမူးသမားႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒါေတြကို ဘယ္သတိထားမိမွာလဲ။ ဖာဂူဆန္တို႔ ေမာ္ရင္ဟိုတို႔ထက္မေလ်ာ့တဲ့ ေလးနက္မႈနဲ႔ ဖန္သားျပင္ကို အဆီတ၀င္း၀င္း မ်က္ႏွာႀကီးေတြနဲ႔ၾကည့္ေနၾကတာေလ။ ခလုတ္အသစ္ လဲလိုက္ေပမဲ့ ကိုယ့္အသင္းက ကြင္းထဲမွာ ေခြးရူးျဖစ္တုန္းဆိုရင္လည္း ႐ႈံးနိမ့္သူဟာ လက္မခံခ်င္ေသးဘူး။ လက္မခံႏိုင္ေသးဘူးပဲ ေျပာရမယ္။ ဒီခလုတ္လည္း မေကာင္းေသးဘူးအစ္ကို လုပ္ျပန္ေရာ။ ဆက္ဆံေရးစိတ္ပညာပါရဂူ ဆိုင္ရွင္ကလည္း သူ႔နည္းအတိုင္း တစ္ထစ္ထပ္တိုးရတယ္။ ညီေလးေတြ ဘာေတြ မေခၚေတာ့ဘူး။ ခလုတ္အသစ္တစ္ခုကို ဇိုးဇိုးဇတ္ဇတ္တပ္။ စမ္းၾကည့္ပါဦးလို႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာ။ ဒါပဲ။ အမွန္ေတာ့လည္း သူတပ္ေပးလိုက္တာ ပထမႏွိပ္ေနတဲ့ ခလုတ္ပါပဲ။ အမူးသမားေတြကေတာ့ ဘာသိမွာလဲ။ ခလုတ္ေျပာင္းတပ္ေပးလိုက္ရင္ ၿပီးတာပါပဲ။ ကံစြတ္ၿပီး တစ္လံုးေလာက္မ်ား ၀င္သြားလို႔ကေတာ့ ေတြ႕လား ငါမေျပာဘူးလား ခလုတ္မေကာင္းလို႔ပါလို႔…ဆိုၿပီး ေပ်ာ္ေနလိုက္ပံုမ်ား ေဘးနားက ထိုင္ၾကည့္ေနတဲ့လူတစ္ ေယာက္ေယာက္မ်ားရွိရင္ လူ႕အတြင္းသေဘာကို ေဟာင္းေလာင္းေပါက္ ျမင္ႏိုင္လိမ့္မယ္။

ဟုတ္တယ္။ မိမိမညံ့ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္တာဟာ ကံစြတ္လို႔ပါပဲေျပာေျပာ အေတာ္အရသာရွိတဲ့ကိစၥကိုး။ ရႈံးနိမ့္မႈေတြဟာ ပတ္၀န္းက်င္ပေယာဂေၾကာင့္ပါလို႔ လက္ညွိဳးထိုးျပႏိုင္ခြင့္ရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလိုလူေတြလာေဆာ့တဲ့ တီဗီဂိမ္းဆိုင္ေတြမွာလည္း Join Stick ေတြဟာ မေကာင္းတာေတြ ေရာပါေနဖို႔ မျဖစ္မေန လိုအပ္တယ္။ ခလုတ္အသစ္ေတြခ်ည္းပဲသာ ဆိုရင္ ရႈံးနိမ့္သူဟာ လက္ညွိဳးထိုးစရာ အကာအကြယ္မရွိဘဲ လူညံ့တစ္ေယာက္ ထီးထီးႀကီးျဖစ္ရေတာ့မွာကိုး။ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိးဟာ အမူးသမား တစ္ေယာက္အတြက္ တင္မကဘူး သာမန္လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လည္း မည္သို႔မွ် လက္မခံႏိုင္တဲ့ ကိစၥပဲ။ ဆိုလိုခ်င္တာက Self-Esteem အတြက္ ဂယ္ေပါက္ေလး တစ္ခု လိုအပ္တယ္။ ဒီလိုမွမရွိရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသဖို႔ နည္းလမ္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ခ်ဳံငံုေျပာရရင္ တီဗီဂိမ္းဆိုင္ေတြမွာ Join Stick အစုတ္ကေလးေတြရွိဖို႔လိုအပ္သလို… အေမွ်ာ္အျမင္နည္းပါးတဲ့ မိဘေတြ လည္းလိုအပ္တယ္။ မိမိႀကိဳးစားမႈကို အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ကပ္ေစးနည္းၿပီး လခတိုးမေပးခ်င္တဲ့ Boss ေတြမ်ားမ်ားလိုအပ္သလို အရက္သမား သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း မ်ားမ်ားလုိအပ္တယ္။ အရက္စြဲလာတဲ့အခ်ိန္မွာ အေပါင္းအသင္းမေကာင္းလုိ႔ပါလို႔ ေျပာႏိုင္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးတယ္ မဟုတ္လား။ အဆံုးစြန္ေျပာရရင္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြဟာ ဒီကိစၥမွာ အလြန္႔အလြန္ကို ကံေကာင္းၾကပါတယ္။ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းအတြက္ေတာင္မွ လက္ညွိဳးထိုးစရာ အစိုးရအစုတ္ေလးတစ္ခု အေမြဆက္ခံရရွိထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဆင္းရဲလည္း မာနကို တစ္ျပားသားမွ ခ်စရာမလိုေတာ့ဘူး။ သင္းတို႔ေၾကာင့္ပါေျပာၿပီး ရင္ေကာ့ေနႏိုင္ေသးတာပဲ ဘာလိုေသးလဲ…။

ကပ္သီးကပ္ဖဲ့ေျပာရရင္ေတာ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ရွိေနေသးတယ္။ အေမွ်ာ္အျမင္နည္းပါးတဲ့မိဘရဲ႕စကားကို သားသမီးက နားမေထာင္ခ်င္လည္းရတယ္။ အေပါင္းအသင္းဆိုးေတြကို မေပါင္းဘဲေနလို႔ရတယ္။ ဒီေတာ့ မိမိရဲ႕ Self-esteem ကို အျပည့္အ၀ ကာကြယ္ခြင့္ မရေတာ့ဘူး။ တီဗီဂိမ္းေဆာ့တာနဲ႔ျပန္ႏႈိင္းရရင္ ခလုတ္မေကာင္းရင္ လဲလိုက္ေပါ့လို႔ ေျပာလို႔ရသလိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ အစုတ္ပလုတ္အစိုးရမွာၾကေတာ့ ဒီလိုဆင္ေျခေတြ ေပးလို႔ မရေတာ့ဘူး။ Join Stick အစုတ္ကေလးလို ပလပ္ျဖဳတ္ၿပီး လဲလိုက္လို႔ရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ သူက ေျချမဲလက္ျမဲ ဖင္ျမဲျမဲ အရာကိုး။ ဒီေလာက္ေတာင္ ကံေကာင္းေတာ့ကာ ဆင္းရဲခ်င္တိုင္းဆင္းရဲစမ္း ငါညံ့လို႔မဟုတ္ဘူးရယ္လို႔ ပစ္စလတ္ခတ္ ရဲရင့္ႏိုင္ၾကတယ္။ ဒါကို မျမင္ဘဲ တခ်ဳိ႕လူေတြက အစိုးရကို ဂ်ီးကပ္ေနတဲ့ ခလုတ္ဆိုၿပီး လဲတပ္ၾကဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကေသးတယ္။ ၾကံႀကီးစည္ရာ အလုပ္ေတြပဲ။ အဲဒီအခါက်ရင္ လူပါမက စိတ္ဓာတ္ပါ ခၽြတ္ခ်ဳံက်ဆင္းရဲၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသမႈေတြ မ်ားျပားလာမွာ ႀကိဳမေတြးမိၾကဘူး။ အျပစ္တင္စရာ လူမွ မရွိေတာ့ဘဲကိုး။ လူေတြဟာ ကိုယ္ညံ့တာကို ထင္းထင္းႀကီး ျမင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသဖို႔တစ္နည္းသာ က်န္ေတာ့တယ္။

အေကာင္းဆံုးေခတ္ႀကီးကို ရခဲ့တဲ့ ေစာေစာက အမူးသမားႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ကံေကာင္းဉာဏ္ေကာင္း ၾကတယ္။ ျမန္မာဆန္ဆန္ေျပာရရင္ေတာ့ လက္ရံုးရည္ ႏွလံုးရည္နဲ႔ျပည့္၀တဲ့ အမူးသမားႏွစ္ေယာက္ပါပဲ။ ၁-၁ သေရက်ၿပီး Win-Win Relationship ႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ ပံုေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ တီဗီဂိမ္း မကစားခင္က ထက္ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈပိုမိုျမင့္မားလာၾကတယ္ဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာမလိုဘူး။ တီဗီဂိမ္းဖိုးရွင္းၿပီးေတာ့ သက္ႀကီးေခါင္းခ်ခ်ိန္ ေျမနီလမ္းခပ္ေမွာင္ေမွာင္ထဲ ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကေတာ့တယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ခလုတ္ေကာင္းေကာင္းကိုင္ရရင္ ဒီေကာင့္ကို ေျခာက္ဂိုးျပတ္ေလာက္ သြင္းလိုက္ဦးမယ္လို႔ ကိုယ္စီ ၾကံဳး၀ါးေနၾကတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သေရက်တဲ့အတြက္ ဒီည သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ျပံဳးျပံဳးေလး အိပ္စက္ႏိုင္ေတာ့မယ္။ သူတို႔ေတြဟာ အေကာင္းဆံုးေခတ္ႀကီးမွာ ခပ္ၾကာၾကာေနထိုင္ၾကရ ပါလိမ့္မယ္။ ဆိုင္ရွင္အေနနဲ႔က Join Stick အသစ္ေတြခ်ည္းပဲ ၀ယ္တပ္ထားဖို႔ အစီအစဥ္ လံုး၀မရွိဘူးမဟုတ္လား…။ အဲမွာ ဆံုးတာပဲ…။

◄ ေတဇာ ►  ႏို၀င္ဘာ (၁၉) ၂၀၀၉

Comments

  1. ဥပမာ ေပးခိုင္းႏႈိင္း ထာတာေလး ေတြ ေကာင္းလိုက္တာ...း)

    ReplyDelete
  2. သူ႔အေနနဲ႔ ေလာေလာဆယ္အေျခအေနမွာ ပြဲတိုင္းေက်ာ္ လက္ေ၀ွ႕ေက်ာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေပမဲ့ ရႈံးသြားလည္းမေကာင္းဘူး ဆိုတာလည္း ထည့္ေျပာဖို႔ သတိရတာကိုေတာ့ အေတာ္သေဘာက်မိတယ္။

    ဒီစကားရပ္က ေတာ္ေတာ္ေလး တာသြားတယ္ဗ်ာ။

    ReplyDelete
  3. မိုက္တယ္ဗ်ာ။ း-) ခုမွ ဆံုးေအာင္ဖတ္ရတယ္။ read more ကုိ မျမင္လို႔။ :D

    ReplyDelete
  4. တကယ္မုိက္တဲ႔ အေရးအသား :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ