Skip to main content

သူ႔အိပ္မက္


သဲေသာင္ျပင္ ျဖဴလြလြေပၚမွာ ရြရြေလး သူ ေလွ်ာက္ေနတယ္။ ေအးျမျမေလညင္းေလးက သူ႔ကို ဂရုမစိုက္ဘဲ ပုခံုးခ်င္း တိုက္သြားတယ္။ ဟုတ္တယ္။ သဘာ၀တရားႀကီးက သူ႔ကို အသိအမွတ္မွ မျပဳတာပဲ။ သူ႔ကို ေရွာင္တိမ္း သြားရေအာင္လည္း သူက အေရးမွမပါတာ။ တကယ္ေတာ့ သူ အိပ္မက္မက္ေနတာပါ။ အိပ္မက္ထဲမွာ ပင္လယ္ကမ္းေျခ သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ တစ္ေယာက္ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနတယ္။ လေရာင္က သူ႔အေပၚ ျဖာက်ေနတယ္။ လႈိင္းပုတ္သံမွတစ္ပါး အျခားမရွိ။ သက္ရွိဆိုလို႔ သူမွအပ မည္သူမွ်မရွိ။

ဟုတ္တယ္။ သူ႔အျပင္ ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ ဘယ္သူမ်ားရွိေသးလို႔လဲ။ အျမဲတမ္းသူတစ္ေယာက္ထဲပဲ ရွိခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ဒီအိပ္မက္က သူ မႏိုးခ်င္ေသးဘူး။ ဒီေနရာ ဒီအခ်ိန္မွာ သူ ဆက္ရွိေနခ်င္ေသးတယ္။ ျပင္ပကမၻာက တျခားလူေတြကို  ရွိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေပးေနရတာကို သူမုန္းတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာအိပ္မက္ကို ခဏပဲျဖစ္ျဖစ္သေဘာထားၿပီး သူ ဆက္မက္ေနတယ္။ ဒီလို တစ္ေယာက္ထဲ ရွိေနရတာကို သူက သေဘာက်ေက်နပ္ေနတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ သူ႔အနားရွိေနရင္ ေကာင္းမလားလို႔ သူ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အတြက္ အေဖာ္တစ္ေယာက္ေယာက္ လိုအပ္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သူသိေနတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာလည္း လိုအပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔အတြက္ ဘာဆိုဘာမွ လိုအပ္လိမ့္မွာမဟုတ္ဘူး။



သူ႔ေျခေထာက္မွာကပ္ေနတဲ့ သဲမႈန္႔တစ္တစ္မႈန္႔ထက္ ပိုၿပီး သူက ဘာမ်ားပိုထူးျခားၿပီး တန္ဖိုးရွိေနလို႔လဲ။ အရြယ္အစားအားျဖင့္ မေျပာပေလာက္ေအာင္ႀကီးေနတာရယ္၊ နည္းနည္းအေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္တစ္ခ်က္က သူရွိမွန္း သူသိေနတာရယ္... ဒါပါပဲ။ ထိုထက္ သူ႔ကိုယ္မွာထူးျခားခ်က္ ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတည္ရွိေနမွန္း သူ႔ဘာသာျပန္သိေနရတဲ့အတြက္ သဲမႈန္႔ကေလးတစ္မႈန္႔ထက္ သူက သာပါတယ္ လို႔ေတာ့ သူက လက္မခံႏိုင္ဘူး။ သူက ပိုၿပီး ယုတ္ညံ့ေကာင္းေတာင္ ယုတ္ညံ့ႏိုင္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ခုလို သာတယ္၊ ယုတ္ညံ့တယ္ရယ္လို႔ ေတြးေနမိျခင္းကိုယ္ႏႈိက္က သူကသာေတြးေနတာ မဟုတ္လား။ သဲမႈန္႔ေလးက ဒီလို ဘယ္ေတြးပါ့မလဲ။

လူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသိေနျခင္း အေျခအေနမွာတင္ ရပ္မသြားေသးဘူး။ မိမိကိုယ္ကို တည္ေဆာက္ ေနရတယ္။ ဘာမွမဟုတ္တဲ့အရာတစ္ခုခုကို ရယူေအာင္ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနရတယ္။ ႏြံနစ္သလို က်ိန္စာတိုက္ခံေနရတယ္။ ဒီက်ိန္စာကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈမိသူကို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အၿငိဳးတႀကီး ဒဏ္ခတ္လိမ့္မယ္။ ဖိႏွိပ္ခံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္မွာ တည္ရွိေနရရင္၊ အဲဒါဟာလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ထားမႈမဟုတ္ေပမဲ့ ဖိႏွိပ္သူကို တြန္းလွန္ဖို႔ကိစၥမွာ သူဟာ ပါ၀င္ကူညီရလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ေပါင္းၿပီး အဖိႏွိပ္ခံလူေတြကို မလွန္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားတဲ့ကိစၥမွာ သူပါ၀င္ပတ္သက္ရမွာပဲ။ ၾကားေနမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကို သူေရြးခ်ယ္လို႔ မရဘူး။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခံေတြဘက္က “ၾကားေနျခင္းဟာ ဖိႏွိပ္သူဘက္က ရပ္တည္တာ” ဆိုၿပီး ဆဲေရးတိုင္းထြာလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ညံ့ဖ်င္းသူ၊ လူ႔တန္ဖိုးကင္းမဲ့သူအျဖစ္ သူ႔ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးသတ္မွတ္ ၾကလိမ့္မယ္။ ဖိႏွိပ္သူဘက္က ရပ္တည္ဖို႔ေတာ့ သူ႔စိတ္ဓာတ္အရ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးအရ ဘယ္လိုမွ အေျခအေနမေပးေတာ့ ဒီအေၾကာင္း သူထည့္မစဥ္းစားမိလိုက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုဆိုရင္လည္း ဖိႏွိပ္ခံလူထုႀကီးတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ရန္သူေတာ္အျဖစ္ ေနရင္းထိုင္ရင္း ႀကီးမားေသာအမုန္းဒဏ္ကို သူရင္ဆိုင္ရ လိမ့္မယ္ဆိုတာ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ တြက္ခ်က္ႏိုင္တယ္။ ဒါဟာ သူ႔အတြက္ သမိုင္းေပးက်ိန္စာလို႔ သူနားလည္တယ္။

ဒီသမိုင္းေပးက်ိန္စာႀကီးကို တျခားတျခားေသာလူမ်ားစုႀကီးလို လိမၼာပါးနပ္စြာ ေရွာင္ရွားႏိုင္သည္ထားဦး သူဟာ မလြတ္ေျမာက္ေသးျပန္ဘူး။ သူဟာ တစ္စံုတစ္ရာ တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အရည္အေသြးပိုင္ဆိုင္သူျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံထားတဲ့ စာရြက္တစ္ခု ရရွိဖို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာႀကိဳးစားဖို႔ သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိေနျပန္တယ္။ ဒါဟာ ေက်ာ္ၾကားမႈကို အလိုရွိတဲ့ သူ႔ရဲ႕ မေတာ္ေလာဘႏွင့္ မဆိုင္ဘူးလို႔ သူက ေတြးတယ္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အက်ဳိးျပဳႏိုင္စရာ အရည္အေသြးတစ္ခုခု မပိုင္ဆိုင္ထားသူတစ္ဦးကို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အရွင္မထားတတ္ၾကဘူး။ ႀကိဳးစင္တင္ခံရမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ သူ႔ကို ပညာသားပါပါ အစာအငတ္ထားလိမ့္မယ္။ စိတ္အငတ္ထား လိမ့္မယ္။ သူ႔ကို ရြာမွထြက္ေလ ေတာမွာေသေစလိမ့္မယ္။ သူဟာ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ တည္ရွိၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိးကုိလည္း သူ႔ကိုယ္သူ လက္မခံႏိုင္ျပန္ဘူး။

သူက လူေတြကို တစ္ခုခုျပန္ေျပာႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး။ သူ႔ကိုေျပာခြင့္မေပးဘူး။ သူက စကားအရာအားျဖင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို သူ႔ဒုကၡေတြ ဖြင့္ေျပာလို႔ရေပမယ့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမွာ ေ၀မွ်ခံစားႏိုင္တဲ့ စိတ္အေျခအေန၊ ဉာဏ္ပညာေနာက္ခံနဲ႔ သတၱိတို႔ ရွိမေနဘူး။ ဒီေတာ့ စကားေျပာတတ္လွ်က္ ဆြံ႕အေနရတာနဲ႔ ဘာထူးလဲ။ စာနဲ႔ေရးေျပာေတာ့လည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ လူတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ပဋိပကၡကိုယ္စီနဲ႔ ႏြံနစ္ေနရတာဆိုေတာ့ သူ႔စကားကို ဘယ္သူဂရုစိုက္ႏိုင္မွာလဲ။ ခက္တာက ဂရုမစိုက္ရံုတင္မကဘူး သူ႔ကို ဘာတစ္ခြန္းမွကို ေျပာခြင့္မေပးခ်င္ၾကတာပဲ။ သူဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ေျပာေရးဆိုခြင့္တစ္ေနရာရဖို႔ ေစာေစာကလို အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ တစ္ခုတေလလိုတယ္။ အရည္အခ်င္းဆိုတာေတြကို ကိုင္တြယ္ၾကည့္ရႈဖို႔ရာ မွန္ပံုးထဲထည့္ထားလို႔မရေပမဲ့ ေရႊတံဆိပ္ေငြတံဆိပ္၊ ကာရာေတးခါးပတ္နက္၊ ႏိုဘယ္ဆု၊ ေရႊစင္ရုပ္ထုနဲ႔ ဘြဲ႕၀တ္စံုနဲ႔ရိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြဟာ လူေတြျမင္ႏိုင္သိႏိုင္တယ္။ ဒါေတြ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းမွာ မခ်ိတ္ဆြဲထားႏိုင္ဘဲနဲ႔ သူ႔မွာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ မရွိေတာ့ဘူး။  ဒီေတာ့ ဒါေတြအတြက္ ႀကိဳးစားရင္းသာ သူ႔ဘ၀ကို စေတးရေတာ့မယ္ဆိုတာ သူသိေနတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီေသာကေတြက လြတ္ကင္းရာ အိပ္မက္ကမ္းေျခေလးမွာ ခုလိုလာလာ အပန္းေျဖဖို႔ရာ သူ႔အတြက္ လိုအပ္ေနတယ္။ သူ႔ကို ဂရုမျပဳတဲ့ ေလညင္းေလးလည္းလိုအပ္တယ္။ ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခားတဲ့ ေငြလေရာင္ကိုလည္း လိုအပ္တယ္။ လႈိင္းပုတ္သံကိုလည္း လိုအပ္တယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ သူ႔ေျခဖမိုးေပၚက သဲပြင့္ေလးတစ္မႈန္ကိုေတာင္ သူက လိုအပ္ေနတယ္။ သူ႔ရဲ႕ေသြးေၾကာင္မႈေတြကို ေလညင္းေလးက ေခ်ခၽြတ္ေနတယ္။ ေရွ႕မွာဘာပဲရွိရွိ သူကေတာ့ တိုက္ခ်လုိက္တာပဲကိုး။ ေငြလေရာင္က တရားမွ်တမႈအတြက္ သြန္သင္ျပေနသလိုပဲ။ ေလာင္းရိပ္မိေနရာ ေနရာကလြဲလို႔၊ တိမ္ဖံုးသြားတဲ့ အခုိက္အတန္႔ကလြဲလို႔ သူကေတာ့ ျဖန္႔က်က္ႏိုင္ရာေျမျပင္တစ္ခြင္ကို သမာသမတ္က်က် ေအးျမေစတာကိုး။ အခုလည္း သူ႔ရဲ႕ ေမာ္ၾကည့္ေနတဲ့မ်က္ႏွာျပင္ေပၚကိုေရာ သဲပြင့္ေလးတစ္ပြင့္ဆီပါ ျဖာက်ရက္သားပဲ။ ေက်ာက္ေဆာင္အကြယ္ဆီက လႈိင္းပုတ္သံဟာ စည္းခ်က္က် သာယာေနသလို သူခံစားရတယ္။ သူက လႈိင္းေတြကို ျမင္ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လႈိင္းပုတ္သံေၾကာင့္ လႈိင္းေတြရွိေနမွန္း သူသိေနရတယ္။ သူသာ တည္ၿငိမ္တဲ့ေရျပင္လို က်င့္ၾကံမယ္ဆိုရင္ သူရွိေနမွန္း ဘယ္သူသိမွာလဲ။ ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီး လဲၿပိဳသြားဖို႔ မရည္ရြယ္ခ်က္ရွိဟန္မတူတဲ့ လႈိင္းေလးေတြဟာ ဒီစည္းခ်က္က်အသံနဲ႔ပဲ သူတို႔ရဲ႕တည္ရွိမႈကို သက္ေသျပေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးလား။

တကယ္ေတာ့ ဒါေတြ အားလံုးဟာ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္လိမ့္မယ္။ သူဟာမိမိကိုယ္ကို ညာစားဖို႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ အၾကံႀကီးၾကံေနသူတစ္ေယာက္မွ်သာပဲ။ သူက ဒီအိပ္မက္က မၾကာခင္မလြဲမေသြ ႏိုးထရေတာ့မယ္။ သူ႔မွာ ဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္စရာ အားအင္တစ္ခုလိုတယ္၊ သူ႔ကိုယ္သူလည္း တရားမွ်တသူတစ္ေယာက္ရယ္လို႔ ကေလးဆန္ဆန္ ျဖစ္ခ်င္ေနျပန္တယ္၊ သူႀကိဳးစားသမွ်ေတြ အရာထင္ပါ့မလားလည္း ေတြးပူေနသူ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ သဘာ၀တရားက တကယ္ေဟာၾကားျခင္းမရွိတဲ့ တရားကို သူ႔ဘာသာသူ အနက္ေကာက္ၿပီး နာယူ လိုက္ရတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ သူေက်နပ္တယ္။ ဒီေနရာကေပးတဲ့အားအင္နဲ႔ တစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ သူ အဆင္ေျပေျပ လႈပ္ရွားႏိုင္ဦးမယ္ထင္တယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ သူဒီေနရာကို ျပန္ေရာက္လာရဦးမွာပဲ။ သူ႔ေနာက္က သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ သူ႔ေျခရာေတြကို မၾကာခင္ ဒီေရက တိုက္ဖ်က္သြားလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့မွ သဲေသာင္ျပင္ဟာ အပ်ဳိစင္ျပန္ျဖစ္သြားမွာလို႔ သူကေတြးရင္း ျပံဳးမိလိုက္တယ္။ မၾကာခင္ မိုးေသာက္ေတာ့မယ္...။

◄ ေတဇာ ►  ႏို၀င္ဘာလ (၄) ရက္ ၂၀၀၉

Comments

  1. ဒီစာေလးဖတ္ၿပီး ဟို ညဥ့္နက္ခဲ့ေသာ ႀကိဳး ... ကို သတိရလို႔ သြားျပန္ဖတ္မိၿပီး တိုက္ၾကည့္မိေသးတယ္။ ဆိုလိုရင္းကိုမဟုတ္ ... စကားလံုးေတြမ်ား ထပ္ေနသလားလို႔ :P ,,,, မထပ္ဘူးပဲ။ ေတာ္လိုက္တာ =)

    ReplyDelete
  2. သူ႔သူငယ္ခ်င္းမွာ ေ၀မွ်ခံစားႏိုင္တဲ့ စိတ္အေျခအေန၊ ဉာဏ္ပညာေနာက္ခံနဲ႔ သတၱိတို႔ ရွိမေနဘူး။...

    ေနာက္တစ္ေခါက္ တစ္လံုးခ်င္း ျပန္လာဖတ္ပါတယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ