Skip to main content

ေရႊလက္စြပ္ၾကြားေသာ ကေလးငယ္မ်ား

ေဆာ့ခရိတၱိဂ်ဴနီယာႏွင့္ ေအသင္သားငဇာ ဒိုင္ယာလက္တစ္ ေဆြးေႏြးခန္း (၁)

တစ္ေန႔သ၌ ေအသင္သား ငဇာတစ္ေယာက္ ဆရာႀကီး ေဆာ့ခရိတၱိ ဂ်ဴနီယာ ထံသို႔ ေပါက္ခ်လာသည္။ ထံုးစံအတုိင္း သူ႔တြင္ ေမးစရာ ေမးခြန္းတစ္ခု အတူပါလာသည္။ ေအာက္ပါတို႔မွာ ၎တို႔ႏွစ္ဦး၏ ျပန္လွန္ေဆြးေႏြးခ်က္ (Dialectics) မ်ားကို ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ီးနိဒါန္းပင္ မပ်ဳိးေတာ့ဘဲ ငဇာက ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေဆာက္ျဖင့္စထြင္းေလသည္။

ဇာ။     ေအာင္ျမင္မႈကို ျဖတ္လမ္းနည္းျဖင့္ မရႏိုင္။ ထိုက္တန္တဲ့ ရင္းႏွီးေပးဆပ္မႈတစ္ခုခု မျဖစ္မေနလိုအပ္တယ္ဆိုတာ မွန္ကန္ပါသလား ဆရာႀကီး။

ေဆာ့။    ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာရဲ႕ အနက္ကို သင္ ဘယ္လို နားလည္သံုးစြဲထားသနည္း ငဇာ။

ဇာ။    (ေခတၱစဥ္းစားကာ) အလိုဆႏၵရွိတဲ့အရာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ေပဘူးလားဗ်ာ။

ေဆာ့။    သင္ ငယ္စဥ္က စာေမးပြဲေအာင္ရင္ လိုခ်င္တာ၀ယ္ေပးမယ္လို႔ မိဘေတြက ကတိေပးဖူးတာကို မွတ္မိတာမ်ားရွိသလား။

ဇာ။    ဟုတ္ကဲ့။ အတိအက်မမွတ္မိေပမဲ့ ရွိခဲ့ပါလိမ့္မယ္။

ေဆာ့။    ဒီေတာ့ သင့္အေနနဲ႔ စက္ဘီးေလးတစ္စင္းဟာ သင္လိုခ်င္ေနတဲ့အရာ၊ တစ္နည္း သင္ရည္ရြယ္ရာ ေအာင္ျမင္မႈဆိုရင္ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ စာကို ႀကိဳးစားေလ့လာရျခင္းဟာ ရင္းႏွီးေပးဆပ္မႈ မဟုတ္ေပဘူးလား။

ဇာ။    (အျမင္မွန္ရသြားဟန္ျဖင့္… အားတက္သေရာ)  အမွန္ပါပဲခင္ဗ်ား။ ဒါဆိုရင္…

ေဆာ့။    (ရုပ္တည္ျဖင့္ လက္ကာျပသည္) မၿပီးေသးဘူး။ ဆက္ေျပာဦးမယ္။ ဒါနဲ႔ သင္က လိုခ်င္တာတစ္ခုကို ပူဆာလိုက္လို႔ မိဘမ်ားက ဘာမွမေတာင္းဆိုဘဲ မဆိုင္းမတြ အလိုလိုက္ခဲ့တဲ့ အႀကိမ္မ်ားေရာ ရွိခဲ့သလားဆိုတာ သင္ မွတ္မိသလား။

ဇာ။    (ေတြၿပီး ေခတၱစဥ္းစားသည္) ဒီလိုအႀကိမ္မ်ဳိးလဲ အတိအက်မမွတ္မိေပမဲ့ ရွိေကာင္းရွိခဲ့ပါလိမ့္မယ္။

ေဆာ့။    ဟုတ္ၿပီ။ အကယ္၍ သင့္မွာ လံုး၀မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ေတာင္ အျခားလူ တစ္ေယာက္ေယာက္မွာ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိး ရွိႏိုင္ေကာင္းတယ္လို႔ သင္မယူဆဘူးလား။

ဇာ။    မွန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ဗိုလ္မွဴးေျမး ေပါက္စဟာ အျမဲ လိုတရခဲ့တဲ့ အေကာင္ပါပဲ။ (မလိုတမာေျပာသည္)

ေဆာ့။    ဒီေတာ့ သင့္ရဲ႕အဆိုရ အလိုဆႏၵရွိတဲ့အရာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္း၊ တစ္နည္း ေအာင္ျမင္မႈဆိုတဲ့အရာဟာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ၊ ေပးဆပ္မႈ စတဲ့အရာေတြ လိုေကာင္းလိုလိမ့္မယ္။ လိုခ်င္မွလည္း လိုလိမ့္မယ္။ မတူကြဲျပားတဲ့ လူေတြအတြက္ မတူကြဲျပားတဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိေနလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ရဲ႕လားကြဲ႕။

မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္မကိုက္သျဖင့္ ေအသင္သားငဇာ ေက်နပ္ပံုမေပၚ။ ျဖစ္ညွစ္စဥ္းစားကာ ေစာဒကတက္ရန္ ကူလီကူမာ ၾကံျပန္သည္။

ဇာ။    ဒါျဖင့္ရင္ အဆိုေတာ္ စိုင္းစိုင္းဟာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးဆိုတာေတာ့ ဆရာႀကီး အသိအမွတ္ျပဳမွာေပါ့။ ဒီလိုပဲ အႏွီသူငယ္ေလးဟာ ငယ္စဥ္ေတာင္ေၾကး၊ လူမမယ္ဘ၀ထဲက ေရခ်ဳိးခန္းထဲမွာ၊ လမ္းေဘးအုတ္ခံုေပၚမွာ၊ အုန္းပင္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ၿမိဳ႕မွာ ပတ္၀န္းက်င္ကို ႏွိပ္စက္ကလူျပဳရင္း အဆိုပညာကို ေလ့က်င့္ဆည္းပူးခဲ့ရမွာပဲလို႔ မဆိုႏိုင္ဘူးလား။

ေဆာ့။    (ငါးခူျပံဳးျပံဳးကာ) ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈ ဘယ္လိုျခားနားသလဲ။ ဒီႏွစ္ခု ကြဲျပားပံုကို သင္ ဘယ္လိုမ်ား ခြဲျခားနားလည္ထားသလဲ။ ဒါကို အသာထားပါဦး။ သင္က စိုင္းစိုင္းနဲ႔ ဥပမာေပးတာေလး သေဘာက်လွတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတစ္ဦးတည္းဆိုေတာ့ အားေပ်ာ့ေနမွာစိုးလို႔ အျခား ျပစရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း သင့္မွာ ရွားလိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ ေျပာၾကည့္ပါဦး။

ဇာ။    (အားတက္သေရာ) ရွိသေပါ့ဗ်ာ၊ ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲ။ မနားတမ္းေျပာရင္ ေမာရံုပဲရွိမယ္။ အမ်ားႀကီးထဲက အခ်ဳိ႕ကို ေရြးေျပာရရင္ေတာ့ ကိုလံဘီယာသူေလး ရွာခီရာ၊ ဆရာႀကီးလည္း ကမၻာ့ဖလားပြဲၾကည့္တာပဲ။ သူေလး ကေနတာ ျမင္ဖူးမွာေပါ့ (ေဆာ့ဂ်ဴနီယာႀကီးက ေခါင္းဆတ္ျပၿပီး ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ၀န္ခံရွာသည္)။ ေအ့ေအ… ၿပီးေတာ့ အရက္မူးၿပီးကားေမာင္းမိလို႔ တေလာက ေထာင္ (၃) လက်သြားရွာတဲ့ လင္ေဆးလိုဟန္ဆိုတဲ့ ခ်ာတိတ္မ။ ျမန္မာျပည္ကဆို လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီး ေတြ႕မေရွာင္။ နည္းျပအျဖစ္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ေဘာလံုးသမားေဟာင္းႀကီး မ်ဳိးလိႈင္၀င္း။ ေနာက္ဆံုး မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ကမၻာ့ဖလားႀကီး ကိုင္ေျမွာက္ထားတဲ့ နည္းျပႀကီး ဒဲေဘာ့စေကးနဲ႔ စပိန္အသင္း၊ အသင္းသားေတြ အားလံုးဗ်ာ။ သူတို႔တေတြမွာ ေအာင္ျမင္မႈရဖို႔ ထိုက္တန္တဲ့ ရင္းႏွီးေပးဆပ္မႈေတြ အေသအခ်ာရွိခဲ့မယ္ဆိုတာ ဆရာႀကီး မျငင္းႏိုင္ဘူးမဟုတ္လား။ (ဘယ့္ႏွယ့္လဲဟူေသာ အထာျဖင့္ ေဆာ့အား မခိုးမခန္႔ၾကည့္သည္)

ေဆာ့။    အင္း။ ေမာင္ရင္ေပးတဲ့ သာဓကေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ မနားတမ္းဆက္ေျပာေနရင္ ေမာင္ရင္ အေမာေဖာက္သြားမယ္ ဆိုတာလည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူတို႔မွအပ ေမာင္ရင္မသိတဲ့ အျခား ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုမ်ား သာဓက ထုတ္ျပႏိုင္ပါသလား။

ဇာ။    (အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္သြားသည္) ကၽြန္ေတာ္ မသိတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လို သာဓက ထုတ္ျပႏိုင္မလဲ ဆရာႀကီး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလူေတြလဲ  ရွိေတာ့ရွိေနမွာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။

ေဆာ့။    ဒါဆိုရင္ ေအာင္ျမင္သူဆိုတာအတြက္ ေမာင္ရင့္သာဓကေတြအားလံုးဟာ ေမာင္ရင္သိတဲ့လူေတြခ်ည္းပဲေပါ့။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေမာင္ရင္သိေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ လူေတြခ်ည္းပဲေပါ့။ ကိုယ္မသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ သာဓကျပဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳ ေဖာ္ထုတ္ရာမွာ ထိုသူရဲ႕ လူသိမ်ားထင္ရွားမႈက အခရာျဖစ္မေနဘူးလား။ ေမာင္ရင္ေပးခဲ့တဲ့ သာဓကေတြအားလံုးဟာ ေအာင္ျမင္သူမ်ားစာရင္းဆိုတာထက္ လူသိမ်ားထင္ရွားသူမ်ားစာရင္းလို႔ ေျပာရင္ ပိုမိုမနီးစပ္ေပဘူးလား။

ဇာ။    မရွင္းေသးဘူး ဆရာႀကီး။

ေဆာ့။     လူသိမ်ားထင္ရွားတဲ့ အရည္အေသြးကို ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေရာေထြးယူဆလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဂ်ပန္ျပည္မွာ ေနာက္လိုက္ေတြနဲ႔ တျပံဳႀကီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သတ္ေသဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့တဲ့့ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ႀကီး အာဆာဟာရ၊ နာဇီဂိုဏ္းခ်ဳပ္ႀကီး ဟစ္တလာ၊ ဂိုးအလွဴေပးခဲ့တဲ့ ေျမာက္ကိုရီးယားအသင္းနဲ႔ တစ္ဖက္ေနာက္ခံလူမ်ား ခင္မင္ဖြယ္အေကာင္းဆံုး တိုက္စစ္မွဴးေလး ဂၽြန္တယ္ေစးကိုေရာ ထည့္တြက္ရမလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ ရင္ခ်င္းဆက္အမႊာအျဖစ္ ေမြးလာတဲ့ ေအးနဲ႔အိဟာလည္း ေမြးရာပါ ေအာင္ျမင္သူေတြ ျဖစ္မကုန္ေပဘူးလား။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ လူသိမ်ားျခင္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈကို ေရာေထြးေတြးေခၚ တတ္ၾကတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။

ဇာ။    ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈဆိုတာ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပူးတြဲ၀ိေသသေတြပဲ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ။ (မေက်မနပ္ ေစာဒကတက္လိုက္သည္)

ေဆာ့။    ေဗာဓိပင္ရင္းမွာ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ရခဲ့တဲ့ သိဒၶတၱမင္းသားဟာ ေအာင္ျမင္သူအစစ္ျဖစ္သလို ဗုဒၶ၀င္ထဲ မပါ၀င္ခဲ့ဘဲ ေတာတြင္းတစ္ေနရာမွာ အညတရ ကၽြတ္တမ္း၀င္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေပါင္းမ်ားစြာဟာလည္း သူ႔အထြာနဲ႔သူ ေအာင္ျမင္ခဲ့သူေတြပဲ မဟုတ္ေပဘူးလား။ (ဤေဆာ့ခရိတၱိသည္ ဂ်ဴနီယာျဖစ္သလို ဗုဒၶ၀င္အားလည္း တီးမိေခါက္မိရွိေၾကာင္းလည္း သတိခ်ပ္ရန္) မိမိငါးပါးသီလလံုတာကို အရပ္က မသိေပမဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားအရာမွာ ေအာင္ျမင္ေနသူပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ မိမိအလိုရွိတဲ့ရည္မွန္းခ်က္ကို ရယူဆုပ္ကိုင္ႏိုင္သူဟာ လူသိသိ၊ မသိသိ တစ္ကိုယ္ရည္ ေအာင္ျမင္ေနသူပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒီေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ေက်ာ္ၾကားမႈမပါဘဲ သီးျခားရပ္တည္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ဂုဏ္ရည္တစ္ရပ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေပဘူးလား။ ဒီထက္ပို တိက်ေအာင္ဆိုရရင္ လူသိမ်ား ေက်ာ္ၾကားမႈခ်ည္းပဲ သီးသန္႔ရပ္တည္တဲ့အခါ ေအာင္ျမင္မႈသီးသန္႔ရဲ႕ ႏွစ္လိုဖြယ္ အႏွစ္သာရ မရွိသလို (သာဓက ဟစ္တလာ၊ မူဆိုလီနီ၊ ကင္ဂ်ဳံအီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ စသည္) ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈ ႏႈိင္းယွဥ္တဲ့အခါ ေက်ာ္ၾကားမႈဟာ အဆြယ္အပြားအဆင့္ေလာက္ အျဖစ္ ေလွ်ာက်ေသးသိမ္ မသြားဘူးလား။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတယ္လို႔ပဲ လူသံုးမ်ားၿပီး၊ ေက်ာ္ၾကားေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ေက်ာ္ၾကားမႈကို ေရွ႕ကိုဗန္းတင္ သံုးႏႈန္းေလ့မရွိဘူး မဟုတ္လား။ (အဂၤလိပ္ဘာသာမွာေတာ့ အဆိုးဂုဏ္နဲ႔ေက်ာ္ၾကားတာကို Infamous, Notorious စသည္ သံုးၾကတာေပါ့ေလ)  ဒီေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈဆိုတာ ေမာင္ရင္ဆိုခဲ့သလို ပူးတြဲ၀ိေသသေတြမဟုတ္ဘဲ အေဖနဲ႔သားလို ကြာဟခ်က္ရွိတဲ့ ျခားနားေသာ ဂုဏ္ရည္ေတြသာ မဟုတ္ေပဘူးလား။  ေက်ာ္ၾကားမႈကို ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေရာေထြးလက္ခံထားလိုက္တဲ့အခါ လူေတြဟာ ဘ၀င္ျမင့္ယံုမွားလြန္ (ေရာဂါရင့္ေသာ္ ရူးတတ္တယ္) ျဖစ္တတ္ၾကေပတယ္။

ဇာ။    ဒါေတြကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ဆရာႀကီး။ (စိတ္မသက္မသာ သက္ျပင္းခ်သည္)

ေဆာ့။    အစကို ျပန္ေကာက္ရရင္ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ `မိမိအလိုရွိတဲ့အရာအား ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စႏွင့္ တရားသျဖင့့္* ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ျခင္း´ လို႔ ဆိုမွ နီးစပ္တဲ့အနက္ ထြက္မယ္ကြဲ႕။ နီးစပ္တယ္လို႔ သံုးလိုက္ရတာက အတိအက်သိခ်င္ရင္ အဘိဓာန္ကိုသာ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လွန္ရွာလို႔ ဆိုလိုတာေပါ့ကြယ္။ ကၽြႏ္ုပ္အေနနဲ႔ေတာ့ လက္တမ္းပဲ ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္။ ဒီအဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ခ်က္အေပၚ ေရာေထြးနားလည္လိုက္တဲ့အခါ `ေအာင္ျမင္မႈကိုရဖို႔ ျဖတ္လမ္းနည္းမရွိ´၊ `အရည္အခ်င္းမရွိဘဲ မေအာင္ျမင္ႏိုင္´၊ `ေအာင္ျမင္သူတိုင္းမွာ ထိုက္တန္တဲ့ ေပးဆပ္မႈေတြ ရွိခဲ့တယ္´ စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေအာင္ျမင္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး  အာေခါင္ျခစ္ေအာ္ေနမိသူေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ။ ေရႊဆိုတာ တန္ဖိုးႀကီးတယ္ကြလို႔ မူလတန္းေက်ာင္းသားေလးက သူ႔ေရႊလက္စြပ္ကိုျပၿပီး ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ၾကြားသလိုမ်ဳိးေပါ့ကြယ္။ တန္ဖိုးရွိေသာ သတၱဳတစ္မ်ဳိးဆိုတဲ့ ေရႊရဲ႕ အနက္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို အတိအက် သိရင္ မူရင္းအနက္ပါ ဂုဏ္ရည္ေတြကို လူၾကားေအာင္ သီးျခား ၾကြားလံုးထုတ္ေနစရာ မလိုအပ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ (အနက္အတိအက်သိတဲ့) လူႀကီးေတြအဖို႔မွာ ေရႊဆိုၿပီး အသံထြက္ ရြတ္ရံုနဲ႔တင္ ၾကြားၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီကိုး။

ဇာ။    ရွင္းပါၿပီ။ (အင္တင္တင္ျဖင့္ ၀န္ခံလိုက္ရသည္) စိုင္းစိုင္းအေၾကာင္းေလး ဆက္ပါဦး ဆရာႀကီး။ (သံေယာဇဥ္မကုန္ေသး)

ေဆာ့။    Celebrity ေတြရဲ႕ပတ္သက္လို႔က သူတို႔ အလိုရွိတဲ့အရာ၊ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ ကိုယ္ႏႈိက္က လူသိမ်ားထင္ရွားဖို႔ ျဖစ္ေနေလေတာ့ လူသိမ်ားေအာင္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ (အလိုဆႏၵ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္) ထေျမာက္သြားခဲ့ရင္ ေအာင္ျမင္တာပဲရယ္လို႔ ဆိုခ်င္ဆိုႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္ျခင္းနဲ႔ေက်ာ္ၾကားျခင္းဟာ ပူးတြဲသေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ ခြဲျခမ္းပစ္လို႔ မရစေကာင္းဘူး။ လူႀကိဳက္မ်ားေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးဟာ လူတိုင္းမွာ မရွိဘူး။ (ရွိတဲ့လူတိုင္းလည္း အသံုးခ်ခ်င္မွခ်လိမ့္မယ္) လူႀကိဳက္မ်ားျခင္းခံရတဲ့ အရည္အေသြးကို “စန္း” လို႔ေခၚမယ္ဆိုရင္ေခၚႏိုင္တယ္။ ဒါ့အျပင္ အဲဒီ “စန္း” မွ အပ၊ လူႀကိဳက္မ်ား၊ လူသိမ်ားေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ “နည္းလမ္း” (အလုပ္) ေတြလည္း ေပါေပါေလာေလာ ရွိေနတာပါပဲ။ (မယံုၾကည္သူမ်ားအား ၁၀၀ ဖိုး ၃ ခုျဖင့္ ၀မ္းသာအားရ ေရာင္းပါမယ္) ဒီေနရာမွာ “စန္း” ဆိုတဲ့ ကိုင္တြယ္ထိေတြ႕မရတဲ့ စိတၱဇနာမ္ကို အသာဖယ္ထားရမယ္။ အေၾကာင္းက “နည္းလမ္း” ေၾကာင့္ လူသိမ်ားသြားတဲ့အခါလည္း “စန္း” ေၾကာင့္လို႔ အလြယ္တကူ တံဆိပ္ကပ္လိုက္ႏိုင္ေနလို႔ပဲ။ ဒီေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ားျခင္းသို႔ သြားရာလမ္းမွာ ေစာေစာက ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအနက္ဖြင့္မွာပါတဲ့ တရားသျဖင့္* ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ေတြးဆရေတာ့မယ္။ “နည္းလမ္း” တစ္ခုရဲ႕ တရားမွ်တတယ္၊ မမွ်ဘူး ဆိုတဲ့ကိစၥေတြဟာ တစ္သီးပုဂၢလသေဘာ (Subjective) ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္စနစ္ဟာ တရားမမွ်ဘူးဆိုတာ ယေန႔ေခတ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ အမွန္ျဖစ္သလို၊ တရားမွ်တပါတယ္ဆိုတဲ့ အမ်ားညီေခတ္တစ္ေခတ္လည္း အခုိင္အမာရွိခဲ့တယ္မဟုတ္ဘူးလား။ ယေန႔ေခတ္စံႏႈန္းမ်ားအရေသာ္မွ ဂ်ာနယ္ေတြကို ေငြေပးၿပီး ထြန္းေတာက္လာမယ့္ ၾကယ္တစ္ပြင့္ေခါင္းစဥ္နဲ႔ မိမိအေၾကာင္း ေရးခိုင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ (နည္းလမ္း) ဟာ တရားမွ်၊ မမွ် ျငင္းမယ္ဆိုရင္ အဆံုးသတ္ အေျဖတစ္ခုမရဘဲ လိပ္ခဲတည္းလည္းျဖစ္က်န္ခဲ့ဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္အားသန္ရာ စံႏႈန္း (ေပတံ) မ်ားအားျဖင့္သာ ကိုယ္စီ တိုင္းတာၾကမွာကိုး။ ဒါကိုေျပာတာ ေတြးဆႏိုင္ဖို႔ပဲကြဲ႕။ ေမာင္ရင့္ စိုင္းစိုင္းကို မဆိုလိုပါဘူး။

ဇာ။    ဟုတ္ကဲ့။ နားနားၿပီး ေျပာပါ ဆရာႀကီး။ (အခ်က္အလက္အား မျငင္းဆန္ႏိုင္ေသာ္လည္း မုန္းခ်င္စရာႀကီးဟု စိတ္တြင္းမွႀကိတ္ ဆဲေနသည္)

ေဆာ့။    ဒီေတာ့ လူႀကိဳက္၊ လူသိမ်ားေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အရည္အေသြး (သီးသန္႔) ကို ေအာင္ျမင္မႈလို႔ သတ္မွတ္လို႔မရဘူး။ ဥပမာထပ္ေဆာင္ရရင္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ရွိခဲ့တဲ့ နာဇီပါတီ၀င္ အေရအတြက္ဟာ ယေန႔ ေမာင္ရင့္ စိုင္းစိုင္းပရိသတ္ေတြထက္ကို အပံုႀကီး ပိုမ်ားေလေတာ့ ဟစ္တလာကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အထက္မွာ ေအာင္ျမင္သူမဟုတ္လို႔ သတ္မွတ္ထားၿပီးသလို ဒီယုတၱိအရ စိုင္းစိုင္းေလးကိုလည္း ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္မွာလည္း သူဟာ ေအာင္ျမင္သူတစ္ဦးဆိုတာ အမ်ားအသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားၿပီးသားျဖစ္ေနတာ အထင္အရွားပဲ။ ဒါဟာ Celebrity ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဒြိဟနဲ႔ ၀ိေရာဓိ ျဖစ္တယ္။ ယုတၱိအရ မွားေသာ္လည္း အမ်ားျမင္သာထင္သာတဲ့ သာမန္သိ (Common Sense) အရ အမွန္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီယုတၱိကို ဆင္ေျခကန္သူေတြဟာ စိုင္းစိုင္းအား စြဲလန္းျခင္း၊ မႏွစ္မ်ဳိ႕ျခင္း စတဲ့ စိတ္အေျခခံေတြရဲ႕ ေျပာဆိုေနၾကရင္ေတာ့ ကာယကံရွင္စိုင္းစိုင္းက သိေတာင္မသိလုိက္ဘဲ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ရန္မီးပြားၾကရရံုပဲရွိမယ္။ ဒါကို Celebrity Paradox လို႔ ကၽြႏ္ုပ္က ကင္ပြန္းတပ္ခ်င္တယ္။ ဘုရားသခင္ဟာ သူ မ,မ ႏိုင္တဲ့ ေက်ာက္တံုးကို ဖန္ဆင္းႏိုင္၊ မႏိုင္ ျငင္းၾကသလိုမ်ဳိးပဲ အက်ဳိးမရွိဘူး။ ၀ိေရာဓိအဆိုတစ္ခု (Paradox) သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ရင္က စိုင္းစိုင္းပရိသတ္ဆိုေတာ့ ေမာင္ရင့္အေနနဲ႔ အႏွီငတိေလးကို ေအာင္ျမင္သူလို႔ သတ္မွတ္ထားျခင္းဟာ (သာမန္သိအရ) မွန္ကန္မႈရွိပါတယ္။ ထို႔အတူပဲ ကၽြႏ္ုပ္က ေအာင္ျမင္သူမဟုတ္လို႔ သတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္လည္း မွားတယ္လို႔ ေမာင္ရင္ (ယုတၱိနည္းက်) မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ အခုေျပာတာေတြ အားလံုးဟာ ေတြးဆၾကည့္စရာေတြကို ေျပာေနတာကြဲ႕။ အမွန္ေတာ့ စိုင္းစိုင္းဟာ (အဆိုေတာ္အျဖစ္) ေအာင္ျမင္သူတစ္ဦး အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ေဘးလူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကၽြႏ္ုပ္အေနနဲ႔ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ဧကန္ မေျပာႏိုင္ျခင္းကိုသာ ဆိုလိုပါတယ္။ ထို႔အတူ ေမာင္ရင့္အေနနဲ႔လည္း သူ႔အား စြဲလန္းျခင္းကို ေဘးခဏခ်ိတ္ထားလိုက္ရင္ ယုတၱိနည္းက်အားျဖင့္ စဥ္းစားၿပီး ေအာင္ျမင္သူလို႔ သူ႔ကို သတ္မွတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ နည္းလမ္း (အလုပ္) ေတြအားလံုးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မသိႏိုင္တဲ့အခါ ကိုယ္ပိုင္စံေတြနဲ႔ တိုင္းထြာစစ္ေဆးဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးကိုး။ ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ အနက္ဖြင့္မွာပါတဲ့ တရားသျဖင့္* ဆိုတဲ့ က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာအခ်က္ကေလးနဲ႔ ၿငိ (အက်ဳံး၀င္) ဖို႔၊ ခြဲျခားဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနနဲ႔ စစ္ေဆးစမ္းသပ္ရန္ အေျခအေနမရွိဘူးကိုး။ ဒါဟာလည္း ေမာင္စိုင္းကို က်င့္၀တ္မညီဘူးလို႔ စြပ္စြဲေနတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေမာင္ရင္လည္း ေအသင္သားတစ္ေယာက္ပဲေလ၊ စဥ္းစားတတ္မွာပါ။ ဒီေလာက္ အျငင္းပြားစရာေကာင္းတဲ့ တရားသျဖင့္* ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ဘာလို႔ထည့္ထားသလဲလို႔ ေမးရင္ေတာ့ မထည့္ရင္ အားလံုးေက်နပ္ၾကမလားလို႔ ကၽြႏ္ုပ္က ျပန္ေမးရံုပဲရွိေတာ့တယ္။ လိုခ်င္တာကို (တရားသျဖင့္မဟုတ္ဘဲ) မရ,ရတဲ့နည္းနဲ႔ ရယူတတ္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္မႈလို႔ ကၽြႏ္ုပ္က ေျပာလို႔မျဖစ္ဘူး မဟုတ္လား။

ဇာ။    ဒီေတာ့ ဆရာႀကီး။ ပထမဆံုး ေမးခြန္းကို ျပန္သြားရရင္… (စကားျဖတ္၍ ျမန္ျမန္ျပန္လစ္ရန္သာ စိတ္ေစာေနေတာ့သည္)

ေဆာ့။    ကၽြႏ္ုပ္ေျပာတဲ့အထဲမွာ ပါၿပီးပါၿပီ။ မူလတန္းေက်ာင္းသား ေရႊလက္စြပ္ၾကြားတဲ့စကား ၾကားၿပီး ေမာင္ရင္က ကၽြႏ္ုပ္ကို ေရႊဆိုတာ တန္ဖိုးႀကီးသလားဆရာႀကီးလို႔ လာေမးသလို ျဖစ္ေနသကိုး။ ေမာင္ရင့္အနက္ဖြင့္လို ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ လိုခ်င္တဲ့အရာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ျခင္းမွ်ပဲ ဆိုရင္ေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ မေအာင္ျမင္သူဆိုတာကို ဘယ္နားလိုက္ရွာရမွန္းသိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ “အေခ်ာင္ရဖူးတာ ဘာမွမရွိဘူးလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ေနသူေတြဟာ လူျဖစ္လာရတဲ့ အထင္ကရကိစၥႀကီးကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း မ်က္ကြယ္ျပဳထားရာ က်တယ္”။ ထားေတာ့ ဒီကိစၥ။ ဒႆနိကအျမင္ကိစၥဆိုေတာ့ ဒါကို ေဆြးေႏြးရင္ ေမာင္ရင္လည္း အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့မယ္။ ကဲကဲ… ျပန္ေပဦးေတာ့။ ေနာက္တစ္ခါမ်ား ေရႊလက္စြပ္ၾကြားတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသားကေလးေတြမ်ားေတြ႕မိရင္ အံ့အားသင့္သလုိနဲ႔ တကယ္ႀကီးလားဟင္လို႔သာ ေမးလိုက္။ ေမာင္ရင္ မုန္႔ကေလးတစ္ဖဲ့ႏွစ္ဖဲ့ေတာ့ စားရေကာင္းပါရဲ႕.. အေဟးေဟး..။

ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားေသာ ေအသင္သားငဇာ၏ ေက်ာျပင္က်ဥ္းေလးအားၾကည့္ရင္း ဆရာႀကီး ေဆာ့ခရိတၱိဂ်ဴနီယာမွာ ျပံဳးၿဖီးၿဖီး က်န္ရစ္ခဲ့ေလေတာ့သတည္း။               
                           
◄ ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) ►

Comments

  1. အငဲအင္တာဗ်ဴးကို ဖတ္ၿပီးကတည္းက ဒီေရးဟန္မိ်ဳးကို ေနာက္တစ္ခါ ဖတ္ခ်င္ေနတာ။

    ReplyDelete
  2. အငဲ အင္တာဗ်ဴးက ေတဇာေရးတာကို ေျပာတာလား။
    ႐ွာဖတ္ဦးမွ

    ReplyDelete
  3. သိပ္ကိုေကာင္းတဲ႕ ေရးဟန္ေရာ အေတြးေလးပါဘဲ
    ေတာ္ရံုနဲ႕ မေတြးမိတဲ႕ ရႈေထာင္႕ကေန ေတြးထားတာ
    ေလးစားမိပါရဲ႕

    ReplyDelete
  4. ေရႊအတုေတြလည္း ေဖာခ်င္းေသာခ်င္းရွိတတ္တယ္။
    ေရႊအတုကိုလည္း ၾကြားေလ့ရွိတတ္ၾကတယ္။ (အစစ္ဆိုတာ ၀တ္ထားရံုနဲ႔ကို ထုတ္ၾကြားစရာမလိုေအာင္ တင့္တယ္ေနၿပီကိုး)
    အဲဒီလိုပဲ ေဆာ့ခရိတၱိဂ်ဴနီယာကိုလည္း မနာလိုတဲ့သူႀကီး၊ စိတ္ေကာင္းမရွိသူႀကီး၊ လူငယ္ေတြကို စာရိတၱပ်က္ျပားေစသူႀကီးရယ္လို႔ သတ္မွတ္မယ့္ ေအသင္သားဂ်ဴနီယာေတြ အမ်ားအျပားရွိလိမ့္မယ္ ဆိုရင္လည္း မဆန္းဘူး။ အဆံုးမွာ ေတာထုတ္ၿပီး အဆိပ္ေသာက္ခိုင္းမလားလည္း မသိဘူး။ ေဆာ့ဂ်ဴနီယာကေတာ့ အဆိပ္ဆိုတာ ေသရည္နဲ႔တူတူပဲလို႔ ဆင္ေျခကန္ၿပီး တစ္ေန႔တစ္ပုလင္း အရစ္က်ေသာက္ၿပီး သတ္ေသပါရေစလို႔ အယူခံ၀င္မယ္ ထင္တယ္။ း)

    ReplyDelete
  5. Allow me to share my friends. Thanks !

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ...