Skip to main content

အဓိပၸာယ္မ်ားႏွင့္ ပစ္ခတ္ေဆာ့ကစားျခင္း

စကားလံုးေတြကို `ထင္´ေအာင္လုပ္မယ္။ စကားလံုးေတြမွာ အနက္အဓိပၸာယ္ေတြ ခိုကပ္ေနတယ္။ အဲဒီ အနက္အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔  ပစ္ခတ္ ေဆာ့ကစားမယ္။ စကားလံုးေတြကို တစ္ေနရာရာမွာ ထင္ေအာင္ လုပ္ေနရရင္ ငါဟာ အားရွိေနသလိုပဲ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ငါဟာ ဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လက္နက္ကိုင္ စစ္သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမာက္မာမႈလို ငါဟာ ေမာက္မာေနတယ္။ က်ည္အျပည့္လြယ္ထားတဲ့ စစ္သားတစ္ဦးလို ငါ စကားလံုးေတြကို အျပည့္သယ္လာခဲ့တယ္။ ငါ့ စကားလံုးေတြဟာ က်ည္ဆန္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ က်ည္ဆန္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းေ၀းေျပးႏိုင္တဲ့ ထိပ္ဖူးေတြပဲ။ စကားလံုးတစ္လံုးကတင္ အဓိပၸာယ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ျဖာထြက္သြားႏိုင္တယ္။ ရန္သူအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျဖန္႔ထြက္လဲၿပိဳေစႏိုင္တယ္။ ဒါ့အျပင္ စကားလံုးတစ္လံုးဟာ ဘိုးမရင္းတုတ္တစ္ခုလို ငါ့ဆီကို ျပန္ကန္လာႏိုင္ေသးတယ္။ ဒါကို အလြယ္တကူ ဖမ္းယူႏိုင္ရမယ္။ ကေလးေလးတစ္ေယာက္လို ကၽြမ္းက်င္စြာ ေဆာ့ကစားႏိုင္ရမယ္။ Ricochet ျဖစ္ၿပီး အျပစ္မဲ့တဲ့ အရပ္သားေတြကိုလည္း ထိခုိက္ေစႏိုင္တယ္။ ဒါကိုေတာ့ သတိထားရမယ္။ အခ်ဳိ႕ စကားလံုးေတြက ျမားတစ္စင္းလို တည့္တည့္ေျပးတယ္။ သားေကာင္ကို ေသြးထြက္သံယို ေသေစႏိုင္တယ္။ ငါ့ စကားလံုးေတြမွာ အဆိပ္လူးမထားဘူး။ မီးမတို႔ထားဘူး။ အနက္အဓိပၸာယ္ေတြပဲ သုတ္လိမ္းထားတယ္။ အဓိပၸာယ္ေတြေၾကာင့္ အဆိပ္တက္ၿပီး ေသဆံုးခဲ့ရသူေတြ ပိုမ်ားတယ္မဟုတ္ဘူးလား။ အနက္အဓိပၸာယ္ေတြေၾကာင့္ ေလာင္ရတဲ့မီးက ပိုၿငွိမ္းရခက္တယ္ မဟုတ္လား။ ပံုျပင္ထဲက ေလးသည္ေတာ္တစ္ဦးလို ငါဟာ ဘ၀င္ျမင့္ေနတယ္။ စကားလံုးေတြ ငါ့လက္ထဲမွာ ရွိေနသေရြ႕ ငါဟာ အလြယ္တကူ အႏိုင္ယူဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ ၿပိဳင္ဘက္တစ္ေယာက္ပဲ။ ဒီေတာ့ စကားလံုးေတြကို ထင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။

တကယ္ေတာ့ လူေတြအတြက္ ငါကိုယ္တိုင္ဟာ ရွိေနရဲ႕လား။ ငါ့စကားလံုးေတြပဲ ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ လူေတြရဲ႕ အျမင္မွာ ငါဟာ စကားလံုးေတြမပါဘဲ သီးသန္႔ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့လို႔လား။ ငါသံုးစြဲခဲ့တဲ့ စကားလံုးေတြအရသာ ငါ့ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကို လူေတြက သိၾကရတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ျမားတစ္စင္းလို တိုက္ရိုက္မသြားဘဲ ေ၀့၀ိုက္ပ်ံ၀ဲေနတဲ့ အနက္ေတြေဆာင္တဲ့ စကားလံုးေတြကို ငါက နိစၥဓူ၀ ကၽြမ္းက်င္ပါးနပ္စြာ သံုးစြဲေနခဲ့တာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ေနေကာင္းရဲ႕လားဆိုတဲ့ ႏႈတ္ဆက္စကားကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာသံုးစြဲၿပီး `ၾကင္နာတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ဦး´ ဆိုတဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္နဲ႔ လူေပါင္းမ်ားစြာကို ငါပစ္ေပါက္ခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ `ကၽြန္ေတာ္ သိပ္မသိပါဘူး´ ဆိုတဲ့ စကားကို သံုးစြဲၿပီး `ႏွိမ့္ခ်ရင့္က်က္သူတစ္ဦး´ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို လူေပါင္းမ်ားစြာဆီ ေပးပို႔ဖူးတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ျပန္ေတာ့မယ္ေနာ္ ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ `မိမိတည္ရွိေနမႈရဲ႕ ဂုဏ္ရည္´ကို သြယ္၀ိုက္ လွစ္ျပခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ ယုတ္စြအဆံုး ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့စကားကို သံုးစြဲၿပီး `ကမၻာဦးလူသားရဲ႕ သဘာ၀စိတ္ရိုင္း´ကို မိန္းကေလးအခ်ဳိ႕ရဲ႕ အာရံုမွာ လွပတင့္တယ္စြာ ထင္ျမင္လာရေအာင္ ေကာက္က်စ္စြာ အနက္ေဖာ္ခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ ငါေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြ၊ ငါ `ထင္´ေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့ စကားလံုးေတြအရသာ ငါနဲ႔နီးစပ္တဲ့ အနက္တစ္ခုကို အျခားလူေတြရဲ႕ အာရံုမွာ စိတ္ကူးပံုေဖာ္ ၾကည့္လို႔ရတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ငါဟာ စကားလံုးေတြအရသာ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘူးလား။ ငါခ်ည္းသက္သက္ စကားလံုးေတြမပါဘဲ ထားလိုက္ရင္ ငါဟာ ငါမွ ဟုတ္ပါဦးမလား။ တကယ္ေတာ့ ငါဆိုတာ စကားလံုးေတြသက္သက္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ငါႀကီးလား။ လူသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိတဲ့ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲက သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္း က်ဳိးတာဟာ ၾကားႏိုင္တဲ့ သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ရွိမေနခ်ိန္မွာ အသံမျမည္ဘူးဆိုတာ မွန္ရင္ ၾကားႏိုင္တဲ့နားေတြ၊ ျမင္ႏိုင္တဲ့ မ်က္စိေတြ ရွိတဲ့ၾကားက ငါ့ရဲ႕ စကားလံုးေတြကို လူေတြ ျမင္ေအာင္၊ ၾကားေအာင္ မျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ ငါ မရွိေတာ့တာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အတြက္ ငါဟာ အခုခ်ိန္မွာ စကားလံုးသက္သက္မွ်ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ငါဟာ ငါ့စကားလံုးရွိသေလာက္ပဲ တည္ရွိခြင့္ရတာလား။ အားးး ။

စကားလံုးမ်ားသည္ အျခားသူတစ္ဦးအား တိုက္ခိုက္အႏိုင္ယူရန္အတြက္ ထားရွိသည့္ လက္နက္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ စကားလံုးမ်ား၏ အနက္သည္ ေကာက္ေကြ႕နက္နဲလြန္းလွသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဦးေႏွာက္သည္ ဘာသာစကားအား အသံုးျပဳ၍သာ ယုတၱိနည္းက် အေျဖမ်ားကို ရွာေဖြၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ စကားလုံးမ်ား၏ အနက္သည္ ခၽြန္ထက္စူးရွလွသည္၊ သို႔ေသာ္ ေ၀၀ါးသည္။ ကြဲေၾကလြယ္သည္၊ သို႔ေသာ္ ကာလၾကာရွည္စြာ စြဲျမဲသည္။ ထို႔အတူ ဘာသာစကားအား အသံုးျပဳထားသည့္ ယုတၱိနည္းက် စဥ္းစားနည္းမ်ားသည္လည္း `ငါ´ အား အဆံုးစီရင္လိုက္ျခင္းကဲ့သို႔ အႏၱရာယ္ရွိေသာ နိဂံုးမ်ားဆီသို႔ ဦးတည္သြားေစႏိုင္သည္။ လူကို အႏၱရာယ္ရွိေစေသာ လက္နက္ကိရိယာမ်ားအား ကေလးမ်ားလက္လွမ္းမမီေသာ ေနရာတြင္ ထားသလို `ငါ´ ၏ တည္ရွိမႈအား ရန္ရွာတတ္ေသာ စကားလံုးမ်ားအားလည္း လူႀကီးမ်ား လက္လွမ္းမမီေသာ ေနရာတြင္ ထားပါ။ အထူးသျဖင့္ အဓိပၸာယ္မ်ားႏွင့္ ပစ္ခတ္ေဆာ့ကစားတတ္ေသာ လူႀကီးမ်ား လက္လွမ္းမမီေသာ ေနရာတြင္ထားပါ။ စကားလံုးမ်ား အဓိပၸာယ္မ်ား ပလူပ်ံေအာင္ ေ၀့၀ဲလႈပ္ရွားေနေသာ ကမၻာေျမႀကီးတြင္ မိမိ၏ `ငါ´ အား ေဘးမသီရန္မခ ရွင္သန္ေအာင္ ေမြးျမဴရျခင္းသည္ လူတိုင္းအတြက္ ပင္ပန္းႀကီးလွပါသည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
ဇူလိုင္ (၂၇) ၂၀၁၀
Label: Essay
Theme: Connotation, Ambiguity & Self

Comments

  1. လူတိုင္းကေတာ႕ ငါတိုတဲ႕ အတၱကို ေရေလာင္းေပါင္းသင္ ေမြးျမဴေနၾကတာပါဘဲ...
    ငါမပါတဲ႕ အတၱ ဆိုတာလဲ ရွိမယ္မထင္ဘူး...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”