Skip to main content

ႏွစ္စိတ္ တစ္ကိုယ္

ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို မွတ္မွတ္ထင္ထင္ စတင္ သိကၽြမ္းခဲ့စဥ္က ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၁၃ ႏွစ္၀န္းက်င္ခန္႔ပင္ ရွိပါလိမ့္ဦးမည္။ ထိုစဥ္က ကပ်စ္ကညစ္ က်ဆင္းေနေသာ ႏွင္းမႈန္ အစအနမ်ားႏွင့္ ေဆာင္းအတု လုပ္ထားေသာ ေန႔ေလး တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေန၏။ အလိုမတူဘဲ၊ ဆႏၵမရွိပါဘဲႏွင့္ အလိုက္ကမ္းဆိုးမသိစြာ အတင္းဇြတ္တရြတ္ မိတ္ဖြဲ႔လာေသာ အညံ့စား သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို လက္ညွိဳးထိုးျပပါ ဆိုလွ်င္ သူ႔ကို ေရြးခ်ယ္ပစ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ေလးမည္မဟုတ္ပါ။ သုိ႔တိုင္ေအာင္ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္ရပ္အတြက္ တစ္စက္ေလးမွ ဂရုစိုက္မည့္သူမဟုတ္သလို သိမ္ငယ္စြာ ေၾကကြဲျပေနမည့္ ေကာင္စားမ်ဳိးလည္း မဟုတ္။

ထိုကာလက ကၽြန္ေတာ္ အျပင္းအထန္ ဖ်ားေနခဲ့ပါသည္။ အမ်ဳိးအစားကို မမွတ္မိေသာ္လည္း အဆိုးရြားဆံုး နာမက်န္းျဖစ္မႈမ်ဳိး။ ခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ အေမက တတ္စြမ္းသမွ် အေတြ႕အၾကံဳ ေဆးၿမီးတိုစြယ္စံုျဖင့္ သားျဖစ္သူ၏ ကိုယ္တြင္းမွ ေရာဂါတိုက္စစ္မွဴးမ်ားကို ထိုးစစ္ဆင္ ေမာင္းထုတ္ခဲ့၏။ မ်က္မုန္းက်ဳိးမေျပသည့္ အဖ်ားက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ေနာက္မဆုတ္။ ေပတိေပေစာင္း ဇြတ္တရြတ္ႏိုင္စြာ ကတ္သီးကတ္ဖဲ့ လုပ္ေနေသးသည္။ ထိုမွ်မကေသး ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္စရာ အိပ္မက္ဆိုးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ဦးေႏွာက္ အကန္႔အလြတ္မ်ားတြင္ စနစ္တက် ထည့္ျပ၍ ယုတ္မာလိုက္ေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အလန္႔တၾကား လန္႔ေအာ္လိုက္ရသည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးတြင္ အဖ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ထဲ ေနခ်င္သေလာက္ ေနခြင့္မရရွာဘဲ တပ္ပ်က္ကာ ကစဥ့္ကလ်ား ထြက္ေျပးရေတာ့၏။

အဖ်ားထြက္ခြာသြားခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး ၿမိဳ႕ပ်က္ႀကီးလိုျဖစ္ကာ မလႈပ္ရွားခ်င္ေလာက္ေအာင္ ႏြမ္းႏြမ္းရိရိျဖင့္ အားအင္ေတြ ကုန္ခမ္းေနပါၿပီ။ အေမ ေစ်းေရာင္းမသြားခင္ တိုက္ခဲ့ေသာ ဆန္ျပဳတ္ကို ျပန္အန္ထုတ္ၿပီး ေခါင္းအံုးေလးေပၚတြင္ အသာမွိန္းေနခိုက္… `မင္းက ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ့တဲ့ေကာင္ပဲ´ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လံုးကို ဆတ္ခနဲ ဖြင့္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ တဲတံစက္ၿမိတ္ေအာက္ အိမ္အ၀တြင္  တေစာင္းထိုင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သက္တူရြယ္တူ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္လို ပိန္ကပ္ကပ္ ေညာင္နာနာမဟုတ္။ စူစူၿဖိဳးၿဖိဳး အသားစိုင္မ်ား အစ္ထြက္လ်က္ ၀၀တုတ္တုတ္၊ ထြားထြားႀကိဳင္းႀကိဳင္း။ ထိုစဥ္က ငယ္သူမို႔ ဘာမွ် သတိမထားမိေသာ္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ထီမထင္ေသာ အမူအရာမ်ားကို အထားအသို အခ်ဳိးညီစြာ ခင္က်င္းထားသည္ဟု ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွ သတိျပဳမိ၏။

`မင္း ဘယ္သူလဲ´ `ငါဘယ္သူဆိုတာ မင္းသိစရာမလိုပါဘူး။ မင္းမွတ္ထားရမွာက ခုခ်ိန္ကစၿပီး ငါဟာ မင္းရဲ႕ လူယံုတစ္ေယာက္ ဆိုတာပဲ´
`သြားစမ္းပါ။ ဘာလူယံုလဲ။ ဘာေကာင္မွန္းမသိဘဲ ဘာကို ယံုရမွာလဲ´
`မင္းဟာေလ ေတာ္ေတာ္တံုးတဲ့ ငတံုး´ သူက တိမ္မွ်င္တိမ္ရိပ္ ကင္းစင္သည့္ စူးစူးျမျမ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း မခိုးမခန္႔ ရယ္ေမာေနျပန္ပါသည္။ ဒီေကာင္ ဘယ္သူလဲ။ ဘယ္မွာေနလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာတာလဲ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာေရာ ေက်ာင္းမွာပါ ဒီေကာင့္ကို မျမင္ဖူးတာ ေသခ်ာသည္။ လက္လွမ္းမီရာ ေလွ်ာက္စဥ္းစားၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း  အေတြးႏွင့္ မွတ္မိမႈက တစ္ထပ္တည္းမက်။ ေနမေကာင္းသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ စကားမေျပာခ်င္သလို ဘာကိုမွလည္း စိတ္မ၀င္စားႏိုင္ပါ။ သူက ရယ္ေမာေနမႈကို အနားသတ္လိုက္ၿပီး…
`ဘာလဲ မင္းအေဖက မင္းတို႔ သားအမိႏွစ္ေယာက္ကို ပစ္ၿပီး ေနာက္မိန္းမေနာက္ လိုက္သြားလို႔ လြမ္းဖ်ားလြမ္းနာ က်ေနတာမို႔လား။ လူေတြကို ေျပာေတာ့ ခရီးရွည္ႀကီး ထြက္ၿပီး အလုပ္သြားလုပ္ေနသလိုလို´
`ေဟ့ေကာင္ မင္း…´ ၾကည့္စမ္း ဒီေကာင္ ဘယ္လိုေကာင္ပါလိမ့္။ အေမ့မွာ ရွက္လြန္းအားႀကီး၍ သိမ္းျမွဳပ္ထားေသာ အတြင္းေရးကိစၥကို ဒီေကာင္ စင္းစင္းႀကီး သိေနပါေရာလား။ `မင္းက ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ´ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္တိုတိုႏွင့္ အသံကုန္ ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ သူကေတာ့ ဗီလိန္မင္းသားတစ္ေယာက္၏ အထက္တစ္၀က္ ေအာက္တစ္၀က္ အျပံဳးမ်ဳိး ျပံဳးလိုက္ၿပီး…
`ထားပါေတာ့ မင္းကိုငါ ဒုကၡမေပးေတာ့ဘူး။ ငါေျပာတာသာ မေမ့နဲ႔။ ခုခ်ိန္ကစၿပီး မင္းနဲ႔ငါ သိသြားၾကၿပီ။ ငါက မင္းရဲ႕ လူယံု။ မွတ္မိတယ္ေနာ္။ ကိုင္း.. ငါ လစ္ၿပီ´
သူက ေလတခၽြန္ခၽြန္ျဖင့္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ထြက္ခြာသြားသည္။
`သြားစမ္း… ေတာ္ေတာ္ အေၾကာင္တိုက္တဲ့ ကေလကေခ်ေကာင္´ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အလိုလိုေနရင္း ေဒါသေတြ ထြက္ေနရသည္။ ဘာမွန္းမသိဘဲႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား သက္သက္ အေႏွာင့္အယွက္ လာေပးျခင္းပင္။ သူ႔ကို ယံုၾကည္ရမတဲ့။ ဘာကို ေျပာတာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္။ ငယ္ရြယ္သူမို႔ ထိုအခ်ိန္က ထိုကိစၥကို ဘာမွ အေလးအပင္မထားဘဲ ခပ္လြယ္လြယ္ ေမ့ေဖ်ာက္ခဲ့ေၾကာင္းကိုေတာ့ ခပ္ေရးေရး  အမွတ္ရေနမိပါသည္။

§ § §
သို႔ျဖင့္ ေဆာင္းပ်ဳိမပင္ သကၠရာဇ္ ငါးခုကို ရွပ္ျပာရွပ္ျပာ ခလုတ္တိုက္၍ ခရီးဆက္ခဲ့ေလၿပီ။ ထိုကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကၽြန္ေတာ့္ထံ ေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ အမည္မသိေကာင္ ေယာင္လို႔ပင္ ေပၚမလာခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း သူ႔အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းစူးစမ္းရန္၊ စပ္စုရန္၊ စံုစမ္းရန္ နည္းနည္းမွ စိတ္ကူးမေပၚခဲ့။ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနလာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ အေမ့ႀကီး ေမ့ေနရာမွ တစ္ေန႔… သူ ဘြားခနဲ ျပန္ေပၚလာခဲ့၏။

ထိုေန႔က ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာျပတ္ကာ အမွတ္မထင္ ဆံုးသြားရွာေသာ အေမ့စ်ာပန မီးသၿဂႋဳဟ္မည့္ေန႔က ျဖစ္သည္။ ခန္းမေဆာင္အတြင္း အေမ့ရုပ္ကလာပ္ ျပင္ဆင္ထားရာအနီး ကၽြန္ေတာ္ အသည္းအသန္ ငိုေၾကြးေနခိုက္ လူအုပ္ၾကားတြင္ သူ႔ကို ဖ်ပ္ခနဲ ျမင္လိုက္ရျခင္းျဖစ္၏။ အခ်ိန္ကာလေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည္မွ လြဲလွ်င္ သူျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အခိုင္အမာ ဆိုရဲပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို ဂရုမထားႏိုင္။ ဘ၀ႏွင့္ပံု၍ ေမတၱာေတာ္ ထားခဲ့ရေသာ ေက်းဇူးရွင္အေမအား တစ္သက္တာ အဆံုး႐ႈံးခံလုိက္ရ၍ မ႐ွဴႏိုင္မကယ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရခ်ိန္မို႔။

ရက္လည္ၿပီး တစ္ခုေသာ ညတစ္ည။ ထိုညက အလည္လြန္ေနေသာလ ဘယ္နားေရာက္ေနမွန္းမသိ။ တဲေရွ႕တြင္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ဆိတ္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရွိေနစဥ္အတြင္း …
`မင္းဟာ တစ္ေကာင္ၾကြက္ မဟုတ္ပါဘူးကြ´
`ဟာ လန္႔လိုက္တာကြာ ရွီးမွပဲ´ ေျခသံမျပဳ၊ အသံမေပး၊ ေခ်ာင္းမဟန္႔ဘဲ ဒီေကာင္၀င္လာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ မတရား ကၽြဲၿမီးတိုသြားခဲ့သည္။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ နားမလည္တဲ့ေကာင္။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္ကို ၾကည့္ၿပီး ခြက္ထိုးခြက္လွန္ ရယ္ေမာေနေလရဲ႕။ `မင္း လာျပန္ၿပီလား။ ဘာလာလုပ္တာလဲ´
`မင္းနဲ႔ငါ ေ၀းေ၀းကြာကြာေနလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ´
`ဘာကြ.. ေသလိုက္ပါလား။ ေ၀းေ၀းကြာကြာေနလို႔မရေအာင္ မင္းက ေဂးလား။ ေဆာရီးကိုယ့္လူ ငါ ဒါေတြ စိတ္၀င္စားတာ မဟုတ္ဘူး´
`ဟားဟား မင္းကေတာ့ လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ၿပီ´
သူရယ္ေမာေနပံုက ျမင္ျပင္းကပ္စရာ ေကာင္းလွသလို ေအာ္ဂလီဆန္ဖို႔လည္း ေကာင္းေနပါသည္။ ေထြေထြထူးထူး စကားမေျပာခ်င္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းထုတ္ပစ္သည္။ မရ။ ရစရာမရွိေအာင္ ပိုးစိုးပက္စက္ ေျပာလႊတ္သည္။ တြန္႔မသြား။ သည္းခံႏိုင္မႈအတိုင္းအတာ ကုန္ဆံုးသြားၿပီမို႔ ကၽြန္ေတာ္ ပုဆိုးကို ခပ္တင္းတင္း ျပင္၀တ္လိုက္၏။
`ဘာလဲ… မင္းက ငါ့ကို ဖိုက္တင္ေပးခ်င္လို႔လား´
`ေဟ့ေကာင္.. မင္း အပိုေတြေျပာမေနနဲ႔။ သြားမလား မသြားဘူးလား။ တစ္ခြန္းတည္း ေျပာ´

သည္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာကို ခပ္တည္တည္ ျပင္လိုက္သည္။
`မင္းက စိန္ေခၚေနတာပဲ။ မ်က္ႏွာသာေပး ေရႊေရး ပန္းကန္တက္ခ်င္တဲ့ေကာင္။ ေခ်ာက္မွန္းကမ္းမွန္း သိေအာင္ေတာ့ နည္းနည္း ပညာေပးမွျဖစ္မယ္´
အဆင့္ျမင့္ ဖိုက္တင္ကားမ်ားမွ တိုက္ကြက္မ်ားကို သူသံုးထားသလား ထင္မွတ္ရသည္။ ထိုးခ်က္၊ ကန္ခ်က္၊ ကစ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား လွလွပပ ႏွိပ္စက္ေတာ့၏။ ကိုယ့္ေဒါသကိုယ္ ေနာင္တရသြားသည္။ ေသြးရူးေသြးတမ္း ခုခံေနေသာ္လည္း ပယ္ပယ္နယ္နယ္ အတြယ္ခံေနရသည္က ကၽြန္ေတာ္။ ဘ၀တြင္ ယခုေလာက္ မခ်ိမဆန္႔နာက်င္မႈမ်ဳိး ရွိေတာ့မည္မထင္။ မတတ္ႏိုင္သည့္အဆံုး ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို အရႈံးေပးလိုက္ရေတာ့သည္။
`ဟြန္း .. ငါ့ကို ဘာမွတ္လို႔လဲ။ ေသသြားခ်င္လို႔လား။ မလုပ္ခ်င္လို႔ ေခ်ာ့ေမာ့ေျပာေနတာကို မရဘူး´
ထိုစဥ္ အိမ္ေရွ႕သုိ႔ ကပ်ာကယာ ေရာက္လာေသာ မိန္းမႀကီးတစ္ဦး။ `ဟဲ့ ေနမင္း.. ေနမင္း.. ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲ။ တစ္ေယာက္တည္း ၀ုန္းဒိုင္းၾကဲလို႔´
ရင္းႏွီးေနေသာ အိမ္နီးခ်င္း။ တစ္ေယာက္တည္းတဲ့လား။ ၾကည့္စမ္း..။ သူ႔ေရွ႕မွာ ဒီေကာင္ရွိေနတာကို ဘာျဖစ္လို႔ မျမင္ရတာလဲ။ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၿပီလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အလိုက္သင့္ အဆင္ေျပေအာင္ေျပာဖို႔ ၾကံရြယ္လိုက္စဥ္မွာပဲ.. ဒီေကာင္က ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္ထဲကို အတင္းပူးကပ္၀င္လိုက္သည္။ အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္သြားမွ… `ခင္ဗ်ား က်ဳပ္ကို ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ။ စိတ္႐ႈပ္ေနရတဲ့ အထဲ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မေနဘူး။ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္႐ႈပ္ယွက္ယွက္ဟာေတြ´
`ေနမင္း.. နင္ ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာလဲ´
`မသိဘူးဗ်ာ.. ခင္ဗ်ား ခုထြက္သြားဆို ထြက္သြား။ မသြားရင္ က်ဳပ္ နီးရာနဲ႔ ေကာက္ထုမွာ´
`ဟင္… နင္ မိုက္႐ိုင္းလွခ်ည္လား။ ငါ့ကိုမ်ား ခင္ဗ်ားေတြက်ဳပ္ေတြ ထြက္သြားေတြနဲ႔။ ဒါမ်ဳိးနင္ဘယ္တုန္းက ေျပာဖူးလို႔လဲ။ ငါတို႔မွာေတာ့ မိဘမရွိတဲ့ တစ္ေကာင္ၾကြက္ေလးမို႔ ေနရာတကာ ၀ိုင္းၾကည့္ေနရတာ။ ခုေတာ့ မိုက္႐ိုင္းလိုက္တာ။ စ႐ိုက္မွန္ဆိုတာ ဒါပဲ။ ေတာ္ၿပီ ေတာ္ၿပီ။ အေၾကာင္းသိေတာ့လည္း ပစ္ထား႐ံုပဲ ရွိတယ္´
အႀကီးအက်ယ္ေဒါသျဖစ္ကာ ထြက္သြား၏။ သူကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္က ခြာထြက္လာ၏။
`မင္း..မင္း ဘယ္လိုလုပ္လိုက္တာလဲ´
`ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ။ ဒီလိုကိစၥက ဒီလိုရွင္းထုတ္ပစ္မွ ရတာ။ မွတ္ထား။ ေလာကမွာ ေပ်ာ့ညံ့ညံ့လုပ္ေနသမွ် ဘယ္ေတာ့မွအသံုးမက်ဘူးဆိုတာ´ သူက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ဘတ္အက်ႌစကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဆြဲဆုတ္ ဖ်စ္ညွစ္လိုက္ၿပီး.. `ေျပာစမ္း.. ငါက မင္းအတြက္ ဘာလဲ´ `……………….´
`ေျပာေလကြာ ပါးစပ္မပါဘူးလား´ `………………….´
`ေတာက္ နာခ်င္ျပန္ၿပီ´ `လူ..လူ..လူယံု´ ၀ုန္းခနဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဆာင့္တြန္းလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာမ်က္ႏွာႏွင့္ ထြက္ခြာသြားပါေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ညစ္ရသည္မွာ ေျပာဖြယ္မရွိေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ အႏိုင္က်င့္ဗိုလ္က်ကာ ထင္တိုင္းက်ဲေတာ့မည္သာ။ အလိုမတူပါဘဲ၊ ဆႏၵမရွိပါဘဲ ဆံုခဲ့ရသည့္ေကာင္။ သည္အတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ေရးအတြက္ ရင္ေလးစရာပင္။

§ § §

အေမမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ လက္က်န္ပစၥည္းေလးမ်ား ထုခြဲေရာင္းခ်ကာ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္ ဖြင့္ျဖစ္ပါသည္။ ၀ါသနာ၊ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တျခားေရြးစရာလမ္း မျမင္မႈတို႔ေၾကာင့္လည္း ပါ၀င္ပါသည္။ ယခုေနာက္ပိုင္း သူ ကၽြန္ေတာ့္ထံ အလာစိတ္လာခဲ့သည္။ ပံုမွန္ေတာ့ မဟုတ္။ စိတ္ကူးတည့္လွ်င္ တည့္သလို ေရာက္လာ၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိစဥ္ အခ်ိန္မ်ားတြင္…
`ဘာလဲ.. ပညာေရးမွာ မေအာင္ျမင္လို႔ ထမင္းမ၀တဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ေနၿပီလား´ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ စာတိုေပစေလးမ်ားကို ကုန္းကုန္းေရးေနတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခနဲ႔လိုက္္ျခင္းပင္။ `ထမင္းမ၀ေပမယ့္ စိတ္ခြန္အား ၀တယ္ကြ´ အေသြးအသားထဲမွ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ စာေရးျခင္း သေႏၶတည္စိတ္ကိုပင္ သူက က်ဴးက်ဴးေက်ာ္ေက်ာ္ ေစာ္ကားလာေနပါၿပီေကာ။
`မွန္းစမ္း.. ဘာေတြေရးေနတာလဲ´ ခြင့္မေတာင္းဘဲ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားေသာ ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳမ်ားကို ဆိုးခနဲဆတ္ခနဲ ယူဖတ္ျခင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းမွ် မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ ျပန္လုပ္ဖို႔ေတာ့ မ၀ံ့မရဲ။ `ျမန္မာစာကို ျမန္မာလိုဖတ္တာေတာင္ အဓိပၸာယ္ေပၚေအာင္ မေရးႏိုင္တဲ့ေကာင္။ ဘာေတြမွန္းလည္း မသိဘူး´
`မင္းရဲ႕ ဦးေႏွာက္မ်က္ႏွာျပင္ ေျပာင္ေခ်ာေနလို႔ ေနမွာပါကြာ´ `ဘာကြ´
ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္သတိျပဳမိလာသည့္ အခ်က္္တစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သမွ် ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ဳိးကိုမဆို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္လာျခင္းပင္။ အားနာစိတ္ကို အေျခခံေသာ ကၽြန္ေတာ့္အျပဳအမူမ်ားကို သူ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္တတ္သည္။
`တဆိတ္ရွိ ပါးစပ္က ရပါတယ္၊ ရပါတယ္ စကားကို အေတာ္အလြယ္သံုးတဲ့ေကာင္။ ဒါ ေခတ္ေပၚစကားလံုးလား၊ ဖက္ရွင္ေ၀ါဟာရလား၊ ယဥ္ေက်းမႈ သေကၤတလား၊ ညွာတာေထာက္ထားမႈ နိမိတ္ပံုလား။ ဘာမွန္းကို မသိဘူး။  နဂိုကတည္းက မျဖစ္ႏိုင္တာကို သိရက္နဲ႔ ရပါတယ္ေျပာၿပီး ေနာက္ကြယ္မွာ မရလို႔ စိတ္ဒုကၡခံေနရတာ ဘာသေဘာလဲ။ ေျဗာင္ျငင္းလိုက္ပါလား´
`မေကာင္းတတ္လို႔ေပါ့ကြာ´
`ဘာမွ မေကာင္းစရာမရွိဘူး။ ဒါ မုသာ၀ါဒကို ပံုစံတစ္မ်ဳိးနဲ႔ ခ်ဳိးေဖာက္တာပဲ။ အားနာတယ္ဆိုတာ စာနာတတ္ရာက ျဖစ္လာတာ။ စာနာတတ္တာနဲ႔ သူမ်ားကို ခဏေလး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္လိမ္တာ တူကိုမတူဘူး။ ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ကြယ္မွာ အတင္းေျပာေတာ့မယ္။ မသိတတ္တာတို႔၊ နားမလည္တာတို႔၊ အလိုက္ကန္းဆိုးမသိတာတို႔၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလိုလို၊ ေတာ္ေတာ္ဇယား႐ႈပ္တဲ့ ေကာင္ေတြ´
အမွန္ဆိုလွ်င္ သူေျပာသည္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ ပယ္ခ်ျခင္းမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တခ်ဳိ႕မွာ ရင့္သီးလြန္းသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္္အားနည္းခ်က္ကို အေထာက္အကူျပဳေစသည္ဟု ျမင္မိသည္။ သူေရာက္လာတိုင္း အျငင္းပြားရမႈမ်ဳိး ရွိသလို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕မႈမ်ားႏွင့္လည္း ၾကံဳခဲ့ရဖူးပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အႏုပညာအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္သည့္အခါမ်ဳိးတြင္ နကန္းတစ္လံုးမွ နားမလည္ဘူးဟု ထင္မိခဲ့ေသာ သူမွာ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ပင္ ဗဟုသုတ ၾကြယ္၀ေနပါေသး၏။ စာလံုးေပါင္း အလြန္မွားတတ္သည့္ ျပဇာတ္၀ိဇၨာ ဘားနတ္ေရွာအေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းထုတ္ခံရသည့္ အိုင္းစတိုင္းအေၾကာင္း၊ အတန္းထဲမွာ အညံ့ဆံုးဟု သတ္မွတ္ခံရသည့္ အယ္ဒီဆင္အေၾကာင္း။ ၿပီးေတာ့ ဘီသိုဘင္၊ ႐ွဴးမန္း၊ ဘူဆိုနီ၊ မိုးဇက္တို႔အေၾကာင္း။
`အရစၥတိုတယ္က ေျပာဖူးတယ္။ လူသားေတြဟာ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ တိရိစၧာန္ေတြပဲတဲ့။ လူသားေတြဆီက အသိဉာဏ္ကို ႏႈတ္ယူလိုက္ရင္ တိရိစၧာန္အစစ္နဲ႔ ဘာထူးမွာလဲတဲ့´
`အိုင္းရစ္ စာေရးဆရာ ေအာ္စကာ၀ိုင္းကေတာ့ ေျပာတာပဲ။ လူေတြဟာ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မႈကို တြန္းလွန္ဖို႔ ခက္ခဲၾကတယ္တဲ့´
`ေပၚလီယာနာကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန အေကာင္းဘက္က လွည့္ၿပီးျမင္တယ္။ ရွိတ္စပီးယားက်ေတာ့ ေလာကႀကီးကို အဆိုးျမင္တယ္။ အဆိုးအျမင္ေရာ အေကာင္းအျမင္ပါ မေထာက္ခံပါဘူး။ အဆိုးျမင္တာဟာ ေလာကကို ဆုတ္နစ္တဲ့အျမင္နဲ႔ ျမင္တာ။ အေကာင္းျမင္တာဟာ တက္ၾကြတဲ့ေဒါသနဲ႔ ျမင္တာ။ ႏွစ္ခုစလံုးဟာ အေၾကာက္တရားကို အေျခခံတယ္။ သူ႔နည္းနဲ႔သူ ေရွာင္တိမ္းထြက္ေျပးတာပဲ။ ပကတိ အေျခအေနမွန္ကို လက္ခံရင္ဆိုင္ ခြဲျခမ္းသံုးသပ္ မေျဖရွင္းၾကဘူး´
ထိုအရာမ်ားမွာ သူ႔အျမင္၊ သူ႔အေတြး၊ သူဖတ္ဖူးသမွ်ေတြပင္။ စိတ္လိုလက္ရ အခါမ်ဳိးတြင္ ထိုသို႔ တတြတ္တြတ္ေျပာေနတတ္၏။ အဆင္ေျပပါသည္။ စိတ္ေကာင္း၀င္ေနခ်ိန္မို႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔တေစ.. ႏိုင္လိုမင္းထက္ ဆန္မႈ၊ အမိန္႔ေပးတတ္မႈ၊ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာဆိုတတ္မႈေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ျပင္၍ ေဖ်ာက္၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္လိုက္ပါသည္။

§ § §

စာအုပ္ငွားသူမ်ားထဲမွ ခပ္ေခ်ာေခ်ာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္အား ကၽြန္ေတာ္ စြဲမက္ေနေၾကာင္း သူ သိသြားေသာအခါ အနည္းငယ္ အံ့ၾသသြားပံု ရပါသည္။ `ေဟ.. မင္းက စာအုပ္တင္ငွားတာ မဟုတ္ဘူး။ အခ်စ္ေတြပါ ထည့္ထည့္ငွားတာကိုးကြ´
သူေျပာလည္း မတတ္ႏိုင္။ ခ်စ္ၿပီးမွေတာ့ ဘြာေတးလည္္း မခတ္ခ်င္၊ ေနာင္တလည္္း မရခ်င္ေတာ့။
`ဘာေၾကာင့္ ခ်စ္သြားရတာလဲ´
`သူေပးလာတဲ့ ေႏြးေထြးတဲ့ ေမတၱာဓာတ္ေတြေၾကာင့္´
`အဆင့္ျမင့္လွခ်ည္လား´ `ဒါေတာင္ ေလွ်ာ့ေျပာထားတာ´
`လက္ရွိ အေျခအေနက´
`လာမယ့္ တနဂၤေႏြေန႔မွာ သူတို႔ရပ္ကြက္က ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မယ္´
`ေဟ´ ခ်စ္ၿပီးရင္ ခ်စ္မ၀ႏိုင္၊ ထပ္ျပန္တလဲလဲ ခ်စ္ျပေနေနတတ္သည့္ အခ်စ္၀တၳဳမ်ားအား ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္ ေန႔တိုင္း လာငွားေနက် ေကာင္မေလး။ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွ ျပဳတ္က်လာေသာ ဆည္းလည္းသံေလးမ်ား၊ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္မႈမ်ား၊ ၀တၳဳသစ္မ်ား ခ်န္မထားလွ်င္ ခ်ဳိၾကည္စြာ စိတ္ေကာက္တတ္ေသာ မ်က္ေစာင္းေလးမ်ား၊ အစားအေသာက္ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ၀ယ္လာတတ္ေသာ ေႏွာင္ဖြဲ႔မႈ သံေယာဇဥ္မ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ေရးေသာ ကဗ်ာေလးမ်ားကို မက္မက္စြဲစြဲ ဖတ္ေပးေနမႈမ်ား၊ ထိုအရာမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားကို `တစ္သက္ တစ္ခ်စ္´ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္သည့္သေဘာ ေဆာင္ပါသည္။
တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ့္အစိုင္အခဲမ်ားကို ေကာင္မေလးအား ေဖာက္ခြဲျပလိုက္၏။ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလိုပင္ အခက္အခဲ မရွိခဲ့ပါ။ ယံုၾကည္မႈမ်ား အတည္ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္သူမ်ား ျဖစ္သြားၾကေလသည္။ တကယ့္ကိုပင္ ေရႊေရာင္ေန႔ကေလးမ်ား  ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ခ်ဳိၿမိန္ေသာ အခ်စ္၏သစ္သီးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တ႐ႈိက္မက္မက္ စားသံုးခဲ့ၾကသည္။ ေကာင္းကင္ကို ပက္လက္လွန္ရင္း ႏွင္းဆီပြင့္ေတြကို ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္။ အေပ်ာ္ေတြကို ပံုတူမ်ဳိးပြား `ကလုံး´ ေတြ လုပ္ပစ္လိုက္သည္။ အိပ္မက္ေတြကို ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ထိပ္သို႔ ပို႔လႊတ္လိုက္၏။ တိမ္ေတြကို ျခစ္ျခစ္မပစ္ရဟူေသာ ၀န္ခံခ်က္ႏွင့္အတူ။
သိပ္မၾကာ … ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေကာင္မေလး ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္ ေရာက္မလာေတာ့။

႐ိုးအီေနေသာ ပံုေသနည္း အေဟာင္းအျမင္းမ်ားအတိုင္း အိမ္ကသိသြားကာ လြတ္လပ္မႈမ်ားကို ျပန္လည္သိမ္းယူလိုက္ျခင္းပင္။
`ေကာင္မေလးက ခိုးခိုင္းတာ။ မင္းက ဘာလို႔ သြားမခိုးတာလဲ´
`လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းေတြကိုတာင္ ပံုမွန္မ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ ေကာင္ကိုမ်ားကြာ´
`ခုဟာက… ၀ယ္ရမွာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ဆိုင္လံုးအျပဳတ္ ေရာင္းလိုက္ရမွာ´
`မဟုတ္တာ… ဘာနဲ႔ သြားစားမလဲ´
`အခ်စ္နဲ႔ စားေပါ့´
`မျဖစ္ႏိုင္ဘူး´
`အခုေတာ့ သူမ်ားလက္ထဲ ပါသြားၿပီမို႔လား´

စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင့္ အလြမ္းေတြကို ပန္းေတြလို သီပစ္လိုက္သည္။ မ်က္ရည္အိုင္ထဲ ေမွ်ာခ်ၾကည့္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ တေယာတစ္လက္ျဖင့္ ေအာ္တာေနးတစ္ ေတးသြားတစ္ပုဒ္ကို ညည္းတြားလိုက္ခ်င္ပါ၏။ မည္သို႔ဆိုေစ မခ်ိမဆန္႔ ခံလိုက္ရေသာ ေ၀ဒနာတစ္မ်ဳိးဟူ၍ေတာ့ အဓိပၸါယ္ေကာင္းေကာင္း ဖြင့္ဆိုႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

§ § §

မဂၤလာရက္မတိုင္မီ တစ္ရက္အလို…။ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ဆုိင္ကိုပိတ္ကာ အခန္းေအာင္းေနလိုက္၏။ မဆီမဆိုင္ ရင္ကြဲနာဆိုတာ ဘယ္လိုက်တာလဲဟု ေတြးေနတာလည္း ပါသည္။ ညေနခင္းက အေလ်ာ္အစား အလုပ္မျဖစ္ေသာ ကစားသမားမ်က္ႏွာလို ညစ္ပုပ္ပုပ္။
ထိုအခိုက္ သူ ေရာက္လာသည္။ လက္ထဲတြင္ အရက္ျဖဴ တစ္ပုလင္းႏွင့္ အျမည္းတစ္ထုပ္ ကိုင္လ်က္…
`ဘာလုပ္မလို႔လဲ´ `ပြဲၾကမ္းရမယ္ေလ´
`ဘာျပႆနာ ရွာဦးမလို႔လဲ´ `အသံုးမက်တဲ့ အခ်စ္အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္း ေသာက္ၾကမယ္ေလ´
သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို အရက္အတင္းတိုက္သည္။ ႏွစ္ခါသံုးခါေလာက္ေတာ့ ျငင္းလိုက္ေသးသည္။ မေအာင္ျမင္ပါ။ ေခတ္မီေစခ်င္၍ဟု ဆို၏။ မ်ားမ်ားမစဥ္းစား၊ မ်ားမ်ားေရမေရာဘဲ ေမာ့ခ်လိုက္၏။
`ဒီအခ်ိန္မွာ လိုအပ္ေနတာ.. ဒါပဲ´
ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ အခ်ိန္တိုတို အတြင္းမွာပင္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ေပါင္းစည္းသြားၾက၏။
`အဲဒါေျပာတာေပါ့။ အေရးၾကံဳရင္ မင္းအနားမွာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်စရာဆိုလို႔ ငါတစ္ေယာက္တည္းရွိပါတယ္ ဆိုတာ´
ေလခ်ဳိေလးေသြးလိုက္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို သနားေၾကာင္း ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္ေျပာလိုက္၊ ပါးစပ္ထဲ အျမည္းေတြ ခြံ႕လိုက္၊ သတၱိေတြအေၾကာင္း ေျပာလိုက္၊ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ေတြ ဆိုလိုက္။ သည္လိုႏွင့္ တစ္စတစ္စ အရွိန္ေတြ ရလာသည္။ အေပးအယူေတြ မွ်လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေကာင္မေလးကို ဘယ္ေလာက္ခ်စ္၍ ေၾကကြဲရေၾကာင္း ကဗ်ာေတြ ထပ္ကာထပ္ကာ ရြတ္သည္။ သူကလည္း အားက်မခံ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အပ်ံစားကဗ်ာမ်ားကို ႒ာန္က႐ိုဏ္းက်က် ရြတ္ျပသည့္အခါ ေလးစားသြားရ၏။ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸာယ္ရွိလိုက္တဲ့ ညပါလဲ။
`ကိုင္း.. အခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူး။ သြားၾကရေအာင္´ `ဘယ္လဲ´
`မဂၤလာေဆာင္အိမ္ေလ´ `ဟာ´
ကၽြန္ေတာ္ လန္႔သြားသည္။ ဘာသြားလုပ္မွာလဲ။ ၿပီးၿပီးသားကိစၥ ၿပီးေစေတာ့ေပါ့။ ကြဲၿပီးသားအသည္း ကြဲေစေတာ့ေပါ့။
`ငတံုး.. မင္းဒီေလာက္ေတာင္ သတၱိနည္းရသလား။ ခုခ်ိန္မွာ သူ႔အိမ္ေရွ႕သြားၿပီး မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ဟို သတို႔သားသိေအာင္ ျပရမွာကြ´
`မလုပ္ပါနဲ႔ကြာ.. ပြဲပ်က္ရံုရွိမွာေပါ့´
`ဒီမယ္.. ဖ်က္ခ်င္လို႔ကို တမင္လုပ္တာ´
သူက ကၽြန္ေတာ့္ ကုပ္ပိုးအကႌ်စကို ဆြဲကိုင္ေျမွာက္လိုက္သည္။ အၾကမ္းဖက္ေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ယိုင္တိယိုင္ထိုးျဖင့္ ပါသြားရ၏။ မီးရထားသံလမ္းေဘးတြင္ရွိေသာ မဂၤလာေဆာင္အိမ္မွ သီခ်င္းသံေတြ ၾကားေနရသည္။ ေရာင္စံုမီးေတြက လင္းလင္းလက္လက္။ လူတခ်ဳိ႕က မ႑ပ္အတြင္း အလုပ္႐ႈပ္ေနၾက၏။
`ငါ ျပန္မယ္ကြာ´ `ေဟ့ေကာင္´
ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ျပန္ေတာ့မည္မွန္းသိ၍ သူ စိတ္မရွည္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ၀င္ပူးလိုက္္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မသိေတာ့။ သတိလစ္ထြက္သြားသလို ခံစားလိုက္ရသည္။

သတိျပန္ရလာေသာ အခ်ိန္တြင္ နားထဲမွ ဆူဆူညံညံအသံေတြ ၾကားေနရသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ခင္ေသာ ကိုေက်ာ္ညြန္႔ဆိုသူက ကၽြန္ေတာ့္ကို တြဲလ်က္…။ လူအုပ္ၾကားထဲမွ ဆြဲထုတ္လာရင္း..
`ေဟ့ေကာင္ေနမင္း.. သတိထားစမ္း။ ဘာေၾကာင္ေနတာလဲ´
ကၽြန္ေတာ့္တစ္ကိုယ္လံုး နာက်င္ကိုက္ခဲေနပါလား။ ေခါင္းမွာလည္း ဒဏ္ရာနဲ႔။ မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုလံုးလည္း က်ိန္းစပ္လို႔။ လူေတြ၏ မ်က္ႏွာကလည္း ေၾကာက္ခမန္းလိလိ။
`ေနာက္တစ္ခါ ဒီလိုအခ်ဳိးမ်ဳိးခ်ဳိးရင္ ရဲလက္အပ္လိုက္မွာ။ ဘာမွတ္ေနလဲ´
အေတာ္ေလး ဗ႐ုတ္သုကၡႏိုင္သည္ကိုေတာ့ တြက္ဆလို႔ ရပါသည္။
`ေနမင္းရာ.. မင္းလုပ္ရပ္ေတြ သိပ္မွားတယ္ေနာ္။ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြ ေကာင္းလို႔။ ႏို႔မို႔ အခ်ဳပ္ထဲ တန္းေရာက္ၿပီ´
`ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္မိလို႔လဲ အစ္ကို´
`မင္း မမွတ္မိေတာ့ဘူးလား။ ေကာင္မေလး မိဘနဲ႔ သတို႔သားကို ခ်ဲလင့္သြားေခၚတာေလ´
`ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်ာ´
`ၾကည့္.. ကိုယ္ဘာလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာေတာင္ ကိုယ္မသိတဲ့ေကာင္။ ခုဆို ေကာင္မေလးက မင္းအေပၚ သနားစိတ္ေတာင္ ထားႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး´
`ဟူး´ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်သြားပါၿပီ။ ကိုေက်ာ္ညြန္႔က လမ္းတစ္၀က္အထိ လိုက္ပို႔ေပးသည္။
`အိမ္ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ျပန္ေနာ္´
ကၽြန္ေတာ္ သံလမ္းအတိုင္း တျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာက္လာခဲ့ၿပီး တစ္ကိုယ္လံုး ခ်ည့္နဲ႔လာ၍ ဇလီဖားတံုးေပၚ ထိုင္ခ်လိုက္္သည္။
`ဘယ္လိုလဲ။ ေတာ္ေတာ္ ေမာသြားျပန္ၿပီလား´
သူ ျပန္ေရာက္လာျပန္သည္။ သူ႔အား အျပစ္တင္ျပန္ရင္လည္း စကားႀကီးစကားက်ယ္မ်ားျဖင့္ အကာအကြယ္ယူ ေျပာေနဦးမွာမွန္းသိ၍ ေလကုန္မခံခ်င္ေတာ့။
`ေနာက္ထပ္တစ္ပိုင္းသြားဆြဲလာတာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ျပန္တင္ထားဖို႔ လိုတယ္´
`ငါ … အိပ္ခ်င္ၿပီကြာ´
`ေဟ့ေကာင္ ဘာအိပ္ခ်င္တာလဲ။ မရဘူး။ ၀ိုင္းဆက္ရဦးမွာ´ `စိတ္ပိန္လိုက္တာ´
`ေဟ့..ဒီမယ္။ ေထြရာေလးပါးေတြ ဘာမွ မေျပာေနနဲ႔ေတာ့။ ခ်မယ့္ဟာ ဆက္ခ်။ မင္းနဲ႔ငါဟာ သူစိမ္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေသြးေသာက္ေတြဆိုတာ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ ဘယ္ေတာ့မွ ေဗြမယူရဘူး´

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ေသာက္ျဖစ္ၾကျပန္သည္။ နာက်င္မႈေ၀ဒနာ သက္သာလိုသက္သာျငား။ ေသာက္ရင္း ငိုက္ျမည္းလာ၍ သံလမ္းေပၚတြင္ ေခါင္းမီွ လွဲလိုက္သည္။
`ရထားရွိေသးလား´
`မနက္ ေလးနာရီေလာက္မွ အေစာဆံုးျဖတ္မွာ။ ဒီညအတြက္ေတာ့ ကုန္ၿပီ´
ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းကင္ႀကီးကို အားရပါးရ ေမာ့ၾကည့္ျဖစ္သည္။ သည္ေလာက္လွပေသာ ညမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္တစ္သက္တြင္ မျမင္ဖူးခဲ့။
`မင္းနဲ႔ငါ ခင္လာတာၾကာၿပီ။ မင္းနာမည္ ေျပာျပဦး´
`လူယံုေလ´ `မေနာက္နဲ႔ေလကြာ´
`ငါ့နာမည္သိေတာ့ေရာ မင္းအတြက္ ဘာအက်ဳိးထူးလာမွာလဲ။ အပိုေတြ လုပ္မေနစမ္းပါနဲ႔။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ နားလည္ေနရင္ ေတာ္ၿပီေပါ့´
ေစာေစာကကိစၥ ေခါင္းထဲ ျပန္ေပၚလာသည္မို႔ မေက်မနပ္စိတ္က တြန္းကန္ထိုးထြက္လာ၏။
`မင္းကိုငါ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ မင္းဟာ အဖ်က္ေကာင္။ မေကာင္းဆိုး၀ါး အကုသိုလ္ မွင္စာ´
`ဒါေပမဲ့ မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား.. ဟား..ဟား..´
`ဒီကိစၥ မနက္ေရာက္မွ မင္းနဲ႔ငါ ရွင္းမယ္။ ခုေတာ့ ေခါင္းမထူခ်င္ေသးဘူး။ ခဏေလး ေမွးလိုက္ဦးမယ္။ ရထားလာခါနီးရင္ သတိေပး´
`မင္း ငါ့ကို ယံုတယ္မဟုတ္လား။ ယံုရင္ မင္းအနားမွာ ေစာင့္ေပးမယ္´
အိပ္ခါနီး စကားမ်ားေနျပန္ေသးသျဖင့္ စိတ္မရွည္ ျဖစ္ရေသးသည္။
`ယံုတယ္ကြာ၊ ယံုတယ္။ ကဲ.. ေက်နပ္ၿပီလား´

အလိုမတူဘဲ၊ ဆႏၵမရွိဘဲႏွင့္ အလိုက္ကန္းဆိုးမသိစြာ အတင္းဇြတ္တရြတ္ မိတ္လာဖြဲ႕ေသာ အညံ့စားလူတစ္ေယာက္ကို လက္ညွိဳးထိုးျပပါဆိုလွ်င္ သူ႔ကိုေရြးခ်ယ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ေလးမည္မဟုတ္ပါ။ သို႔တိုင္ေအာင္ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္ရပ္အတြက္ တစ္စက္ကေလးမွ ဂ႐ုစိုက္မည့္သူမဟုတ္သလို သိမ္ငယ္စြာ ေၾကကြဲျပေနမည့္ ေကာင္စားမ်ဳိးလည္း မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တြင္ သူ႔ေၾကာင့္ အမွားအမ်ားႀကီး ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသလို  ေပ်ာ့ညံ့မႈအတြက္လည္း ခြန္အားမ်ားျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိးအစားအားျဖင့္ေတာ့ မညီမွ်။ ယခုလို ညမ်ဳိးဆိုလွ်င္ သူ႔ေၾကာင့္ သိကၡာ ေတာ္ေတာ္က်ဆင္းခဲ့ရၿပီ။ ဘယ္ေလာက္ထိ သူႏွင့္ လက္တြဲေနရဦးမွာလဲ။ ဘယ္ေလာက္ထိ အမွားေတြ ၾကံဳေတြ႕ေနရဦးမွာလဲ။ သူကေရာ ဘယ္သူလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အနား ေရာက္လာခဲ့ရသလဲ။ ဆက္မေတြးခ်င္ေတာ့။

သူ ေညာင္းလာ၍လား မေျပာတတ္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အနီးကပ္ဆံုးေနရာတြင္ ယွဥ္တြဲလွဲခ်လိုက္၏။ ထိုစဥ္အခိုက္ ေဖၚျပရန္မလြယ္ကူေသာ အနံ႔အသက္တစ္မ်ဳိးကို သူ႔ထံမွ ကၽြန္ေတာ္ ႐ွဴ႐ႈိက္လိုက္ရသည္။ သူက ေလသံခပ္တိုးတိုးျဖင့္…
`ငါ ဘာေကာင္လဲဆိုတာ အနံ႔အသက္နဲ႔တင္ သိသာပါတယ္ကြာ´

§ § §

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ မိုးစင္စင္ လင္းသြားသည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္စက္ျခင္းမွ ႏိုးထရန္ ႀကိဳးစားၾကည့္ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ပါ။ နားထဲတြင္ေတာ့ မီးရထား ခုတ္ေမာင္းနင္းျဖတ္သံေတြ ဆူညံပြက္ေလာ႐ိုက္စြာ ၾကားေနရဆဲ။ ထို႔အတူ ကၽြန္ေတာ့္အား မၾကာခဏဆိုသလို အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနက် လူယံုဆိုေသာ ေကာင္မွာလည္း စိတ္ေကာင္း၀င္ေန၍လား မေျပာတတ္။ ထူးဆန္းစြာ ေပ်ာက္ဆံုးေနပါသည္။

ေဒါင္းေနမင္း
မတ္လ ၂၀၀၅၊ မေဟသီမဂၢဇင္းမွ ျပန္လည္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”