Skip to main content

ဘာသာတရားသည္ လူသားတိုင္းအတြက္လား ?

ဘာသာတရားဆိုရာမွာ ခရစ္ယန္၊ ဟိႏၵဴ၊ အစ္စလာမ္၊ ဗုဒၶ စတဲ့ လူမ်ားစုကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားႀကီးေတြကို ဆိုလိုတာလို႔ ယူပါမယ္။ ဘာသာတရားလို႔ သံုးႏႈန္းထားတဲ့ အတြက္ ေမးခြန္းဟာ မည္သည့္ဘာသာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာတရား တစ္ခုခုကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေနျခင္းဟာ လူသားေတြ အတြက္လိုအပ္သလားလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာလို႔ မွတ္ယူပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာရယ္မွ ခရစ္ယန္ရယ္မွ တစ္သီးတျခား ဘာသာတရားတစ္ခုခုဟာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာသာတရား ကိုးကြယ္မႈမရွိတဲ့လူေတြ (Atheist, Non Believer, Free Thinker) အေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာဖို႔လိုပါတယ္။

လတ္တေလာအေျခအေနအရ ကမၻာ့ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ မယံုၾကည္သူ (Non Believer) အေရအတြက္ဟာ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ရွိေနတာပါ။ အၾကမ္းဖ်င္း ကိန္းကဏန္းမ်ားကို ေျပာရရင္ အေမရိကမွာ (၃%)၊ စကၤာပူ (၁၃%)၊ ရုရွား (၂၄%)၊ ၾသစေၾတးလ် (၂၄%)၊ အဂၤလန္ (၃၁%)၊ ဂ်ာမနီ (၄၁%)၊ ဂ်ပန္ (၆၄%)နဲ႔ ဗီယက္နမ္မွာဆိုရင္ (၈၁%) အထိ လူမ်ားစုဟာ မယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီစာရင္းဟာ မတိက်ဘူးလို႔ ေထာက္ျပႏိုင္ေပမဲ့ အမွန္နဲ႔ နီးစပ္မႈရွိတယ္လို႔ေတာ့ ယူဆႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အျပည့္အစံုကို ဒီေနရာ မွာ သြားေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာသာမဲ့အေရအတြက္ဟာ လူဦးေရအခ်ဳိးနဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္ သိပ္မနည္းလွဘူးလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဘာသာမဲ့အခ်ဳိး မ်ားတဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ ရာဇ၀တ္မႈ၊ ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္မႈ၊ ၾကမ္းတမ္းရိုင္းစိုင္းမႈေတြ သိသိသာသာ ပိုမို မ်ားျပားေနပါသလား။ အေျဖက ရွင္းလင္းလွပါတယ္။ အီရန္၊ အီရတ္၊ အာဖဂန္နစၥတန္တို႔လို မိမိတို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာကို နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္းကိုးကြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ပိုမိုမ်ားျပားတယ္ဆိုတာ အရမ္းရွင္းလင္းေနပါတယ္။ စစ္ေရးအေျခအေနေၾကာင့္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ရွိေနတာပါလို႔ ေဖာ့ေတြးလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလို ႏိုင္ငံေတြမွတစ္ပါး တစ္ျခားေသာ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးမွာလည္း ဘာသာမဲ့ေတြေၾကာင့္လို႔ လက္ညွဳိးထိုးႏိုင္ေလာက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္သာဓကေတြ ရွိမေနပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာသာမဲ့ေတြေၾကာင့္ လူမႈေရးအရကိစၥအ၀၀မွာ ျပႆနာမရွိႏိုင္သလို၊ ဘာသာတရားေတြနဲ႔ ထိန္းကြပ္ ထားရမယ္ဆိုတာ အေျခအျမစ္မရွိဘူးလို႔ ယူဆႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေကာက္ခ်က္ဟာ ေယဘုယ် ေကာက္ခ်က္တစ္ခုသာ ရွိပါေသးတယ္။ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးပါ့မယ္။

ဘာသာမဲ့ေတြအေၾကာင္း အနည္းငယ္သိဖို႔လိုသလို ဘာသာတရားေတြအေၾကာင္းလည္း အနည္းအက်ဥ္း သိဖို႔လိုပါလိမ့္ဦးမယ္။ ဘာသာတရားေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိထားဖို႔လိုတာက ဘာသာတရားဆိုတာေတြဟာ လူ႔သမိုင္းရဲ႕ ထီထြင္ဖန္တီးမႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးဦးလူသားေတြဟာ အေၾကာက္တရားမွအစ၊ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕မႈအဆံုးအထိ မိမိတို႔တတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ အရာေတြအတြက္ ေရနတ္၊ မီးနတ္၊ မိုးနတ္စသျဖင့္ အမည္နာမ အမ်ဳိးမ်ဳိးပညတ္ထားတဲ့ နတ္ဘုရားေတြကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။ လူ႔သမိုင္းနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ မေန႔တစ္ေန႔ကလို႔ ဆိုႏိုင္ေလာက္တဲ့ အခ်ိန္က်မွသာ ယေန႔ထိ တည္ရွိေနတဲ့ ခိုင္ခံ့တဲ့ ဘာသာတရားႀကီးေတြကို တည္ေထာင္ကိုးကြယ္လာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ဘာသာတရား ဆိုတာႀကီးေတြ မပါဘဲ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာခရီးကို (♣) လူသားမ်ဳိးႏြယ္ေတြ ျဖတ္သန္းရွင္သန္ခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ကာလေတြဟာ လူရိုင္းအဆင့္၊ မယဥ္ေက်းတဲ့လူသားေတြပါလို႔ ေျပာႏိုင္ေပမဲ့... လူသားမ်ဳိးႏြယ္ ပ်က္သုန္းမသြားခဲ့ေသးတာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ေခတ္သမိုင္းရဲ႕ အေျခအေနအရလည္း ေက်ာက္ေခတ္မွာ ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းဖို႔ အေျခအေနမေပးပါဘူး။ မ်ဳိးႏြယ္စုအတြက္ စစ္တိုက္ရမယ္၊ အားႏြဲ႕တဲ့အမ်ဳိးသမီးေတြကို ကၽြန္လို သေဘာထားမယ္ စသည္ျဖင့္ ေခတ္ကာလရဲ႕ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈစနစ္တစ္ခုေအာက္မွာသာ လူသားေတြ အသက္ရွင္သန္ၾကရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနကေန ယေန႔အေျခအေနအထိ လူသားဟာ ခရီးဆက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာတရားမရွိရင္ လူသားေတြဘာျဖစ္မလဲ...။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဒါကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္ အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ ... ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးမယ္... ရွိရင္ေရာ ဘာျဖစ္မလဲ...။ ရွိရင္ ျပႆနာရႈပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာသာတရားေတြဟာ တီထြင္သူ သိပၸံပညာရွင္ႀကီးကို ျပန္သတ္သြားတဲ့ ဖရန္ကင္စတိန္းဆိုတဲ့ သတၱ၀ါဆန္းႀကီးနဲ႔တူပါလိမ့္မယ္။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျမင္ကို ခါးခါးသီးသီး ဆန္႔က်င္မႈေတြ ရွိမယ္ဆိုတာ သိေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကမၻာေျမမွာ ကမၻာစစ္ႀကီးႏွစ္ခုျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ ျဖစ္ပြားေစရတဲ့အေၾကာင္း အရင္းေတြနဲ႔ ျဖစ္ပြားပံုေတြကို ခဏေဘးခ်ိတ္ထားၿပီး တတိယကမၻာစစ္ျဖစ္ရင္ အႏုျမဴလက္နက္ေတြေၾကာင့္ တစ္ကမၻာလံုး နိဂံုးခ်ဳပ္ရမယ့္အျဖစ္ေရာက္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ရွင္းလင္းလွတဲ့အခ်က္ကိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တတိယကမၻာစစ္အတြက္ အလားအလာရွိပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပညာရွင္တစ္ေယာက္၊ ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘဲ အရပ္သားတစ္ေယာက္သာျဖစ္တဲ့အတြက္ အရပ္အျမင္နဲ႔သာ ေျပာခြင့္ျပဳပါ။ တတိယအၾကိမ္ကမၻာစစ္ မျဖစ္ဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အာမမခံႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရမလဲလို႔ ေမးလာခဲ့ရင္ ကိုလိုနီစိတ္ဓာတ္၊ ဟစ္တလာလို လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ အစြန္းေရာက္သမား တစ္ဦးဦးေၾကာင့္ထက္ ယေန႔အခ်ိန္အခါမွာ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္လာႏိုင္စရာ အလားအလာ ရွိပါတယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ႕လက္ေတာ္လို႔ မိမိကိုယ္ကို ယူဆၿပီး အေသခံဗံုးခြဲၾကတာ၊ တစ္ဘက္ကလည္း အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရး ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး စစ္ပြဲဆင္ႏြဲတာေတြဟာ ထင္ထင္ရွားရွားရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အေနနဲ႔ ဒါငါတို႔မွမဟုတ္တာ၊ ငါတို႔က ေမတၱာ၀ါဒီေတြ ေျပာလို႔ ရေကာင္းရႏိုင္ေပမဲ့ အႏုျမဴစစ္ပြဲျဖစ္ရင္ ပ်က္သုန္းရမွာက လူသားအားလံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာ၀င္ေတြ က်န္ရစ္ေစရယ္လို႔ ကြက္က်ားမိုးရြာမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။

ဘာသာေရးဆိုတာ အင္မတန္ ပညာသားပါတဲ့ မႈိင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ စြဲလမ္းမႈတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထဲ ျပင္းထန္သလဲဆိုရင္ ဒီစာသားကို ဖတ္ေနတဲ့ မိတ္ေဆြေတာင္ အခု မခံခ်င္စိတ္ေတြ အျပင္းအထန္ ျဖစ္ေပၚေနတာကိုပဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာေရးအတြက္ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ နာက်ည္းတတ္ၾကပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္အာရံုရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆံုးအပိုင္းမွာ ငယ္စဥ္ကထဲက ေမးခြန္းမထုတ္အပ္တဲ့၊ မျပစ္ပယ္အပ္တဲ့ ထာ၀ရအမွန္တရားေတြလို႔ ရိုက္သြင္းဆံုးမျခင္း ခံခဲ့ရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ မယံုၾကည္မႈအတြက္ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ဒဏ္ေတြ ခ်ျပၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ထားတယ္။ ဘာသာတရားေၾကာင့္ ေဆာ့ခရိတၱိ အဆိပ္ခြက္နဲ႔ ညားခဲ့ရတယ္၊ ဂယ္လီလီယို ေထာင္နန္းစံခဲ့ရတယ္။ ဗုဒၶဘာသာက ယံုၾကည္မႈအဓိကမဟုတ္ဘဲ က်င့္ၾကံမႈသာ အဓိကလို႔ ဆိုထားေပမဲ့ မယံုၾကည္မႈ “မိစၧာဒိဌိ” ဟာ အႀကီးမားဆံုး အျပစ္လို႔ ဆိုထားတာ ရွိပါတယ္။ သရဏဂံုမတည္ရင္ အပယ္လားမွာပဲလို႔ ဆိုထားပါတယ္။ က်င့္ၾကံရာမွာေတာင္မွ တရားရေၾကာင္းအဂၤါေတြထဲမွာ “ယံုၾကည္မႈ” ဟာ အခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါ၀င္ပါတယ္။ ယံုၾကည္မႈမရွိဘဲ က်င့္ၾကံရင္ ထိေရာက္မႈမရွိဘူးလို႔ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ အဓိကအခန္းက႑က ပါ၀င္ေနၿပီး မိမိတို႔ဘာသာကို ယံုၾကည္မႈမရွိတဲ့လူေတြဟာ ငရဲက်မွာပဲလို႔ ေျခာက္လံုးေတြနဲ႔ ခ်ည္းပါပဲ...။

ကြန္႔မန္႔ေပးတာ အေတာ္ေလးရွည္သြားပါၿပီ...။ မယံုၾကည္သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အယူအဆကို အက်ယ္တ၀င့္ေရးသားဖို႔ ရွိပါတယ္။ မည္သည့္ဘာသာတရားကိုမွ တိုက္ခိုက္ေစာ္ကားလိုျခင္း မရွိပါ။ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေဆြးေႏြးျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္တန္ရင္ ဘာသာတရားမဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္အျဖစ္ အလိုလို အသြင္ကူေျပာင္းလာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာသာမဲ့ျဖစ္ရတာ ေကာင္းေၾကာင္းေတာ့ အာမခံႏိုင္လိမ့္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူသားေတြကို ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာျခင္းတရားတစ္ခုခု ဂတိမေပးႏိုင္လို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ မသိပါဘူး။ ဒီလိုပဲ မသိတဲ့အတိုင္းသာ ရိုးရိုးေလးေနထိုင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။

(♣) သက္တမ္းအရင့္ဆံုး သက္ရွိေတြရဲ႕ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္းကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သန္းေထာင္ေပါင္း (၃.၅) သန္း သက္တမ္းရွိၿပီလို႔ ခန္႔မွန္းခဲ့ၾကၿပီး သိပၸံပညာရွင္အခ်ဳိ႕ရဲ႕ ဓာတုသက္ေသခံ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ ဒီထက္ေစာေကာင္းေစာႏိုင္တဲ့ သန္းေလးေထာင္နီးပါးအထိ သက္တမ္းရွိႏိုင္တယ္လို႔ ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကတယ္။ လူသားနဲ႔ လူသားတူမ်ဳိးစိတ္ေတြရဲ႕ လက္ေတြ႕ေတြ႕ရွိရတဲ့ ေက်ာက္ျဖစ္ရုပ္ၾကြင္းေတြကိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း (၄.၄) သန္းကေန (၆) သန္းအထိ သက္တမ္းရွိခဲ့ၿပီလို႔ ခန္႔မွန္းၾကတယ္...။

◄ ေတဇာ ► စက္တင္ဘာ (၂၉) ၂၀၀၉

Comments

  1. 'ဒါကေတာ့ ဘယ္သူမွ ေျပာလုိ႔မရတဲ႔ ကိစၥပါ....။ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့..အားလုံးဟာ ေနရာ ၊ေဒသ ရွုင္သန္မႈပုံစံ မတူလုိ႔ပါ...။ကၽြန္ေတာ့္အတြက္..ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဟာ အေသအခ်ာ တည္ရွိခဲ႔ေပမယ့္ ခင္ဗ်ားအတြက္ အားလုံးမွန္ကန္ခ်င္မွ မွန္ကန္ပါလိ္မ့္မယ္....။ဒါကေတာ့ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းရဲ့
    အေနကန္ သေဘာတရားတခုပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္..။ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး..ဘယ္သူ႕ကုိမွ အျပစ္ေျပာစရာ မလုိပါဘူး...ကုိယ္ၾကဳိက္တာ ကုိယ္လုပ္ျပီး...ကုိယ္ ဘာကုိလုပ္ေနတယ္ဆုိတာ..သိရင္..လုံေလာက္တယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္...။ဒါေပမယ့္ ကုိယ္လုပ္တာ...ကုိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရင္ ပုိေကာင္းမယ္...ထင္တာပဲ..(အားလုံးဟာ..အထင္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာခ်ည္းပါပဲ..)

    ReplyDelete
  2. မေတာက္တေခါက္ဝင္ေျပာလိုက္ဦးမယ္...
    အစြဲေတာ့အစြဲပဲ...အဲဒီအစြဲကေတာ့ေသသာေသသြားမယ္ ဘယ္ေတာ့မွေပ်ာက္မွာမဟုတ္ဘူး..
    ဗုဒၶ ဘာသာ မိဘနစ္ဦးကေမြးလာလို႕ သား/သမီး က " ဗုဒၶ ဘာသာ "
    ခရစ္ယန္ မိဘနစ္ဦးကေမြးလို႕ " ခရစ္ယန္ဘာသာဝင္ " ဆိုေပမဲ့ ႐ံုၾကည္သက္ဝင္တာမဝင္တာကိုေျပာေနခ်င္းမဟုတ္ဘာ...( အစြဲကိုေျပာေနခ်င္းသာျဖစ္ဘာသည္ )
    ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သိအေလ်ႇာက္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ဆိုဘာေတာ့...
    ဒါေပမဲ့တခါတခါစဥ္းစားမိတယ္....
    အဲဒီဘာသာေတြကဘယ္လိုျဖစ္လို႕ ကြဲျပားေနရသလို/ဘယ္ကေနဘယ္လိုကြဲျပားကုန္ၾကသလဲဆိုတာကို..
    မရွိလို႕လဲမျဖစ္ျပန္ဘူး.... ( လူတစ္ခ်ိဳ႕အတြက္...ေျခာက္လုံးေပါ့ ) :P
    တကယ္ေကာရွိရဲ့လားလို႕...
    ေနာက္ဘဝဆိုတာက ကို႕အတြက္ဘယ္လိုမ်ိဳး/ဘယ္လိုလုတ္ျပီးသိႏိုင္မလဲ....
    လက္လန္းမွီသေလာက္ေတာ့ ဖတ္ျဖစ္ဘာသည္ ထဲထဲဝင္ေတာ့မဟုတ္တာေသခ်ာတယ္...ဘာသာေရးစာအုပ္ ( ၾကိဳက္လြန္းလို႕မဟုတ္ဘာ )
    လက္ေတြ႕ေတာ့မဟုတ္ဘာဘူး လူဝင္စား/ဘာလုတ္မိလို႕ဘာျဖစ္သြားတာတို႕/ဘယ္သူကေတာ့ဘယ္လိုျဖစ္တာ ဘာဘာညာညာေပါ့ ။

    PS>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    [ ဒီေတာ့ ယံုၾကည္မႈဆိုတာ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ အဓိကအခန္းက႑က ပါ၀င္ေနၿပီး မိမိတို႔ဘာသာကို ယံုၾကည္မႈမရွိတဲ့လူေတြဟာ ငရဲက်မွာပဲလို႔ ေျခာက္လံုးေတြနဲ႔ ခ်ည္းပါပဲ...။ ]
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    ReplyDelete
  3. စာဖတ္သူSeptember 30, 2009 at 5:31 AM

    မေတာက္တေခါက္ ဝင္ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ဘာသာတရားအမ်ားစုဟာ လူူေတြရဲ႕ေၾကာက္စိတ္ကို အေျခခံၿပီး ေပၚေပါက္လာတယ္လို႔ လက္ခံထားမိပါတယ္။
    ဒါေပမယ့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ မယံုၾကည္ရင္ “ လာေလာ့ .ရွူေလာ့ .အားထုတ္ေလာ့” လို႔ ဖတ္ေခၚထားတဲ႔ တစ္ခုတည္းေသာ အစမ္းသပ္ခံဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်င့္စဥ္လမ္းကို ညႊန္ျပထားေပမယ့္ ေလ်ာက္မၾကည့္ဘဲ လမ္းကိုပဲ အေဝးက သံုးသပ္ေနရင္ အမွန္တရားလား အမွားတရားလား ဆံုးျဖတ္ဖို႔ခက္ေနလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
    ဒီလိုေျပာမိတာ ဒီစာဖတ္သူလည္း ငယ္စဥ္အခါ စာအမ်ားႀကီးဖတ္ၿပီး ေဝ႔ဝဲခဲ႔တာ စာနာမိလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာေတြ အမ်ားႀကီးေပမယ့္ အကိုးအကားစာအုပ္ေတြ မညႊန္းႏိုင္ဘဲ စိတ္ထဲရွိတာ ေျပာမိျခင္းျဖစ္လို႔ ျခြင္းခ်က္ေထာက္စရာေတြ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ဘာသာမဲ႔အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္မွ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။
    ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။

    ReplyDelete
  4. စကားလံုးေတြဟာ ဟိုဖက္ဒီဖက္ပိတ္ညွပ္ထားလို႔ ဘာမွ မေျပာတတ္ေအာင္ ျဖစ္ရပါတယ္။

    ဘာသာတရားတိုင္းမွာ မယံုၾကည္မႈအတြက္ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ဒဏ္ေတြ ခ်ျပၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ထားတယ္။ ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အရင္စေျပာရင္ ၿခိမ္းေျခာက္ဆိုတဲ့ စကားကို သိပ္ေၾကာက္မိပါတယ္။

    တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေခ်ာက္ထဲ က်သြားေတာ့မယ္ လူကို ေခ်ာက္ထဲက်ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာတာဟာ ၿခိမ္းေျခာက္တယ္လို႔ သံုးသင့္ပါသလားလို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။

    မီးကို ပူတယ္လို႔ ေစတနာနဲ႔ အမွန္ေျပာတဲ႔အခါ ကိုယ္တိုင္မစမ္းသပ္ၾကည့္ပါဘဲ ေျခာက္လံုးေတြလို႔ သံုးႏွူန္းျခင္းဟာ ကိုယ့္အလင္းတံခါးကို ကိုယ့္ဘာသာပိတ္ထားေနမိသလိုမ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႔ ထင္မိျပန္ပါတယ္။

    ကၽြန္မလည္း ဘာမွသိလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ အရင္က စာဖတ္သူအေနနဲ႔ပဲ ကြန္မန္႔ေရးခဲ႔တာပါ။ အခုက နည္းနည္းေဆြးေႏြးဖက္သေဘာေလး ေရာက္လာလို႔ ရင္ထဲရွိတာ ေျပာမိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

    အားေပးလ်က္ ...

    ReplyDelete
  5. မမယ္ကိုးရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အရင္ဆံုးေျပာ လိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျခိမ္းေျခာက္ထားတယ္ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္သံုးႏႈန္းခဲ့ရာမွာ သံသယကင္းရွင္းစြာနဲ႔ သံုးထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မမယ္ကိုးအေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ႐ႈေထာင့္က ေဆြးေႏြးထားတာလို႔ ယူဆပါတယ္။ ေခ်ာက္ထဲက်ေတာ့မယ့္ သူကို သတိေပးတဲ့ကိစၥကို စဥ္းစားၾကည့္ပါမယ္။
    ေခ်ာက္ကို ေသျခင္းတရား/ငရဲ စသည္ျဖင့္ ဥပမာျပဳထားတယ္ ထင္ပါတယ္။
    ေသဆံုးသြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေခ်ာက္နက္ႀကီးထဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုးက်သြားၾကၿပီဆိုပါစို႔...။ ေခ်ာက္နက္ႀကီးေအာက္မွာ ဆူးေျငာင့္ေတြ ေထာင္ထားလား၊ နတ္ေရကန္ပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀အဆံုးမရွိေတာ့တဲ့ အသူရာေခ်ာက္ႀကီးလား ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ အခုအသက္ရွင္ေနတဲ့လူသားတိုင္း တစ္ေယာက္မွ ဧကန္ဧကမသိၾကပါဘူး။ အစြမ္းကုန္ ရိုးသားၾကမယ္ဆိုရင္ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ တစ္ခုခုဆက္ျဖစ္ဦးမွာလား ဆိုတဲ့ကိစၥေတာင္ မေသခ်ာပါဘူး။ (ဒါကို “နတၳိကဒိဌိ” လို႔စြပ္စြဲႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္လို႔လည္း ၀န္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဘ၀ယံုေနၾကတဲ့လူေတြဟာလည္း နတၳိကဒိဌိျပဳတ္ေနၾကတာမဟုတ္ဘဲ စာေတြ႕အားျဖင့္ ေျပာေနျခင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ေသျခင္းရဲ႕ အျခားတစ္ဘက္မွာ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႕သိႏိုင္တဲ့အရာ (၀ါ) သက္ေသျပႏိုင္ေကာင္းတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္) ဒီေတာ့ ေခ်ာက္ေအာက္မွာ ဘာရွိမလဲ လူသားအားလံုးသိၾကတာမဟုတ္ပါဘဲနဲ႔ ေဟ့ေခ်ာက္ထဲက်မယ္ လွမ္းတားေနတာဟာ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္းလို႔သာ ယူဆရပါမယ္။

    ေနာက္တစ္ခု... “ကိုယ္တိုင္မစမ္းသပ္ၾကည့္ပါဘဲ” ဆိုတဲ့ စကားကို ေဆြးေႏြးပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ့္ပို႔စ္ထဲမွာလည္း အက်ဥ္းအားျဖင့္ ပါၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ဧဟိပႆိေကာဂုဏ္ေတာ္အရ လာလွည့္စမ္းပါ ႐ႈစမ္းပါဟု အစမ္းသပ္ခံႏိုင္တယ္ ဆိုထားပါတယ္။ ထို႔အတူ “တရားရေၾကာင္းအဂၤါ (၅)ပါး” ထဲမွာ ယံုၾကည္မႈက ပထမဦးဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ ပါ၀င္ပါတယ္။ စမ္းသပ္တယ္ဆိုထဲက ယံုၾကည္မႈမရွိလို႔သာ စမ္းသပ္တယ္လို႔ သံုးႏႈန္းထားတာျဖစ္လို႔၊ မယံုလို႔စမ္းသပ္သူဟာ တရားရေၾကာင္းအဂၤါေတြနဲ႔ ျပည့္စံုညီညြတ္မႈမရွိေတာ့တာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီေတာ့ စမ္းသပ္လို႔ အဲဒီလူ တရားမေတြ႕ခဲ့ရင္လည္း ယံုၾကည္မႈမွမရွိတာ ဘယ္ေတြ႕မလဲလို႔ အေျပာခံရမယ့္ကိန္းဆိုက္ေနျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ တရားေတာ္ႏွစ္ခုဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆန္႔က်င္ေနတယ္လို႔ ယူႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

    ReplyDelete
  6. ဒီအခ်က္ေတြဟာ စာေတြ႕အားျဖင့္ အႏိုင္ရလိုစိတ္ေရွ႕ေဆာင္ၿပီး ျငင္းခ်က္ထုတ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ စဥ္းစားစရာေလးေတြကို ေထာက္ျပလိုျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့့ အဌကထာမ်ားဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ေတြမဟုတ္ဘဲ သီဟိုဠ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ဗုဒၶဘုရားပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ ေရးထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သလို အခု ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးေနတဲ့ အခ်က္ေတြဟာလည္း ဗုဒၶတရားစစ္စစ္ ဟုတ္မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ မေသခ်ာပါဘူး။ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ေဆြးေႏြးစရာအခ်က္တခ်ဳိ႕ က်န္ပါေသးတယ္။

    ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္က်င့္ၾကံဖို႔၊ တစ္နည္း စမ္းသပ္ဖို႔ ကိစၥကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘ၀ေတြမွာ စား၀တ္ေနေရးကိစၥလံုးပမ္းေနရတာနဲ႔ အခ်ိန္ရွိပါရဲ႕လား၊ သာမန္လူတစ္ေယာက္အတြက္ ၀ိပႆနာတရားက်င့္ၾကံဖို႔ကိစၥဟာ လက္ေတြ႕က်မႈရွိပါရဲ႕လား၊ သၾကၤန္တြင္းတရားစခန္းဆယ္ရက္ ေလာက္၀င္တာဟာ တရားရဖို႔ လံုေလာက္မႈရွိပါသလား... ဒါေတြ စဥ္းစားဖို႔ လိုလာျပန္တယ္။ လူသားေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ အမွန္ေတာ့ နီးရာဓားေၾကာက္ေနရတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးေတြပါပဲ။ ထမင္းမစားရ၊ ဗိုက္မ၀တဲ့လူတစ္ေယာက္အတြက္ သံသရာ လြတ္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္ထက္ ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္ေလးတစ္ခုက ပိုအေရးႀကီးေနပါလိမ့္မယ္။ အဲ ဘုန္းႀကီး၀တ္ဖို႔အၾကံေပးမယ္ဆိုျပန္ရင္လည္း ဆီေလ်ာ္မႈရွိမွာ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ကိုယ့္ကို ေကၽြးေမြးထားတဲ့ မိဘအတြက္ ဘာမွ်မလုပ္ေပးႏိုင္ေသးဘဲနဲ႔ ကိုယ့္သံသရာအက်ဳိးအတြက္ပဲၾကည့္ၿပီး ဘုန္းႀကီး၀တ္တရားက်င့္ေနလို႔လည္း သာမန္လူတစ္ေယာက္အတြက္ သင့္ေတာ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။

    ေနာက္ဆံုးတစ္ခုအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာက ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္လို႔ ၀န္ခံျခင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ျငင္းပယ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္နားမလည္ႏိုင္တဲ့ (တစ္နည္း) ဉာဏ္မမီတဲ့ကိစၥတစ္ခုကို မယံုၾကည္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို ဗုဒၶဘာသာမွာ အေပၚယံေက်ာ အားနည္းခ်က္ေလးေတြ အမ်ားအျပားရွိေတာ့ ဒါေတြကို လိုက္ေထာက္ေနလို႔လည္း တကယ္ေတာ့ အပိုပါပဲ။ တကယ္ေဆြးေႏြးသင့္တဲ့ကိစၥက ၀ိပႆနာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို ဒါေတြကို ေစာက္ခ်လုပ္ဖို႔ရာ အေျခအေနအေၾကာင္းတရား လံုေလာက္မႈရွိေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ Rat Race ဆိုတဲ့အတိုင္း ငိုင္ေနရင္ ထမင္းငတ္ေပါက္ျဖစ္ေနတဲ့ေခတ္ဆိုေတာ့ သံသရာအေရး ေမွ်ာ္ေတြးဖို႔ေ၀းေနတာေပါ့။

    တကယ္ေတာ့ အခုပို႔စ္ဟာ ဖိုရမ္တစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္ Comment ေပးထားတဲ့ဟာကို ပို႔စ္အေနနဲ႔ ျပန္တင္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ ဘာသာမဲ့အယူအဆေတြကို အက်ယ္ေရးဖို႔ ရွိပါတယ္။ ပုဂိၢဳလ္ေရးနည္းနည္းထည့္ေျပာရရင္ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အိပ္ယာ၀င္ခါနီး အာနာပါန (၀င္ေလထြက္ေလ) ခဏတစ္ျဖဳတ္ေလာက္ ရႈျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ လုပ္ႏိုင္တာ ဒါေလာက္ပါပဲ။ သမထဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမဟုတ္သလို ကၽြန္ေတာ္ကလဲ အဲလို ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပါဘူး။ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈတစ္ခု လက္ေတြ႕ခံစားရ (ခံစားဖူး) လို႔ လုပ္ေနတာေလာက္ပါ။ “ကာလာမသုတ္” ကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။

    ဂရုတစိုက္ဖတ္႐ႈေဆြးေႏြးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေၾကာင္း ထပ္ေျပာလိုပါတယ္ခင္ဗ်ား....။ ♥

    ReplyDelete
  7. ကိုေတဇာေျပာသလိုပါပဲ ဗုဒၶဘာသာ႐ႈေထာင့္က ကၽြန္မ ေဆြးေႏြးလိုက္မိတာ ျဖစ္ပါတယ္။
    အခုလည္း ဒီရွုေထာင့္ကေနပဲ မေတာက္တေခါက္ ေျဖရွင္းခ်က္ေလးေတြ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
    ၿခိမ္းေျခာက္ဆိုတဲ႔ ထိတ္လန္႔မိရာက အလ်ဥ္းသင့္ရာ ေျပာလိုက္မိတဲ႔ ေခ်ာက္ဆိုတဲ႔ စကားလံုးက အစက ကၽြန္မေျပာပါရေစ။

    ကိုေတဇာဆိုသလိုပဲ ေခ်ာက္ထဲမွာ ဘာေတြရွိေနတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ မသိၾကပါဘူး။ဘာလို႔ မသိတာလဲ ဆိုေတာ့ ျမင္ႏိုင္တဲ႔အလင္းမရွိလို႔ပါ။ ဥာဏ္အျမင္မရွိလို႔ပါ။ဘာလို႔မျမင္တာလဲဆိုေတာ့ မွုိင္းမိေနလို႔ပါ။ တိမ္ဖံုးေနလို႔ပါ။
    ဘာလို႔ ဒီအေမွာင္ဖံုးေနတာလဲဆိုေတာ့ မကုသလို႔ပါ။ တနည္း မက်င့္လို႔ပါ။
    ဘာလို႔မက်င့္တာလဲဆိုေတာ့ မသိလို႔ပါ... တနည္းေခ်ာက္ရွိတယ္...ေခ်ာက္ထဲက်ႏိုင္တယ္ဆိုတာ မသိလို႔ပါ...မယံုလို႔ပါ။

    ဒီလိုနဲ႔ မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေခ်ာက္ကို တနည္းေလယဥ္ေပၚက ျဖစ္ေန အျမင့္တစ္ေနရာက ျဖစ္ေစ က်င့္ႀကံႀကိဳးစားလို႔ သိရွိနားလည္ကာ ေရွာင္ကြင္းသြားႏိုင္သူေတြရွုိပါတယ္။ သူတို႔က ဒီေခ်ာက္ရွိပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ႔ၾက။ ေျပာေနၾကပါတယ္။

    ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ လက္မခံၾကပါဘူး။ ျမင္မွ မျမင္ရပဲေလ။ ဟုတ္ကဲ့ “ကာလာမသုတ္” အတိုင္းေပါ႔။ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳမွ ယံုႏိုင္သူေတြ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ အျမင္လင္းရဖို႔ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ မႀကိဳးစားၾကပါဘူး။ေျပာေနရင္းမွာပဲ ဂယ္လီလီယိုက ကမၻာႀကီးလံုးတယ္လို႔ စေျပာစအေျခအေနကို သတိရမိပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက လူေတြက မယံုခဲ႔ၾကေပမယ့္ ကမၻာႀကီးလံုးေနခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္က လူေတြက ကမၻာႀကီးမလံုးပါဘူးဆိုသလို ကၽြန္မတို႔ကလည္း ေခ်ာက္မရွိပါဘူး...ေခ်ာက္ထဲမွာ ဆူးေတြမရွိပါဘူးလို႔ ေျပာသလို ျဖစ္ေနမိမွာလည္း ဆိုးပါတယ္။

    ဒီေနရာမွာ စမ္းသပ္ျခင္း။ယံုၾကည္ျခင္းဆိုၿပီး ကိုေတဇာေျပာတာ ကၽြန္မလက္ခံပါတယ္။
    ဒါေပမယ့္ စမ္းသပ္တယ္ဆိုထဲက ယံုၾကည္မႈမရွိလို႔သာ ဆိုတာ လက္ခံပါတယ္။ မယံုလို႔စမ္းသပ္သူဟာ တရားရေၾကာင္းအဂၤါေတြနဲ႔ ျပည့္စံုညီညြတ္မႈမရွိေတာ့တာဆိုတာလည္း အမွန္ပါပဲ။
    ဒါေပမယ့္ ဒီအထဲမွာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ႔ အခန္းေလး ေပ်ာက္သြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါက စမ္းသပ္ရင္း အလင္းစကို ေတြ႔လိုက္တာ။ ဒီလမ္းဟာ အမွန္ဆိုၿပီး ယံုၾကည္လိုက္တာ ပါပဲ။
    အဲဒီလို ယံုၾကည္မွူနဲ႔ ေရွ႔ဆက္သြားမွသာ အမွန္တရားကို သိႏိုင္မွာလို႔ ကၽြန္မ လက္ခံထားပါတယ္။

    ေနာက္တစ္ပိုင္းကေတာ့ “နတၳိကဒိဌိ” ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ဘယ္ဒိဌိမွ မျပဳတ္ေသးပါဘူး။ မေတာ္တဆလည္း ဘာသာမဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေသးသလို တျခားဘာသာလည္း ေရာက္ခ်င္ေရာက္သြားႏိုင္ေသးတဲ႔ ပုထုဇဥ္အရိုင္းပါပဲ။

    ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ကၽြန္မရဲ႔ ဥာဏ္အျမင္နဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ႀကံဳႀကိဳက္လို႔သိခဲ႔တာေလးလည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ကိုေတဇာေျပာခဲ႔တာက “အစြမ္းကုန္ ရိုးသားၾကမယ္ဆိုရင္ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ တစ္ခုခုဆက္ျဖစ္ဦးမွာလား ဆိုတဲ့ကိစၥေတာင္ မေသခ်ာပါဘူး။ ” ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါ။

    ကၽြန္မကေတာ့ ေသၿပီးေနာက္ဘဝက တျခားေသာဘဝက သူနဲ႔ ႀကံဳဆံုဖူးလို႔ ေနာက္ဘဝ၊သံသရာဆိုတာ ယံုပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ဦးေလးအရင္းေသဆံုးၿပီးေနာက္။ သရဲ ။ၿပိတၱာ အစရွိသလို သမုတ္ႏိုင္တဲ့ သတၱဝါနဲ႔ ႀကံဳဆံုခဲ႔တာမုိ႔ ေနာက္ဘဝဆိုတာေတာ့ အေသအခ်ာယံုခဲ႔ပါတယ္။

    ဒါကို သိပၸံနည္းက် ေခတ္မီသူေတြက ဘယ္လို ဘယ္ဝါေျပာကာ ေခ်ဖ်က္ခ်င္လည္း ကၽြန္မရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ေျပာင္းလဲမသြားပါဘူး။ ေလာကမွာ သိပံၸနည္းနဲ႔ ရွင္းမျပႏိုင္ေသးတဲ့ အရာေတြရွိေသးတယ္လို႔ ကၽြန္မလက္ခံထားပါတယ္။

    ေနာက္တစ္ခ်က္က အဌကထာပါ။ ဒီေနရာမွာ ကိုေတဇာနဲ႔ ကၽြန္မ အျမင္တူပါတယ္။ ျမင္းမုိရ္။ေျမာက္ကၽြန္း ဒီအရာေတြဟာ အေပၚယံေက်ာ အားနည္းခ်က္ေလးေတြျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္မ ဒီဘာသာကိုယံုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသိေခါက္ခက္ အဝင္နက္တဲ့ ကၽြန္မဟာ ကိုေတဇာေလာက္ေတာင္ အက်င့္မရွိဘူးထင္ပါတယ္။

    သြားရင္းက်င့္။ စားရင္းက်င္႔။ ဘယ္ေနရာဘယ္အခ်ိန္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္။ ေနရာမေရြးအခ်ိန္မေရြး ။ သာသနာ့ေဘာင္ထဲဝင္စရာမလို။ တရားစခန္းဝင္စရာမလို။ စီးပြားေရးလည္း မထိခိုက္ဘဲ က်င့္ႏိုင္တဲ့ ဒီအက်င့္ကိုပဲ ေလာဘ။ေမာဟဆိုတဲ႔ ကိေလသာမွုိင္းနဲ႔ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနဆဲပါ။။

    နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကၽြန္မေျပာခဲ႔တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ကိုေတဇာအေနနဲ႔ ဖတ္ဖူးသိဖူးၿပီးသားေတြပဲ ျဖစ္မွာပါ။ကၽြန္မအေနနဲ႔လည္း မိေက်ာင္းမင္း ေရခင္းျပသလို ျဖစ္မိတဲ႔အတြက္ ရွက္မိပါတယ္။ ဒါဟာ ပထမဆံုး ဘာသာေရးနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ပထမဆံုးအႀကိမ္ေရးမိျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။

    ဒီလိုေရးမိတာကလည္း ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ တရားလက္လြတ္စာေတြေရးေနသူျဖစ္ေပမယ့္ ကိုယ္ေလးစားတဲ့စာေရးသူတစ္ေယာက္ဆီက အံ့အားသင့္စရာ စကားလံုးေတြ ျမင္လိုက္ရလို႔ မေနႏိုင္စြာေျပာလိုက္မိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မက ကိုေတဇာနဲ႔ ဘက္တူေဆြးေႏြးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အနားမွာ အကိုးအကားသာဓကက်မ္းေစာင္ႀကီးငယ္ေတြ မရွိသလို ေလ႔လာစရာအခ်ိန္လည္း မရွိေသးပါဘူး။

    ဒါေၾကာင့္ ကိုေတဇာေနာက္ေရးမယ့္ ဘာသာမဲ႔အယူအဆေတြကို ႏွုတ္ကေလးပိတ္ၿပီးပဲ ဖတ္ပါေတာ့မယ္။ =)
    အားေပးလ်က္...

    ReplyDelete
  8. ဟုတ္ကဲ့... ခုလိုရွည္ရွည္းလ်ားလ်ားေဆြးေႏြးေပးတာေတြ႕ရေတာ့ ၀မ္းသာမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း က်မ္းကိုးက်မ္းကား စံုစံုလင္လင္မရွိလွသလို၊ က်မ္းႀကီးက်မ္းခုိင္ေတြ ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူးတဲ့လူလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ နားလည္သေလာက္ေလး ေဆြးေႏြးၾကည့္တဲ့သေဘာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဘာသာတရားတစ္ခုကို ဆင္ေျခစနစ္ေတြနဲ႔ေျခဖ်က္ျပဖို႔ဆိုတာ အိပ္မက္မက္ေနသလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔က ဘာသာတရားေတြကို တိုက္ခိုက္ေနမယ့္အစား ကိုယ္ေတြးမိတာ စဥ္းစားမိတာေလးေတြကို တင္ျပဖုိ႔ေလာက္ပဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ေတြးမိတာေတြက ဘာသာေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြျဖစ္ေနေတာ့... :P သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ဖတ္႐ႈေဆြးေႏြးေပးတဲ့အတြက္ တကယ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဘာသာမဲ့အယူအဆဆိုရာမွာလည္း ေလာေလာဆယ္အေျခအေနနဲ႔ ေရးျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အစြမ္းအစမရွိေသးဘူးလို႔ ေျပာရမွာပါ။ ျဖစ္တည္မႈ၀ါဒေလာက္ကို သြင္းကုန္လုပ္ၿပီး ျမန္မာျပန္တာတခ်ဳိ႕ ေလာက္ပါ။ ေက်းဇူးအထူး...♥

    ReplyDelete
  9. အခုေခတ္ တိုးတက္လွပါတယ္ဆုိတဲ့ သိပၸံေခတ္ လူသားေတြ ေရွးေခတ္ကဖန္တီးခဲ့တဲ့ ဒ႑ာရီေတြအတြက္ ရန္ျဖစ္ေနၾကတာ စစ္တိုက္ေနၾကတာကုိသာ ေရွးေခတ္က ဖန္တီးခဲ့တဲ့သူေတြသိရင္ ရယ္ၾကလိမ့္မယ္။

    "ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္လို႔ ၀န္ခံျခင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ျငင္းပယ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္နားမလည္ႏိုင္တဲ့ (တစ္နည္း) ဉာဏ္မမီတဲ့ကိစၥတစ္ခုကို မယံုၾကည္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။" ဟုတ္တယ္။ မသိေသးတာကုိ မသိေသးခင္မွာ မသိေသးသလုိ သေဘာထားတဲ့ သိပၸံရဲ႕ ရိုးသားမွႈ အစြဲအလမ္းကင္းမွႈကုိ သေဘာက်တယ္။

    ေလာကၾကီးက ဆန္းၾကယ္လြန္းေတာ့ အဲဒါေတြကုိ ေျဖရွင္းဖုိ႔အတြက္ နီးစပ္ရာ hypothesis ေတြကုိ က်ိန္းေသေပါက္ အမွန္တရားအျဖစ္ ယူဆလိုက္ၾကတာ။ အဲဒီ့ ဘာသာေရးေတြရဲ႕ hypothesis ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ လံုးဝမွားေနမွန္း ခုေခတ္မွာ သက္ေသေတြ ရွိေနျပီ။

    ReplyDelete
  10. ေတာ္ေတာင္ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အျပင္မွာေတြ႔ဖူးခ်င္တယ္ဗ်ာ။
    ကိုေတဇာေရးတာနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေျပာခ်င္တာေလးေတြရွိလာတယ္ဗ်ာ။
    တစ္ခ်ိဳ႕ဟာေတြက online ေပၚမွာေျပာလို႔မေကာင္းဘူး..။
    လူခ်င္းခင္ခ်င္ပါတယ္။
    ကၽြန္ေတာ့္ေဖ့စ္ဘုတ္က tunkyawlin ပါ
    tunkyawlin5@gmail.com
    ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ