Skip to main content

ထပ္တူမရွိ...

အျပင္တြင္ မိုးရြာေနသည္။ ေဒလီတြင္ ေဆာင္းတြင္းဘက္ မိုးရြာတတ္ပါသလား...။ မိုးရြာေသာညမ်ားသည္ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္မက္ရန္၊ သို႔မဟုတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားအားလံုး ဆံုး႐ႈံးသြားသည့္အျဖစ္ (ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ အေျခအေန) ကို ခံစားရန္၊ ဤႏွစ္ခုအတြက္သာ သင့္ေလ်ာ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုႏွစ္ခုလံုးအတြက္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးပါ။ ေစာင္ထူထူ အိပ္ယာအတြင္းမွ အနာဂတ္ လက္က်န္ ခပ္နည္းနည္းအေၾကာင္း အာသာငမ္းငမ္း ေတြးရျခင္းသည္ ၿငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းလြန္း လွသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့အေျခအေနအား လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရျခင္း က်ေတာ့လည္း သဘာ၀မက်။ ဤညသည္ ခါတိုင္းထက္ပို၍ ဂြက်သည္ဟူ၍သာ အရင္ညမ်ားကအတိုင္း လက္ခံလိုက္ရသည္။


စာဖတ္ရင္း ေသျခင္းတရားကို အစမ္းခံစားၾကည့္သည္။ မိမိေတြးႏိုင္သည့္ ေဘာင္ေလးအတြင္းမွသာ ေတြးၾကည့္ႏိုင္ျခင္းအေၾကာင္း ျပန္ေတြးမိသျဖင့္ စိတ္ပ်က္ရျပန္သည္။ (သိၿပီးသား) သေဘာတရားမ်ားကို ဆင့္ကာဆင့္ကာ ပြားမ်ားႏိုင္ျခင္းသာရွိၿပီး ေသျခင္းတရားႏွင့္ ပိုေ၀းသြားသလို ခံစားလာရသည္။ အျပင္တြင္ ကြန္ကရစ္ေခါင္မိုးေပၚသို႔ မိုးေပါက္မ်ားက်သံသည္ အလြန္သာယာသည္ ထင္ရ၏။ ေရဘံုဘိုင္မွ ေရစက္တို႔ က်သံသည္ ေသြးပ်က္ဖြယ္ေကာင္းသည္ ထင္ရျပန္၏။ ထိုသို႔ ထင္ေနရျခင္းမ်ားသည္ ဘာမွ် ေရရာမႈမရွိသေယာင္ ထပ္ထင္ေနရျပန္၏။ တစ္ခုခုေရးရန္ (ယခု) ႀကိဳးစားေနေသာ္လည္း တစ္ခုခုကိုသာ ေရးႏိုင္သည္။ ေရးႏိုင္ခဲ့သည့္ တစ္ခုခုသည္ ေရးရန္ႀကိဳးစားေနသည့္ တစ္ခုခုမဟုတ္ျခင္းသည္ အလြန္၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္း၏။ ေျပာခ်င္သည့္အရာအားလံုးကို ဘာသာေဗဒနည္းလမ္းအားျဖင့္ ျခံဳငံုကိုယ္စားျပဳႏိုင္မႈမရွိျခင္းသည္ အထီးက်န္ျခင္းစစ္စစ္ျဖစ္၏ဟု လူသူထူထပ္ရာတြင္လည္း ေအာ္ဟစ္မေနခ်င္ေတာ့...။ မေသမရွင္လူတစ္ေယာက္၏ ခံစားခ်က္မ်ဳိး ပံုတူပြားၿပီး အရွင္လတ္လတ္ခံစားေနရျခင္းသည္ အမွန္တရားေယာင္ေဆာင္ထားသည့္ အေယာင္ေယာင္အမွားမွား လူလည္က်မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း အရွင္လတ္လတ္ဖြင့္ဆိုရန္ ႀကိဳးစားျခင္းအားျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ညွင္းဆဲေနမိျခင္းသည္ နာတာရွည္ေရာဂါ ျဖစ္မွန္းသိသိႀကီးႏွင့္ ျဖစ္လာခဲ့ေလၿပီ။ စိတ္ေျဖသာစရာ တစ္ခုသာရွိသည္။ ေသျခင္းတရားသည္ (မေန႔ကထက္ပို၍) နီးကပ္လာပါၿပီ။

မိုးေပါက္က်သံသည္ ပိုမိုက်ယ္ေလာင္လာသေယာင္ႏွင့္ တိခနဲရပ္သြားသည္။ မိုးစက္တို႔သည္ အဆံုးသတ္တစ္ေနရာတြင္ ေပါင္းဆံုသြားၾကေပလိမ့္မည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာၿပီးသကာလ “မိုးလည္းတိတ္ၿပီ အိမ္ျပန္လိုက္ဦးမယ္ဗ်ာ” ဟု ႏႈတ္ဆက္ထြက္ခြာသြားေသာ မိုးအတူခိုေနသူ လူစိမ္းတစ္ဦးဟုသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ခံေပးရန္ ေတာင္းပန္လိုပါသည္။

ဤေနရာအေရာက္တြင္ ခဏရပ္၍ အထက္ပါစာသားမ်ားကို အစအဆံုး ျပန္လွန္ဖတ္ၾကည့္မိသည္။ ဆိုလိုခ်င္သမွ်သည္ ေရးထားသမွ်ႏွင့္ သိသိသာသာ ကြဲလြဲမႈရွိေနသည္။ ဤကိစၥအတြက္ မည္သို႔မွ် တတ္ႏိုင္ေတာ့မည္မထင္။ မိုးေပါက္တို႔ျပန္မက်လာခင္ ကၽြန္ေတာ္တကယ္သြားမွ ျဖစ္ပါေတာ့မည္။

◄ ေတဇာ ► ဒီဇင္ဘာ (၁၅) ၂၀၀၉

Comments

  1. မရဏႏုႆတိပြားတာ အေယာင္ေယာင္အမွားမွား လူလည္က်မႈလို႔ မထင္ဘူး။
    မေရရာမေသခ်ာမႈေတြနဲ႔ ေလာက ဆိုေတာ့ အရင္ႏႈတ္ဆက္သြားေပမယ့္ ဘယ္သူက အရင္ေရာက္မယ္ မသိႏိုင္ေပဘူး။

    ReplyDelete
  2. အက္ေဆး= ရင္အံစာ တဲ့.။ ခင္ဗ်ား တကယ္ပဲ အဲလုိ ခံစားေနရလား( ပုဂၢလိက အထီးက်န္ ခံစားမႈ သက္သက္) ဒီလုိ ဆုိရင္ေတာ့ မုိးေပါက္က်သံျဖစ္ျဖစ္၊ ေရဘုံဘုိင္က ေရတစက္စက္ က်သံ ျဖစ္ျဖစ္ သိပ္ စဥ္းစား မေနနဲ႔ေတာ့.။ ခင္ဗ်ား နဲ႔ အတူ ရွိေနတဲ႔ လူစိမ္းတဦး ခင္ဗ်ားကုိ ႏႈတ္မဆက္ခင္ ခင္ဗ်ားကသာ အရင္ ႏႈတ္ဆက္နုိင္ေအာင္ ၾကဳိးစား..။ မုိးသည္းေနရင္လည္း...ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခံစားခ်က္(ယုံၾကည္ခ်က္) အတြက္ သြားကုိ သြားရမယ္....သြားၾကမယ္...း)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”