Skip to main content

စကားလံုးမ်ား၏ ကိုယ္ေရးပံုတူကား

စကားလံုးမ်ားသည္ က်ည္ျဖည့္ထားသည့္ ပစၥတိုမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ~ ယန္းေပါဆာ့ထ္ ~

စကားလံုးမ်ားသည္ စြမ္းအားသတၱိ အျပည့္ရွိ၏။ စကားလံုးမ်ားသည္ တန္ခိုးၾသဇာ ႀကီးမား၏။  စကားလံုးမ်ားသည္ ေက်ာက္ဆိုင္ေက်ာက္သားမ်ား ပမာ ခိုင္မာျမဲျမံ၏။ စကားလံုးမ်ားသည္ စူးရွထက္ျမက္၏။ စကားလံုးမ်ားသည္ ေသြးထြက္သံယို ျဖစ္တတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပစ္ခတ္ေဆာ့ကစားျခင္း မျပဳႏိုင္ရန္ စကားလံုးမ်ားကို လူႀကီးမ်ား လက္လွမ္းမမီေသာ ေနရာတြင္ ထားသင့္၏။ စကားလံုးမ်ားေၾကာင့္ ရရွိေသာ ဒဏ္ရာ အညိဳအမဲမ်ားသည္ မေသမရွင္ ႏွိပ္စက္ႏိုင္၏။ ေသခ်င္စိတ္ေပၚလာေအာင္ ျပဳစားႏိုင္၏။ စကားလံုးမ်ားသည္ စုန္းမမ်ားျဖစ္၏။ လိုလိုလားလား အသက္စြန္႔ခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ေခ်ာေမာလွပ၏။ စကားလံုးတို႔သည္ ေ၀ဆာေနေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္အလား လွပ၏။ ယခု ကၽြန္ေတာ္သည္ ပန္းဥယ်ာဥ္အလယ္တြင္ မတ္မတ္ရပ္၍ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ေဆာ့ကစား ေနသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။



စကားလံုးမ်ားသည္ အသုရာေခ်ာက္ႀကီးပမာ နက္႐ႈိင္း၏။ စကားလံုးမ်ားကို အနီးကပ္ စူးစမ္းေလ့လာရျခင္းသည္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ား၏။ စကားလံုးမ်ားသည္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးတြင္ တြယ္ကပ္ေပါက္ေရာက္ေနေသာ ႏြယ္ပင္မ်ားပမာ ေရာေထြးလိမ္ယွက္ေန၏။  စကားလံုးမ်ားသည္ လက္ေတြ႕ဘ၀ႏွင့္ အလင္းႏွစ္မ်ားစြာ ေ၀းကြာလြန္းလွ၏။ စကားလံုးမ်ားသည္ ၾကယ္မ်ားပမာသာ ျဖစ္၏။ အတိတ္ျဖစ္စဥ္အား ပစၥဳပၸန္တစ္ေနရာမွ ေငးေမာေနရသလို သန္းေခါင္ယံညေကာင္းကင္ ျဖစ္၏။ ၾကယ္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း စကားလံုးမ်ား၏ အလင္းေရာင္သည္ အနာဂတ္အခ်ိန္ထိ တစ္လက္လက္ ေတာက္ပေနႏိုင္ေသး၏။ သို႔ေသာ္ ၾကယ္၏အလင္းေရာင္သည္ ၾကယ္ကို ကိုယ္စားမျပဳသလို စကားလံုးမ်ားသည္လည္း အဆိုပါစကားလံုး၏ အနက္ကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းမရွိ။ ယခု ကၽြန္ေတာ္သည္ သန္းေခါင္ယံည ၾကယ္စင္မ်ားကို နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း စူးစမ္းေလ့လာေနသည့္ ပစၥဳပၸန္တစ္ေနရာမွ လူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါသည္။

မ်က္လံုးတစ္လံုးသည္ အဆိုပါမ်က္လံုးအား ျပန္လည္ၾကည့္ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိသလို၊ ေသနတ္တစ္လက္သည္ အဆိုပါေသနတ္အား ျပန္လည္ပစ္ခတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိသလို စကားလံုးမ်ားအေၾကာင္း စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕ဆိုရာတြင္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ခဲ့ရသူတစ္ေယာက္သည္ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ ၾကယ္အလင္းမ်ားသည္ ၾကယ္စင္မ်ားတည္ရွိေၾကာင္း သက္ေသခံခ်က္ မဟုတ္သကဲ့သို႔ စကားလံုးမ်ားသည္ “အနက္အဓိပၸာယ္” တည္ရွိေၾကာင္း သက္ေသမျပႏိုင္ခဲ့။ အခင္းျဖစ္ပြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေကာင္းကင္၌သာလ်က္ရွိေၾကာင္း အလီဘိုင္ျပသည့္ ၾကယ္တစ္စင္းကို မည္သို႔ယံုၾကည္ရမည္နည္း။ “ကၽြန္ေတာ္သည္ ေခ်ာေမာလွပေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္” ဟူသည့္ သဒၵါနည္းအရ မမွားေသာ ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းသည္ ဖတ္ရႈသူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ေခါင္းတယမ္းယမ္း ျဖစ္ေစရပါသနည္း။ ဆတ္ဆတ္ထိမခံသည့္ အႏၱရာယ္ရွိ ေသနတ္တစ္လက္သည္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္ႏိုင္ျခင္းမရွိမႈသည္ နင့္သီးလြန္းလွသည္။ စကားလံုးတို႔သည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဖြဲ႕ဆိုဖို႔ရာ မစြမ္းသာျခင္းသည္ က်ိန္စာတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စကားလံုးမ်ားသည္ စကားလံုးမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု အရွင္းဆံုးဖြင့္ဆိုရန္မွတစ္ပါး ဘာမွ် ထူးထူးျခားျခား ကၽြန္ေတာ္ေျပာႏိုင္ေတာ့မည္ မထင္။ တကယ္ေတာ့ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ကစားမိျခင္းေၾကာင့္ ခံစားခဲ့ရေသာ နက္နဲလွသည့္ ေ၀ဒနာသည္ ပန္းဥယ်ာဥ္တစ္ခုအတြင္းမွေန၍ တကယ္မရွိေတာ့သည့္ ၾကယ္စင္အား လြမ္းဆြတ္ေငးေမာေနရျခင္းႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္သာ တူပါလိမ့္မည္။

§ § § § § § §

___________________________________________________

မွတ္ခ်က္။ ေကာင္းကင္တြင္ ျမင္ေနရေသာ ၾကယ္အမ်ားစုမွာ တကယ္မရွိၾကေတာ့ပါ။ အလင္းႏွစ္မ်ားစြာ ေ၀းကြာေန၍သာ အဆိုပါၾကယ္ရွိခဲ့စဥ္က အလင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ျမင္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ညဥ့္ေကာင္းကင္ယံသည္ အတိတ္၏ ႐ုပ္ပံုလႊာတစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။

___________________________________________________


◄ ေတဇာ ► ဒီဇင္ဘာ (၁၆) ၂၀၀၉

Comments

  1. ခံစားမႈေတြကို ဘာသာစကားနဲ႔ အျပည့္အဝမေဖာ္ျပႏိုင္ဘူးတဲ႔။
    ဒါေပမယ့္ စကားလံုးေတြနဲ႔ လူသတ္မႈလည္း ရွိေနျပန္တာ။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”