Skip to main content

ေနမင္းႀကီး၏ အလွတြင္ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရျခင္း

ကၽြန္ေတာ္က ကူးတို႔ေပၚသို႔ ေရြးခ်ယ္ စီးနင္းလိုက္သည္။ ဒီေန႔ ဧရာ၀တီတိုင္း ေက်းရြာေလး တစ္ရြာမွ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ၾကမည္။ ေမေမ၊ ညီမေလးႏွင့္အတူ ေဒၚေလးႏွစ္ေယာက္လည္း ပါသည္။ ရန္ကုန္ျပန္မည့္ သူထက္ သေဘၤာဆိပ္ရွိရာ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ပစၥည္းပစၥယမ်ား သယ္ပိုးၿပီး လိုက္ပို႔ၾကမည့္ လူအင္အားက ပိုမ်ားေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလွတစ္စင္းႏွင့္ မေလာက္၊ ဆန္အိတ္၊ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးစသည့္ ရြာမွေဆြမ်ဳိးမ်ား၏ ရန္ကုန္ျပန္ လက္ေဆာင္မ်ားက မ်ားျပားလွသည္။ ဘိုးဘိုးတို႔ပိုင္ ေလွႏွင့္ ငွားထားသည့္ ကူးတို႔ စုစုေပါင္းႏွစ္စင္း ေခ်ာင္းကမ္းနဖူးတြင္ ဆိုက္ကပ္ထားသည္။ မည္သူမွ် ေလွေပၚသို႔ မတက္ၾကေသးခင္တြင္ လူႀကီးမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္စီးနင္းေစပါသည္။ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ ေခ်ာင္း႐ိုးအတိုင္း မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ စုန္ဆင္းၿပီးလွ်င္ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ျဖတ္ရဦးမည္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ သိၿပီးျဖစ္သည္။ ဘိုးဘိုးတို႔ေလွေလးမွာ သိပ္မေသးလွသည့္တိုင္ ကူးတို႔ေလာက္လည္း ေတာင့္တင္းခိုင္ခံ့ လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ တြက္ဆမိသည္။ လႈိင္းႀကီးသည့္ျမစ္ျပင္အား ေရျပင္ႏွင့္နီးကပ္စြာထုိင္ၿပီး ေလွငယ္ေလးျဖင့္ျဖတ္ရမည္ထက္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ကူးတို႔သမား ခတ္သည့္ ကူးတို႔ေပၚမွသာ ကၽြန္ေတာ္ပိုမိုျဖတ္သန္းခ်င္သည္။ ေရနံေခ်း၀၍ နက္ေျပာင္ေနေသာ ကူးတို႔၏ ဦးမက်ပဲ့မက်၊ အလယ္ေလာက္ေနရာကို ကၽြန္ေတာ္က ျမစ္ကိုျဖတ္ရန္ ဖင္တစ္ေနရာစာအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္က ငါးႏွစ္သားခန္႔ ျဖစ္သည္။

၀န္စည္စလယ္မ်ားအားလံုး ေလွေပၚတင္ၿပီး၍ လူမ်ားေလွေပၚသို႔စတက္ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိတ္၍ ဆုေတာင္းေနခဲ့သလို ေမေမက ကၽြန္ေတာ္ရွိရာ ကူးတို႔ေပၚသို႔ တက္မလာဘဲ ေလွေပၚသို႔သာ ညီမေလးကို ေပြ႕ခ်ီ၍ တက္သြားခဲ့သည္။ ငါကေတာ့ ငါတို႔ေလွပဲစီးမယ္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ဆီသို႔ က်ီစယ္သလို ျပံဳးၿပီး ေျပာလိုက္ေသးသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနသည္။ သိပ္မထူးျခားသြားဟန္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က ကူးတို႔ေပၚမွာပင္ မွင္ေသေသ ဆက္ထိုင္ေနခဲ့သည္။ ထို႔နည္းတူ ေဒၚေလးႏွစ္ေယာက္လည္း ေလွကေလးေပၚတက္သြားခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားသြားၿပီဟု စိတ္တြင္းမွ ၀မ္းနည္းစြာ ေတြးလိုက္မိပါသည္။ ကူးတို႔ေပၚသို႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္မသိသည့္ ေယာက္်ားႀကီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ဦးေလးတို႔ တက္လာၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေလွေပၚသို႔ ေျပာင္းစီးေတာ့မည္ဟု ကေလးတို႔၏ အခြင့္အေရးမ်ဳိးျဖင့္ ေတာင္းဆိုခြင့္၊ အဆံုးစြန္ဆိုလွ်င္ ငိုယိုကန္႔ကြက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေျပာင္းျပစ္ႏိုင္ခဲ့ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ထိုသို႔ အေျပာင္းအလဲျမန္ေသာ လူမ်ဳိး မဟုတ္ခဲ့၊ ထို႔အတူ မိမိ၏ ခံစားခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ဖြင့္ဟရန္ ရွက္ရြံ႕တတ္သည့္ ပြင့္လင္းမႈ အလံုအေလာက္ မရွိေသာ ကေလးမ်ဳိးသာ (အဘြားက တံုဏိေဘာဟု ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့သည္) ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေလွႏွစ္စင္း ၿပိဳင္တူ စတင္ထြက္ခြာ၍ မၾကာမီပင္ ေမေမတို႔ေလွကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ အိပဲ့ပဲ့ကူးတို႔ကို သြက္လက္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္သြားခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က အပ်ဳိေပါက္အရြယ္ ေဒၚေလးမ်ားက ေဟးကနဲေအာ္၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလွာ္တက္မ်ား ေျမွာက္၍ ေလွာင္ေျပာင္ႏႈတ္ဆက္ သြားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ႏွာလႊဲေနလိုက္သည္။ မ်က္လံုးတြင္ ရစ္၀ဲလာေသာ မ်က္ရည္မ်ားကို ကူးတို႔ေပၚရွိ လူႀကီးမ်ားမသိေအာင္ မ်က္ေတာင္ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္လုပ္၍ ႀကိဳးစားကြယ္၀ွက္ရသည္။ ငိုခ်င္ေပမဲ့ ငိုခြင့္မွမရွိတာ။ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ကိုယ္ပဲ မဟုတ္လား။ လူႀကီးမ်ား၏ အျမင္တြင္ ရယ္စရာေကာင္းသည့္ ကေလးငယ္တစ္ဦး ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္မေနလိုပါ။ ခဏအၾကာတြင္ ခတ္တက္မွ တကၽြီကၽြီျမည္သံႏွင့္အတူ တေရြ႕ေရြ႕ သြားေနေသာ ကူးတို႔ေပၚမွ ကၽြန္ေတာ္၏ ျမင္ကြင္းတြင္ ေမေမတို႔ေလွကေလးသည္ ေကြ႕ေကာက္ေသာ ေခ်ာင္း႐ိုးအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့ပါၿပီ။

ေခ်ာင္း႐ိုးအတြင္းမွ ျမစ္ျပင္သို႔အထြက္တြင္ ေနေရာင္သည္ လွပစြာ ျဖာက်ေနသည္။ သေဘၤာဆိပ္ရွိရာ က်ဳိက္ေထာ္ၿမိဳ႕ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းကို ခပ္၀ါး၀ါးသာ ျမင္ေနရသည္။ နံနက္ခင္း၏ က်ယ္ျပန္႔လွသည့္ျမစ္ျပင္တြင္ သေဘၤာမ်ား၊ ေလွသမၺန္မ်ား၊ ကူးတို႔မ်ား ေျပာက္တိေျပာက္က်ား စတင္လႈပ္ရွားေနၿပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေမေမတို႔ ေလွကေလးကိုသာ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီးထဲတြင္ အသည္းအသန္ လိုက္လံရွာေဖြေနမိသည္။ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီးထဲတြင္ ေလွကေလးမ်ား၏ ပံုရိပ္မွာ ေသးငယ္မႈန္၀ါးလြန္းလွသည္။ လူႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္လည္း မည္သည္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလွကေလးမွန္း မေ၀ခြဲတတ္။ ေနေရာင္ေၾကာင့္လား မေျပာတတ္သည့္ အျပင္သို႔ထြက္လာသည့္ မ်က္ရည္အခ်ဳိ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံုျဖင့္ သုတ္လိုက္သည္။ ကူးတို႔သမားက ဟိုဘက္ကမ္း ေရာက္သြားေလာက္ပါၿပီဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းေျပာလိုက္သည္။ လႈိင္းလံုးႀကီးမ်ားက ကူးတို႔၏ ကၽြန္းသားကိုယ္ထည္ကို စည္းခ်က္က်က် လာေရာက္႐ိုက္ခတ္ေနသည္။ ဤကူးတို႔သည္ လႈိင္းေၾကာင့္ နစ္ျမဳပ္သြားမွာ ပူပင္စရာမလိုဟု ကၽြန္ေတာ္ မိမိကိုယ္ကို အားေပးလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ အျခား ေသာကတစ္မ်ဳိးက ေနရာယူလာျပန္သည္။ တျဖည္းျဖည္းနီးကပ္လာေသာ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း သေဘၤာ ေဘာတံတားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔စီးရမည့္ ဧရာ၀တီသေဘၤာက ဆုိက္ကပ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ေမေမတို႔ သေဘၤာေပၚ ေရာက္ေနႏွင့္ ၾကၿပီလား။ သေဘၤာက ထြက္ေတာ့မွာလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကူးတို႔ သေဘၤာမထြက္ခင္ အခ်ိန္မီ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္ပါ့မလား။ ထိုသို႔ ႀကီးစြာေသာ ေသာကမ်ားသည္ စကားလံုးအျဖစ္ျဖင့္ အျပင္သို႔ မည္သည့္အခါမွ ေရာက္မလာခဲ့ၾက။ ေနႀကီးက လွလိုက္တာ ၾကည့္ရတာ မ်က္ရည္ေတာင္၀ဲတယ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ကဆိုေသာအခါ ဦးေလး၏အျပံဳးသည္ နားလည္သည့္အျပံဳးလား၊ ေလွာင္ေျပာင္သည့္အျပံဳးလား ယခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ မေ၀ခြဲတတ္ေတာ့ပါ။ ျမစ္ျပင္က်ယ္၏ လႈိင္းေလတို႔ကို ေၾကာက္၍ ကူးတို႔ကို ေရြးခ်ယ္စီးနင္းခဲ့ၿပီး ေနာက္က်က်န္ခဲ့မွာ စိုးရိမ္ေနရျခင္းသည္ ေရွာင္လႊဲမရသည့္ ပူပန္ေသာကသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ သိေကာင္းမွ သိခဲ့လိမ့္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေအာ္ဟစ္ငိုေၾကြးျခင္း မျပဳခဲ့မိသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ယခုေသာ္ ျမစ္တစ္စင္းအား ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာ ျဖတ္သန္းလိုျခင္းသည္ ကေလးဆန္ျခင္းတစ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့ပါၿပီ။ တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ျမင္ကြင္းကို လႊဲဖယ္လိုက္ၿပီး ပက္ခြံကို ကိုင္ကာ ကူးတို႔၏ အလယ္တည့္တည့္ေလာက္ရွိ လစ္လပ္ေနေသာ အကန္႔တစ္ခုအတြင္းမွ စိမ့္၀င္လာေသာ ျမစ္ေရတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ပက္ထုတ္ေနမိသည္။ အခ်ိန္မီ ေရာက္လုနီးပါၿပီ။

◄ ေတဇာ ►

Comments

  1. သိပ္ကို ေကာင္းေသာ post ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ