Skip to main content

၀ိုင္စီဒီစီ ပံုျပင္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္၏ ေန႔လယ္ခင္းသည္ မီးစက္သံ တညံညံျဖင့္ စတင္ သက္၀င္လႈပ္ရွား ေနခဲ့သည္မွာ အရင္ေန႔မ်ားက အတိုင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း တစ္ဦးအေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ရံုးမ်ား၊ ဘဏ္မ်ားသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စဥ္ သြားရေလ့ရွိသည္။ ထမင္းခ်ဳိင့္ဆြဲရမွာ အလြန္ပ်င္းသည့္ အက်င့္ေၾကာင့္ အျပင္ထြက္စရာ ကိစၥမ်ားရွိလွ်င္ ေန႔လယ္ ထမင္းစားခ်ိန္ေလာက္တြင္ ထြက္မည္။ အလုပ္ကိစၥမ်ားၿပီးစီး၍ စားၿပီးေသာက္ၿပီးမွ ႐ံုးခန္းသို႔ ျပန္ေရာက္ေလ့ ရွိပါသည္။ အမ်ားဆံုး သြားရေလ့ရွိသည္မွာ MFTB ေခၚ ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္မႈဘဏ္၊ ပုဇြန္ေတာင္ရွိ ပုဂၢလိက စာရင္းစစ္ရံုး၊ ဘဏ္လမ္းရွိ ဘဏ္ခြဲ (၄)၊ ေလာကနတ္ခန္းမ အေပၚထပ္ရွိ အေကာက္ခြန္ရံုး၊ ေရႊေတာင္ၾကားထဲရွိ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး စသည္ျဖင့္ အစိုးရ ႐ံုးဌာနမ်ား အေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္သည္။ ယေန႔တြင္မူ တမူထူးျခားစြာ ကၽြန္ေတာ္ ယခင္က တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔သာ ေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ (YCDC) ႐ံုးခ်ဳပ္ရွိရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမဆီသို႔ ႐ံုးခန္းေရွ႕ ကားပါကင္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ေၾကး အခြန္ေပးေဆာင္ရန္ကိစၥတစ္ခု သြားရန္ရွိၿပီး အျခားတစ္ခုမွာ ေန႔စဥ္နီးပါး အလုပ္ျဖစ္ေသာ MFTB သုိ႔ ေလယာဥ္ဆီဖိုးသြင္းရာတြင္ ေရာပါသြားေသာ ဘဏ္မွလက္မခံသည့္ ေဒၚလာေငြအေဟာင္းမ်ားအား အသစ္ျဖင့္ ျပန္လည္လဲလွယ္ေပးရန္ (ထူးဆန္းစြာပင္ ေဟာင္းႏြမ္း စြန္းထင္းေနသည့္ ေဒၚလာေငြစကၠဴမ်ားအား ထိုဘဏ္မွ လက္မခံပါ) ဟူသည့္ အေရးႀကီးကိစၥ ႏွစ္ခု ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနမင္းႀကီး ဦးေခါင္းတည့္တည့္ေရာက္ေနသည့္ ေန႔လယ္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီခန္႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ရံုးမွ ထြက္လာခဲ့ပါသည္။

ေန႔ခင္း ေနပူက်ဲတဲတြင္ အေနာ္ရထာလမ္းအတိုင္း ဘားလမ္းဆီသို႔ ဦးတည္၍ ေျခလ်င္စုန္ဆင္းလာခဲ့သည္။ စိတ္ထဲ မသိုးမသန္႔ျဖစ္ေနရသည့္ ကိစၥတစ္ခုမွာ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္တြင္ မွတ္ပံုတင္မရွိသည့္ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ဘဏ္မ်ားသို႔ ၀င္ထြက္ရာတြင္ ၀န္ထမ္းကတ္ေလးတစ္ခု မိမိဘာသာျပဳလုပ္ထားကာ ၀င္ထြက္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမရွိ ၀ိုင္စီဒီစီသို႔ မွတ္ပံုတင္ပါမွသာ ၀င္ထြက္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအတြက္ ရံုးမွ လူတစ္ဦး၏ မွတ္ပုံတင္အား ငွားရမ္းလာရသည္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ထိုသူ၏ ရုပ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ရုပ္မွာ ဘယ္နားတြင္မွ မတူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ ငွားလာရသည့္ မွတ္ပံုတင္ေပၚမွ ဓာတ္ပံုကိုၾကည့္ၿပီး ဒီရုပ္နဲ႔ဒီရုပ္ ဒီေလာက္ကြာေနတာ ဂိတ္ေပါက္၀မွ အေစာင့္က ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္လွ်င္ေတာ့ ေပၚၿပီဟု ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ကာ စိတ္အိုက္ေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ေန႔စဥ္ အလုပ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေျပလည္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွာပါဟု မိမိကိုယ္ကိုယ္ အားေပးကာ ဂိတ္ေပါက္၀အား မွတ္ပံုတင္ မေပးဘဲ ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ျဖတ္၀င္လိုက္၏။ မလြတ္ပါ။ အေစာင့္က ေဟ့ ေနဦး မွတ္ပံုတင္ထားခဲ့ဟု လွမ္းေဟာက္တာ ခံလိုက္ရသည္။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ ရဲအခ်ဳိ႕လည္း မတ္တပ္ရပ္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ တထိတ္ထိတ္ႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ကို လွမ္းေပးလိုက္သည္။ အေစာင့္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမာ္၍ပင္မၾကည့္။ စာအုပ္ထဲတြင္ စာအခ်ဳိ႕ေရးမွတ္ကာ ႀကိဳးတပ္ထားသည့္ နံပါတ္ပါ ကတ္ျပားတစ္ခု ထုတ္ေပးသည္။ ခပ္ျမန္ျမန္ ဆြဲယူကာ အတြင္းသို႔ စြတ္၀င္လာခဲ့လိုက္သည္။ လည္ပင္းမွာ ဆြဲသြားဟု ဆရာလွမ္းလုပ္သံကို ေနာက္နားမွ ၾကားလိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မဆြဲျဖစ္ပါ။ အနားသားဖြာကာ စုတ္ျပတ္သတ္ေနသည့္ ကတ္ျပားတစ္ခုကို အရူးတစ္ေယာက္လို လည္ပင္းဆြဲထားရမွာ အေတာ္ရွက္စရာ ေကာင္းပါသည္။

ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမတြင္းသို႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ ကားပါကင္ေၾကးေပးေဆာင္ရန္ “လမ္းတံတားဌာန” ကို ရွာရေပဦးမည္။ ကိစၥမရွိပါ။ မည္သူ႔ကိုမွ် ကၽြန္ေတာ္မေမးပါ။ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ ေနရာအစံု ေရာက္ဖူးေစရန္ ကိုယ္တိုင္လွည့္ပတ္ၾကည့္႐ႈမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ စတုရန္းသ႑ာန္ အေဆာက္အဦအား စိမ္ေျပနေျပ ပတ္ေနလိုက္သည္။ ၈၈ အေရးအခင္းကာလက လမ္းမေပၚရွိ အကာအကြယ္မဲ့ ျပည္သူေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာအား ဤအထဲမွ တပ္စြဲကာ စစ္တပ္က ပစ္သတ္ခဲ့သည္ဆိုသည့္ မ်က္ႏွာစာဘက္ျခမ္းအား အကဲခတ္ၾကည့္သည္။ ထို႔ေနာက္ တစ္ပတ္ခန္႔ ျပည့္ေသာအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္ သြားရမည့္ လမ္းတံတားဌာနအား ေတြ႕လိုက္ရပါသည္။ အေပါက္၀တြင္ အမည္၊ မွတ္ပံုတင္စသည့္ အရာမ်ား ထပ္ျဖည့္ရေသးသည္။ စာရြက္စာတမ္း၊ ဖိုင္တြဲမ်ား ေတာင္လိုပံုကာ တင္ထားသည့္ စားပြဲခံုမ်ား၊ ပ်င္းရိေလးတြဲေသာ မ်က္ႏွာမ်ားပိုင္ဆိုင္သည့္ အမ်ဳိးသမီး ခပ္၀၀မ်ား၊ မ်က္ႏွာၾကက္ေပၚမွ မလည္ခ်င့္လည္ခ်င္ ပန္ကာမ်ား၊ အစီအရီမရွိ စီစဥ္ထားသျဖင့္ လူသြားလမ္း မနည္းရွာရသည့္ အခင္းအက်င္း၊ ေအာက္သိုးသိုးအနံ႔အသက္ စသည့္ အစိုးရ ႐ံုးဌာနတို႔၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္အညီ ထိုင္းမႈိင္းေလးလံေနသည့္ ေလထုအား ခံစားလိုက္ရသည္။ ကားပါကင္ခြန္ ဘယ္မွာေဆာင္ရမလဲခင္ဗ်ာဟု ကၽြန္ေတာ္က နီးစပ္ရာ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအား ေမးလိုက္ေသာအခါ ထိုင္ေနရာမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမာ့၍ပင္ မၾကည့္ဘဲ စားပြဲတစ္ခုရွိရာသို႔ လက္ထဲရွိ ေဘာပင္ျဖင့္ ထိုးျပ၏။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုစားပြဲခံုဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္။

အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဆက္ဆံခဲ့ဖူးေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတြ႕အၾကံဳအရ ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့သလို ေအးစက္စိမ္းကားသည့္ ဆက္ဆံေရးမ်ဳိးအတြက္ ကိုယ့္ဘက္မွ အတိတ္ႏိုင္ဆံုး ေပ်ာ့ေပ်ာင္းစြာဆက္ဆံမည္ဟု ရည္ရြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါခံုမွ အန္တီ၀၀ႀကီး၏ ႀကိဳဆိုပံုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္ အံ့အားသင့္သြားမိရသည္။ ကေလး၊ လာထိုင္ဟု ၀ိုင္းစက္စက္ မ်က္ႏွာႀကီးေပၚတြင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အျပံဳးႀကီးတစ္ခု တပ္ဆင္၍ ဖိတ္ေခၚေသာအခါ မယံုႏိုင္စြာႏွင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ မ၀ံ့မရဲ ထိုင္ခ်လိုက္မိသည္။ ဘာေတြမ်ားမွားကုန္ၿပီလဲ။ ငါကိုယ္တိုင္ကပဲ မ်က္ႏွာျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစဆိုတဲ့ ရုပ္ျဖစ္ေနလို႔လား၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲ စသည္ျဖင့္ ေ၀ခြဲရခက္စြာ၊ အႏၱရာယ္အေငြ႕အသက္အား ႀကိဳရေနသလို ခံစားခ်က္မ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ထိုင္ေနလိုက္မိသည္။ အန္တီ၀၀ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ဆီသို႔ မၾကည့္ေသးဘဲ လုပ္လက္စအလုပ္ကို လက္စသတ္ေနဟန္ျဖင့္ ေတာင္ေရးေျမာက္ေရး လုပ္ေနေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က သူအိုင္တင္ေပးေနသည္ကို အေတြ႕အၾကံဳအရ ရိပ္စားမိၿပီးျဖစ္၏။ ကိုယ့္ဘက္မွ တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုး ခုခံရမည္ဟုသာ ေတြးမိေတာ့သည္။ ငါးမိနစ္ခန္႔ အၾကာတြင္မူ ကၽြန္ေတာ့္ဆီသို႔ ၾကည့္လိုက္ၿပီး ေပး..၊ ကေလး.. ဟု သက္ဆိုင္သည့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို လွမ္းေတာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္က စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္အတူ က်သင့္ေငြ က်ပ္ေလးေသာင္းခြဲကိုပါ တစ္ပါတည္း ေပးလိုက္သည္။ အန္တီ၀၀ႀကီးက စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို စတင္စစ္ေဆးသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ေပးသည့္ ေငြအား မေရတြက္ေသးဘဲ ေငြက အန္တီ့ဆီမွာ သြင္းရမွာမဟုတ္ဘူး ကေလး၊ ဘဏ္ ( ---- ) မွာ သြင္းရမွာဟု  ၾကားလိုက္ရစဥ္တြင္ တိုက္ပြဲေခၚသံကို စတင္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္သည္။ ဟာဟုတ္လား ဘယ္လိုျဖစ္လို႔လဲ အန္တီ၊ ကၽြန္ေတာ္အရင္က ဒီမွာပဲ သြင္းေနက်ပါဟု အံ့အားသင့္ဟန္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ျပန္လည္ တံု႔ျပန္လိုက္သည္။ ( ----- ) ဘဏ္မွာ သြင္းရမွာပါကြယ္ဟု အန္တီ၀၀ႀကီးက ျပံဳးၿပီးေျပာကာ အကယ္၍ သား သြားသြင္းဖို႔ မအားဘူးဆိုရင္ အန္တီ ဒီက ကေလးတစ္ေယာက္ကို ခိုင္းလိုက္မယ္။ သူ႔ကို မုန္႔ဖိုးနည္းနည္း ေပးလိုက္ေပါ့။ ငါးေထာင္ေလာက္ဆို ျဖစ္ပါတယ္၊ ေငြသြင္းရတာက ပင္ပန္းတယ္ေလဟု လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အေခၚအေျပာကို စတင္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တြန္႔သြားမိသည္။ သြင္းရမည့္ ေငြပမာဏက ေလးေသာင္းခြဲ၊ သြင္းခက ငါးေထာင္ေပးရမည္တဲ့။

ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းတစ္ဦးအေနျဖင့္ အစိုးရရံုးမ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အလုပ္မ်ား လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ သံုးစြဲရမည့္ ေငြပမာဏထက္ အျမဲ ပိုပိုသာသာ ယူေဆာင္သြားရေလ့ ရွိသည္သာ ျဖစ္၏။ ေလာက္ရံုေလာက္ ယူေဆာင္သြား၍ မည္သို႔မွ် မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ယခုတစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ရံုးမွ အပိုေငြ ထုတ္မလာခဲ့မိပါ။ စင္စစ္ ေငြလက္ခံျဖတ္ပိုင္း တစ္စံုတစ္ရာ မရရွိေသာ စာရင္းေပ်ာက္အင္းေပ်ာက္ လာဘ္ထိုးေငြမ်ားကို ကုမၸဏီမွ ထုတ္ယူရသည္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကသိကေအာက္ ႏိုင္လွသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီရွိ ၀န္ထမ္းမ်ားအားလံုးမွာ မိသားစုလိုပင္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ စာရင္းကိုင္က မယံုသကၤာအမူအရာမ်ဳိး စိုးစဥ္းမွ် မျပသည့္တုိင္ ထုတ္ယူရသည့္လူအတြက္ ၀န္ေလးလွသည္။ ထို႔ျပင္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကိုယ္ပိုင္ေငြဆို၍ ငါးေထာင္ျပည့္ေအာင္ပင္ ပါေလ့မရွိတာ မ်ားသည္။ မျဖစ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ျပန္လည္တိုက္စစ္ဆင္လိုက္သည္။ ရတယ္အန္တီ၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာပဲ သြားသြင္းလိုက္ေတာ့မယ္။ သြင္းရမယ့္ဘဏ္လိပ္စာကိုသာ ေျပာပါဟု ကၽြန္ေတာ္က ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ေျပာလိုက္သည္။ အန္တီ၀၀ႀကီးက ခပ္ျပံဳးျပံဳးပင္၊ နီးနီးေလးပါ..၊ လာ အန္တီျပမယ္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ယပ္ေခၚကာ ျပတင္းေပါက္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘုမသိဘမသိျဖင့္ လိုက္သြားမိသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေနာက္ေက်ာရွိ ဘားလမ္းႏွင့္ ဆူးေလဘုရားလမ္းကို ဆက္ထားေသာ လမ္းတိုေလးႏွင့္ (၃၄) လမ္းထိပ္ ေထာင့္ရွိ၊ City Star Hotel ႏွင့္ ကပ္လ်က္ အစိုးရဘဏ္တစ္ခုကို (နာမည္မမွတ္မိေတာ့ပါ) ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွိရာ အေပၚထပ္မွေန၍ လက္ညွိဳးထိုးျပ၏။ ေအာက္ဆံုးထပ္ရွိ ေနပူက်ဲတဲထဲတြင္ တန္းစီေနေသာ လူတန္းရွည္ႀကီးကိုလည္း ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီလို တန္းစီၿပီး သြင္းရမွာလားဟု ေမးလိုက္ေသာအခါ အန္တီ၀၀ႀကီးက ေအာင္ႏိုင္သူအျပံဳးႏွင့္ ေခါင္းညိတ္ျပသည္။

မျဖစ္ေသးေခ်။ ေနပူခံ၊ အဆာခံ၊ အပင္ပန္းခံႏိုင္လို႔ ကိုယ္တိုင္ တန္းစီၿပီထားဦး MFTB သုိ႔ ေငြသြားလဲရမည့္ တာ၀န္က ရွိေသးသည္။ ေန႔လယ္ (၂) နာရီေက်ာ္လွ်င္ ဘဏ္ပိတ္သြားလိမ့္မည္။ ႏွစ္ေယာက္လံုး တစ္ေယာက္ တစ္ခါစီ တိုက္စစ္ဆင္ၿပီးခဲ့ၿပီ။ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းျခင္း လုပ္ငန္းကို စရေတာ့မည္။ စိုက္ေပးစရာဆို၍ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ကိုယ္ပိုင္ေငြ ႏွစ္ေထာင္ခန္႔သာ ပါသည္။ ရံုးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေငြ အတိအက်ပဲ ေပးလိုက္တယ္ အန္တီ၊ တန္းလည္း မစီႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲ စိုက္ရေတာ့မွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေထာင္ေပးခဲ့မယ္ေလ အန္တီ၊ ဟု ကၽြန္ေတာ္က ခ်ဳိသာစြာ ေျပာလုိက္သည္။ ဟယ္.. သားကလဲ တစ္ေထာင္ဆို သြားသြင္းေပးမယ့္ ကေလးရဲ႕ မုန္႔ဖိုးပဲ ရွိတယ္၊ အန္တီ့အတြက္လည္း တစ္ေထာင္ေတာ့ ေပးခဲ့ေလဟု အန္တီ၀၀ႀကီးက ဆိုသည္။ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းစားရန္ျဖစ္သည့္ ရွိစုမဲ့စု ကိုယ္ပိုင္ေငြ ႏွစ္ေထာင္ပါ ေပးခဲ့လိုက္ရသည္။

ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမႀကီး တစ္ခုလံုး၏ ညွီေရာ္ပုပ္သိုးေနေသာ ေလထုအတြင္းမွ ေဒါသတႀကီး ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ ထြက္ခြာလာခဲ့သည္။ ျမန္ျမန္ေပးဗ်ာ၊ ၾကာတယ္ဟု အေပါက္၀မွ အေစာင့္ကို ဤတစ္ႀကိမ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေဟာက္လိုက္သည္။ အေစာင့္က အနည္းငယ္ ေၾကာင္သြားဟန္ျဖင့္ မွတ္ပံုတင္ကို ျပန္ေပး၏။ ဟုတ္သည္။ ေဒါသထြက္ကို ထြက္ရမည္။ MFTB သို႔ အခ်ိန္မီ ေျပးရဦးမည္။ ၿပီးလွ်င္ အရင္ေန႔မ်ားကလို ထမင္းစား၊ လက္ဖက္ရည္ေသာက္၊ ဂ်ာနယ္ေလးတစ္ေစာင္၀ယ္ဖတ္ကာ ေအးေအးေဆးေဆးႏွပ္ၿပီးမွ ႐ံုးျပန္တာမ်ဳိး လုပ္ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ ရံုးသို႔ပင္ ဆာဆာျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ရ ေပေတာ့မည္။ ဘားလမ္းအတိုင္း ေအာက္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္လာကာ မဟာဗႏၶဳလလမ္းကို ကူး၍ ညာဘက္သို႔ ေငးၾကည့္လိုက္မိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ပူေလာင္ေသာ ေန႔လယ္ခင္းတြင္ ေနေရာင္ျဖင့္ ထိန္ထိန္ၿငီးေနေသာ ဆူးေလေစတီေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ ေခါင္းကို ဒီဂရီအနည္းငယ္ ဆက္၍ ေစာင္းလိုက္၏။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ အေဆာက္အဦႀကီး၏ ခန္႔ထည္ေသာ အ၀ါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ မ်က္ႏွာစာကို ျမင္လိုက္ရသည္။ တစ္ခ်ိန္က ဤအထဲမွ စစ္တပ္၏ က်ည္ဆန္မ်ား ထြက္လာကာ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္တြင္ ေသြးေခ်ာင္းစီးေစခဲ့ဖူးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ၾကားဖူးသည္။ ယခု ထိုအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မစဥ္းစားမိေတာ့ပါ။ ယခု ကၽြန္ေတာ္၏ သြင္ျပင္မွာ ဆာေလာင္စြာျဖင့္ ေဒါသေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ေနေသာ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ႏွင့္သာ ပို၍တူေနသည္။ အလန္ကြာတာမိန္း၏ ေတာတြင္း၀တၳဳ အခ်ဳိ႕တြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးသည့္ တိုက္ႀကီးတစ္တိုက္၏ အရြယ္အစားခန္႔ရွိေသာ ခ်ေတာင္ပို႔ႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို သတိရလိုက္မိသည္။ အစ္ကို ေငြလဲမလား၊ ေဒၚလာလားဟု လာေမးသည့္ ေဒၚလာပြဲစားတစ္ေယာက္ကို ျမန္မာေငြေတာင္ လဲစရာမရွိဘူးကြဟု အဓိပၸာယ္မဲ့စြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ခုဆီမွ ကိုေလးျဖဴ၏ အမဲလိုက္အက သီခ်င္းသံက ကၽြန္ေတာ့္နားတြင္းသို႔ ပူေလာင္ျပင္းျပစြာ လာေရာက္ရိုက္ခတ္ေနသည္။

◄ ေတဇာ ►

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”