Skip to main content

စာမ်က္ႏွာထက္တြင္ထင္သြားေသာ မွင္စတခ်ဳိ႕တေလ

စာေရးဦးမွလို႔ ေတြးၿပီး ေဘာပင္ေကာက္ကိုင္ လုိက္တာကအစ တစ္မ်ဳိး ထူးဆန္းေနတယ္။ စာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ အဆံုးသတ္တဲ့ အထိ ေဘာပင္သံုးၿပီး ေရးဖူးတာမွ မရွိခဲ့ဘဲကိုး။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္နားမွာ ေဘာပင္ေလးနဲ႔ စာအုပ္ေလးပဲ အလြယ္တကူ ရွိေနတယ္။ စာေရးဖို႔ရာ အေျခခံအားျဖင့္ လံုေလာက္ေနၿပီလို႔ပဲ ဆိုရမယ္။ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ အက်င့္ကိုေဖ်ာက္ဖို႔ ဒီမွင္ေတြကို ျဖဳန္းပစ္ရမယ္လို႔ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။ အတင္းအၾကပ္ တိုက္ဖ်က္ဖို႔ေတာ့ လိုေကာင္းမွ လိုမယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ကၽြန္ေတာ္ ဒီေဘာပင္ေလးနဲ႔ စာေရးၾကည့္ခ်င္စိတ္ ေပါက္ေနတယ္ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။


ကၽြန္ေတာ္ စာေရးေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ့္နားမွာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ရွိမေနတာ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ လူေတြ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ေန႔ဘက္ေတြမွာ တစ္ေယာက္ထဲ ေခ်ာင္ထဲ ထိုးအိပ္ေနၿပီး လူမရွိတဲ့ ညအခ်ိန္က်မွ ငုတ္တုတ္ထထိုင္ၿပီး စာေရးေနခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီလို တစ္ေယာက္ထဲ ရွိေနရတာကို ကၽြန္ေတာ္ သာယာတယ္။ တစ္ေယာက္ထဲ ေတြးေနရတာကို ေပ်ာ္တယ္။ ဒီလိုသာေျပာတာပါ။ ႏွစ္ေယာက္ဒါမွမဟုတ္ အမ်ားနဲ႔ ေတြးလို႔ရတာမ်ဳိးေတာ့လည္း မရွိဘူးမဟုတ္လား။ ကိုယ္ခႏၶာခ်င္းသာ နီးကပ္ဆက္ႏြယ္ထားလို႔ ရခ်င္ရမယ္၊ စိတ္ခ်င္းအေတြးခ်င္းက ဘယ္လိုမွ ထပ္တူမက်ႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား။ ဒီလိုအမူအက်င့္ေတြေၾကာင့္ ေဘးလူအျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သေယာင္ ျဖစ္ေနေပမဲ့ တကယ္တမ္း နင္လားငါလား တစ္ကုိယ္ေကာင္း မဆန္ေသးတာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ပဲ သိမယ္ထင္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ နားမလည္ႏိုင္ေသးဘူးပဲထား ကမၻာေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ နားအလည္ႏိုင္ဆံုးလူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က လြဲၿပီး အျခားသူ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ေယာက္ထဲေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေဖာ္လုပ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ အထိုက္အေလ်ာက္ နားလည္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို သစၥာမေဖာက္ဘူး၊ မညာဘူးလို႔လည္း မိတ္ေဆြေကာင္းပီသစြာ ကၽြန္ေတာ္က ကတိေပးခဲ့ေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာလိုေသးလဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာကၽြန္ေတာ္ အဆင္ေျပေနတယ္လို႔ပဲ ဆိုရမယ္။

ဒါေပမဲ့ စိတ္ဆိုတာက ေတြးေတာတဲ့ကိစၥ တစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲ သက္ဆိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ခံစားမႈနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္ေနျပန္တယ္။ တခ်ဳိ႕ေျပာၾကတဲ့ ႏွလံုးသားက ခံစားတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ႏွလံုးဆိုတာ ပရမ္းပတာႏိုင္တဲ့ ကလီစာတစ္ခုမို႔လို႔ တၿငိမ့္ၿငိမ့္အရသာရွိတဲ့ ခံစားမႈဟာ အလိပ္အလိပ္ေတြထေနတဲ့ ဦးေႏွာက္မွသာ ထြက္ေပၚလာတာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္။ ထားပါေတာ့။ အဲဒီေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲေနတဲ့သူအေနနဲ႔ အေတြးေတြနဲ႔ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ရသလို ခံစားခ်က္နဲ႔လည္း ခ်စ္ၾကည္ေရး ယူရတာပဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ခံစားခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ အဆံုးစြန္ေျပာရရင္ ခံစားခ်က္မရွိသလို ျဖစ္ေနတဲ့ ခံစားခ်က္က အစေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ခံစားႏိုင္တာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲ ရွိပါလားလို႔ သိလိုက္ရတဲ့ေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရသလိုမ်ဳိး အခု ကၽြန္ေတာ္ ဒီစကားလံုးေတြထဲပါေအာင္ ထည့္ေရးမျပႏိုင္ေတာ့ဘူး။ “အထီးက်န္ျခင္း” ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ အနက္အေထြေထြထြက္ၿပီး စာရြက္ေပၚမွာတင္ ယိုင္ရြဲ႕သြားခဲ့ရၿပီ။ ဒီေတာ့ အထီးက်န္တယ္ေဟ့လို႔ တစ္ကမၻာလံုးၾကားေအာင္ ေၾကြးေၾကာ္ေနလည္း အဓိပၸာယ္ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ လူသူမနီး ကၽြန္းကေလးတစ္ကၽြန္းေပၚမွာ မိန္းကေလးတစ္ဦးနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲအတူ ရွိေနရတဲ့အခါ “မင္းကိုကိုယ္ ခ်စ္ပါတယ္” လို႔ ေျပာတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းကို ႐ိုက္ျပရင္ ေဘးမွၾကည့္သူေတြအေနနဲ႔ အေတာ္ေလး ျပံဳးခ်င္စရာျဖစ္ရသလို အထီးက်န္တဲ့အေၾကာင္း လူအမ်ားၾကားေအာင္ ေဖာက္သည္ခ်တဲ့အခါ ကူလီကူမာ ႏိုင္ေနမွာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ထင္တယ္။ ကဲ ဒီေတာ့လည္း မေျပာ႐ံုေပါ့။ စကားမစပ္ ခုထိ မွင္ေတြကေတာ့ မေလ်ာ့ေသးဘူး။ ဒီေတာ့ ဆက္ေရးလိုက္ဦးမယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ နာတာရွည္ ခံစားခ်က္တစ္ခုက အလြမ္းပဲ။ လြမ္းတယ္ဆိုတာလည္း ရည္းစားကို လြမ္းသလို၊ အေမ့ကိုလြမ္းသလို ၾကံဳရာသီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ပုဒ္ထဲက စာသားအတိုင္း လြမ္းလိုက္လို႔ရတဲ့ အလြမ္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွန္းမသိတာကို လြမ္းေနတာ။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္လြမ္းေနတာ ဘာမွန္း ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ ဆရာျမင့္သန္းေျပာသလို “ကဗ်ာဆရာဆိုတာ မရေသးတာတစ္ခုခုကို ဆံုး႐ႈံးသြားမွာ ေၾကာက္ေနတတ္တဲ့ လူမ်ဳိးပဲ” ဆိုတာနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အလြမ္းဟာ လူတစ္ဦးကို မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကို မဟုတ္ဘူး။ အတိတ္မွျဖစ္ေစ၊ အနာဂတ္မွျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိ (ႏိုင္) ေတာ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆံုး႐ႈံးမႈတစ္ခုခုကို လြမ္းေနတာမ်ဳိးပဲ။ ဥပမာ လြတ္လပ္ပါတယ္လို႔ ဆိုတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၿဂိဳဟ္သိမ္ေလးတစ္ခုမွာ လာပိတ္မိေနရတယ္ ဆိုတဲ့ခံစားခ်က္မ်ဳိး။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ လြတ္လပ္ပါေစ၊ ေျမလွ်ဳိးမိုးပ်ံမရတဲ့အတြက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၀မ္းနည္းေနမိတဲ့ လူပဲ။ ကဗ်ာဆရာမဟုတ္တာက လြဲလို႔ေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေရလမ္းခရီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သြားခဲ့ရတယ္။ ဧရာ၀တီ ႏွစ္ထပ္သေဘၤာေပၚက ၾကည့္ရင္ ျမစ္ကမ္းနေဘးမွာ ကိုယ္လံုးတီးေရခ်ဳိးေနၾကတဲ့ ကေလးေလးေတြ ေတြ႕ရတတ္တယ္။ အဲဒီကေလးေလးေတြဟာ သေဘၤာျမင္တိုင္း ၀မ္းသာအားရ ေအာ္ဟစ္ၿပီး လက္ျပႏႈတ္ဆက္ တတ္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ သူတို႔ေတြ တျဖည္းျဖည္းေ၀းေ၀းၿပီး ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ေနခဲ့တာကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းတယ္၊ ၀မ္းနည္းတယ္။ (ဤအေၾကာင္း ကဗ်ာဆရာေမာင္စိမ္းနီ ေရးဖူးေၾကာင္း သတိရမိတယ္) သူတို႔နဲ႔ငါဟာ သိလည္း မသိဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ျပန္ေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာ ေတြ႕ေနရတယ္။ ခဏေလးအၿပီးမွာ အၿပီးတိုင္ ခြဲရမွာပါပဲ။ ဒါဟာ သံုးႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကို အေတာ္ေလး ၀မ္းနည္းေစပါတယ္။ (သံုးႏွစ္သားအရြယ္နဲ႔ ဒီလို ေတြးတတ္ပါ့မလားဆိုတာကေတာ့ စာဖတ္သူက ဆံုးျဖတ္႐ံုသာ ရွိပါတယ္) ဒါဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ဟာ က်န္ရစ္ခဲ့သူ ျဖစ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ႀကိဳသိေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ အေဖအေမနဲ႔ေ၀းၿပီး အဘိုးအဘြားေတြနဲ႔ ရြာေလးတစ္ရြာမွာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကၽြန္ေတာ္ အတူေနခဲ့ရတယ္။

အေမဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရြာမွာ ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေတာ္ၾကာတယ္။ အဘိုးနဲ႔အဘြားက ရန္ကုန္မွာေပ်ာ္လား ေတာမွာေပ်ာ္လားလို႔ မၾကာခဏ ေမးတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာမွာေပ်ာ္တယ္လို႔ အဘြားကို ျပန္ေျဖေလ့ရွိခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္မွာေနရရင္လည္း ရန္ကုန္မွာ ေပ်ာ္မယ္ထင္တယ္လို႔ ဆက္ေျပာမိလိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ မညာတတ္ေသးဘူး။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အဘိုးအဘြားေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စိတ္မညွိဳးႏြမ္းေစခ်င္ဘူး။ ဒါအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အေကာင္းဆံုးအေျဖ ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းေနတာ၊ သတိရေနတာေတြကို တျခားလူေတြ မသိေစခ်င္ဘူး။ အေမကၽြန္ေတာ့္ကိုထားၿပီး ျပန္ခါနီးက်ေတာ့ “ငါ့ေျမးက ကစားေနတာ ညည္းကို ဂ႐ုေတာင္မစိုက္ဘူး” လို႔ အဘြားက ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး အေမ့ကို ေျပာလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ငိုေနမိတာပဲ။ ဒီလိုေပါ့ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ေယာက္တည္းအေပၚ အဘြားရဲ႕အျမင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္တူႏိုင္မလဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ ပိုသိလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ အဘြားေျပာသလို အဘြားျမင္ရဖို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဘာလုိ႔ မလိုအပ္ဘဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ မိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ တစ္ခုရွိတာက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၀မ္းနည္းပက္လက္ က်န္ရစ္ခဲ့ရသူလို႔ အေမ့ကို မသိေစခ်င္တာဟာ အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ႏိုင္ေကာင္းတယ္။

ဒီေနရာမွာ ထူးဆန္းတာ တစ္ခုထပ္ေတြ႕ရျပန္တယ္။ ေဘာပင္နဲ႔ စာေရးေနမိတာအျပင္ ေနာက္ထပ္အရာ တစ္ခုေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီေဘာပင္ကို မွင္ကုန္ေအာင္လို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ေရးၾကည့္ေနတယ္။ လက္က ေညာင္းေနၿပီ မွင္က ေလ်ာ့မသြားဘူး၊ ပံုပ်က္မသြားဘူး။ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့အရာကို တိုက္ဖ်က္ဖို႔အထိ မရည္ရြယ္ေပမယ့္ တစ္ခုခုမ်ား ထူးျခားသြားႏိုးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေဘာပင္တစ္ေခ်ာင္းက မွင္ေတြ ကုန္သြားေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုေရးမလဲ။ မွင္ဟာ မွင္ပဲျဖစ္သလို ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းသာ မသိမသာ ကုန္ခမ္းၾကရမွာပဲ။ ေဘာပင္ တစ္ေခ်ာင္းရဲ႕ ဘ၀မွာ အေရးႀကီးတာက စာေတြအရုပ္ေတြ တခ်ဳိ႕တေလ စာရြက္ေပၚ ထင္က်န္ေနရစ္ခဲ့ေစဖို႔ပဲ မဟုတ္လား။ အခု ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္မွာ စာအခ်ဳိ႕ ရွိေနၿပီ။ ခံစားခ်က္ေတြ အေတြးေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေရးခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းေတြေပါ့။ ေဘာပင္ထဲက မွင္တခ်ဳိ႕ စာရြက္ေပၚ ေရာက္သြားၿပီဆို ကၽြန္ေတာ့္ အာသာေျပၿပီလို႔ပဲ ဆိုပါစို႔။ ဒီလို ေဘာပင္ထဲက မွင္ေတြအကုန္ စာမ်က္ႏွာထက္ ထင္က်န္ေအာင္ တစ္ထိုင္ထဲ မျဖဳန္းႏိုင္ေၾကာင္း အေတြးေပါက္လိုက္ခ်ိန္မွာ စာေရးျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္ အလိုလို ရပ္လိုက္မိေတာ့တယ္။

◄ ေတဇာ ►

Comments

  1. ပုိစ့္ဖတ္ၿပီး ဘာကုိမွန္းမသိ အရမ္းႀကီးကုိလြမ္းသြားတယ္။

    JJ

    ReplyDelete
  2. အမလဲ အဲ့လို အလြမ္းေတြ ခ် ေရးခ်င္လိုက္တာ...ပီျပင္ေအာင္ မေရးနိုင္ဘူး..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ