လူေတြက အ႐ူးထၿပီး အခ်င္းခ်င္း သတ္တဲ့ျဖတ္တဲ့ ဗေယာက္ဗယက္ ကစားပြဲႀကီးထဲမွာ ငါမပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါမေသဘူး။ ငါဟာ လူ႔အဖိုးတန္ တစ္ေယာက္ပဲ။ ငါ့ေဆြမ်ဳိးေတြ ငါ့မိတ္ေဆြေတြ က်ီးစာ၊ လင္းတစာ ျဖစ္ကုန္ၾကပါပေကာ…။ ငါကေတာ့ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ၿပီ။ ဒသမသံုးသုညသံုး ႐ိုင္ဖယ္ျဖင့္ ေခ်ာင္းပစ္ခံရ၍ ၀မ္းဗိုက္ပြင့္ကာ စားၿပီးစထမင္းေစ့မ်ား၊ ၀က္သားဖတ္မ်ားေပၚမွာ မ်က္ႏွာအပ္လ်က္ ေသခဲ့ရေသာ အစ္ကိုႀကီး ကိုငေဒါင္း၏ အေလာင္းကို ထြန္းအံ့သည္ ေသြးခုန္ႏႈန္း မွန္ကန္စြာျဖင့္ ဖုတ္ၾကည္းသၿဂႋဳဟ္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ မဟုတ္ေပဘူးလား။
သူေပြ႕ပိုက္ထားေသာ ဂ်ပ္စကၠဴဘူးထဲတြင္ အေသေကာင္ေလးတစ္ခု ေအးစက္စြာ လဲေလ်ာင္းေနသည္။ အေသေကာင္ေလး။ လမေစ့ဘဲ ေမြးဖြားလာရာမွ မိခင္၀မ္းထဲမွ ျပင္ပသို႔ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း အသက္႐ွဴရပ္သြားသည့္ လူသား မိန္းကေလး။ ထိုကေလးသည္ သူစိမ္းျပင္ျပင္လည္း မဟုတ္ပါ။ သူႏွင့္ ေအးမတို႔၏ ရင္ေသြးဦးသာျဖစ္၏။ အိမ္ေထာင္သက္ ေလးႏွစ္အၾကာ၌ ေမာ္တာသံ၊ စိန္ေျပာင္းသံ၊ ႐ိုင္ဖယ္သံ၊ စက္ကေလးသံတို႔ ျမည္ဟိန္းေနဆဲတြင္ အမိ၏ ၀မ္းၾကာတိုက္ထဲသို႔ ခဲရာခဲဆစ္ တိုး၀င္လာခဲ့ေသာ ဤမိန္းမသားေလးသည္ အမိအဖတို႔၏ ဒုကၡတစ္ခုအျဖစ္ ထပ္မံမျဖည္းဆည္းလိုေတာ့သလို ေမြးေသဘ၀ျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းသြားခဲ့ျခင္းဟုေကာ မယူဆႏိုင္ဘူးလား။
သူေပြ႕ပိုက္ထားေသာ ဂ်ပ္စကၠဴဘူးထဲတြင္ အေသေကာင္ေလးတစ္ခု ေအးစက္စြာ လဲေလ်ာင္းေနသည္။ အေသေကာင္ေလး။ လမေစ့ဘဲ ေမြးဖြားလာရာမွ မိခင္၀မ္းထဲမွ ျပင္ပသို႔ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း အသက္႐ွဴရပ္သြားသည့္ လူသား မိန္းကေလး။ ထိုကေလးသည္ သူစိမ္းျပင္ျပင္လည္း မဟုတ္ပါ။ သူႏွင့္ ေအးမတို႔၏ ရင္ေသြးဦးသာျဖစ္၏။ အိမ္ေထာင္သက္ ေလးႏွစ္အၾကာ၌ ေမာ္တာသံ၊ စိန္ေျပာင္းသံ၊ ႐ိုင္ဖယ္သံ၊ စက္ကေလးသံတို႔ ျမည္ဟိန္းေနဆဲတြင္ အမိ၏ ၀မ္းၾကာတိုက္ထဲသို႔ ခဲရာခဲဆစ္ တိုး၀င္လာခဲ့ေသာ ဤမိန္းမသားေလးသည္ အမိအဖတို႔၏ ဒုကၡတစ္ခုအျဖစ္ ထပ္မံမျဖည္းဆည္းလိုေတာ့သလို ေမြးေသဘ၀ျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းသြားခဲ့ျခင္းဟုေကာ မယူဆႏိုင္ဘူးလား။
ဘြတ္ဖိနပ္ထည့္ေသာ ဂ်ပ္စကၠဴဘူးေဟာင္းတစ္ခုကို ဦးသူေတာ္က ထုတ္ေပးခဲ့၏။ ဒါသည္ပင္လွ်င္ အေလးခ်ိန္ တစ္ပိႆာမျပည့္ေသာ အေလာင္းေကာင္ကေလးအတြက္ အေကာင္းဆံုးမျဖစ္ေသာ္လည္း အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး ေခါင္းတလား ျဖစ္ရေပမည္။
( မ်က္မျမင္ဆြံ႕အ သက္ေသမ်ား)
ကမၻာေပၚမွာ ကေလးတစ္ခ်ဳိ႕ကို မိခင္တခ်ဳိ႕ဟာ မေမြးခ်င္ပါလ်က္နဲ႔ ေမြးခဲ့ရတယ္ သမီးကေလးရဲ႕။ မေမြးမျဖစ္လို႔ေပါ့ကြယ္။ အမ်ားစုေသာ မိခင္ေတြကေတာ့ ကေလးေတြကို ေတာင့္တလိုလားစြာ ေမြးခဲ့ၾကတာပဲ။ ဒီေနရာမွာ သမီးကို ေမေမ ေမြးထုတ္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းက တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ထူးျခားေနတယ္။ သမီးကို ေမေမက ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ သားသမီးရတနာအျဖစ္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေမြးပစ္လိုက္တာမဟုတ္ဘူး။ လိပ္ခဲတည္းလည္းျဖစ္ေနတဲ့ အေရးကိစၥတစ္ခုမွာ နည္းဗ်ဴဟာလက္နက္တစ္ခုအျဖစ္ အသံုးခ်ဖို႔ “လက္ရွိအသံုးခ်တန္ဆာပလာ” အျဖစ္ ေမြးယူခဲ့တာပဲ။ ရွင္းၿပီလားကြယ္။ ဒါေပမဲ့ ေမေမ့ရည္မွန္းခ်က္ မေအာင္ျမင္တဲ့အျပင္ ပထမဆံုး႐ႈံးမႈကေန ထပ္ဆင့္ဆံုး႐ႈံးမႈေတြကို ၾကံဳေတြ႕လာရေတာ့ ေမေမ့ ရင္ႏွလံုးေၾကြျပဳန္းမတတ္ နင့္နင့္နဲနဲ ခံစားရၿပီေလ။ ေမေမ့ရဲ႕ ထိခိုက္နာက်င္မႈအတြက္ ေမေမ့ကိုယ္တိုင္မွာ တာ၀န္ရွိတာမွန္ေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ သမီးကို ခုလို တစိမ့္စိမ့္ ေငးစိုက္ၾကည့္မိရာကေန မႈခင္းတစ္ခုမွာ ပါ၀င္တဲ့ အမႈတြဲတရားခံကေလး တစ္ေယာက္လို ထင္ျမင္မိလာတယ္။ အဲဒီအခါမွာ သမီးဟာ ေမေမ့အတြက္ မလိုလားအပ္တ့ဲ အနီးဆံုး အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္လာတယ္။ သမီးကို ေမေမ မုန္းမယ္ဆို မုန္းလို႔ရေအာင္ သမီးရဲ႕အေနအထားက ေမေမ့ရဲ႕ဘ၀ကို ကုတ္ျခစ္ကိုက္ခဲေနတဲ့ တိရိစၦာန္႐ိုင္းတစ္ေကာင္နဲ႔ တူသေယာင္ေယာင္ ေမေမ ေယာင္မွားသံသယနဲ႔ ခံစားလာရတာေပါ့ကြယ္။ ကမၻာေပၚမွာ ေမြးကင္းစရင္ေသြး လူမမည္ကို မုန္းတီးတဲ့ မိခင္တစ္ခ်ဳိ႕ရွိေနတာ အမွန္ပါ။ သူတို႔ေနရာမွာ ၀င္ေရာက္ခံစားၾကည့္မွသာ သူတို႔ကို နားလည္ႏိုင္မွာပါ။ သူတို႔ဟာ မိခင္စိတ္ ကင္းေပ်ာက္လြင့္ပါးကုန္ၾကတဲ့အထိ ေလာကဓံရဲ႕ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈကို မဆန္႔ရင္တန္ ေတြ႕ၾကံဳလိုက္ရလို႔ပါကြယ္။ တကယ္ဆို သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ ဗီဇအေျခခံသေဘာအရ မိခင္တိုင္း သူတို႔၀မ္းဗိုက္ထဲမွာ အရွိယူခိုေအာင္း အားေမြးၿပီး ျပင္ပေလာကထဲကို တိုးထြက္လာတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပြားငယ္ကေလးကို ခ်စ္ခင္တြယ္တာၾကတာဟာ ျငင္းဆန္လို႔မရတဲ့ သတၱေလာက နိယာမပါ။ သို႔ေပမဲ့ ေမေမ့ရဲ႕လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့ သမီးဟာ ရြံ႕မုန္းစရာမဟုတ္သည့္တိုင္ ေမေမ့ကို ၿငီးေငြ႕ေမာပန္းေစတဲ့ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္ေနၿပီဆိုတာ သမီးသိပါရဲ႕လား။ ေမေမကိုယ္တိုင္ ၾကံစည္တီထြင္ခဲ့တဲ့ လက္နက္ဆန္းက ရန္သူကိုမထိမွန္ဘဲ ေမေမ့ဆီကို ဦးလွည့္ပုန္ကန္ ပ်ံသန္းလာေနၿပီဆိုတာေကာ သမီးရိပ္မိႏိုင္ပါရဲ႕လား။
(သခ်ၤာဆရာမ)
“ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိေလသာစည္းစိမ္ကို အျပည့္အစံုဆံုးဖြဲ႕ဆိုတဲ့ အိုမာခိုင္ယမ္ဟာ ပါရွင္းႀကီးတစ္ေယာက္ေပါ့ နႏၵီရယ္”
ၾကည္လင္လန္းဆန္းေနခဲ့သည့္ နႏၵီ၏ မ်က္ႏွာကေလးသည္ တမဟုတ္ခ်င္း အံုမႈိင္းညႈိးလ်သြားသည္။
“ဒီကေန႔ ကမၻာသူကမၻာသားေတြထဲက အမ်ားစုဟာ အိုမာခိုင္ယမ္ရဲ႕ ကဗ်ာလကၤာေတြကို ခံစားႏိုင္စြမ္း မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါဆိုရင္လည္း သူတို႔မွာ နားလည္ႏိုင္တဲ့အသိမ်ဳိး မရွိရွာၾကေတာ့ပါဘူး။ အိုမာခိုင္ယမ္ရဲ႕ ေခတ္ ေ၀းေ၀းႀကီးေတာ့ ျပန္မသြားခ်င္ဘူး။ နႏၵီတို႔ ဘိုးေဘးဘီဘင္ေတြ လသာခ်ိန္ ေျမတလင္းမွာ နေဘကာရန္ အသံခ်ဳိခ်ဳိနဲ႔ ကဗ်ာရြတ္ၾကတဲ့ေခတ္ကို ျပန္သြားခ်င္လိုက္တာ စျႏၵရယ္”
ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း နႏၵီ၏ အာသီသမ်ဳိး ရွိေနပါသည္။ ကြန္ျပဴတာကဗ်ာမ်ား၊ ကြန္ျပဴတာေရာ့ခ္သီခ်င္းမ်ား ေပၚထြန္းလာခဲ့ၿပီးကတည္းက ကမၻာေပၚတြင္ ကဗ်ာဆရာ၊ ေတးျပဳစာဆိုလူတန္းစာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားႏွေျမာတသစရာမွာ ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား၊ ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္မ်ား မ်ဳိးတံုးသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၂၂ ရာစုသို႔ အ၀င္တြင္ လူလံုးျပေဖ်ာ္ေျဖေရးလုပ္ငန္းတြင္ သက္မဲ့ကြန္ျပဴတာဒါရိုက္တာမ်ားသာ ႀကီးစိုးလာခဲ့ၾကပါသည္။ ၀တၳဳဇာတ္ညႊန္းေရးသူမ်ားသည္ ကြန္ျပဴတာမ်ားကို (လူရိုင္းေတြက ခြန္အားႀကီးမားသည့္ တိရိစၦာန္ေကာင္ႀကီးမ်ားကို နတ္ေဒ၀တာစာရင္းသြင္း၍ ေၾကာက္ရြံ႕ရိုက်ဳိးၾကသလို) အားကိုးဆည္းကပ္ေနခဲ့ၾကပါသည္။ ကြန္ျပဴတာအဆိုေတာ္မ်ားေပၚေပါက္လာခ်ိန္တြင္ ႐ုပ္ရည္သြင္ျပင္ ေျပျပစ္မႈကင္းေသာ အဆိုေတာ္လူသားေတြ ငို႔လွ်ဳိးတိမ္းေရွာင္ေပးလိုက္ၾကရျပန္ပါသည္။ ယခုအခါ စာေပအႏုပညာေ၀ဖန္ေရး ကြန္ျပဴတာမ်ားတည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းသူက ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိေနၾကပါၿပီ။
(ကြင္းဆက္အေသ)
“ဒီမယ္.. မလွေမ၊ မယံုမရွိနဲ႔။ လူတစ္ေယာက္ေသလို႔ သူ႔မ်က္ႏွာက အေရအသားေတြ ပ်က္စီးၿပီဆိုတာနဲ႔ သူက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ဓာတ္ပံုေတြက သူ႔မ်က္ႏွာေတြဟာလည္းပဲ အနည္းနဲ႔အမ်ား ပ်က္စီးစျပဳေတာ့တာပဲရွင့္။ ကၽြန္မေယာက္်ားေသတုန္းကလည္း သူ႔ဓာတ္ပံုေတြပ်က္ေတာ့ ကၽြန္မသိပ္မယံုခ်င္ဘူး၊ ကၽြန္မရဲ႕သားသမက္ အရက္သမားေသၿပီးလို႔ တယ္လီဖုန္းၾကားတာနဲ႔ အိမ္ကသူ႔ဓာတ္ပံုေတြၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဟုတ္ပါ့ရွင္ ဒင္းရဲ႕မ်က္ႏွာက လူေသေကာင္မ်က္ႏွာလို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ညိဳပုတ္လာတယ္။ ဒါအမွန္ပဲေနာ္။ မယံုမရွိနဲ႔၊ ရွင့္လူႀကီးကိုဘသြင္ဟာ ဓာတ္ပံုထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ေခ်ာေခ်ာ သူပုတ္တာနဲ႔ ဓာတ္ပံုမွာ ပ်က္စီးယိုယြင္းတဲ့ လကၡဏာေတြ အလိုလိုျပလာမွာပဲ။ မယံုမရွိနဲ႔မလွေမ၊ မယံုမရွိနဲ႔”
(ကိုဘသြင္၏ ပံုတူ)
“ေဒၚမယ္ရွင္ ခံတြင္းမ်ားေတြ႕မလားလို႔ ကၽြန္မ ၾကက္သားၾကာဇံဟင္းခါးလာပို႔တာ” ဟု သမစာေရးကေတာ္ႀကီးက ေျပာလိုက္စဥ္ လူမမာသည္ ေမွးထားေသာမ်က္ခြံကို ဖ်တ္ခနဲဖြင့္ကာ တစ္ခဏအတြင္း ဖ်တ္ခနဲျပန္မွိတ္၏။
လူမမာသည္ ၿငိမ္သက္ျမဲ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ လူမမာ၏ သမီးထံမွ မ်က္လံုးေတြက သတၱဳခ်ဳိင့္ဆီသို႔ က်ေရာက္သြားၿပီး ေတာက္ပလာ၏။ သူမ၏ႏွာေခါင္းအိုး အ၀ႏွစ္ဖက္သည္ ျဖည္းညွင္းစြာလႈပ္ရြလာေသာ္လည္း သူမကိုယ္တိုင္ပင္ ထိုလႈပ္ရွားမႈကို သိပံုမရပါ။
“မေသပါနဲ႔ဦး ဘြားဘြားႀကီးရယ္၊ ဘြားဘြားႀကီးရွိလို႔ သမီးတို႔တစ္အိမ္သားလံုး အေကာင္းေတြ စားေနၾကရတာ၊ ဘြားဘြားႀကီးေသရင္ ဘယ္သူမွ လာေပးၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ သမီးတို႔လည္း စပ်စ္သီးေတြ၊ ေပါင္မုန္႔ေတြ မစားရေတာ့ဘူး၊ ေမေမတို႔ အန္တီတို႔လည္း ဟင္းေကာင္းစားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ေဖေဖလည္း ၾကက္သားဟင္းနဲ႔အရက္နဲ႔ ျမည္းရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ မေသပါနဲ႔ဦး ဘြားဘြားႀကီးရယ္၊ မေသပါနဲ႔ဦး…”
(ငိုေနေသာ ေျမေခြးမ်ား)
“မွတ္ထားဟဲ့ ေခြးစုတ္ေခြးနာ ခိုးစားခ်င္ဦး”
ထို မိန္းမ၀၀ႀကီးက ပလတ္စတစ္ဆြဲပံုးကိုေျမွာက္၍ ေအာင္ပြဲခံလူ႐ိုင္းစစ္သည္ တစ္ဦးလို ေအာ္ဟစ္ေၾကြးေၾကာ္ေနသည္။
ကိုေအးခ်ဳိတို႔ ငွားရမ္းေနထိုင္ရာအိမ္၏ ေနာက္ေက်ာအစြန္းသည္ အိမ္ရွင္၏ ျခံေျမပိုင္နက္ နယ္နိမိတ္ျဖစ္သည္။ ထိုနယ္နမိတ္၏ ဟိုမွာဘက္တြင္ “စည္ပင္” ဌာနပိုင္ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားရွိ၏။ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားသည္ မူလသတ္မွတ္ခ်က္ထက္ ေလ်ာ့ပါးက်ဥ္းေျမာင္းလာကာ ေက်ာခ်င္းကပ္အိမ္ႏွစ္လံုး၏ ေနာက္ေက်ာအစြန္ခ်င္း ထိမတတ္ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာခ်င္းကပ္အိမ္မွ အိမ္ရွင္မ၀၀ႀကီးက ေနာက္ေဖးလမ္းၾကား အမႈိက္သ႐ိုက္ အပုပ္အစပ္မ်ားၾကားတြင္ ၀မ္းစာရွာေဖြေနေသာ ပိန္လွီေျခာက္ကပ္သည့္ ေခြး၀င္စား၀ဲထူကေလး တစ္ေကာင္အား ထမင္းရည္ပူႏွင့္ပက္ခ်လိုက္ေသာ ျမင္ကြင္းကို သူသည္ အနီးကပ္ျမင္ခြင့္ ရလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေခြးကေလးသည္ ထမင္းရည္ပူမ်ား ထိသည္ႏွင့္ ရုတ္တရက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္စီး၀င္ျခင္းခံရသလို တြန္႔လိမ္လႈပ္ဆတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ အမႈိက္သ႐ိုက္မ်ားၾကားတြင္ အလန္႔တၾကားလွဲခ်လူးလိမ့္၏။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ တစ္တစ္ခ်င္ခ်င္ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ဟစ္ညည္းညဴၿပီး ေသြး႐ူးေသြးတန္း ထေျပးရွာေတာ့သည္။ ေခြးကေလးေျပးလႊားပံုမွာ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ကားထဲမွ ရယ္ေမာဖြယ္ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ဆန္ဆန္ ကိုး႐ိုးကားရား လ်င္ျမန္သြက္လက္ေနေသာ္လည္း ကိုေအးခ်ဳိ မရယ္ခ်င္ပါ။ သူ အသက္႐ွဴဖို႔ေမ့ၿပီး ေငးေၾကာင္ေနပါသည္။ ေငးေၾကာင္ရာမွ သူ႔ရင္ေခါင္းထဲမွာ တင္းက်ပ္မြန္းေလွာင္လာပါသည္။ အို ရက္စက္လွခ်ည္လား၊ အၾကင္နာမဲ့လွခ်ည္လား၊ လူမဆန္လွခ်ည္လားဟု ေတြးၾကည့္သည္။ ဂ်ပန္ဆူမိုနပန္းသမားႏွစ္ဦး ပူးကပ္ဖက္တြယ္၍ မသတ္ပုတ္မီ မ်က္လံုးခ်င္းဆိုင္၍ ၾကည့္ေနၾကသလို ကိုေအးခ်ဳိသည္ မိန္းမ၀၀ႀကီးႏွင့္ မ်က္ေတာင္မခတ္တမ္း မ်က္လံုးခ်င္းဆိုင္မိ၏။ သို႔တေစ ကိုေအးခ်ဳိသည္ ဆူမိုနပန္းသမားလို ၀တုတ္သူမဟုတ္။ လူဗလံေလးမွ်သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ မိန္းမ၀၀ႀကီးကို မ်က္လံုးခ်င္းဆိုင္ မၾကည့္ေတာ့ဘဲ မ်က္စိလႊဲကာ အိမ္ထဲသို႔ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းျပန္၀င္ခဲ့ပါသည္။ မ်က္ႏွာသစ္ရန္၊ သြားတိုက္ရန္ ပလုတ္က်င္းရန္လည္း သူ ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ရပါၿပီ။
(ထိုေန႔က သူတို႔ ႏြားမ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ခဲ့ၾကသည္)
“ေဒၚမယ္ရွင္ ခံတြင္းမ်ားေတြ႕မလားလို႔ ကၽြန္မ ၾကက္သားၾကာဇံဟင္းခါးလာပို႔တာ” ဟု သမစာေရးကေတာ္ႀကီးက ေျပာလိုက္စဥ္ လူမမာသည္ ေမွးထားေသာမ်က္ခြံကို ဖ်တ္ခနဲဖြင့္ကာ တစ္ခဏအတြင္း ဖ်တ္ခနဲျပန္မွိတ္၏။
လူမမာသည္ ၿငိမ္သက္ျမဲ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ လူမမာ၏ သမီးထံမွ မ်က္လံုးေတြက သတၱဳခ်ဳိင့္ဆီသို႔ က်ေရာက္သြားၿပီး ေတာက္ပလာ၏။ သူမ၏ႏွာေခါင္းအိုး အ၀ႏွစ္ဖက္သည္ ျဖည္းညွင္းစြာလႈပ္ရြလာေသာ္လည္း သူမကိုယ္တိုင္ပင္ ထိုလႈပ္ရွားမႈကို သိပံုမရပါ။
“မေသပါနဲ႔ဦး ဘြားဘြားႀကီးရယ္၊ ဘြားဘြားႀကီးရွိလို႔ သမီးတို႔တစ္အိမ္သားလံုး အေကာင္းေတြ စားေနၾကရတာ၊ ဘြားဘြားႀကီးေသရင္ ဘယ္သူမွ လာေပးၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ သမီးတို႔လည္း စပ်စ္သီးေတြ၊ ေပါင္မုန္႔ေတြ မစားရေတာ့ဘူး၊ ေမေမတို႔ အန္တီတို႔လည္း ဟင္းေကာင္းစားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ေဖေဖလည္း ၾကက္သားဟင္းနဲ႔အရက္နဲ႔ ျမည္းရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ မေသပါနဲ႔ဦး ဘြားဘြားႀကီးရယ္၊ မေသပါနဲ႔ဦး…”
(ငိုေနေသာ ေျမေခြးမ်ား)
“မွတ္ထားဟဲ့ ေခြးစုတ္ေခြးနာ ခိုးစားခ်င္ဦး”
ထို မိန္းမ၀၀ႀကီးက ပလတ္စတစ္ဆြဲပံုးကိုေျမွာက္၍ ေအာင္ပြဲခံလူ႐ိုင္းစစ္သည္ တစ္ဦးလို ေအာ္ဟစ္ေၾကြးေၾကာ္ေနသည္။
ကိုေအးခ်ဳိတို႔ ငွားရမ္းေနထိုင္ရာအိမ္၏ ေနာက္ေက်ာအစြန္းသည္ အိမ္ရွင္၏ ျခံေျမပိုင္နက္ နယ္နိမိတ္ျဖစ္သည္။ ထိုနယ္နမိတ္၏ ဟိုမွာဘက္တြင္ “စည္ပင္” ဌာနပိုင္ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားရွိ၏။ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားသည္ မူလသတ္မွတ္ခ်က္ထက္ ေလ်ာ့ပါးက်ဥ္းေျမာင္းလာကာ ေက်ာခ်င္းကပ္အိမ္ႏွစ္လံုး၏ ေနာက္ေက်ာအစြန္ခ်င္း ထိမတတ္ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာခ်င္းကပ္အိမ္မွ အိမ္ရွင္မ၀၀ႀကီးက ေနာက္ေဖးလမ္းၾကား အမႈိက္သ႐ိုက္ အပုပ္အစပ္မ်ားၾကားတြင္ ၀မ္းစာရွာေဖြေနေသာ ပိန္လွီေျခာက္ကပ္သည့္ ေခြး၀င္စား၀ဲထူကေလး တစ္ေကာင္အား ထမင္းရည္ပူႏွင့္ပက္ခ်လိုက္ေသာ ျမင္ကြင္းကို သူသည္ အနီးကပ္ျမင္ခြင့္ ရလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေခြးကေလးသည္ ထမင္းရည္ပူမ်ား ထိသည္ႏွင့္ ရုတ္တရက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္စီး၀င္ျခင္းခံရသလို တြန္႔လိမ္လႈပ္ဆတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ အမႈိက္သ႐ိုက္မ်ားၾကားတြင္ အလန္႔တၾကားလွဲခ်လူးလိမ့္၏။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ တစ္တစ္ခ်င္ခ်င္ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ဟစ္ညည္းညဴၿပီး ေသြး႐ူးေသြးတန္း ထေျပးရွာေတာ့သည္။ ေခြးကေလးေျပးလႊားပံုမွာ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ကားထဲမွ ရယ္ေမာဖြယ္ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ဆန္ဆန္ ကိုး႐ိုးကားရား လ်င္ျမန္သြက္လက္ေနေသာ္လည္း ကိုေအးခ်ဳိ မရယ္ခ်င္ပါ။ သူ အသက္႐ွဴဖို႔ေမ့ၿပီး ေငးေၾကာင္ေနပါသည္။ ေငးေၾကာင္ရာမွ သူ႔ရင္ေခါင္းထဲမွာ တင္းက်ပ္မြန္းေလွာင္လာပါသည္။ အို ရက္စက္လွခ်ည္လား၊ အၾကင္နာမဲ့လွခ်ည္လား၊ လူမဆန္လွခ်ည္လားဟု ေတြးၾကည့္သည္။ ဂ်ပန္ဆူမိုနပန္းသမားႏွစ္ဦး ပူးကပ္ဖက္တြယ္၍ မသတ္ပုတ္မီ မ်က္လံုးခ်င္းဆိုင္၍ ၾကည့္ေနၾကသလို ကိုေအးခ်ဳိသည္ မိန္းမ၀၀ႀကီးႏွင့္ မ်က္ေတာင္မခတ္တမ္း မ်က္လံုးခ်င္းဆိုင္မိ၏။ သို႔တေစ ကိုေအးခ်ဳိသည္ ဆူမိုနပန္းသမားလို ၀တုတ္သူမဟုတ္။ လူဗလံေလးမွ်သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ မိန္းမ၀၀ႀကီးကို မ်က္လံုးခ်င္းဆိုင္ မၾကည့္ေတာ့ဘဲ မ်က္စိလႊဲကာ အိမ္ထဲသို႔ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းျပန္၀င္ခဲ့ပါသည္။ မ်က္ႏွာသစ္ရန္၊ သြားတိုက္ရန္ ပလုတ္က်င္းရန္လည္း သူ ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ရပါၿပီ။
(ထိုေန႔က သူတို႔ ႏြားမ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ခဲ့ၾကသည္)
Ref: (ဆရာ) ၾကဴးႏွစ္၏ “၀တၳဳတိုအခ်ဳိ႕အ၀က္”
Comments
Post a Comment