Skip to main content

ပုပ္သိုးေဆြးေျမ့ ေရာင္စံုဓာတ္ပံုမ်ား

ဤကိစၥတြင္ သူတို႔ မမွားခဲ့ၾကပါ။
ကမၻာတြင္ လူသားေျခာက္ဦးလွ်င္ တစ္ေယာက္ႏႈန္း အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရကာ ငတ္မြတ္ ဆာေလာင္လ်က္ရွိသည္ ဟူေသာ ခိုင္မာတိက်သည့္ ကိန္းဂဏန္း အခ်က္အလက္ တစ္ရပ္ရွိေစကာမူ လူမႈကြန္ယက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ စားခ်င္စဖြယ္ ဟင္းလ်ာမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္၍ လွပစြာျပင္ဆင္ၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကာ ၀င့္၀ါစြာ ေဖာ္ျပေနၾကျခင္းႏွင့္ လူတ႐ုန္း႐ုန္းျဖင့္ ေဟးလား၀ါးလား လုပ္ေနျခင္းမ်ားသည္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးသည့္ ျပယုဂ္၊ သို႔မဟုတ္ မသိသားဆိုးရြားသည့္ အျပဳအမူတစ္ရပ္ဟု မွတ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ျပဳခဲ့ပါလွ်င္ ႀကီးစြာေသာအမွားကို က်ဴးလြန္မိရာေရာက္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသျဖင့္ မည္သို႔မွ် မဆိုျဖစ္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ကသိကေအာက္ႏိုင္လွသည့္ ကိစၥတစ္ခုမွာ ၎တို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့ရသည့္ အစာအိမ္နံရံခ်င္း ပြတ္တိုက္ေနေသာ ခံစားမႈကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း လႈပ္ႏိုးလိုက္သလို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေစျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမႈန္ဖမ္းယူႏိုင္စြမ္း အားေကာင္းသည့္ ကင္မရာမွ ႐ိုက္ယူထားေသာ ေရာင္စံုဓာတ္ပံုမ်ားသည္ ဖန္သားျပင္ေပၚမွတစ္ဆင့္ စကၡဳအာ႐ံုကို ျဖတ္ကာ ကၽြန္ေတာ္၏ ပင္ပန္းႀကီးေသာ အားထုတ္မႈတစ္ရပ္ကို အလြယ္တကူ အႏိုင္ယူေခ်မႈန္းလိုက္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္႐ႈေထာင့္မွဆိုေသာ္ အလြန္ခံျပင္းစရာ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ျပင္ပဘ၀တြင္ သက္ဆိုင္ရာ အစာအိမ္မ်ားအသီးသီးသို႔ ခိုေအာင္းကာ ပုပ္သိုးပ်က္စီးၿပီး ျဖစ္လိမ့္မည္ျဖစ္သည့္ အဆိုပါဟင္းလ်ာမ်ားမွာ ကြန္ယက္ေပၚတြင္ ကာလအတန္ၾကာသည္အထိ ေျခရာလက္ရာမယြင္းဘဲ တင္က်န္ေနကာ အေၾကာင္းမလွသူအခ်ဳိ႕အား နာတာရွည္ေ၀ဒနာ ေပးေနျခင္းသည္ တရားမွ်တမႈမရွိဘဲ တနည္းတဖံု ရယ္စရာလည္းေကာင္းသည္ဟု ဆိုေသာ္ အလြန္အကၽြံေျပာရာမေရာက္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူအမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေနထိုင္တတ္ (ရန္ႀကိဳးစားေန) သူ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဤကိစၥအား မွတ္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာ ျပဳျခင္းအားျဖင့္ အမွားႀကီးႀကီးတစ္ခုကို မက်ဴးလြန္မိေစရန္ ကၽြန္ေတာ္မိမိကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည့္ အျဖစ္မွာ ယခုကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္က တိတ္တခိုး သေဘာထားႀကီးမားေနမႈကို မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ေယာင္၍ပင္ အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု စဥ္းစားမိေသာအခါ နာက်ည္းစရာေကာင္းသည့္ လြဲေခ်ာ္မႈတစ္ခုကို သတိျပဳမိခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ေသာ အျပဳအမူမ်ားအား လူျမင္ကြင္းတြင္သာ ျပသၾကသကဲ့သို႔ လူအမ်ား မသိလိုက္ေသာ သေဘာထားႀကီးမႈတစ္ရပ္သည္ မည္သည့္တန္ဖိုးမ်ား ရွိေနပါမည္လဲ။ အစာအိမ္နံရံတို႔ ပြတ္တိုက္ေနေသာ ခံစားမႈကို အနည္းငယ္မွ် ပိုမိုေခ်ာေမြ႕သက္သာေစရန္ ေရတစ္ခြက္ျဖင့္ ေလာင္းခ်လိုက္ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေခါင္းေအးေအးျဖင့္ ေတြးေခၚလာႏိုင္ခဲ့သည္။ ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ လူမႈကြန္ယက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အရာရွိမ်ားအား အလြဲသံုးမႈ (Abuse) ၊ သို႔မဟုတ္ လူသားခ်င္းမစာနာမႈ (Humiliation) စသည့္ေခါင္းစဥ္မ်ား တပ္၍ တိုင္ၾကားႏိုင္မည္လားဟု မျဖစ္ႏိုင္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုအား ထုတ္ၾကည့္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္လည္း တင္ခ်င္သည့္အရာ တင္ႏိုင္ခြင့္ကို ရယူထားသျဖင့္ အျခားသူမ်ား၏ အဆိုပါအခြင့္အေရးကိုလည္း ေလးစားရမည္မွာ အေျခခံလူမႈေရးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေကာင္းစြာသိရွိထားသည့္တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ကသိကေအာက္ႏိုင္မႈ တခ်ဳိ႕တေလ ရွိေနေၾကာင္း တစ္ဖက္သားအား စိတ္မကြက္ေစဘဲ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာေသာ နည္းလမ္းအားျဖင့္ မည္သို႔အသိေပးႏိုင္ပါသလဲ၊ စသည့္ ျပႆနာ၏ ဇစ္ျမစ္မဟုတ္ေသာ ကိစၥမ်ားကို ခဏမွ်ေဘးဖယ္၍ အက်ဳိးျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းကို အရင္ရွာေဖြၾကည့္လိုက္မိပါသည္။

လူမႈကြန္ယက္ အာဏာပိုင္မ်ား၏ အႏၱိမ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးျဖစ္ေသာ သံုးစြဲသူ သန္းတစ္ေထာင္ျပည့္မီေရး မူ၀ါဒအရ ကမၻာ့လူဦးေရ၏ ေျခာက္ပံုတစ္ပံုေသာ အဆိုပါ ျဖစ္တန္ရာ (Potential) သံုးစြဲသူမ်ားတြင္ အျခား ေျခာက္ပံုတစ္ပံုပင္ျဖစ္ေသာ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ေနသူဦးေရ မည္မွ် ျပန္လည္ပါ၀င္ေနပါသနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းကို ေျဖဆိုႏိုင္ပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကဲ့သို႔ လူမႈကြန္ယက္ဆိုင္ရာ ကသိကေအာက္ေ၀ဒနာ ခံစားေနရေသာ လူမ်ားအေရအတြက္ကို မွန္းဆႏိုင္ေကာင္းသည္။ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္တစ္ခု၏ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမ်ားတြင္ စားေသာက္စရာတစ္ခုခုကို လိုက္လံရွာေဖြေနသင့္ပါလွ်က္၊ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ အငတ္ခံ၍ ရွည္လ်ားေသာ စကား၀ွက္တစ္ခုကို ႐ိုက္ႏွိပ္ကာ ကြန္ယက္ထဲ တကူးတက ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး အျခားသူတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ထိပါးရန္ႀကိဳးစားေနမႈသည္ မဆီေလ်ာ္မွန္း ေကာင္းစြာသိရွိသည့္အေလ်ာက္ သေဘာထားႀကီးစြာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ နားလည္ေပးခဲ့ေၾကာင္း ကာယကံရွင္မ်ား နားလည္ေစရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ကိစၥအတြက္ ေၾကကြဲေနရသူမ်ား လံုး၀မရွိဟု မဆိုႏိုင္ေစကာမူ ရွားပါးစြာ ေတြ႕ရတတ္သည့္ ခံစားခ်က္တစ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္ အိမ္အလည္မွား၍ ေရာေယာင္ ဘုရား၀တ္ျပဳလိုက္ရသလုိ စိတ္မသက္သာစရာ ကိစၥမ်ဳိးျဖစ္၍ အိမ္လည္မထြက္ဘဲ မေနႏိုင္သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ မလႊဲမေရွာင္သာ ကိစၥမ်ဳိးသာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ရပါသည္။ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမွ ေဘးေခ်ာ္ထြက္မသြားေစရန္၊ ထိုနည္းတူ မိမိ၏ တစ္သီးပုဂၢလ အရည္အေသြး (Personality) ကိုလည္း စြန္းထင္းမခံရရန္ နည္းလမ္းတစ္ခုအား ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ရွိခဲ့သည္ဆိုေသာ္ ယခု ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ အေျခခံအခြင့္အေရးကို ရယူေနျခင္းမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း အျခားလူမ်ား နားလည္လိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမွ်ာ္လင့္ေနမိျခင္းသည္ မွန္ကန္ခဲ့ပါလွ်င္ ၎တို႔သည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အား မွတ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ခ်မွတ္ျခင္းအားျဖင့္ ျငင္းဆန္ကန္႔ကြက္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု ယူဆမိပါသည္။ ဤကိစၥတြင္ သူတို႔ မမွားခဲ့ၾကပါ။ ထို႔အတူ ကၽြန္ေတာ္လည္း အမွားႀကီးႀကီးတစ္ခုကို မက်ဴးလြန္ခဲ့သည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာကၽြန္ေတာ္ မွန္ကန္ေနဆဲ ရွိပါသည္။ ပုပ္သိုးေဆြးေျမ့ေနေသာ ေရာင္စံုဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူမႈကြန္ယက္ဆိုင္ရာ ကသိကေအာက္ေ၀ဒနာ ခံစားေနရသူအခ်ဳိ႕ အကယ္၍မ်ား ရွိခဲ့ေသာ္…။

◄ ေတဇာ ►

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”