ဒြိဟ…။ ဒြိဟဆိုတာ ဘာမ်ားလဲ။ စိတ္ႏွစ္ခြလား။ လမ္းႏွစ္မႊာလား။ မေထြးႏိုင္ မမ်ဳိႏိုင္လား။ ဆီတ၀င္း၀င္း သဲတရွပ္ရွပ္လား။ ႏွလံုးသားနဲ႔ ဦးေႏွာက္လား။ စဥ္းစားရင္း `ဒြိဟ´ ဟာ ဒြိဟျဖစ္စရာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဆို `က်င့္၀တ္´ ဆိုတာကေရာ ဘာလဲ။ ငါးပါးသီလလား။ ပဉာတ္ေတာ္ ဆယ္ပါလား။ လိုင္းကားေပၚ ေဆးလိပ္မေသာက္ရတာလား။ လူေတြစားမယ့္ သားငါးတိရိစၧာန္ေတြကို အနာအက်င္မရွိေအာင္ `ေပၚ´ (သတ္ျဖတ္) ရျခင္းလား။ က်င့္၀တ္ကို ဘယ္သူေတြက သတ္မွတ္ၿပီး ဘယ္သူေတြက အတည္ျပဳ လက္မွတ္ေရးထိုးထားသလဲ။ ကမၻာဦးေက်ာက္စာတိုင္ေပၚမွာ ေရးထြင္းထားပါသလား။ စဥ္းစားရင္း က်င့္၀တ္ဟာ ခါးေပၚက ကြင္းလံုးကၽြတ္က်သြားတယ္။ ဒီလို ခပ္႐ႈပ္႐ႈပ္ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ခု သမေအာင္ ေရာေမႊထားတဲ့ `က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ ဒြိဟ´ (Moral Dilemma) အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္မွ် တီးေခါက္ၾကည့္ပါမယ္။
တစ္ခါတုန္းက ပင္လယ္ျပင္ႀကီးမွာ သေဘၤာတစ္စင္း ရြက္လႊင့္လာခဲ့တယ္။ ကံမေကာင္းစြာပဲ သေဘၤာဟာ ေရခဲေတာင္နဲ႔ တိုက္မိၿပီး ဗိုုက္ေပါက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ပိုၿပီးအျဖစ္ဆိုးတာက လူ (၇) ေယာက္သာ တင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အသက္ကယ္ေလွကေလး တစ္စင္းထဲ ရွိၿပီး အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူက (၃၀) ေက်ာ္ေတာင္ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီ ေလွကေလးတစ္စင္းေပၚမွာ လူ (၃၀) ေက်ာ္ မဆံ့မျပဲ စုျပံဳေနၾကပါတယ္။ ရာသီဥတုကလည္း ဆိုးရြားေနလို႔ ဆက္လက္ ခရီးဆက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ အသက္ကယ္ေလွကို ေပါ့သြားေအာင္ လုပ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ အသက္ကယ္ေလွပါ နစ္ၿပီး ရွိသမွ်လူအားလံုး ပင္လယ္ေအာက္ ေခါင္းခ်ရဖို႔သာ ရွိေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါမွာ သေဘၤာမာလိန္မွဴးက ဒီလိုအေျခအေနမွာ လုပ္သင့္တဲ့ကိစၥက လူတခ်ဳိ႕ကို ေလွေပၚက ကန္ခ်ဖို႔ပဲလို႔ ဆင္ေျခေပးပါတယ္။ ဒါဆို ဘယ္သူေတြကို ကန္ခ်မလဲ။ လူႀကီးလူေကာင္းေတြပီပီ အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ ကေလးေတြကို ဦးစားေပး ကန္ခ်မလား။ ရာသီဥတုက ဆိုးေနတယ္။ ေလွ၀န္ေပါ့သြားရင္ေတာင္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေယာက်္ားႀကီးေတြ ၀ိုင္းေလွာ္မွ ကယ္သူေပၚဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္မယ့္ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုသာဆိုရင္ ကန္ခ်ခံရတဲ့သူေတြက သနားစရာ ေကာင္းမေနဘူးလား။ သူတို႔အတြက္ မွ်တပါ့မလား။ မာလိန္မွဴးရဲ႕ ဆင္ေျခက ကန္ခ်ခံရတဲ့လူေတြအတြက္ မမွ်တဘူးလို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔ဆို သူတို႔ဟာ ကန္ခ်ခံရရ၊ မခံရရ ေသမွာက ေသမွာပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါတဲ့။ ေလွေပၚဆက္ေနလည္း ေလွနစ္ၿပီး ေသၾကရမွာပဲဆိုေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔က မထူးျခားလွပါဘူး။ ဆက္ေတြးၾကည့္ရေအာင္။
မာလိန္မွဴးအေနနဲ႔ ဘာမွမလုပ္ဘဲ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ အသက္ရွင္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ လူတခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေသဆံုးမႈအတြက္ သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိေနပါတယ္။ လူတခ်ဳိ႕ကေတာ့ မာလိန္မွဴးရဲ႕ ဆင္ေျခကို ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ သူတို႔အလိုအရ ဒီတုိင္းပဲေနၿပီး အားလံုးေသသြားခဲ့ရင္ ဒီေသဆံုးမႈအတြက္ ဘယ္သူ႔မွာမွ တာ၀န္မရွိေတာ့ပါဘူး။ အျခားတစ္ဘက္မွာ အားႏြဲ႕သူတခ်ဳိ႕ကို ေရထဲကန္ခ်ၿပီး လူတခ်ဳိ႕ကို ကယ္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရင္ ေသဆံုးသူေတြအတြက္ `တာ၀န္ရွိမႈ´ (Responsibility) ဟာ မာလိန္မွဴးရဲ႕ ငယ္ထိပ္ေပၚ ေရာက္ရွိလာပါၿပီ။ ဒီအေျခအေနဟာ ဘာမွမလုပ္ဘဲ အားလံုးေသသြားတာထက္ကို ပိုဆိုးတယ္လို႔ သူတို႔က အေၾကာင္းျပပါတယ္။ မာလိန္မွဴးအေနနဲ႔ လူတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အသက္ကို `တာ၀န္ရွိမႈ´ ကို ေပးၿပီး ၀ယ္ယူူရမယ့္ အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္။ `အမွန္´ နဲ႔ `အေကာင္း´ လြန္ဆြဲေနရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုမာလိန္မွဴးဟာ `အမွန္´ ကို အႏိုင္ေပးလုိက္ၿပီး ေလွေပၚက အားအနည္းဆံုးလူအခ်ဳိ႕ကို ေရထဲကန္ခ်ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕ဆက္ ရုန္းကန္ရဦးမယ့္ခရီးဟာ ၾကမ္းတမ္းတဲ့အတြက္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ေတြပဲ က်န္ေနမွ အသက္ရွင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္မွာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးေတြကို ပလံုစီၿပီး စေတးပစ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့။ အေျခအေနအရ မဲလိပ္ႏႈိက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေနရမွာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲကိုး။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အဆံုးမရွိတဲ့ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးထဲ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေလွာ္ခတ္ရင္း ေမခလာမဟုတ္ဘဲ `ဟယ္လီေကာ္ပတာ´ (Helicopter) [-] လာကယ္လို႔ အသက္ခ်မ္းသာရာရသြားခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔တစ္ဆက္တည္း အမွန္တရား ျမတ္ႏိုးသူ မာလိန္မွဴးႀကီးလည္း လူသတ္တရားခံအျဖစ္ တရား႐ံုးေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူကယ္ဆယ္ခဲ့တဲ့ လူေတြအတြက္ ေပး၀ယ္ခဲ့တဲ့ တာ၀န္ရွိမႈကို သူျပန္ေပးဆပ္ရေတာ့မယ္။
ဒီ ဇာတ္လမ္းေလးဟာ ၁၈၄၂ ခုႏွစ္ခုႏွစ္က တကယ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ (မူရင္းမွာေတာ့ အားအနည္းဆံုးလူမ်ားလို႔ပဲ ပါပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ကူးနဲ႔ျဖည့္စြက္ၿပီး ကန္ခ်လိုက္ပါတယ္ :P) `က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ ဒြိဟ´ နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဥပမာမ်ားစြာရွိတဲ့အထဲက ထင္ရွားလွတဲ့ ဥပမာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ က်င့္၀တ္ဒြိဟအတြက္ သာဓကေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေပမယ့္ `ဒြိဟ´ လို႔ ဆိုထားတဲ့အတြက္ (မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေသာ) အေျဖတစ္ခုကိုေတာ့ ေတြ႕ရလိမ့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ႏွလံုးသားနဲ႔ ဦးေႏွာက္၊ အမွန္တရားနဲ႔ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားတို႔ ထိပ္တိုက္တိုးၿပီး သူေသကိုယ္ေသ သတ္ရတဲ့ ရက္စက္လွတဲ့ ဗိုလ္လုပြဲတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို ဒီေနရာမွာ က်င့္၀တ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ လူ႔က်င့္၀တ္ကို ဘယ္စံနဲ႔ တိုင္းထြာမလဲ၊ ဘယ္တရားေတာ္နဲ႔ အေျခတည္ၿပီး ဆံုးျဖတ္မလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းဟာ အလြန္ စဥ္းစားစရာေကာင္းပါတယ္။ စာအုပ္ေတြထဲမွာပါတဲ့ က်င့္၀တ္ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ တိုင္းထြာဆံုးျဖတ္လို႔ လံုေလာက္ပါသလား။ တခ်ဳိ႕ကိုကယ္ဖို႔ တခ်ဳိ႕ကို ေသခိုင္းၿပီး တာ၀န္ယူလိုက္မလား။ ဒါဆိုရင္ အၾကင္နာတရားကင္းမဲ့သူဘ၀ ေရာက္ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ မွ်တသြားေအာင္ အသက္ရွင္မယ့္သူ တခ်ဳိ႕ကိုပါ ေသေစလိုက္မလား။ တာ၀န္ေတာ့ကင္းပါတယ္၊ မွန္ကန္တဲ့လုပ္ရပ္လို႔ေတာ့ မဆိုႏိုင္ေတာ့ျပန္ဘူး။ [*] ဒီလို `အေပါက္က်ဥ္း´ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဘယ္ ဘုရားေဟာတရားကို အားကိုးရပါမလဲ။ အထက္က မာလိန္မွဴးရဲ႕အမႈကို ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ ဂ်ဴရီလူႀကီးမင္းေနရာမွာဆိုရင္ မိတ္ေဆြေရာ ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္မလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ ကိုယ့္က်င့္ဒြိဟအတြက္ ႀကိဳတင္ေရြးခ်ယ္ထားမႈတစ္ခု ရွိမေနဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ တခ်ဳိ႕ေတာ့ ရွိတယ္။ (ပံုျပင္အရ ေျပာရရင္) အမွန္တရားဘက္ေတာ္သားေတြ ႐ံုးေရာက္ဂတ္ေရာက္ ျဖစ္တတ္တယ္။ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရား လက္ကိုင္ထားရင္ ေရနစ္တတ္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ လူ႔အသက္ဟာ တန္ဖိုးတစ္စံုတစ္ရာေတာ့ ရွိေနတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူးလား…။
ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
စက္တင္ဘာ (၂) ၂၀၁၀
Ref: Moral Dilemmas: Overcrowded lifeboat
[-] စကားလွေအာင္ ေရးထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ပထမဦးဆံုး “ဟယ္လီေကာ္ပတာ” သည္ ႏွစ္ဆယ္ရာစု ဦးပိုင္း (၁၉၀၇, ၁၉၂၄) မွ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Source: About.com
[*] ဒါကို မွန္ကန္ပါတယ္လို႔ ဇြတ္ျငင္းခ်င္သူမ်ား အထက္က ဇာတ္လမ္းေလးကိုပဲ ကမၻာႀကီးေရလႊမ္းလို႔ ေလွကေလးနဲ႔ ေျပးရတယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကမၻာေပၚ ရွိသမွ်လူေတြအားလံုး ေရေအာက္ေရာက္သြားလို႔ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ အသက္ဆက္ဖို႔ ေနာက္ဆံုး အခြင့္အလမ္းေလး ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ (အားလံုးေသ လိုက္ျခင္းဟာ) မွန္ကန္ပါတယ္လို႔ မ်က္စိမွတ္ ျငင္းႏိုင္ေတာ့မယ္ မထင္ဘူး။ ေယာက္်ားေလးေတြခ်ည္းပဲ အသက္ရွင္ေတာ့ေရာ ဘယ္လို လူသားမ်ဳိးႏြယ္ အသက္ဆက္မလဲလို႔ ထပ္ေမးရင္ ခုနက ေရထဲကန္ခ်ထားတဲ့အထဲက ခပ္ေတာင့္ေတာင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ျပန္ဆယ္ၿပီး အခု ျငင္းေနတဲ့သူကိုယ္တိုင္ သူရဲေကာင္းဆန္ဆန္ ေရထဲခုန္ဆင္းလိုက္ပါ လို႔ပဲ ေျဖရေတာ့မယ္ :P ။
=)
ReplyDeleteဝင္႐ႈပ္တယ္လို႔ပဲ သေဘာထားပါ။
ကမၻာႀကီးမွာေရလႊမ္ၿပီး လူေတြအကုန္လံုး ေရေအာက္ေရာက္ကုန္တဲ့ေနာက္ေတာ့ ႐ွင္က်န္ရစ္ရမယ့္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ထဲလည္း သိပ္မပါခ်င္ပါဘူး။ အကုန္ တစ္က ျပန္စေနရမွာ။ ေရျပန္က်သြားတယ္ဆုိရင္ေတာင္ တာေပၚမွာ ဗြက္ထက်န္ခဲ့ဦးမွာ။ ခက္ခဲလိုက္မယ့္ ျဖစ္ျခင္း။ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕စာေလာက္ အေကာင္းပကတိက်န္ခဲ့ၿပီး အဲဒီသြားေနလို႔ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့လည္း တမ်ိဳးေပါ့။
အဲဒီထဲက မာလိန္မႉးေနရာ ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ပါေစနဲ႔လို႔ပဲ ဆႏၵ႐ွိတယ္။ (သူ႕လုပ္ရပ္ကိုေတာ့ မွားတယ္ မဆိုပါ)
ဟားဟားဟား။ တာေပၚမွာ ဗြက္ထ..။ :)
ReplyDeleteဒါနဲ႔ ေမးခ်င္တာ တခု ႐ွိေသးတယ္။
ReplyDeleteကမၻာပ်က္ၿပီးတဲ့ေနာက္ေတာ့ ဘာလို႔ လူသားမ်ိဳးႏြယ္က်န္ရစ္ခဲ့ဖို႔ အေရးႀကီးေနတာလဲ။ ဘယ္သူတစ္ေယာက္မွ မက်န္ရစ္ခဲ့ေတာ့ေရာ ဘာအေရးႀကီးလို႔လဲ။
(post တခုလံုးက ဘာမွ ေျပာစရာမ႐ွိဘူး။ ေအာက္က မွတ္ခ်က္က်မွ ဂြက်က်ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထင္တယ္)
မွန္ပါတယ္။
ReplyDeleteလူသားမ်ဳိးႏြယ္ ရွင္က်န္ဖို႔က ဘာလို႔ အေရးႀကီးေနသလဲ ဆိုတာက ေမးရမယ္။
အဲဒီအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းရင္း (ဆင္ေျခ) ရွိမေနပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ေရးလိုက္တာက အမ်ားလက္ခံထားတဲ့အျမင္နဲ႔ ေရးလိုက္တာပါ။
“လူသားမ်ဳိးႏြယ္ အဓြန္႔ရွည္ေစဖို႔” ဆိုတာမ်ဳိးက ေပၚျပဴလာသေဘာထားမ်ဳိးပဲ မဟုတ္လား။
လူတစ္ေယာက္အေနနဲ ဒီလိုေၾကြးေက်ာ္လိုက္ရင္ပဲ လူပီသသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေတာ္တည့္မွန္ကန္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္လည္း၊ ဆိုၾကပါစို႔ အႏုျမဴကိစၥ၊ တတိယကမၻာစစ္ တေစၦ၊ ကမၻာႀကီးပူေႏြးလာမႈ ဒါေတြကို ေခါင္းေျခာက္ခံ စဥ္းစားေနစရာ မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အခ်ိန္တန္ အားလံုး ေသၾကဆိုၿပီး ပစ္ထားလိုက္ရံုပဲ။
ကိုယ္တိုင္မဟုတ္ေသာ္မွ ကိုယ့္မ်ဳိးဆက္စတဲ့ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ေတြ ကမၻာေပၚ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနဖို႔အတြက္ အေျခခံသဘာ၀သေဘာထား၊ လူသားတိုင္းမွာ ရွိတတ္ၾကတာကိုး။ (ဒါကပဲ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ တီထြင္ၾကံဆမႈေတြျဖစ္ေစခဲ့တယ္)
အဲဒီ အမ်ားႀကိဳက္သေဘာကို ယူၿပီး “လူသားမ်ဳိးႏြယ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခြင့္အလမ္းေလး” ဆိုၿပီး မဲတင္းေပးလိုက္တာပါ။ အမ်ားစကားနဲ႔ အမ်ားနားလည္သလို ေျပာလိုက္တဲ့သေဘာပါ။ ယုတၱိဆိုင္ရာ ဆင္ေျခတစ္ခု ေပးစရာမရွိဘူး။ အစ္မ အခုလို ေမးတာကို အရမ္းသေဘာက်ပါတယ္။
အစထဲက ခပ္ေျဖခ်င္ခ်င္။ :P ဒီအခ်က္ကို တစ္ပါထဲ ထည့္ေရးခ်င္ေပမဲ့ မူရင္းအေၾကာင္းအရာနဲ႔ လြဲၿပီး Footnote တအားရွည္သြားမွာစိုးလို႔ မေရးျဖစ္လိုက္ပါဘူး။
ကမၻာပ်က္ပ်က္ “မပ်က္ပ်က္” လူသားတစ္ဦး၊ ဒါမွမဟုတ္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ အသက္ရွင္က်န္ဖို႔ ဘာလို႔အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ ခိုင္လံုတဲ့ဆင္ေျခတစ္ခု မရွိပါ။ လူသား(ေတြ)ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အားေကာင္းခိုင္မာလွတဲ့ သဘာ၀ ရွင္က်န္လိုစိတ္ “မွ်သာ” ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေလးအတြက္ ေက်းဇူးအထူး အစ္မ။ :D
=) ျပန္ေျဖတာ ေက်းဇူး။
ReplyDelete႐ွင္က်န္လိုစိတ္ ကိုေတာ့ ခၽြင္းခ်က္မ႐ွိ နားလည္ပါတယ္။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို စိတ္နဲ႔ လွမ္းေတြးၿပီး ခုလိုေျပာေပမယ့္ တကယ္ျဖစ္တဲ့အခါ ႐ွင္က်န္ေနရစ္ခ်င္တဲ့ထဲ ကိုယ္က ထိပ္ဆံုးက ပါေနမွာ။
ကမၻာႀကီး အေကာင္းအတိုင္းက်န္ေနတုန္း ပိုပိုေကာင္းေအာင္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြအတြက္ အေျမာ္အျမင္႐ွိ႐ွိေနသင့္ၾကတာလည္း လက္ခံပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကမၻာပ်က္ၿပီးတဲ့ေနာက္ေတာ့လို႔ စဉ္းစားရင္ေတာ့ ကမၻာေတာင္ ပ်က္ၿပီးမွပဲ က်န္တာ ဘာမွ အေရးမႀကီးေတာ့ဘူး ေတြးမိတယ္။ ဒါဝင္သီအိုရီအရ အစက ျပန္စမွာေပါ့ သိပ္ပူစရာမ႐ွိပါဘူး။ လူ က်န္ခဲ့သည့္တုိင္ေအာင္လည္း အဓြန္႔ရွည္စရာ သိပ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ႐ွိဘူး။ ႐ွင္သန္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္မ႐ွိေတာ့လို႔။ ဒိုင္ႏိုေဆာေတြေတာင္ မ်ိဳးျပဳတ္ေသးတာ။
(ကိုယ္ကလဲ ေျပာခ်င္ေနတာ)
=)
I can't accept that store is true.
ReplyDeleteA Story is a story.
...it is a true story......
7 person for life boat was loaded 30 persons!
each place is 1 meter, the boat length must be 4 metres.
length, depth and breadth..
I've just calculated. Impossible to load 20persons.
Let me check the weight.
each person average 50kgs ( The standard is 75 kgs)
30 X 50 = 1500 kgs
Completed with provision and equipments....oh so much!
This is only my opinion...
1696 to 1734,the Phoenicians, through the Romans, venetians, Hanseatics ans onward marine insurers have been looking for some grantee of the fitness of a ship for the voyage to be undertaken.
Therefore, the underwriters set up some system of inspection of hull and equipments.
In 1760 a Committee was formed for the purpose.(See Lloyd's Register book 1764)
You can read THE BURMA MERCHANT SHIPPING ACT, 1st May 1923 (VOL H).
Also THE BURMA REGISTRATION OF SHIPS ACT ( 5th July 1841) said
An official log shall be kept in every ship registered in the Union of Burma.
An official log book shall be kept and filled up properly even ship was abandoned..eg.
detail.. injury or death or birth or marriage
If any person willfull destroys or fraudulent entry or omission from an official log-book, he shall be liable to imprisonment may extend to one year.
BINO
Dear Bino!
ReplyDeleteYour calculation and reasoning are great. In fact, I have poor knowledge about engineering and marine procedures. But you must know this “true” story was not happened in Burma. It was better if you typed the key words that I mentioned in my post, “overcrowded lifeboat” in Google, you will found out it is a ‘True Story” (Not a fiction) instead of calculating unimportant details. I do appreciate your serious comment and welcome to your further discussions. I here, copied & pasted the original case so that you can clear your doubt. Thank you.
Sincerely,
tazar
Alexander Holmes Trial: 1842 - Holmes Tried For Manslaughter -
Defendant: Alexander William Holmes
Crime Charged: Manslaughter
Chief Defense Lawyer: David Paul Brown
Chief Prosecutor: William M.Meredith
Judge: Baldwin (historical records do not indicate his first name)
Place: Philadelphia, Pennsylvania
Dates of Trial: April 13-23, 1842
Verdict: Guilty
Sentence: 6 months in prison and a $20 fine
SIGNIFICANCE: In the Alexander Holmes trial, the court held that self-preservation was not always a defense to homicide.
On March 13, 1841, an American ship, the William Brown, left Liverpool, England for Philadelphia, Pennsylvania. In addition to her cargo, she carried 17 crewmen and 65 passengers, who were mostly Scots and Irish emigrants. On the night of April 19, 250 miles from Newfoundland, the William Brown struck an iceberg and began to sink rapidly. There were two lifeboats, one small and one large. The captain and most of the crew took the small lifeboat, and the passengers crowded aboard the large lifeboat. There was not enough space on the large lifeboat for all the passengers, and 31 died on board the William Brown when it sank.
First Mate Francis Rhodes, Alexander William Holmes, and another seaman commanded the large lifeboat. The passengers were still dressed in their night clothes and suffered terribly in the cold Atlantic weather, which was made worse by a pelting rain. The two lifeboats stayed together through the night but separated the morning of the 20th because the captain, George L. Harris, thought there was a better chance of rescue if the two boats took different directions. Rhodes said that his boat was overcrowded and that some people would have to be thrown overboard to keep it from capsizing. Captain Harris said, "I know what you'll have to do. Don't speak of that now. Let it be the last resort." Throughout the day of the 20th and into the night, the rain and the waves worsened. The boat began to leak and fill with water, despite constant bailing. Around ten o'clock that night, Rhodes cried out in despair, "This work won't do. Help me, God. Men, go to work." Holmes and the other seaman began throwing people overboard. They threw 14 men and two women into the freezing water. They chose single men only, spared the married men on board, and threw the two women overboard only because they were sisters of a man already thus ejected and had demanded to be sacrificed with their kin. None of the crew was thrown out.
Source: http://law.jrank.org/pages/2482/Alexander-Holmes-Trial-1842.html
I also do appreciate for regarding to my comment. I afraid to say I can't come regularly in your blog due to nature of my work. Thanks for your link.I've read it.
ReplyDeleteMaster has override authority for the purpose of safety of life and ship.
We call that is Master's discretion.
Nobody restrict him if in case of emergency.
SOLAS, Safety Of Life At Sea Chapter V, regulation-34-1 say...
The owner, charterer, the company operating the ship or any other person shall not prevent or restrict the Master of the ship from taking or executing any decision which in the Master's professional judgment, is necessary for safety of life at sea and protection of the marine environment.
This regulation is current update used in international marine field.
In the Master point of view, he made a justifiable sacrifice to save lives.
But it must be reasonable.
Your idea come to this point.
Is it right?
BINO
You are quite right, as I approached by (at least) result oriented way, perhaps pragmatism. By the way, I was impressed your knowledge in marine field and thanking for your valuable comments.
ReplyDeletetazar
Comment ေတြဖတ္လိုက္..Post ကို ျပန္ဖတ္လိုက္..။ Postေတြ ဖတ္လိုက္.. Comment ကို ျပန္ဖတ္လိုက္..။ ၅ႀကိမ္ေလာက္ လည္းက်ေရာ..လူလည္း ဒီပို႕စ္ထဲက ပံုေလးလို ျဖစ္သြားတယ္။ :) ကိုေတဇာ့ပို႕စ္ေလးေတြဖတ္တိုင္း ကိုယ္ကလိုက္မမွီေလေတာ့ အခုလို အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးထားတာ အဆင္သင့္ဖတ္ရတာ အားရမိတယ္။
ReplyDeleteျဲခြင္းခ်က္။ ေၾကာ္ျငာ၀င္ခဲ့မယ္။ အတိုးဆံုးကဗ်ာေလးေတြေလာက္ေတာ့ ကြၽန္မလိုက္လို႕မွီေသးတယ္ရွင့္္။ ကိုယ္တိုင္ေရးသမိုင္းက်မ္း..ဆီလည္း ေရာက္ခဲ့တယ္ရွင္..။
ခင္မင္စြာ...
ျမေသြးနီ
ေက်းဇူးပါဗ်ာ။ :)
ReplyDelete