Skip to main content

ပင္လယ္ႀကီးသို႔ မွတ္ခ်က္

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ပင္လယ္ႀကီးအား နားလည္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနေသာ ေရစက္ကေလးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
_၀ီဒူးရန္႔_

ဤစၾက၀ဠာႀကီးတြင္ မ်ားစြာေသာ အစီအစဥ္၊ အဖြဲ႕အစည္း၊ စနစ္၊ နိယာမတို႔ႏွင့္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရာ ေလာကဆိုင္ရာ ဉာဏ္အျမင္အား ယံုၾကည္သည့္အေလ်ာက္ ဘ၀၊ စိတ္၊ ကမၻာႀကီး၏ နိယာမႏွင့္ အစီအစဥ္တို႔အား ဘုရားသခင္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ယူမွတ္ခဲ့ပါသည္။

သဘာ၀ႏွင့္ သမိုင္းတို႔တြင္ ဖံုးကြယ္မရေသာ ဒုစရိုက္၊ အစီအစဥ္မက်မႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈႏွင့္ ရည္ရြယ္ရင္းမဲ့ျခင္းမ်ားအား ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘုရားသခင္အား ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ယင္းတုိ႔အား ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ အလြန္ ကန္႔သတ္ထားသည့္ ေဘာင္ကေလးအတြင္းမွသာ သိျမင္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အလံုးစံုေသာ ေလာကႀကီး၏ ျမင္ကြင္းက်ယ္မွ ၾကည့္လွ်င္မူ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ပံုေပၚေနႏိုင္ေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္သိပါသည္။ စၾက၀ဠာႀကီး၏ မျမင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေသးငယ္သည့္ အႏုျမဴအမႈန္အမႊားေလးတစ္ခုမွ အလံုးစံုအား မည္သို႔နားလည္ႏိုင္ပါမည္လဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ပင္လယ္ႀကီးအား နားလည္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနေသာ ေရစက္ကေလးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သဘာ၀ဆင့္ကဲ့ျဖစ္စဥ္၏ ထုတ္ကုန္တစ္ခုသာျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ ယုတၱိက သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းၿပီး၀ါဒအား အုပ္စီးလိုက္သေယာင္ရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ တိုက္ရိုက္သိရွိေနရသည့္ လြတ္လပ္ေသာ `စိတ္ဆႏၵ´ ၏ အကန္႔အသတ္သေဘာအား ေက်ာ္လႊားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါ။ မိမိစိတ္အား႐ႈမွတ္ေနသည့္အခါတြင္ ျမင္ရသကဲ့ပင္ အကယ္၍ အျခားမည္သည့္ ၀တၳဳ ပံုစံအားမဆို အတြင္းမွျပန္လည္ ၾကည့္ရႈႏိုင္သည္ဆိုလွ်င္ အဆိုပါ ၀တၳဳပံုစံမ်ားအားလံုးတြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ စိတ္ႏွင့္ လြတ္လပ္မႈတို႔ႏွင့္ မႏွီးရိုးစြဲအရာတစ္ခုကို ျမင္ရလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္သည္။ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားအား ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ `ရွင္က်န္မႈအတြက္ လုပ္ေဆာင္သည့္ မည္သည့္အရည္အေသြးမဆို´ ဟု အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ေသာ္လည္း အစုအဖြဲ႕လိုက္ ရွင္က်န္မႈမွာ တစ္သီးပုဂၢလရွင္က်န္မႈထက္ ပိုမိုအေရးႀကီးသည့္အေလ်ာက္ အျမင့္မားဆံုး ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားသည္ ခ်စ္ျခင္းတရား၊ ဂရုဏာတရား၊ အၾကင္နာတရား၊ သဟဇာတျဖစ္မႈ စသည့္ အစုအဖြဲ႕လိုက္ရွင္က်န္မႈကို ျဖစ္ေပၚသည့္အရာမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္၏ဘ၀အား ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္ကူးစံမ်ားအတိုင္း ခ်ယ္မႈန္း၍ရလွ်င္ ကြန္ျဖဴးရွပ္ႏွင့္ ခရစ္ေတာ္တို႔၏ က်င့္၀တ္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ခ်င္ပါသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေနေသာ တစ္သီးပုဂၢလ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၏ အသင္း၀င္တစ္ဦးအျဖစ္ကို ဆုိလိုသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ဆိုရွယ္လစ္တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဆိုဗီယက္အင္ပါယာအား ေထာက္ခံခဲ့သည္မွာ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္ ရုရွားျပည္အား သြားေရာက္လည္ပတ္ျခင္း မျပဳခဲ့ခင္အထိျဖစ္ပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္မ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား အဆိုပါစနစ္ အျခားမည္သည့္ေဒသသို႔မွ် ျပန္႔ႏွံမသြားရန္ တားဆီးလိုစိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။ အေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ သမိုင္းတို႔က ပုဂၢလိကပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈတို႔၏ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ဗီဇစိတ္အေျခခံမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္အား သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေျမလွန္ျပဳျပင္ေရး သို႔မဟုတ္ ေရွး႐ိုးစြဲသူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႕ကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ လြတ္လပ္ျခင္းအား အ႐ူးအမူး ျမတ္ႏိုးကိုးကြယ္သူတစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ လြတ္လပ္ျခင္းဟူေသာ အရာသည္ ဉာဏ္ပညာအား ေက်ာ္လႊားဖံုးလႊမ္းပစ္လိုက္ေသာ္ ပရမ္းပတာမ်ား ေမြးဖြားလာတတ္သည္။ အာဏာပိုင္စိုးမႈစနစ္အား ေမြးဖြားေစတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လြတ္လပ္က်ယ္ျပန္႔ေသာ နယ္ေျမေဒသမ်ားႏွင့္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ေသာ္ ျပင္ပကမၻာ၏ ျခိမ္းေျခာက္မႈ အႏၱရာယ္မွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရေနခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ (အေမရိကကို ဆိုလိုသည္) ဆယ့္ကိုးရာစု ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ မ်ားစြာေသာ စီးပြားေရး လြတ္လပ္မႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ ယေန႔အခါတြင္ ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္မ်ားအား ဖယ္ရွားျခင္းႏွင့္ ဥစၥာဓန ၾကြယ္၀လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မႈမ်ားလည္း မ်ားျပားလွပါသည္။ အဆိုပါ လြတ္လပ္ျခင္းေခတ္သည္ ျပင္ပကမၻာ၏ ျခိမ္းေျခာက္မႈအႏၱရာယ္၏ ဖိအားေအာက္တြင္ ကုန္ဆံုးလာေနသည္။ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္၏ လြတ္လပ္ေရးသည္ တစ္ခုလံုး၏ လံုျခံဳမႈကိစၥႏွင့္ ကြဲျပားပါသည္။

ဘ၀အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡမ်ားအား ကၽြန္ေတာ္ မေက်မနပ္မျဖစ္မိပါ။ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ဦးတည္းအေနျဖင့္မူ ၎တို႔မွာ ေကာင္းမြန္သည့္ ဥစၥာဓနပိုင္ဆိုင္မႈ၊ သင့္တင့္သည့္ က်န္းမာေရး၊ သစၥာရွိခ်စ္မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာမိသားစုဘ၀ေလးတစ္ခုတို႔ေၾကာင့္ အလြန္ေပါ့ပါးသြားခဲ့ပါသည္။ လူသား၏ ဆိုးယုတ္မႈမိစၧာတရားအေပၚတြင္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေတာ့လုနီးနီးျဖစ္ေအာင္ ေကာင္းမြန္သည့္လူ အမ်ားအျပားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုေတြ႕ခဲ့ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေသဆံုးခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ေသသြားလိမ့္မည္ဟု သံသယရွိပါသည္။ [*] Flying Dutchman ႏွင့္ Wandering Jew ပါ က်ိန္စာကဲ့သို႔ အဆံုးမဲ့ ျဖစ္တည္မႈအား ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္ပါမည္။ ေသျခင္းတရားဟူသည္ ဘ၀၏ အႀကီးမားဆံုး တီထြင္ဖန္တီးမႈသာ ျဖစ္သည္။ ေဆြးေျမ့ျခင္းအား အသစ္တို႔ျဖင့္ အစဥ္ထာ၀ရ အစားထိုးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အတြဲႏွစ္ဆယ္အေက်ာ္တြင္ အိပ္စက္အနားယူရန္ ခ်ဳိျမိန္ပါလိမ့္မည္။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
Ref: This I Believe, Will Durant

[*]  I suspect that when I die I shall be dead.

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”