Skip to main content

႐ံုးေတာ္၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္

႐ံုးေတာ္၏ ေရွ႕တြင္ တံခါးေစာင့္တစ္ဦး ထိုင္ေနသည္။ ထုိတံခါးေစာင့္ဆီသို႔ နယ္ေ၀းမွလူတစ္ဦး ေရာက္လာကာ ႐ံုးေတာ္အတြင္းသို႔ ၀င္ခြင့္ေတာင္းခံသည္။ သို႔ေသာ္ တံခါးေစာင့္က သူ႔အေနျဖင့္ ယခုေလာေလာဆယ္တြင္ ၎အား ၀င္ခြင့္မျပဳႏိုင္ေသးဟု ေျပာဆိုသည္။ ထိုသူက စဥ္းစားလိုက္ၿပီး ေနာက္ခဏအၾကာတြင္ေရာ သူ၀င္ခြင့္ရႏိုင္ပါမည္လားဟု ဆက္လက္ေမးျမန္း လိုက္သည္။ `ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့မဟုတ္ဘူး´ ဟု တံခါးေစာင့္က ေျပာသည္။ ႐ံုးေတာ္၏ တံခါး၀သည္ အစဥ္အျမဲရွိခဲ့သလိုပင္ ပြင့္လ်က္သား တည္ရွိေနၿပီး တံခါးေစာင့္က ေဘးတစ္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသူက ဂိတ္ေပါက္၀ကိုျဖတ္ကာ အတြင္းသို႔ ျမင္လိုျမင္ႏိုင္ျငား ကိုယ္ကိုကိုင္းညြတ္၍ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္သည္။ ထိုအျဖစ္အား တံခါးေစာင့္က ျမင္ေသာ္ ဤသို႔ ရယ္ေမာ ေျပာဆိုလိုက္သည္။ `တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ား အရမ္း၀င္ခ်င္ေနတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ ၀င္သြားၾကည့္ပါလား။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုေတာ့လည္း မွတ္သြားဦး။ ကၽြန္ေတာ္က သန္မာတယ္။ ဒါေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တံခါးေစာင့္ေတြထဲမွာ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္မွ်ပဲ။ အခန္းတိုင္း အခန္းတိုင္းမွာ တံခါးေစာင့္ေတြ ရွိၿပီး တစ္ေယာက္ဟာ အျခားတစ္ေယာက္ထက္ ပိုမိုသန္မာသြားၾကတယ္။ တတိယလူကိုဆို ကၽြန္ေတာ္ အၾကည့္ခ်င္းေတာင္ ရင္မဆိုင္ရဲဘူး´

နယ္ေ၀းမွလူအေနျဖင့္ ဤသို႔ေသာ အခက္အခဲမ်ားအား မေမွ်ာ္လင့္မိခဲ့။ ႐ံုးေတာ္သည္ လူတိုင္း အျမဲတေစ ၀င္ထြက္သြားလာႏိုင္သည္ဟုသာ သူက ထင္ျမင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခု သားေမႊးကုတ္အက်ႌ ၀တ္ထားေသာ တံခါးေစာင့္၊ သူ၏ ခၽြန္ထက္ႀကီးမားေသာ ႏွာေခါင္း၊ ရွည္လ်ားပါးလြကာ နက္ေမွာင္ေနေသာ က်င္စြယ္မ်ားကို အနီးကပ္ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါတြင္ေသာ္ သူ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွသာ အတြင္းသို႔၀င္ျခင္းသည္ ပိုေကာင္းမည္ဟု သူက ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ တံခါးေစာင့္က သူ႔အား ေခြးေျခခံုတစ္လံုးေပးကာ တံခါး၀ေရွ႕ ေဘးတစ္ဘက္တြင္ ထိုင္ခြင့္ျပဳလိုက္သည္။ ထိုေနရာတြင္ သူ ရက္ေပါင္း၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ မၾကာခဏဆိုသလို တံခါးေစာင့္က၊ သူ၏ ဇာတိႏွင့္ အျခားအရာမ်ားအေၾကာင္း တိုေတာင္းစြာ ေမးခြန္းထုတ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ၎တို႔မွာ ေဖာ္ေရြၾကင္နာေသာ လူအမ်ား ျပဳေနက် ထူးမျခားနား ေမးခြန္းမ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး အဆုံးတြင္ သူ႔အား အတြင္းသို႔ ၀င္ခြင့္မျပဳႏိုင္ေသးေၾကာင္းကိုသာ အျမဲတေစ ထပ္ေျပာေလ့ရွိခဲ့သည္။ သူ၏ ခရီးတြင္ ပစၥည္းပစၥယ အမ်ားအျပား သယ္ေဆာင္ထုပ္ပိုးလာခဲ့ေသာ ထိုသူက မည္မွ် တန္ဖိုးႀကီးေသာ အရာကိုမဆို တံခါးေစာင့္အား ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းႏိုင္ရန္အတြက္ သံုးစြဲခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ည္းအႏွီးသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ တံခါးေစာင့္က ေပးသမွ်အား လက္ခံၿပီး ဤသို႔ ေျပာပါလိမ့္မည္။ `တစ္ခုခုလုပ္ဖို႔ ပ်က္ကြက္သြားတယ္လို႔ ခင္ဗ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မထင္ေအာင္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ယူရတာပါ´။ ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာအတြင္း ထိုသူသည္ တံခါးေစာင့္အား အဆက္မျပတ္နီးပါး ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ အျခားေသာ တံခါးေစာင့္မ်ားအေၾကာင္းကိုပင္ သူ ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး သူ႔အေနျဖင့္ ဤပထမဦးဆံုး တစ္ေယာက္သည္သာ ႐ံုးေတာ္သို႔၀င္ခြင့္အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ အတားအဆီး ျဖစ္ေနဟန္ ရွိေတာ့သည္။ ပထမႏွစ္မ်ားအတြင္း သူက ကံဆိုးလွေသာ အေျခအေနအား ၾကံရာမရ၊ က်ယ္ေလာင္စြာ ေရရြတ္က်ိန္ဆဲေနခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သူအိုမင္းလာစဥ္တြင္ သူ႔နားၾကားႏိုင္ရံုေလာက္သာ ေရရြတ္ျမည္တမ္းႏိုင္ေတာ့သည္။ သူသည္ ကေလးဆန္လာၿပီး၊ ရွည္လ်ားေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တံခါးေစာင့္အား ၾကည့္႐ႈေလ့လာခဲ့သည္ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ သူ၏ သားေမႊးေကာ္လာမွ သန္းမ်ားကိုပါ သိကၽြမ္းလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ တံခါးေစာင့္ကို သူ႔အတြက္ ၀ိုင္းေျဖာင္းဖ်ေပးရန္ပင္ ထိုသန္းမ်ားအား ေတာင္းဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူ၏ အျမင္အာ႐ံု အားနည္းလာခဲ့ၿပီးေနာက္ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွအရာမ်ားမွာ အမွန္တကယ္ ေမွာင္မိုက္ျခင္းလား၊ သူ႔မ်က္လံုးမ်ား၏ လွည့္စားမႈသက္သက္မွ်လား ဆိုသည္ကိုပင္ သူ မေ၀ခြဲႏိုင္ေတာ့။ သို႔ရာတြင္ ယခုအခါ အေမွာင္ထုထဲတြင္ပင္ ႐ံုးေတာ္၏ တံခါးေပါက္ဆီသို႔ မၿငိမ္းသတ္ႏိုင္ေအာင္ ျဖာထြက္ေနေသာ အေရာင္ေျပး တလက္လက္အား သူ သိရွိေနရသည္။ ယခုေသာ္ သူ႔တြင္ အသက္ရွင္ရန္ အခ်ိန္သိပ္မက်န္ေတာ့။ သူ မေသဆံုးမီ သူ၏ ကာလယႏၱယားတစ္ခုလံုး၏ အေတြ႕အၾကံဳအားလံုးတို႔အား သူ၏ ေခါင္းထဲတြင္ စုေဆာင္းကာ တံခါးေစာင့္အား သူ မေမးျဖစ္ခဲ့ေသးေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္လိုက္သည္။ သူ၏ ေတာင့္တင္းေနေသာ ကိုယ္ခႏၶာအား ထူမျခင္းမျပဳႏိုင္ေတာ့သည့္အေလ်ာက္ ထိုသူ႔ဆီသို႔ သူက လက္ေ၀ွ႕ယမ္းျပလိုက္သည္။ ႀကီးမားေသာ ျခားနားမႈမ်ားသည္ အိုမင္းမစြမ္းတစ္ဦးအား အရာရာ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး တံခါးေစာင့္က သူ႔ဆီသို႔ ကိုင္းညြတ္ငံု႔လွ်ဳိးကာ ၾကည့္႐ႈရေလသည္။ `အခုထိ ခင္ဗ်ား ဘာသိခ်င္ေနေသးတာလဲ။ ခင္ဗ်ားဟာ လိုဘမျပည့္ႏိုင္ဘူး´ ဟု တံခါးေစာင့္က ေမးျမန္းလိုက္သည္။ `လူတိုင္းဟာ ရံုးေတာ္နဲ႔သက္ဆိုင္တာပဲ။ ဒါေတာင္ ဒီႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ၀င္ခြင့္ေတာင္းခံတဲ့သူ ကၽြန္ေတာ္ကလြဲလို႔ အျခားတစ္ေယာက္မွမရွိတာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ´ ဟု ထိုသူက ေမးျမန္းလိုက္သည္။ တံခါးေစာင့္သည္ ထိုသူ ေသဆံုးေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိၿပီးေနာက္တြင္ သူ၏ ခ်ဳိ႕တဲ့ေနေသာ အၾကားအာရံုအား ထိုးေဖာက္ႏိုင္ရန္ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုလိုက္သည္။ `ဒီတံခါးေပါက္ကို ခင္ဗ်ားအတြက္သာ သတ္မွတ္ထားတာျဖစ္လို႔ အျခားဘယ္သူမွ ၀င္ခြင့္မရႏိုင္ဘူး။ အခု ကၽြန္ေတာ္ တံခါးပိတ္ေတာ့မယ္´

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
စက္တင္ဘာ (၂၅) ၂၀၁၀
Franz Kafka ၏ Before the Law အား ဘာသာျပန္ဆိုသည္။

Further Reading:
ကိုယ္တိုင္ေရးသမိုင္းက်မ္း၊ ရံုးေတာ္မွတစ္ဆင့္ ကာ(ဖ)ကာကိုခ်ဥ္းကပ္ျခင္း

Comments

  1. သူ႕အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ တံခါးေပါက္ဟာ သူကိုယ္တိုင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္ဆိုင္းေနခဲ့တယ္။ သန္းေတြကိုေတာင္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေပမယ့္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တံခါးေစာင့္က တံခါးပိတ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ သူက အထဲေရာက္သြားမလား ။ အျပင္မွာပဲလား ဆိုတာ ကို စဥ္းစားေနတာ အေျဖမရေသးဘူး။

    ReplyDelete
  2. ဟာ ...
    ခင္ဗ်ားႏွယ္။
    ေၾကာက္စရာဗ်ာ။ က်ဳပ္လည္း အဲ့လို ေခြးေျခပုကေလးေပၚထိုင္ၿပီး ငုတ္တုတ္ေမ့ေနခဲ့တာမ်ိဳး မနည္းပါလား။

    မူရင္းကိုပါတြဲညႊန္းထားေပးလို႕ ေက်းဇူးတင္သဗ်ာ။
    “I am taking this only so that you do not think you have failed to do anything.”
    တစ္ခုခုလုပ္ဖို႔ ပ်က္ကြက္သြားတယ္လို႔ ခင္ဗ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မထင္ေအာင္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ယူရတာပါ´။
    ေကာင္းေရာဗ်ာ။ ေကာင္းေရာ
    ထိုင္ရာ မထေသးပဲ ေရးသြားတယ္ ကိုယ့္လူ ။
    ခင္ဗ်ား ေရးသမွ် မဖတ္ႏိုင္ခဲ့တာတခ်ိဳ႕နဲ႕ ဖတ္ျဖစ္ၿပီး လိုက္မေတြးႏိုင္ခဲ့တာ တခ်ိဳ႕အတြက္ေတာ့ ေဆာရီးဗ်ာ။
    ဖတ္ေနပါဦးမယ္။

    ReplyDelete
  3. ဘာေတြကို နိမိတ္ပံုျပဳၿပီး ေျပာခ်င္တာလည္း နားလည္ေပမယ့္ နားလည္တာက တပိုင္း။ အဲဒီစာမ်ိဳး ခပ္ဆင္ဆင္ ဖတ္မိတိုင္း အူတူတူ ခံစားခ်က္ ဝင္မိတယ္။

    တံခါးေစာင့္သာ "ယခုေလာေလာဆယ္တြင္ ၀င္ခြင့္မျပဳႏိုင္ေသး" လို႔ ေျပာမယ့္အစား "ယခုေလာေလာဆယ္" ဆိုတာမပါဘဲ ေျပာရင္ အေျခအေနက တမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ "ယခုေလာေလာဆယ္တြင္ ၀င္ခြင့္မျပဳႏိုင္ေသး" ဆိုတာ ၾကားရတာ တားဆီးတဲ့သေဘာ၊ အေႏွာက္အယွက္ျပဳမယ့္သေဘာမွ မပါတာ။ "ခဏေလာက္ သည္းခံၿပီးေစာင့္ပါဦးေနာ္၊ စိတ္မ႐ွိပါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မအားေသးလို႔ပါ" ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးပဲ ခံစားရတယ္။

    ReplyDelete
  4. တစ္ဘ၀စာ ရွည္တဲ့ႀကိဳးနဲ႔ လွန္ထားခံရျခင္း။
    မည္သည့္အခါမွ် ၀င္ခြင့္မရခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရွ႕မွ တံခါးေပါက္မ်ား။
    အိုမင္း၊ တြင္းဆံုး.. ေနာက္ဆံုး ဘာမွမရ...။
    ကာဖ္ကာရဲ႕ အေရးအသားတိုင္းက Absurd သေဘာေတြ ပါေနလို႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ခ်ည္းပါပဲ။

    ReplyDelete
  5. ၃/၄ ႏွစ္ေလာက္ေစာၿပီး ႀကိဳျပန္ထားႏိုင္တာ အၾကားအျမင္ရေနတာပဲျဖစ္မယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”