Skip to main content

♥ AD 1965 ကေပၚတဲ့ တေစ ၦမီးရထားစက္ေခါင္း

ကဗ်ာဆရာ “ပိုင္” ရဲ႕ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလထုတ္ “စတိုင္သစ္” မဂၢဇင္းမွာ ပါခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးကို ျပန္လည္တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ စိတ္၀င္စားစရာ အေတြးေလးေတြ ပါ၀င္ေနလို႔ စဥ္းစဥ္းစားစားေလး ဖတ္သင့္တဲ့ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးခ်က္ေလး မၾကာခင္ ေရးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္...။
◘ ေတဇာ ◘

♥ AD 1965 ကေပၚတဲ့ တေစ ၦမီးရထားစက္ေခါင္း

ကၽြန္ေတာ္ဟာ မီးခိုးတအူအူထြက္ေနတဲ့ မီးရထားေပၚ
ခုန္တက္လုိက္ၿပီးမွ
ထိုင္ခံုအမွတ္က “၀” ျဖစ္ေနတဲ့လူ။
ကုိယ္သြားရမယ့္ၿမိဳ႕ကို ေမ့က်န္ရစ္တဲ့လူ။
ကိုယ့္ရဲ႕ ဘိုင္အိုဂရပ္ဖီကို ေမ့က်န္ရစ္တဲ့လူ။
ကၽြန္ေတာ့္မွာ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္
ကလြဲၿပီး တစ္ျခားဘာမွ ပါမလာခဲ့ဘူး။
ဒါေပမဲ့ မီးရထားက ထြက္ခဲ့ၿပီ။
အဲဒီမီးရထားကလည္း
ကၽြန္ေတာ္စီးမယ့္မီးရထား ဟုတ္မဟုတ္ သံသယ
ျဖစ္လာမိ။
မီးရထားက သူ႔အမည္ကိုေအာ္ၿပီး ထြက္ခဲ့ၿပီ။
မီးရထားေမာင္းသမားဟာ ေသနတ္တစ္လက္ကို တိုက္ခၽြတ္ေနၿပီး
မီးရထားစီးသမားအခ်ဳိ႕ဟာ ဖဲကစားေနၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကုတ္အကၤ် ီနဲ႔ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားတဲ့
သူတို႔ကို၊ ေနာက္ေက်ာဘက္ကပဲ ျမင္ေနရ။
ကၽြန္ေတာ့္ လက္ပတ္နာရီကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့
ကၽြန္ေတာ္ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ရပ္တန္႔လို႔။
မီးရထားကေကာ …
မီးရထားအျပင္ဘက္မွာ မီးရထားကလြဲ ဘာမွမရွိပါလား
ေကာင္းကင္၊ ေျမျပင္၊ ႐ႈခင္းၿမိဳ႕၊ ဘူတာ႐ံု
ရာသီဥတု ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါလား။
ဘုရားသခင္… ဒီမီးရထားႀကီးမွာ
အခ်ိန္၊ ေနရာဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ႀကီးေတာင္
မရွိေတာ့ဘူးလား
ဒါေတြတစ္ခုမွမရွိဘဲ ဒီမီးရထားႀကီးက သြားေနတယ္
လို႔ေကာ ေျပာႏိုင္ပါ့မလား။
မီးရထားကိုယ္တိုင္က ဒီေျခာက္ကပ္ကပ္ကမၻာႀကီးထဲက
လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ေအာ္ဟစ္႐ုန္းထြက္ေနပံု။
ဒါေပမဲ့ မီးရထားေမာင္းသမားက ေသနတ္ကို
ေအးတိေအးစက္ တိုက္ခၽြတ္ေနဆဲ။
မီးရထားကို ထပ္ေလ့လာလိုက္ေတာ့
ဘုရားေရ… အတြဲေတြလည္း တစ္ခုမွပါမလာခဲ့။
လတ္စသတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မီးရထားေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့
မီးရထားစက္ေခါင္းႀကီးတစ္ခုရဲ႕ လွည့္ျဖားမႈကို ခံလိုက္ရသူ။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ အေရးတႀကီးေလသံနဲ႔
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္ေခါင္းႀကီးတစ္ခုထဲ ထြက္လာမိၿပီဗ်”
လို႔ ေအာ္ေျပာေပမဲ့
မီးရထားေမာင္းသမားက
ေသနတ္ကိုပ တိုက္ခၽြတ္ေနဆဲ
မီးရထားစီးသမားမ်ားကလည္း ဖဲကစားေနဆဲ။
သူတို႔ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒါေတြလုပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ
ကၽြန္ေတာ္ ေတြးလို႔မရဘူး။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မီးရထားအျပင္ဘက္က
သတ္မွတ္ခ်က္မဲ့ ေျခာက္ကပ္ကပ္ကမၻာႀကီးထဲ
ခုန္ခ်လိုက္ဖို႔ကလည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဒီစက္ေခါင္းႀကီးကိုပဲ
ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ေလ့လာမိခဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ ဘုရားသခင္ကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္တလိုက္မိတာ
ဖဲ၀ိုင္းေၾကာင့္ပဲ။
ဖဲ၀ိုင္းဟာ ႏွစ္ေယာက္တစ္ပြဲ ကစားရၿပီး
ႏိုင္တဲ့လူက ႐ႈံးတဲ့လူကိုစားပစ္လုိက္တဲ့ စနစ္ႀကီးပါလား။
ဖဲ၀ိုင္းမွာ တစ္ေယာက္ထဲက်န္တဲ့လူဟာ
ဖဲထုပ္ႀကီးကိုင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကိုလွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့
၀ံပုေလြမ်က္ႏွာႀကီး။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူကမ္းေပးတဲ့ ေနာက္ဖဲတစ္ခ်ပ္ကို ယူဖို႔ျငင္းဆန္ေနဆဲမွာ
မီးရထားေမာင္းသမားကလည္း သူ႔ေသနတ္ႀကီးနဲ႔
ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်ိန္လိုက္တယ္၊ “၀ံပုေလြ”။
ဒီလိုပါ
ဘ၀ဆိုတာ ေကာက္က်စ္တဲ့မီးရထားစက္ေခါင္းႀကီးထဲ
ဉာဏ္မ်ားတဲ့ ဖဲသမားနဲ႔
လက္ေျဖာင့္တဲ့ ေသနတ္သမားၾကား
ေရာက္ရွိေနရတဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ပဲ
မဟုတ္လားမိတ္ေဆြ ။ ။

◄ ပိုင္ ►
စတိုင္သစ္၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၄

Comments

  1. ကဗ်ာဆရာ ရဲ့ အာေဘာ္အရ ဘဝက တကယ္ကုိ မႏွစ္ျမဳိ႕စရာၾကီးလား..
    ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသလား....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ