Skip to main content

♥ အႏုပညာဆိုသည္မွာ ...

• ေတာ္႐ံုသာေျပာ •

ဘာလဲ။ ဘာလဲ။ အလန္႔တၾကား အႏုပညာလား၊ အႏုပညာဆိုတာလား။ တကယ္ေတာ့ ဘာမွ သိပ္မဟုတ္ပါဘူး။ လိင္စိတ္၊ ကိုယ့္ေဘာလံုးအသင္း ႏိုင္ေစခ်င္တဲ့စိတ္၊ ထမင္းဆာျခင္း၊ အိပ္ငိုက္ျခင္း၊ ေငြတစ္ေထာင္တန္ ဆယ္ရြက္ေလာက္ ေကာက္ရလိုက္ျခင္း၊ ဥကၠဌျဖစ္သြားျခင္း၊ အရက္ေကာင္းေကာင္း ေသာက္ရမည့္ ဧည့္ခံပြဲဖိတ္စာရျခင္း၊ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ ေကာင္းစားသြားျခင္း၊ မုန္းသူတစ္ေယာက္ ပ်က္စီးသြားျခင္း၊ အစရွိေသာ ကိစၥမ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ကေလးမ်ား၊ ဘ၀မွာ အေရးပါသည္ဟု ထင္ထားေသာ အေသးအဖြဲ ကေလးေတြလုိပါပဲ၊ သိပ္အေရးႀကီးသည္ဟု မထင္ပါ။ ငါ အႏုပညာတစ္ခု ဖန္တီးလိုက္ၿပီ၊ ငါဖန္တီးေသာ အႏုပညာကို ေလာကကိုေပးအပ္လိုက္ၿပီလို႔ ထင္တတ္ၾကသည္။ အျပစ္မတင္ပါ။ သမိုင္းမွာ လိုအပ္တာေတြထက္ ပိုၿပီး ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘးူလား။ ပီကာဆို ပန္းခ်ီမဆြဲခဲ့လည္း ဘာမွ ထူးထူးျခားျခားျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဂ်ိမ္းစ္ဂၽြိဳက္စ္တို႔ ကပ္ဖကာတို႔ ကမ်ဴးတို႔ ၀တၳဳမေရးခဲ့လည္း ဘာမွျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲလေရာ့တို႔ အက္ဇရာေပါင္းတို႔ ဗ႐ႈိးတို႔ န၀ေဒးတို႔ ကဗ်ာမေရးခဲ့လည္း ဘာမွျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမ၀တီမင္းႀကီးနဲ႔ ျပင္စည္မင္းသား၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းတို႔၊ ကိုေစာညိန္းတို႔ သီခ်င္းေတြမစပ္ခဲ့ရင္လည္း ဘာမွျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏုပညာဆိုတာေတြအားလံုး အစထဲက မရွိခဲ့ရင္ (စကားပမာ ေျပာတာပါ) ဘာျဖစ္မလဲ။ အႏုပညာမရွိတဲ့ ေလာကႀကီးပဲ ျဖစ္မွာေပါ့။ သိပ္ၿပီးေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေယာက္ေယာက္က စိတ္ကူးေပါက္လို႔ ထလုပ္လိုက္တာ ၾကံဳႀကိဳက္တိုက္ဆိုင္ ကာရံသင့္ၿပီး တစ္ခုခုျဖစ္သြားတာပဲ။ အဲဒါကို အဲဒီအခိုက္အတန္႔မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ သေဘာက်ႏွစ္ျခိဳက္ၿပီး ေက်နပ္သြားတယ္။ အဲဒါကို အႏုပညာပဲလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ လူေတြကလည္း အဲဒါအႏုပညာပဲလို႔ လိုက္ေျပာၾကတယ္။ ဒါပါပဲ။ လိုအပ္ေနခ်ိန္မွာ လိုအပ္ေသာလူတစ္ေယာက္နဲ႔ အတူအိပ္လိုက္ရတာမ်ဳိး။ ေခၽြးေတြသံေတြနဲ႔ အလြန္ပင္ပန္းႏြမ္းႏြယ္ေနခိုက္ ေရတ၀ခ်ဳိးလုိက္ရတာမ်ဳိး၊ အရက္ေကာင္းတစ္ခြက္ကို တစ္ရွိန္ထိုးေမာ့ၿပီး ပါးစပ္ထဲက ခါးသက္ေစးပ်စ္ေသာ တံေတြးကို ပ်စ္ခနဲေထြးလိုက္ရတာမ်ဳိး၊ သိပ္ဆာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ဟင္းနဲ႔ ထမင္းတ၀စားလိုက္ရတာမ်ဳိး လိုပါပဲ။ ပိုခ်င္ရင္ ဒါထက္ နည္းနည္းပဲပိုမယ္။ သမိုင္းမွာ လူေတြဟာ လိုတာထက္ပိုၿပီး ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ပံုႀကီးခ်ဲ႕တတ္ၾကလို႔ အႏုပညာဆိုတာလည္း တကယ္ရွိတဲ့ေနရာထက္ ပိုျမင့္တယ္လို႔ ထင္ေနရတာပါပဲ။ အႏုပညာဆိုတာ လူ႔အလုပ္တစ္မ်ဳိးကို ပံုႀကီးခ်ဲ႕ေျပာၾကတာလို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ အဲဒီအႏုပညာရွိလို႔ ေလာကႀကီးေနေပ်ာ္တယ္ဆိုတာကို မျငင္းလုိပါဘူး။ လူအားလံုး ခံစားႏိုင္ရင္ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့… သူ႔ထက္အေရးႀကီးတဲ့အလုပ္ေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာေတာ့ သတိျပဳမိၾကဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။

◘ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ◘
ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ အက္ေဆးထဲမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Comments

  1. ေျပာ..ေျပာ...ေျပာ..သူခ်ည္းပဲ ေျပာ.....:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ