Skip to main content

♥ ျမည္းႏွင့္ လယ္သမား

ကိုအာကာရဲ႕ Blog Post နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ Comment ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပို႔စ္အတြက္ ကိုအာကာ့ကို ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။


Posted by: ◄ ကိုအာကာ ►

ေတဇာခါထုတ္ ဂ်ယ္ေလးနင္းတက္

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျပင္မွာ မျမင္ဘူးပါဘူး။ ကုိေတဇာကုိေရာ ဂ်ယ္ေလးကုိေရာေပါ႔။ ခု သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္လုံး အမိေျမ အေမ႔ရင္ခြင္နဲ႔ ေ၀းရာဆီမွာ ရပ္တည္ေနပါတယ္။ ဘ၀တစ္ခု အတြက္ေပါ႔။ သူတုိ႔အတြက္ ဖတ္မိတဲ႔ဟာေလးကုိ ျပန္မွ်ခ်င္တာနဲ႔ ေတဇာခါထုတ္ ဂ်ယ္ေလးနင္းတက္ဆုိတာေလးကုိ.................................

လယ္သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ျမည္းေလးတစ္ေကာင္ဟာ အကာအရံ မရိွတဲ႔ လယ္ထဲက ေရတြင္းထဲ က်သြားတယ္။ ျမည္းေလးဟာ ေရတြင္းထဲကေန ေအာ္ေအာ္ျပီးေတာ႔ သူ႕ သခင္ကိုေခၚတယ္ ။ လယ္သမားၾကီးဟာ ဘာလုပ္ရ မလဲလို႕ေတြးတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ လယ္သမားၾကီးက စဥ္းစားတယ္။ ဒီျမည္းဟာ အုိလည္းအုိေနျပီ။ ေရတြင္း ကလည္းမသံုးတာၾကာတဲ႔ ေရတြင္းေဟာင္းၾကီးဖို႕ပစ္တာေကာင္းတယ္။ ဒီျမည္းကို ဆြဲတင္ေနလို႕မထူးဘူး။ အဲဒီလိုေတြးျပီးေတာ႔ သူ႕သူငယ္ခ်င္း လယ္သမားေတြကိုသြားေခၚလာတယ္။ တစ္ေယာက္ ေပါက္ျပား တစ္လက္စီ ယုူလာၾကတယ္။ ေျမၾကီးေတြ တူးျပီး ေရတြင္းကို ဖို႕ၾကတယ္။

ျမည္းေလးဟာ သူ႕ကို ေျမဖို႕ေနျပီဆိုတာသိေတာ႔ ေၾကာက္ျပီး အသံကုန္ေအာ္တယ္။ ေနာက္မၾကာခင္ ျမည္းေအာ္သံတိတ္သြားတယ္။ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ႔ လယ္သမားၾကီးဟာ ေရတြင္းထဲ ငံု႕ၾကည္႕တယ္။ သူျမင္ရတာကို အံ႕ၾသသြားတယ္။ ေျမၾကီးတစ္ေကာ္စာ ဖို႕လိုက္တုိင္း ျမည္းေလးဟာ ေျမၾကီးေတြကို ခါခ်လုိက္ျပီး ေျမၾကီးေပၚ လွမ္းတက္လိုက္တယ္။ ေရတြင္းျပည္႕ခါနီးေတာ႔ ျမည္းေလးဟာ ေရတြင္းေပၚခုန္တက္ျပီးေတာ႔ အားရ၀မ္းသာ ခုန္ေပါက္ျပီး ေျပးေတာ႔တယ္။ လယ္သမားေတြက ျမည္းေလးကိုၾကည္႔ျပီး သေဘာက်လို႕ တဟားဟားနဲ႔ အားရပါးရ ရယ္ၾကေတာ႔တယ္။

ကိုယ္႔ ဘ၀ အေျခအေနဟာ ကိုယ္႔ ေက်ာေပၚကို ေျမေတြပံုမယ္။ ဒုကၡကေန လြတ္ေအာင္လုပ္နည္းက ခါခ်ျပီး တစ္လွမ္းတက္ဖို႕ပဲ။ ဖုိ႕လိုက္တဲ႔ေျမၾကီးဟာ ေက်ာေပၚမွာ မေနဖို႕ပဲလိုတယ္။ ဖို႕သမွ်ေျမၾကီးဟာ ေျခေထာက္ ေအာက္ကိုေရာက္သြားရမယ္။
(ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက - စိတ္ခ်မ္းသာဖို႕လိုရင္းပါ (စာမ်က္ႏွာ ၁၅၁-၁၅၂))
သူငယ္ခ်င္းေတြ အားရွိေစဖို႕ ရည္ရြယ္ပါတယ္..................


Reply By: ◄ ေတဇာ ►

ကိုအာကာ့ေပးတဲ့ ဥပမာေလး... အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ အခုလို သတိတရ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ တင္ေပးလို႔လည္း ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ ဒီဥပမာေလးကို ႀကိဳက္မိလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္လက္ စဥ္းစား ၾကည့္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ခပ္တံုးတံုးေကာင္မို႔လို႔ ျမည္းဆိုတာကုိေတာ့ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကဘာေၾကာင့္ ေရတြင္းထဲ က်သြားရတာလဲ...ဆိုတာ မေၾကမလည္ ဆက္ေတြးမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေျခေခ်ာ္တာမွဟုတ္ရဲ႕လား...။ လယ္သမားႀကီးရဲ႕သား ေမ်ာက္ေလာင္းေလးက တြန္းခ်လိုက္တာလား...။ ၿပီးေတာ့ သခင္ကို အားကိုးတႀကီး ေအာ္ေခၚေနတဲ့ ျမည္းကေလးကို လယ္သမားႀကီးဟာ ေျမဖို႔ၿပီးကူညီဖို႔ စဥ္းစားတာဟာ သင့္ေတာ္ရဲ႕လား။ ေရတြင္းေဟာင္းႀကီးကို အရင္ထဲက (ျမည္းကေလးျပဳတ္မက်ခင္ထဲက) ဖို႔ပစ္ဖို႔ မႀကိဳးစားဘဲ ဘာလို႔ အသက္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ရင္းရမွ ဖို႔ပစ္ခ်င္ရတာလဲ...။ ေက်းဇူးမသိတတ္တဲ့ ေတဇာဆိုတဲ့ျမည္းကေလးဟာ အေပၚေရာက္တဲ့အခါမွာ တဟားဟားရယ္ေမာေနတဲ့ လယ္သမား ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ေလာက္ကို ခြာနဲ႔ကန္ေက်ာက္ၿပီး ထြက္ေျပးသြားမိပါလိမ့္မယ္။ (တစ္ဆက္တည္း သခင္ဘေသာင္းရဲ႕ “ေျခေလးေခ်ာင္းေတာ္လွန္ေရး” (Animal Farm) ကို သတိရမိလိုက္ပါတယ္) လယ္သမားေတြ ဖို႔လိုက္တဲ့ ကံၾကမၼာေျမႀကီးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေပၚကို တက္လွမ္းႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အဆင့္ေတြ တကယ္ျဖစ္လာႏိုင္ေစဖို႔...၊ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနထိေရာက္ေအာင္ လယ္သမားေတြ ဖို႔မိဖို႔ .... ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္မွန္းပါတယ္။

“လြတ္ေျမာက္ဖို႔အေရးမွာ အေျခအေနေတြဟာ သည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆုိးရမယ္၊ သည္းခံႏိုင္တဲ့ ဒုကၡက ပိုဆိုးတယ္” ◄ ယန္းေပါဆတ္ ►

မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါတို႔မွာ ျမည္းဦးေႏွာက္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ေတြးထားျခင္းမ်ားသာျဖစ္ၿပီး ဒီပို႔စ္ေလးအတြက္ ကိုအာကာ့ကို “အမွန္တကယ္” ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း....ႏွင့္ ေနာက္ေနာင္ ကိုအာကာ့ရဲ႕ေ၀မွ်မႈေလးေတြကို ႐ိုေသစြာ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါမည့္အေၾကာင္း.... ေျပာခ်င္ပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ