Skip to main content

♥ သရဲမယံုသူ

ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ သရဲဆိုတာကို မယံုဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေၾကာက္ေတာ့ေၾကာက္တယ္...။ ဒါ ရယ္စရာေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး... အမွန္အတို္င္းေျပာတာပါ။ ညဘက္ တစ္ေယာက္ထဲ သရဲ၀တၳဳ၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္၀တၳဳေတြ ဖတ္ၿပီး အိမ္သာထမသြားရဲတာလဲ ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ။ ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ စိတ္က ေျခာက္ျခားၿပီးေၾကာက္တာပါ။ ဘာမွျမင္ရ၊ ၾကားရလို႔ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက သရဲကို မယံုဘူးဆိုတဲ့အပိုင္း...။ ကၽြန္ေတာ္ သရဲမယံုပါဘာညာေလွ်ာက္ေျပာေနရင္... အေၾကာင္းျပခ်က္တသီႀကီးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၾကမယ့္ ကန္႔ကြက္ၾကမယ့္သူေတြ တစ္ပံုႀကီးရွိမယ္ဆိုတာ ရိပ္မိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္အဓိကဆိုလိုရင္းက သရဲတစ္ကယ္ရွိမရွိဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ျငင္းခံုခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ျငင္းခံုျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္းေတြမွာ ဘာသာစကားရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ၊ အဓိပၸာယ္လႊဲမွားေစႏိုင္မႈ (Misunderstood) ကို ေထာက္ျပခ်င္တာပါ။ ဒီကိစၥဟာ အေျခခံက်သေလာက္ အေရးလည္းႀကီးတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။

ဒီလိုပါ... ကၽြန္ေတာ္က သရဲမယံုဘူးလို႔ေျပာလိုက္ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ အမွန္တကယ္ ဆိုလိုရင္းကဒီလိုပါ။ “ကၽြန္ေတာ္ဟာ သရဲရွိ/မရွိ မသိပါဘူး” လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် မျမင္ဖူးဘူး၊ ေျခာက္သေယာင္ေယာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွားလည္း မျဖစ္ဖူးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သရဲ ရွိ/မရွိကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္မဆံုးျဖတ္တတ္ပါဘူး။ ရွိေကာင္းလဲရွိလိမ့္မယ္၊ မရွိေကာင္းလဲ မရွိဘူးေပါ့။ ဒီအယူအဆကို ပဲ တစ္ေၾကာင္းထဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္သရဲမယံုဘူး ေျပာလိုက္တဲ့အခါ... ဖတ္တဲ့လူေတြစိတ္မွာ ထင္သြားတာက ကၽြန္ေတာ္ သရဲရွိေၾကာင္းလက္မခံဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ ေကာက္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဆိုလိုခ်က္နဲ႔လြဲၿပီး ျငင္းခံုစရာေကာင္းေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္လာတာပါ။ မယံုၾကည္ဘူးဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ ယတိျပတ္ျငင္းလိုက္တာမဟုတ္ပါ။ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္တယ္ မရွိေကာင္းမရွိႏိုင္ဘူး... မဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနကို ေျပာလိုက္တာပါ။ ဒါဟာ စကားလံုးေတြရဲ႕လွည့္စားမႈပါ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သိထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ျငင္းခုန္မႈ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာလဲ ဒီလို စကားလံုးတစ္လံုးကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈ မရွင္းလင္းျခင္း၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သိမွတ္ပံုမတူညီျခင္းက စတယ္ဆိုတာ သတိထားမိပါတယ္။ (သရဲအေၾကာင္းဟဆိုၿပီး ဖတ္မိပါတယ္... ငနဲသား လက္ခ်ာလာ႐ိုက္ေနတယ္လို႔ ေရႊစိတ္ေတာ္မညိဳၾကပါနဲ႔...၊ သိၿပီးသားလူမ်ား သည္းခံၾကပါ။ သရဲႀကီးကို ခုတံုးလုပ္လိုက္တာပါ။ သရဲအေၾကာင္းေျပာခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး :P )

ပိုၿပီးျမင္သာေအာင္ ဥပမာ (Metaphor) ေလးတစ္ခု ေျပာၾကည့္ပါရေစ…။
မိုးေကကိုသည္ လွပေခ်ာေမာေသာ ေမာ္ဒယ္လ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။
ဒီအဆိုကို ထိုင္ျငင္းၾကခ်င္ရင္ တစ္သက္လံုးျငင္းလို႔ၿပီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလန္းလို႔ထင္တဲ့သူကထင္မယ္ ၊ မဆိုးပါဘူးေျပာတဲ့လူကေျပာမယ္၊ ပံုမလာဘူး ျငင္းတဲ့လူကျငင္းမယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းက “လွပေခ်ာေမာေသာ” ဆိုတဲ့ နာမ၀ိေသသနကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ပံု သိမွတ္ပံု (Perception) ခ်င္း လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူႏိုင္ၾကလို႔ပါ။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေပါက္တတ္ကရေတြလို႔ ထင္ခဲ့လို႔ရွိရင္လဲ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ။ မထင္ခဲ့လို႔ရွိရင္လဲ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးေပးၾကပါ။ ဒီလို ထင္ခဲ့လို႔ရွိရင္နဲ႔ မထင္ခဲ့လို႔ရွိရင္ဆိုတာလဲ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အာ႐ံုသိမႈ (Perception) ခ်င္းမတူညီၾကလို႔ ကြဲသြားတာပါ။ အာ....ရပါၿပီ… ေတာ္ပါၿပီ…. ၿပီးပါၿပီ.. :P ။

Comments

  1. အဲ့ဒါက အမွန္ဘဲ။ လူဘဝနဲ့ ထပ္တူက်ယံုၾကည္မႈတစ္ခုေပါ့။။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ