မူရင္းေဆာင္းပါးရွင္မွာ Book Crazy ဆိုေသာ Blogger တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကမူးအေပၚထားရွိတဲ့ သူ႔အေတြးသူ႔အျမင္ကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ေရးသားတင္ျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” လို႔ သံုးထားတဲ့ စကားလံုးဟာ Absurd ကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။ Absurd ဆိုတဲ့စကားလံုးအေပၚ အဘိဓာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုပံုေတြကို ေဆာင္းပါးရဲ႕ေအာက္ေျခမွာ ေဖာ္ျပေပး ထားပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ၾကဖို႔ပါ။ ◄ ေတဇာ ►
မည္သည့္အရာကိုမွ် လြတ္ေျမာက္ဖို႔မႀကိဳးစားတဲ့ ကမူးရဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ လိုက္ခံက်င့္သံုးဖို႔ အလြယ္ကူဆံုး အေတြးအေခၚျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဒိုေတာ့ေယာ့စကီး (Dostoevskian) စကားအရဆိုရင္ “အသိပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ႐ိုးသားမႈကို” (Intellectual Honesty) ကို ခြင့္ျပဳတယ္ေပါ့။ ဘ၀ရဲ႕ အေျခခံေမးခြန္းေတြကို စဥ္းစားၿပီး ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္တဲ့ လူတိုင္းဟာ “ဘ၀မွာ ငါက ဘာေတြမ်ားလာ လုပ္ေနတာလဲ” “ဒါေတြအားလံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္နဲ႔ ငါ့ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ” “ငါဟာ ကိုယ့္ေဘာင္းဘီဇစ္ ပြင့္ေနတာကို မသိတဲ့လူ (XYZ) ၊ အဲလိုပဲျဖစ္သင့္တာလား” “ငါ့ကို စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ တြန္းပို႔လိုက္တာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒႆနဆရာတစ္ေယာက္၊ ပေရာ္ဖက္ဆာ တစ္ေယာက္… ဘာညာသာရကာေပါ့…” ဘ၀ရဲ႕အမွတ္တစ္ခုမွာ တျခားသူမ်ားလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္လည္း တူညီတဲ့ အၾကပ္အတည္းတစ္ခုကို ၾကံဳေတြ႕ရဖူးပါတယ္။ အဲဒီအၾကပ္အတည္းကေန ေရွ႕ဆက္ရမယ့္ရိကၡာေလး က်န္ေအာင္ ခ်န္ထားႏိုင္ခဲ့တယ္ (Salvaged) လို႔ေတာ့ ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုအၾကပ္အတည္းကို ေက်ာ္လြန္ဖို႔ ျဖစ္တည္မႈ၀ါဒကို နားလည္ျခင္းနဲ႔ အခ်ိန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ကမူးဟာ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးသမွ် စာေရးဆရာမ်ားထဲမွာ အေရးအႀကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆစ္စဖက္စ္ ဒ႑ာရီ (The Myth of Sisyphus) ဟာ ကမၻာႀကီးကို သူ႔အရွိ အတိုင္း ၾကည့္ျမင္ဖို႔နဲ႔ ကိုယ့္ေလွကိုယ္ထိုး ခံစားခ်က္ (Inhibition) ၊ ႀကိဳတင္တြက္ဆမႈ (Speculation) နဲ႔ အာ႐ံုမွားမႈေတြကို လႊတ္ေပးလိုက္ဖို႔ဆိုတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ နားလည္မႈေတြကို ေပးခဲ့ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့တစ္ႏွစ္အတြင္း ကမူးကိုမၾကာခဏဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကမူးဟာ စာေရးဆရာေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမဲ့ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ဒႆနဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္မွန္း သိရွိခဲ့ရတယ္။ ဆတ္ (Sartre) ဟာ ကမူးထက္ပိုေတာ္တဲ့ ဒႆနဆရာလို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ေတြကို ဆန္က်င့္တဲ့လူထက္ သေဘာတူတဲ့ လူေတြ ပိုမ်ားတယ္ဆိုတာကို အႀကိမ္အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ေတြကို ဒီလို ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ျခင္းဟာ ဆီေလ်ာ္မႈမရွိသလို တံုးရာလည္းက်တယ္လို႔ ထင္တဲ့အတြက္ ဒါကို ေခ်ပခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိပါဘူး။ ေတြးေခၚရွင္ေတြအတြက္ ရႏိုင္တဲ့ဆုလာဒ္အားလံုးဟာ သူတို႔ခ်ျပခဲ့တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က (အခ်ိန္ေပး) စူးစိုက္ေလ့လာမႈ တခ်ဳိ႕တေလမွ်သာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီပို႔စ္ကိုေရးရတာဟာ ကမူးရဲ႕အေတြးအေခၚအေပၚ ကၽြန္ေတာ္နားလည္တာကို မိတ္ဆက္အေနနဲ႔ ထုတ္ျပဖို႔ေလာက္ပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ နားလည္မႈဆီသို႔ ခံုပ်ံေက်ာ္လႊားျခင္းမ်ားမလိုအပ္တဲ့အတြက္ ကမူးရဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ စိတ္ပါ၀င္စားသူ ရွားပါးေနတာ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ခဲ့ရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့တစ္ႏွစ္အတြင္း ကမူးကိုမၾကာခဏဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကမူးဟာ စာေရးဆရာေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမဲ့ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ဒႆနဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္မွန္း သိရွိခဲ့ရတယ္။ ဆတ္ (Sartre) ဟာ ကမူးထက္ပိုေတာ္တဲ့ ဒႆနဆရာလို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ေတြကို ဆန္က်င့္တဲ့လူထက္ သေဘာတူတဲ့ လူေတြ ပိုမ်ားတယ္ဆိုတာကို အႀကိမ္အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ေတြကို ဒီလို ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ျခင္းဟာ ဆီေလ်ာ္မႈမရွိသလို တံုးရာလည္းက်တယ္လို႔ ထင္တဲ့အတြက္ ဒါကို ေခ်ပခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိပါဘူး။ ေတြးေခၚရွင္ေတြအတြက္ ရႏိုင္တဲ့ဆုလာဒ္အားလံုးဟာ သူတို႔ခ်ျပခဲ့တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က (အခ်ိန္ေပး) စူးစိုက္ေလ့လာမႈ တခ်ဳိ႕တေလမွ်သာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီပို႔စ္ကိုေရးရတာဟာ ကမူးရဲ႕အေတြးအေခၚအေပၚ ကၽြန္ေတာ္နားလည္တာကို မိတ္ဆက္အေနနဲ႔ ထုတ္ျပဖို႔ေလာက္ပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ နားလည္မႈဆီသို႔ ခံုပ်ံေက်ာ္လႊားျခင္းမ်ားမလိုအပ္တဲ့အတြက္ ကမူးရဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ စိတ္ပါ၀င္စားသူ ရွားပါးေနတာ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ခဲ့ရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
.........................................................
သရုပ္ေဆာင္ (လူ) နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဇာတ္ခံု (ကမၻာ) အၾကားမွာ အဆက္မျပတ္တည္ေနတဲ့ တင္းအား
(Tension) နဲ႔ ခြာျပဲမႈ (Divorce) ဟာ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ (The Absurd) ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
.........................................................
သရုပ္ေဆာင္ (လူ) နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဇာတ္ခံု (ကမၻာ) အၾကားမွာ အဆက္မျပတ္တည္ေနတဲ့ တင္းအား
(Tension) နဲ႔ ခြာျပဲမႈ (Divorce) ဟာ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ (The Absurd) ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
.........................................................
ကမူးကို အဓိပၸာယ္မဲ့မႈ (The Absurd) သီအိုရီ ခ်ျပသူအျဖစ္ သိၾကပါတယ္။ ျဖစ္တည္မႈ၀ါဒမွာ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာဟာ အၾကိမ္ႀကိမ္ပါ၀င္ၿပီးသားျဖစ္ေပမဲ့ ကမူးရဲ႕ အဆိုကေတာ့ အားလံုးနဲ႔ ျခားနားေန ပါတယ္။ ဆစ္စဖက္စ္ ဒ႑ာရီမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြအတြက္ အရွိတရားရဲ႕ ကန္႔သတ္ခ်က္အျဖစ္သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳေတြကို လက္ခံခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဘ၀ဟာ ဒုကၡေတြနဲ႔ထိုက္တန္မႈရွိမရွိဆိုတာကို ကမူးက စူးစမ္း၀င္ေရာက္ၾကည့္ၿပီး ေဖာ္က်ဴးထားပါတယ္။ လူေတြဟာ အရာႏွစ္ခုကို အေသအခ်ာသိတယ္လို႔ သူကေျပာပါတယ္။ ပထမအခ်က္က… လူရဲ႕ အစီအစဥ္က်မႈ၊ ယုတၱိရွိမႈနဲ႔၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို လိုခ်င္တဲ့ “ဆႏၵ” ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယက ကမၻာႀကီးဟာ ၾကံဳရာက်ပန္းျဖစ္ပ်က္ေနတာ၊ ယုတၱိမက်တာနဲ႔ ကြဲျပားမႈမရွိတာဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ပါပဲ။ အဲဒီ သရုပ္ေဆာင္ (လူ) နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဇာတ္ခံု (ကမၻာ) အၾကားမွာ အဆက္မျပတ္တည္ေနတဲ့ တင္းအား (Tension) နဲ႔ ခြာျပဲမႈ (Divorce) ဟာ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ (The Absurd) ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကမၻာႀကီးရဲ႕ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈမရွိျခင္း (Irrationality) ဟာ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” မဟုတ္ဘူးလို႔သိဖို႔ရာ လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” မွာ လူသားကိုယ္တိုင္ရဲ႕ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈလည္း ပါ၀င္ေနၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ထာ၀ရဒြန္တြဲတည္ရွိေနတဲ့ ျငင္းဆန္လို႔မရႏိုင္တဲ့ အရွိတရားႏွစ္ခုကသာ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ကို ဖန္တီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကမူးက ဒီ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ကို ထိန္းသိမ္းထားဖို႔လည္း အေရးႀကီးေၾကာင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ဒီလို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔ရာ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈေတြ ပဲ့ပါမသြားေအာင္ လူသားရဲ႕ က်ဳိးေၾကာင္းက်နမႈ၊ အစီအစဥ္က်မႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို အလိုရွိတဲ့ “ဆႏၵ” ေတြကိုေတာ့ ခ်န္ထားႏုိင္ဖို႔လိုပါတယ္။ (ဆိုလိုတာက ေလာကႀကီးအဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့တာေၾကာင့္ ငါဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဘာလုပ္လုပ္မထူးဘူးဆိုၿပီး သေဘာထားလို႔မျဖစ္မွန္းေျပာခ်င္တာပါ။ ♀ဘာသာျပန္သူ♀) ဒါဟာ တစ္ခုတည္းေသာ ေရြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ဆိုတာ ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တုိင္းေ၀းဆိုသလို မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာပါ။ နာမည္ေက်ာ္ “လူစိမ္း” (The Stranger) ဆိုတဲ့၀တၳဳအဆံုးမွာ ကမူးေရးခဲ့တဲ့စာသားေတြရဲ႕ ဆိုလိုရင္းအမွန္ကို နားလည္ဖို႔ဆိုရင္ အထက္ပါသေဘာတရားကို နားလည္မွျဖစ္ပါလိမ့္မယ္..။
ႀကီးမားတဲ့ေဒါသအဟုန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို သင့္စင္လိုက္သလို… ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကင္းပသြားတယ္… ၾကယ္ေလးေတြစိန္စီထားတဲ့ ေကာင္းကင္ေမွာင္ေမွာင္ကို ေခါင္းေမာ့စူးစိုက္ၾကည့္ရင္း…. ပထမဆံုးအႀကိမ္ အျဖစ္… ပထမဆံုး… စၾက၀ဠာႀကီးရဲ႕ ၾကင္နာေကာင္းျမတ္တဲ့ ျခားနားမႈမဲ့ျခင္းဆီသို႔ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားကို ျဖန္႔ခင္းလိုက္ပါတယ္.... ။
ကမၻာႀကီးရဲ႕ ျခားနားမႈမဲ့ျခင္း (Indifference) ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ လူသားကို လြတ္ေျမာက္မႈေပးတဲ့ ၾကင္နာေကာင္းျမတ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ မသိႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားတစ္ခုခုက ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားၿပီးသား မရွိတဲ့ ကံၾကမၼာႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့စြာေနထိုင္သြားဖို႔ရာ ဘယ္လို လြတ္လပ္မႈမ်ဳိးမ်ား တည္ရွိေနပါသလဲ…။ အဲဒါကေတာ့ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ၏ အရွိတရားကို သိစိတ္သာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသိစိတ္ကပဲ ကံၾကမၼာဆိုတဲ့အရာကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳႏိုင္ဖို႔ရာ နားလည္သေဘာေပါက္မႈအားလံုးကို လူသားကိုေပးပါလိမ့္မယ္။
ကမူးက ဒီ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ကို ထိန္းသိမ္းထားဖို႔လည္း အေရးႀကီးေၾကာင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ဒီလို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔ရာ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈေတြ ပဲ့ပါမသြားေအာင္ လူသားရဲ႕ က်ဳိးေၾကာင္းက်နမႈ၊ အစီအစဥ္က်မႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို အလိုရွိတဲ့ “ဆႏၵ” ေတြကိုေတာ့ ခ်န္ထားႏုိင္ဖို႔လိုပါတယ္။ (ဆိုလိုတာက ေလာကႀကီးအဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့တာေၾကာင့္ ငါဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဘာလုပ္လုပ္မထူးဘူးဆိုၿပီး သေဘာထားလို႔မျဖစ္မွန္းေျပာခ်င္တာပါ။ ♀ဘာသာျပန္သူ♀) ဒါဟာ တစ္ခုတည္းေသာ ေရြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ဆိုတာ ေရႊျပည္ေတာ္ေမွ်ာ္တုိင္းေ၀းဆိုသလို မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာပါ။ နာမည္ေက်ာ္ “လူစိမ္း” (The Stranger) ဆိုတဲ့၀တၳဳအဆံုးမွာ ကမူးေရးခဲ့တဲ့စာသားေတြရဲ႕ ဆိုလိုရင္းအမွန္ကို နားလည္ဖို႔ဆိုရင္ အထက္ပါသေဘာတရားကို နားလည္မွျဖစ္ပါလိမ့္မယ္..။
ႀကီးမားတဲ့ေဒါသအဟုန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို သင့္စင္လိုက္သလို… ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကင္းပသြားတယ္… ၾကယ္ေလးေတြစိန္စီထားတဲ့ ေကာင္းကင္ေမွာင္ေမွာင္ကို ေခါင္းေမာ့စူးစိုက္ၾကည့္ရင္း…. ပထမဆံုးအႀကိမ္ အျဖစ္… ပထမဆံုး… စၾက၀ဠာႀကီးရဲ႕ ၾကင္နာေကာင္းျမတ္တဲ့ ျခားနားမႈမဲ့ျခင္းဆီသို႔ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားကို ျဖန္႔ခင္းလိုက္ပါတယ္.... ။
ကမၻာႀကီးရဲ႕ ျခားနားမႈမဲ့ျခင္း (Indifference) ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ လူသားကို လြတ္ေျမာက္မႈေပးတဲ့ ၾကင္နာေကာင္းျမတ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ မသိႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားတစ္ခုခုက ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားၿပီးသား မရွိတဲ့ ကံၾကမၼာႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့စြာေနထိုင္သြားဖို႔ရာ ဘယ္လို လြတ္လပ္မႈမ်ဳိးမ်ား တည္ရွိေနပါသလဲ…။ အဲဒါကေတာ့ “အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့မႈ” ၏ အရွိတရားကို သိစိတ္သာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသိစိတ္ကပဲ ကံၾကမၼာဆိုတဲ့အရာကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳႏိုင္ဖို႔ရာ နားလည္သေဘာေပါက္မႈအားလံုးကို လူသားကိုေပးပါလိမ့္မယ္။
◄ ေတဇာ ►
Ref: Albert Camus: the Absurd Hero by: Book Crazy
THE ABSURD ၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုပံု အမ်ဳိးမ်ဳိး
MACMILLAN DICTOINARY
Absurd: adj.
• 1
completely stupid, unreasonable, or impossible to believe
2
talking or behaving in a silly or extreme way
3
deliberately emphasizing what is silly or stupid about people and society
CAMBRIDGE DICTIONARY
absurd (adjective)
ridiculous or unreasonable; foolish in an amusing way:
the absurd
things that happen that are ridiculous or unreasonable:
WEBSTERS DICTONARY
Absurd
Adjective
1. Inconsistent with reason or logic or common sense; "the absurd predicament of seeming to argue that virtue is highly desirable but intensely unpleasant"- Walter Lippman.
2. Completely devoid of wisdom or good sense; "the absurd excuse that the dog ate his homework"; "ask a nonsensical question and get a nonsensical answer"; "a contribution so small as to be laughable"; "it is ludicrous to call a cottage a mansion"; "a preposterous attempt to turn back the pages of history"; "her conceited assumption of universal interest in her rather dull children was ridiculous".
OXFORD DICTIONARY
absurd
• adjective completely unreasonable, illogical, or inappropriate.
Comments
Post a Comment