Skip to main content

♥ ဤမွ်သာ………

“ျမန္မာစာေရးသားရာ၀ယ္...”

ျမန္မာစာေရးသားရာတြင္ ၀ါက်တစ္ခု၏အဆံုး၌ “သည္” ႏွင့္ဆံုးျခင္းဟာ သင့္ေတာ္သလား၊ “တယ္” ႏွင့္ဆံုးတာ ပိုေကာင္းသလား ဆိုေသာကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္ ေ၀ခြဲမရ။ အၾကမ္းျဖင့္အားျဖင့္ “တယ္”ကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး၊ စကားေျပာဟန္ အေရးအသားမ်ားတြင္ အသံုးမ်ားၿပီး “သည္” ကို ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္၊ စာသံေပသံေရးသားဟန္ မ်ားတြင္ သံုးသင့္သည္ဟု ဆိုရမည္လားမသိ။ ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းသံုးသဒၵါသင္ခန္းစာတြင္မ်ားတြင္လည္း “သည္ႏွင့္တယ္ အသံုးျပဳရာ၀ယ္…”၊ “တယ္ႏွင့္သည္ အသံုးျပဳနည္းအလီလီ…”၊ “တယ္, သည္ အရည္က်ဳိေသာက္နည္း” စသည္ျဖင့္ မသင္ခဲ့ရသည္မွာလည္း အားလံုးအသိပင္…။ ဒီေတာ့ စာစေရးရန္ ႀကိဳးစားေသာအခါ ထို တယ္/သည္ ျပႆနာသည္ ပထမဆံုးဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ၾကံဳေတြ႕ရသည့္ ျပႆနာဟု ဆိုရလွ်င္ မွားမယ္မထင္။ ဆရာသမားမ်ားကလည္း စာအေရးအသားတစ္ခုမွာ ပါရွိတဲ့ ၀ါက်ေတြမွာ တယ္ႏွင့္ ဆံုးမည္ဆိုလွ်င္ တယ္ခ်ည္းသက္သက္၊ သည္ႏွင့္ဆံုးမယ္ဆိုလွ်င္ သည္ခ်ည္းသက္သက္သာ ေရးသားမွ စာေခ်ာႏိုင္ၿပီး တယ္ႏွင့္သည္တို႔ကို သံုးခ်င္သလိုသံုးထားလွ်င္….၊ ေရာေၾကာ္ျဖစ္ေနရင္ မသင့္ေတာ္ေၾကာင္း လမ္းညႊန္ခဲ့ေပရာ အဆိုပါ သည္ႏွင့္တယ္ျပႆနာသည္ ေတာ္ရံုျပႆနာတစ္ရပ္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ေဖာက္ထြက္စဥ္းစား၊ ေဇာက္ထိုးေတြးေခၚ၊ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ရႈျမင္၊ အလ်ားလုိက္ဆင္ျခင္တတ္ပါသည္ဆုိေသာ မည္သည့္ပညာရွင္ကမွလည္း ထို တယ္ႏွင့္သည္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ မႀကိဳးစားၾက။ ထိုမွ်ေလာက္ ဒုကၡေပးေနေသာ ဤ “သည္၊ တယ္” ျပႆနာရပ္ႀကီး အဆံုးသတ္သြားေစရန္ ႏွစ္လံုးစလံုးကို ကတံုးတံုးၿပီး ေျမျမွဳပ္ပစ္လိုက္လွ်င္ မည္သို႔ျဖစ္လာမည္နည္းဆိုေသာ ေမးခြန္းကိုမူ အိုင္ဒီယာေအာက္လွေသာ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခြန္းမထုတ္ခဲ့မိ။ မည္သူမွ်လည္း ထုတ္ခဲ့မိဟန္ မတူေသး…။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးရန္အၾကံအစည္ႀကီးကိုသာ ေဖ်ာက္ဖ်က္လိုက္ရေပေတာ့တကား…။
♥ ဤမွ်သာ………

“အေ၀ဖန္ခံႏိုင္ေသာ သတၱိ”

အေ၀ဖန္ခံႏိုင္ရမယ္လို႔ ဆရာႀကီးေရးထားခဲ့တဲ့အခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတာ့သေဘာမက်ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီး ရွဴးရွဴးရွားရွားျဖစ္သြားတယ္။ ေ၀ဖန္တာမွမခံႏိုင္ရင္ မင္း စာလည္းမေရးနဲ႔၊ သီခ်င္းလည္းမဆိုနဲ႔ .. အို အႏုပညာအလုပ္...၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ထမင္းေတာင္မစားေတာ့နဲ႔..။ မင္း ထမင္းစားရင္… ပလပ္ပလပ္ ျမည္ပံုနဲ႔ လူေတြ ေ၀ဖန္ၾကမွာပဲ…နားလည္လား….လို႔ ေဒါသတႀကီး တုန္႔ျပန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူဆက္ေျပာတာက…. မင္းလိုမေလာက္ေလးမေလာက္စားနဲ႔ ငါေရးတာကို သေဘာမက်ရေအာင္… မင္းက ဘယ္ေလာက္မ်ား ေတာ္ေနလို႔လဲ…၊ ဘာေတြမ်ား ေရးၿပီးခဲ့လို႔လဲ…၊ စနစ္တက် ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ႏိုင္တဲ့ အသိပညာႀကီး ျပည္သူလူထုထဲ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေအာင္ ငါႀကိဳးစားေနတာ… ေ၀ဖန္ေရးရဲ႕အေရးႀကီးပံုကို မင္းနားမလည္တာ ငါေတာ့ သနားလွတယ္… ၊ ေအးေလ ဘယ္နားလည္မွာလဲ… မင္းကအေတြးအေခၚေတြေဘးေခ်ာ္…၊ အေတြးအျမင္ေတြ ေဘးစင္ေနတဲ့ေကာင္ကိုး…။ ေနာက္တစ္ခါ ငါ့ကို ေတာင္ေျပာေျမာက္ေျပာ ေျပာရင္ ႏႈတ္သီးျဖတ္ရိုက္ခံရမယ္ဟု ပိုးစိုးပက္စက္ ဆံုးမပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့….. ကၽြန္ေတာ္အျမင္မွန္ရပါၿပီဆရာႀကီးခင္ဗ်ား………..။
♥ ဤမွ်သာ………


....................................................................................................
................................................

“ကၽြႏ္ုပ္ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ Critical Thinking သီအိုရီအား ေ၀ဖန္ရႈတ္ခ်ျခင္းမ်ား မျပဳရ”

◄ ၾဆာေတ ►

....................................................................................................
................................................

Comments

Popular posts from this blog

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ