Skip to main content

လူႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ စကားႀကီး (၁၀) မ်ဳိး

ကိုအာကာ: ကုိေတ burma -Vj ၾကည္႔ျပီးပလား

tazar: nope

ကိုအာကာ: rapid နဲ႔ လင္႔ခ္ေတြေတာ႔ ရွိတယ္ ဆဲြမလား

tazar: ဆြဲၾကည့္မယ္ေလ.......... ဘာမ်ားလဲမသိဘူး

ကိုအာကာ: http://rapidshare.com/files/...blah blah blah.../

tazar: tkz ........ 65 years remaining တဲ့ .... ေစာင့္ရမွာလား

ကိုအာကာ: account မရွိဘူးလား

tazar: ပရိမီယမ္အေခါင္းလား... မရွိဘူး

tazar: link က ေဒါင္းလို႔မရဘူး အယ္ရာျပေနတယ္ ထားလိုက္ပါေတာ့ ေက်းဇူးပဲအစ္ကို .... ။

ကိုအာကာ: ဟုတ္ျပီး ေလ ကၽြန္ေတာ္ convert လုပ္ျပီးရင္ send လုိက္မယ္

tazar: အာ... ေနပါ့ေစ... အားနာစရာႀကီး..... (ဟန္လုပ္)

ကိုအာကာ: ဟုတ္ကဲ႔ ဒါဆုိလဲ ျပီးတာပါပဲေလ (ရုပ္တည္)

tazar: လြယ္မွပို႔လိုက္ပါ.... တကူးတကေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔ (လူေပၚလူေဇာ္လုပ္)

ကိုအာကာ: အဲ႔ဒီေလာက္ ကထိကထ မ်ားတဲ႔ အလုပ္မ်ဳိးဆုိ ၾကဳံရင္ေတာ႔ လုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ဒါေပမယ္႔ ၾကဳံခဲပါတယ္ (ဆင္ေ၀ွ႕ ရန္ေရွာင္)

tazar: ၾကံဳခဲေပမဲ့ ၾကံဳလာရင္ေတာ့ လုပ္မွာမဟုတ္လားဟင္ (ေရစီးေဖာင္ဆန္)

ကိုအာကာ: ေၾသာ္ ကုိေတဇာ လုိအပ္ရင္ေတာ႔ လုပ္ျဖစ္မွာပါ (အုိးတန္ ဆန္ခပ္)

tazar: ဟိုေဆာ့၀ဲ၊ ဟိုသီခ်င္း၊ ဟိုပရိုဂရမ္ အဲဒါေတြလည္း ေပးဦးေနာ္ (ေရကူးညာတင္...)

ကိုအာကာ: စိတ္ခ် အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္ လုိအပ္တယ္ဆုိရင္ေပါ႔ (ၾကက္ဆုတ္ ခြပ္ျပစ္)

tazar: ကိုအာကာလုပ္ရင္ ျဖစ္မွာပါ.. ကၽြန္ေတာ္ယံုတယ္... (ေကာက္ပင္ရိတ္လွီး)

ကိုအာကာ: ကၽြန္ေတာ္တကယ္ လုပ္ခ်င္ရင္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ကုိေတဇာေတာင္ သတိထားမိေနျပီ ေနာ္ (ခပ္တင္ေမာင္းနင္း) :))

tazar: ကိုအာကာ ခုလို ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းေျပာေနတဲ့ေနာက္ေတာ့ တကယ္ပို႔ေပးေတာ့မွာေပါ့ေနာ္ (ေရစစ္ပမာ)

ကိုအာကာ: ဟုတ္ကဲ႔ အခ်ိန္လဲ ရမယ္ စက္ပုိင္းဆုိင္ရာ လဲ ေကာင္းမြန္ေနမယ္ ဆုိရင္ ကုိေတဇာ အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး လုပ္ျဖစ္မွာပါ (ေတာင္သူ ယာခုတ္)

tazar: အမငိ ...... ေသေရာ
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုမွ ကိုယ့္အလွည့္လာက်တယ္...၊ (ေခတၱမွ် မန္မိုရီကို အသည္းအသန္အလုပ္ေပးေနသည္...)
အခုလို ပို႔ေပးမယ္ေျပာလို႔... ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ (ဆီပြတ္က်ည္ေပြ႕)


စကားႀကီးဆယ္မ်ဳိး

စကားႀကီး ၁၀-မ်ိဳး။ ။ စကားေျပာထံုးနည္း ဥပေဒႀကီးဆယ္မ်ိဳးဟူလို။

(၁) ေရကူးညာတင္စကား- လိုရာဆိပ္ကမ္းကို ေရညာကတင္၍ကူးမွေရာက္သကဲ့သို႔
““မိမိလိုရာေရာက္ေအာင္ႀကိဳတင္၍ စကားပိုျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္း။””

(၂) ေကာက္ပင္ရိတ္လွီးစကား- ေကာက္ပင္ကို လက္တစ္ဘက္ျဖင့္ ျမဲျမံစြာဆုပ္၍
တံစဥ္ျဖင့္အရင္းကရိတ္ျဖတ္လွ်င္လက္တြင္ရွိသမွ်စပါးကိုရသကဲ့သို႔ ““သူဆိုေသာစကား
မိေအာင္ဖမ္းကိုင္ၿပီးမွ ျပတ္စဲေအာင္ေျပာဆိုျခင္း။””

(၃) ေရစီးေဖါင္ဆန္စကား- လိုအင္ဆႏ္ၵ ရွိသမွ်ေသာအရာ၀တၳဳတို႔ကို ေဖါင္တြင္တင္၍
ျဖည္းညႇင္းစြာဆန္တက္ သြားလွ်င္ လိုအင္ကိစ္ၥၿပီးသကဲ့သို႔ ““ေျခသိမ္း ေခါင္းပိုက္ ပမာ ပမည္း
ဟပ္စပ္၍ ၿပီးျပတ္ေအာင္ေျပာဆိုျခင္း။””

(၄) အိုးတန္ဆန္ခတ္စကား- အိုးႏွင့္ဆန္ တန္႐ံုထည့္၍ခ်က္လွ်င္ ေကာင္းစြာက်က္နပ္သကဲ့သို႔
““ကိုယ္ႏွင့္ဂုဏ္အင္တန္႐ံု မယုတ္မလြန္ေျပာဆုိျခင္း။””

(၅) ဆီပြတ္က်ည္ေပြ႕စကား- က်ည္ေပြ႕ျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ဆီပြတ္လွ်င္ ဆီထြက္၍
မိမိလိုဘတ္ကိစ္ၥၿပီးသကဲ့သို႔ ““လိုရာကိစ္ၥၿပီးေစျခင္းငွာ ထုိစကားကိုပင္အထပ္ထပ္ေျပာဆိုျခင္း။””

(၆) ဆင္ေ၀ွ႔ရန္ေရွာင္စကား- ဆင္ထိုးေ၀ွ႔မည္လိုက္လွ်င္ တိမ္းေရွာင္ဖယ္ေသြလြတ္ရာ၌
ေျပးလႊဲကာေနရသကဲ့သို႔““ကိုယ့္ထံသို႔ေရာက္မည့္စကားကို ေရွာင္လႊဲ၍ေျပာဆိုျခင္း။””

(၇) ေတာင္သူယာခုတ္စကား- ေတာင္သူလယ္သမားတို႔သည္ မိမိတို႔တည္ခုတ္မည့္ လယ္ယာ
ေျမကြက္၌ေရွးဦးစြာျခံဳပိတ္ေပါင္းႏြယ္ သစ္ပင္ငယ္တို႔ကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီးမွသာ သစ္ပင္ႀကီး
တို႔ကို ခုတ္ထြင္ဖိလွဲသကဲ့သို႔ ““စကားငယ္ကိုေျပာဆိုၿပီးမွ စကားႀကီးကိုဖိစီး၍ေျပာဆိုျခင္း။””

(၈) ၾကက္ဆုတ္ ခြပ္ပစ္စကား- ၾကက္ခြပ္ရာ၌ ေနာက္ဆုတ္ဟန္ျပဳ၍ခြပ္မွသာ ခြပ္ပစ္သကဲ့သို႔
““သူ႔စကားအလိုသို႔ လိုက္တန္ကလိုက္၍ စီးသာမွစီးလ်က္ ၿပီးျပတ္ေအာင္ေျပာဆိုျခင္း။””

(၉) ေရစစ္ပမာစကား- ဓမၼက႐ိုဏ္ေခၚ ေရစစ္ကိုေရတြင္ႏွစ္ကာ ျပည့္မွအေပါက္ကို ပိတ္၍ဆြဲယူ
လိုက္လွ်င္ ေရမထြက္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ““သူတစ္ပါးေျပာဆိုခြင့္မရေအာင္ ပိတ္ဆို႔၍ေျပာဆိုျခင္း။””

(၁၀) ခက္တင္ ေမာင္းနင္းစကား- ေမာင္းနင္းေသာသူသည္ တစ္ဘက္လိုက္ပါတိမ္းေစာင္းလြန္း
လွ်င္ အတင္ခက္၍ မတိမ္းမေစာင္းနင္းရသကဲ့သို႔ ““ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မတင္မက်
ေျပာဆိုျခင္း။””

ဤ “စကားႀကီး (၁၀) မ်ဳိး” ကို ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ၏ “သုေတသန သ႐ုပ္ျပအဘိဓာန္” မွ ထုတ္ႏုတ္တင္ျပပါသည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ