Skip to main content

“အမ်ားအက်ဳိး...၊ ကုလားအက်ဳိး”

အမ်ားအက်ိဳး၊ ႐ြက္သယ္ပိုးက၊ ခႏိုးခနဲ႔၊ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း၊ မဖဲ့မေစာင္း၊ ကုိယ့္လမ္းေၾကာင္းကို၊ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ယွဥ္၊ ေရွ႕႐ႈႏွင္ေလာ့။

ဒီေဆာင္ပုဒ္ကို ခုတေလာ Gtalk Status မွာ ေတြ႕ေတြ႕ေနရတယ္။ တင္ထားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ ဆိုတာေတာ့ ရင္းႏွီးမႈမရွိလို႔မသိရဘူး။ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း ဘာမွ ေျပာစရာေတာ့မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေတြးမိတဲ့အခ်က္ေတြေတာ့ ရွိေနတယ္။ “အမ်ားအက်ဳိး” ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အလြန္အမင္း ခမ္းနားၾကီးက်ယ္ေနသလိုပဲ...။ You have to learn to crawl, before you learn to walk ဆိုသလိုပဲ လမ္းမေလွ်ာက္တတ္ခင္ တြားသြားအရင္သင္ဖို႔ေတာ့ ႀကိဳးစားသင့္တယ္။ ငါေဆးလိပ္ျဖတ္ၿပီးၿပီလား၊ အရက္ျဖတ္ၿပီးၿပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အိမ္အျပန္ေမေမ့အတြက္ မုန္႔ဟင္းခါး၀ယ္သြားရင္ေကာင္းမလား၊ အေဖခိုင္းထားတဲ့ကိစၥေလး လုပ္လိုက္ဦးမွပါပဲစသျဖင့္...။

ဟုတ္ၿပီ... တစ္ဘက္ကျပန္ေျပာၿပီ။ ေမာ္စီတုန္းလည္း ေဆးလိပ္ေသာက္တာပဲ။ ခ်ာခ်ီႀကီးလည္း ၀ိုင္ႀကိဳက္တာပဲ...။ သူတို႔ အမ်ားအက်ဳိး အတြက္ မလုပ္ခဲ့ဘူးလား...။ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္မဟုတ္ခဲ့ေတာင္ သူတို႔ႏိုင္ငံသူတို႔လူမ်ဳိးအတြက္ အရာထင္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ျငင္းမရဘူး။ ဒါေတြ မေရွာင္သည့္တိုင္ေအာင္ အမ်ားအက်ဳိးဆုိတာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔လို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန (ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း) မေရာက္ခင္ အဆုတ္ကင္ဆာနဲ႔မေရွာသြားဖို႔၊ ယမကာလုလင္ ျဖစ္မသြားဖို႔ေတာ့ မိမိကိုယ့္ကိုအရင္ ဆင္ျခင္ဖို႔ လိုေသးတယ္။

“အမ်ားအက်ဳိး” သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္တာ ေကာင္းပါတယ္။ (ဒါေတာင္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအက်ဳိးဟာ၊ သူမ်ားလူမ်ဳိးအက်ဳိးနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ (Contrary) အခ်ဳိးက်ေနတတ္တဲ့ ျခြင္းခ်က္ရွိပါေသးတယ္။ နာဇီပါတီနဲ႔ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးရဲ႕ျဖစ္ရပ္ကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္) ခက္ေနတာက အဲဒီ “အမ်ားအက်ဳိး” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို လက္လြတ္စပယ္၊ ပရမ္းပတာ သံုးတာပါပဲ။ မိမိတတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလး ေဆာင္ရြက္ရံုပါပဲ။ အမ်ားအက်ဳိးေတြ၊ ကုလားအက်ဳိးေတြေျပာေနရျခင္းရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ... မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕ ဂုဏ္၊ ေက်ာ္ၾကားမႈ စတာေတြကို တပ္မက္တဲ့စိတ္ကို ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ရင္ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ သာဓကအနည္းငယ္ ထုတ္ျပရရင္... “သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္သမားအခ်ဳိ႕” ....။ လူေတြစည္းကမ္းမရွိဘူး...၊ အမႈိက္ေတြ စြန္႔ပစ္ၾက၊ သစ္ပင္ေတြခုတ္ၾက၊ ၿပီးရင္ျပန္မစိုက္.... သစ္ပင္တစ္ပင္ခုတ္လိုက္တာ ေဂဟစနစ္ကို ဘယ္ေလာက္ထိခိုက္ႏိုင္သလဲဆိုတာ အသိဉာဏ္ကင္းမဲ့ၾက...။ ဒါေတြကို လမ္းညႊန္ခ်င္လို႔ စာေပနဲ႔လမ္းညႊန္ျပၿပီး အမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ေနၾကပါတယ္ ဆိုသူမ်ား...။ ဟုတ္ၿပီ.... သစ္တစ္ပင္ခုတ္ ေထာင္သံုးႏွစ္ (မျဖစ္မေန) ခ်ပါ။ (မည္သည့္လာဘ္ေဘးလာဘ္ယူမႈမ်ဳိးမွ လက္မခံပါ) ပလတ္စတစ္ထုတ္လုပ္တဲ့ကုမၸဏီေတြကို အခြန္တိုးေကာက္ပါ (သို႔) ပိတ္ပစ္ပါ။ ျပည္ပက ၀င္တယ္ဆိုလည္း အင္ပို႔ မသြင္းပါေတာ့နဲ႔။ ဒါနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲမွာ ပလတ္စတစ္အိတ္ေနရာမွာ ဘာနဲ႔အစားထိုးမလဲဆိုတာလည္း မျဖစ္မေန အစားထိုးေပးဖို႔ စဥ္းစားရမယ္။ ဗန္ဒါရြက္တန္သည္ ဗန္ဒါရြက္၊ သတင္းစာစကၠဴတန္သည္ သတင္းစာစကၠဴ စသည္ျဖင့္...။ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆုိက္ ထုတ္လုပ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ စက္ရံုေတြကို သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြနဲ႔ ကန္႔သတ္ပါ။ “လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသူမ်ား လုပ္ေဆာင္ရင္ ပိုမိုထိေရာက္ အက်ဳိးရွိပါလိမ့္မယ္”။

ဒါေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး၊ မိုက္လိုက္တဲ့ကေလးေတြ...၊ အသိဉာဏ္နည္းလိုက္ၾကတဲ့ကေလးေတြ...၊ လိမၼာေရးျခားရွိေအာင္ ငါေတာ့ ေျပာဆိုဆံုးမမွ... ဆိုတဲ့ေလသံ၊ အခ်ဳိးမ်ဳိးေတြ မျမင္ခ်င္မွအဆံုးပါ...။ ျပည္သူျပည္သူ...၊ ျပည္သူေတြ ရင့္က်က္မႈမရွိေသး...၊ ျပည္သူေတြတံုးလို႔အလို႔ညံ့လို႔....၊ ျပည္သူေတြ အတိတ္က မွားခဲ့လို႔.... စသည္ျဖင့္... သူ႔ဘာသာ စား၀တ္ေနေရး ရတက္မေအးႏိုင္ေအာင္ ရုန္းကန္ေနရတဲ့ ျပည္သူေတြပဲ ကေလာင္စြမ္းျပၿပီး လက္ခ်ာရိုက္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသားဆန္႔က်င္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျပည္ပခရီး ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ ထြက္ဖို႔ အခြင့္အေရးရခဲ့တယ္ဆိုတာေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးမွာ ေဂ်ာ့ဘြရွ္ရဲ႕ အလဲထိုး (Knock out) ခံလိုက္ရၿပီး၊ ဂဠဳန္ဆားခ်က္ အၾကံနဲ႔ “စိတ္မသက္သာစရာ အမွန္တရား” (Inconvenient Truth) ရိုက္လိုက္တာ.. ႏိုဗယ္ဆုပါ ဆြတ္ခူးတဲ့အထိ ေအာင္ပြဲခံလိုက္ႏိုင္တဲ့ အယ္ဂိုးလ္ ဆိုသူ...။ အေၾကာင္းအရင္းကို ေျခေျချမစ္ျမစ္ သိရွိၾကဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ ဒါ အမ်ားအက်ဳိး တံဆိပ္ကပ္ၿပီး ပုဂၢလိကေအာင္ျမင္မႈရွာ၊ ဂုဏ္သိကၡာဖန္တီးတဲ့ သာဓကတစ္ခ်ဳိ႕ ထုတ္ျပတာပါ။ ပညာတတ္ဆန္ဆန္ လိမ္လည္မႈေတြဟာ ေစ့ေစ့ေတြးမွ ေရးေရးေပၚႏိုင္တာကို သတိျပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။ အမ်ားအက်ဳိး၊ လူသားအက်ဳိး၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိး ဆိုၿပီး တံဆိပ္ႀကီးႀကီး ကပ္ထားတတ္ၾကတယ္...။

ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဘးထိုင္ဘုေျပာ ခႏိုးခနဲ႔လုပ္ေနတဲ့ေကာင္လို႔ထင္ခဲ့ရင္လည္း ကိုယ္သြားရမယ့္လမ္းေၾကာင္းကို စိတ္ေကာင္းႏွင့္ ယွဥ္ၿပီးေတာ့သာ မဖဲ့မေစာင္း သြားၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။

(မွတ္ခ်က္။ ကုလားအက်ဳိးဟူေသာစကား သံုးႏႈန္းထားရာတြင္ ေစာ္ကားေသာေလသံ မပါ၀င္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ နယူးေဒလီၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သူျဖစ္ၿပီး “ကုလား” ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ ရိုင္းစိုင္းျခင္းမရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကုလားလူမ်ဳိးမ်ား အထင္မလြဲမွားေစရန္အတြက္ပါ...)

(ဒီပို႔စ္မွာ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္စရာေတြ ရွိပါေသးတယ္...)

◄ ေတဇာ ►

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ