Skip to main content

♥ လူႏွစ္ေယာက္စကားေျပာျခင္း

သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ Gtalk တြင္ အလြတ္သေဘာ Chat ထားျခင္းမ်ားကို ဆင္ဆာမလုပ္ဘဲ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လက္တမ္း႐ိုက္ထားသည္မ်ားသာျဖစ္၍ အဆီအေငၚတည့္ခ်င္မွ တည့္ပါလိမ့္မည္။ Chat ေနသည့္အခ်ိန္က ဤသို႔ျပန္လည္ေဖာ္ျပဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိခဲ့ပါ။ ဆရာႀကီးအခ်ဳိ႕၏ နာမည္မ်ားကို “ဆရာ” “ဦး” စသည္ျဖင့္ တပ္မေရးခဲ့ျခင္းမွာ Chatting ၏ သဘာ၀ေၾကာင့္သာျဖစ္ၿပီး၊ မေလးစားသည့္သေဘာ မပါ၀င္ေၾကာင္း အသိေပးလိုပါသည္။ “ကၽြန္ေတာ္ေျပာထားေသာစကားမ်ား” ျဖစ္ပါသည္။
◄ ေတဇာ ►

arkar:
စာေတြ ေရးၾကတယ္ အားလုံးေပါ႔ အဲ႔ဒီမွာ ဘာေတြ ေရးရင္ေကာင္းမလဲ ခင္ဗ်
oo.tazar: ဘေလာ့ဂ္ကို Topic တစ္ခုေအာက္မွာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုေအာက္မွာ၊ မူတစ္ခုေအာက္မွာ ေရးၾကပါတယ္....၊ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မူမရွိပါဘူး...၊ ေရးခ်င္တာေရးပါတယ္....၊ ၿပီးေတာ့.. Blogger အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔လည္း နီးစပ္မႈ မရွိပါဘူး....၊ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္... နည္းပညာပိုင္း၊ အႏုပညာ ကဗ်ာ..၊ စာေပ...၊ စသည္ျဖင့္ ေရးၾကပါတယ္...၊ ႏိုင္ငံေရးလည္း ေရးၾကပါတယ္....၊


arkar: အဲ႔ဒါေတြ အားလုံးနဲ႔ ကင္းေအာင္ေရးမယ္ ဆုိရင္ :?
oo.tazar: ရပါတယ္....၊
ကိုယ္ေရးအထုပၸတၱိလို ေရးရင္လည္း ရပါတယ္...၊
ရတာကေတာ့ ဗ်ည္း ၃၃ လံုးနဲ႔ ေရးလို႔ရတဲ့ဟာမွန္သမွ် ေရးႏိုင္ပါတယ္...၊
arkar:
ဘာအတြက္ ေရးတယ္လုိ႔ ခံယူထားပါသလဲ ကုိေတဇာ ဥပမာ ေရးခ်င္လုိ႔ ေရးတယ္ဆုိတဲ႔ အေျဖကခဲြထြက္ျပီး ေျပာခ်င္တာေလးမ်ား ရွိမလား...
oo.tazar:
ကၽြန္ေတာ္ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ေနတာ၊ မဟုတ္ပါ...၊ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔သာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေနတာပါ။
arkar:
ဟုတ္ကဲ႔ အစ္ကုိ ဘေလာ႔ ေရးတဲ႔ အခါ မွာ စိတ္က တစ္ခုခုကုိ ဦးတည္ေနသလား ဒါမွ မဟုတ္ စိတ္သက္သာ ရာတစ္ခု အျဖစ္ ေရးသားမိသလား ဆုိတာေလးကုိေကာ ေျပာျပႏုိင္မလား ခင္ဗ်.။
oo.tazar:
ေျဖလႊတ္လိုက္တဲ့သေဘာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး...၊
ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာေလး တစ္ခ်ဳိ႕ အဲဒီမွာ ရွိေနတယ္...၊
ဒီေလာက္ပါပဲ...၊
ၿပီးေတာ့.... အုပ္စုဖြဲ႕ေနတဲ့ Blogger အစုေတြနဲ႔လည္း မပတ္သက္ပါဘူး...၊
Isolated ပါ...၊
arkar:
ဟုတ္ကဲ႔ခင္ဗ် ဆက္ျပီးေတာ႔ သိခ်င္တာေလးကေလ အဲ႔ဒီလုိ ေရးသားျဖစ္သြားတဲ႔လမ္းစရဲ႕ အေျခခံ အခ်က္အလက္ကေလးမ်ား ေျပာျပႏုိင္မလားခင္ဗ်ာ.။
oo.tazar:
အေျခခံအခ်က္အေနနဲ႔...၊
ကၽြန္ေတာ္ စာေရး၀ါသနာပါတယ္...၊ တစ္ဆက္တည္းမွာ စာေရးလည္း အရမ္းပ်င္းပါတယ္၊
ဗလာစာရြက္တစ္ရြက္မွာ ေရးခ်ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ၀န္ေလးပါတယ္....၊
ဒါေပမဲ့.... typing က်ေတာ့ ပလူပ်ံေအာင္ကို ျမန္ပါတယ္... (ေၾကာ္ျငာ )
ၿပီးေတာ့ စာေရးရတာလည္း...၊
ကြန္ျပဴတာနဲ႔ပဲ ေရးတတ္တယ္...၊
(ဒါမွ ၀ါက်အထားအသို ေရွ႕ေနာက္ေျပာင္းရင္ Copy & Paste ပဲ သံုးလို႔ရမွာေလ..)
(စာေရးမကၽြမ္းလို႔)

arkar:
ဟုတ္ကဲ႔ ခင္ဗ် ခဲဖ်က္မလုိတာလဲ ပါမွာေပါ႔ေနာ္

oo.tazar:
အဲ... ေနာက္ေတာ့....
ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထားတာေလးေတြရွိတယ္...၊
အဲဒါေတြကို ခ်ေရးခ်င္တယ္...၊
ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆေတြရွိတယ္...၊
တစ္ခ်ဳိ႕ေတြ ေရးမထားမိရင္ ေပ်ာက္သြားေရာ...၊
အခုလည္း ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မေရးႏိုင္ေသးပါဘူး...၊
သူမ်ားစာေတြတင္တဲ့ကိစၥကေတာ့....၊
ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းႏွစ္သက္တဲ့ စာေတြကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ Typing ႐ိုက္ၿပီးတင္ထားတာပါ
လြယ္လြယ္ကူကူ ေကာ္ပီကူးၿပီးတင္ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး....၊
အထူးသျဖင့္ “ျမင့္သန္း” ဟာ ကၽြန္ေတာ္ အႏွစ္သက္ဆံုး ျမန္မာစာေရးသားသူပါ....၊

arkar:
ဒါေပမယ္႔ ေလ ကၽြန္ေတာ သတိထားမိတာ တစ္ခုက ဘယ္လုိေျပာမလဲ Tone တစ္ခု အေနနဲ႔ေပါ႔ ကုိေရးတဲ႔ စာမွာ ပါလာတဲ႔ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္တစ္ခ်ဳိ႔ကုိ လက္လွမ္း မမွီတဲ႔ စာဖတ္သူေတြ ရွိမယ္ဆုိရင္ ကုိဖန္တီးတဲ႔ စာတစ္ပုဒ္ အတြက္ ကုိယ္႔အတၱကုိ အေျခခံေနတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္မလား အဲ႔ဒီအျမင္ေလးလဲ ေျဖေပးပါဦး

oo.tazar:
ဟုတ္ပါတယ္....၊ အဲဒီအေျဖက... “အႏုပညာသည္ ျပည္သူအတြက္လား၊ အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္လား” ဆိုတဲ့ အရမ္းက်ယ္ျပန္႔တဲ့ အယူအဆတစ္ခုဆီ ျပန္ေရာက္သြားပါၿပီ....၊
ဟုတ္ႏိုင္ပါတယ္.....၊
လူအမ်ားစု ခံစားလို႔မရတာေတြ ရွိပါတယ္....၊
လက္တစ္ဆုပ္စာ... လူတစ္စုေလာက္ပဲ ခံစားလို႔ရတဲ့စာေတြ ရွိပါတယ္....၊
အဲဒါကေတာ့ အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္လို႔ ရည္ညႊန္းသလိုေပါ့....၊
ျပည္သူအမ်ားစုႀကီးအတြက္ ေရးမယ္ဆိုရင္ေတာ့....၊
ဟာသ တစ္ပုဒ္ျဖစ္ျဖစ္...၊ ၀တ္မႈန္ေရႊရည္ေမြးေန႔ပြဲ... ဖိုးလျပည့္တက္ေရာက္တဲ့သတင္းျဖစ္ျဖစ္...၊
ဒါေတြ ေရးႏိုင္ပါတယ္....၊


arkar:
အဲ႔ဒီလုိ စာဖတ္အားေတြ သန္ခဲ႔ျပီး ေရးသားသူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေတာ႔ ကုိယ္ဖတ္ခဲ႔တဲ႔ စာေတြ စာလုံးေလးေတြက လႊမ္းမုိးေနမယ္ အရိပ္မိေနမယ္ ဒါေပမယ္႔ ကုိယ္ပုိင္ဟန္ အျဖစ္ေရးသား သြားႏုိင္ၾကတယ္။ အဲ႔ဒီလုိ စာဖတ္အားေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ ဘယ္စာေရးသူမ်ားရဲ႕ စာအုပ္ေတြကုိ ဖတ္ပါသလဲ ခင္ဗ်ာ


oo.tazar:
တစ္ခုရွိတာက ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုေရးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ခုနေျပာသလို Trend တစ္ခုခု ေရြးမွ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္...၊
စာကို ကၽြန္ေတာ္ ေရြးမဖတ္ပါဘူး...၊
ၿပီးေတာ့.... အားတင္းႀကိတ္မွိတ္ၿပီး ၿပီးေအာင္ဖတ္ရတဲ့..... စာေတြကို မဖတ္ပါဘူး...၊
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္သက္ေတာင့္သက္သာရွိတဲ့စာေတြကိုပဲ ဖတ္ပါတယ္....၊
နာမည္နဲ႔တကြေျပာရရင္ေတာ့...၊ ငယ္ငယ္ထဲက အစဥ္အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးေျပာရရင္...၊
မင္းသိခၤ၊ ဒဂုန္ေရႊမွ်ား၊ ေရႊဥေဒါင္း၊ ထင္လင္း၊ ေဖျမင့္၊ ေက်ာ္ျမသန္း၊ လင္းေရာင္တင္၊
လင္းယုန္ေမာင္ေမာင္၊ ေမာင္ထြန္းသူ၊
တကၠသိုလ္စိန္တင္၊
စာနယ္ဇင္းအေနနဲ႔ ေက်ာ္၀င္း၊ ေမာင္စူးစမ္း၊
ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ကိုတာ..၊
ျမင့္သန္း၊
ပါရဂူ၊ ျမသန္းတင့္
အမ်ားႀကီးပဲခင္ဗ်၊


arkar:
စဲြလန္းတဲ႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားေရာ ရွိပါသလား။ ဥပမာ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္တယ္ဆုိရင္ ငါဖတ္ၾကည္႔လုိက္ဦးမွပါ ဆုိတဲ႔ ဟာမ်ဳိးေပါ႔။

oo.tazar:
ရွိပါတယ္ခင္ဗ်..၊ စြဲလန္းမိတဲ့ဟာလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္...၊
၀တၳဳအေနနဲ႔ဆိုရင္.... လွ်ဳိ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ လုိဟာမ်ဳိးေလးေတြ ႀကိဳက္ပါတယ္...၊
ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ရွိလွေအာင္ ေကာင္းတဲ့ ၀တၳဳမဖတ္ဖူးပါဘူး...၊
ေရႊဥေဒါင္း၊ ဒဂုန္ေရႊမ်ားတို႔ရဲ႕ ဘာသာျပန္ သည္းထိတ္ရင္ဖိုေလးေတြကို...၊
အလြန္သေဘာက်ခဲ့ပါတယ္....၊
ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ အဲလိုမ်ဳိး၀တၳဳေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး
ပညာရပ္ပိုင္းအေနနဲ႔ေတာ့ စိတ္ပညာ၊ အေတြးအေခၚ၊ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ့္ Favorite Topic ေတြပါ


arkar:
ဒီေခတ္မွာ ကြန္ျပဴတာနဲ႔ စာရုိက္တာ အဆင္ေျပေနေတာ႔ စာတုိေပစေလးေတြ ၀တၱဳတုိေလးေတြ လက္တည္႔ စမ္းလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားထက္ အရသာရွိ တဲ႔ စာမ်ဳိးေတြကုိလဲ ေတြ႔ရပါတယ္

oo.tazar:
မွန္ပါတယ္

oo.tazar:
တခ်ဳိ႕ေပါေပါေလာေလာ ေရးထားတဲ့စာေတြဟာလည္း မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြ ထက္မွာ ပါတတ္ပါတယ္...၊
ပါေလ့ရွိတယ္ဆိုပိုေတာင္မွန္ပါလိမ့္မယ္....၊
စာကိုမၾကည့္ဘဲ လူကိုၾကည့္တယ္လို႔ သတင္းမ်ား ၾကားသိရပါတယ္...၊
ကိုယ္တိုင္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး...၊
ကၽြန္ေတာ္ေရးတာေတြကိုေတာ့ မဂၢဇင္းတိုက္ မပို႔ဖူးပါဘူး

arkar:
သူတုိ႔ေတြေရးသားမွဳအတြက္ စာအထာအသို စကားလုံး အထားအသို ေတြကုိ ေရးခ်င္ေပမယ္႔ ဆက္ေရးမရလုိ႔ ရပ္ထားရတဲ႔ လူေတြ အတြက္ ငါေရးလုိက္တာ ကဲ႕ရဲ႕ၾကမလား မသိဆုိတဲ႔ အေတြးေတြ ေပ်ာက္ေစဖုိ႔ အတြက္ ကုိေတဇာ ဘယ္လုိ စကားမ်ဳိး ေျပာခ်င္လဲ
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကုိေတဇာဆုိရင္လက္ရဲ ဇက္ရဲႏုိင္တယ္ ဆုိပါေတာ႔ဗ်
အဲ႔ဒီ အတြက္ နည္းနည္းေျပာေပးပါလား။

oo.tazar:
စာေရးတယ္ဆိုတာ... တကယ္ေတာ့ အေလ့အက်င့္ပါခင္ဗ်...၊
မ်ားမ်ားေရးတဲ့လူကေတာ့ ပိုဖတ္ေကာင္းတာေလးေတြ ေရးႏိုင္လာတာပါပဲ...၊
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စာေရးမေကာင္းသလို
စာေရးေကာင္းေအာင္လည္း မႀကိဳးစားဖူးဘူးခင္ဗ်...၊
လိုရင္းေရာက္ေအာင္ေရးႏိုင္ဖို႔က အဓိကလို႔ထင္ပါတယ္...၊
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ေရးဟန္ကို ႀကိဳက္ပါတယ္..၊
ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)၊ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္... တို႔ ေရးဟန္ကို မႏွစ္သက္ပါဘူး..၊
ခုေတာင္ ေျပာေနရင္းနဲ႔ ဆိုလိုရင္းေပ်ာက္သြားဘီ...၊
ကၽြန္ေတာ္လို႔ အေရးအသား ခပ္ညံ့ညံ့ေကာင္ေတာင္မွ.... စာေရးညံ့လွခ်ည္ရဲ႕လို႔... ရႈတ္ခ်သံ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး... (စိတ္ထဲထားၾကလို႔ပဲျဖစ္မယ္)
အေတြးက အေရးႀကီးပါတယ္ခင္ဗ်....၊
ရႈေထာင့္က အေရးႀကီးပါတယ္ခင္ဗ်၊
ဒီေန႔ထမင္းစားတဲ့အေၾကာင္းကို ရႈေထာင့္ေျပာင္းၿပီးေရးမယ္...
ေရသြားကူးရင္း ၀င္လာတဲ့အေတြး စသည္ျဖင့္...၊
အေတြးရွင္းရင္ အေရးရွင္းတယ္ဆိုတာ.. ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ေျပာတာ မွတ္သားဖူးပါတယ္..၊
ကိုယ္ဘာေရးရမယ္ မသိဘဲနဲ႔ေတာ့... စာေကာင္းတစ္ပုဒ္ ထြက္မလာႏိုင္ဘူးထင္တယ္...၊
တခ်ဳိ႕ ဆရာသုေမာင္၊ ဆရာမင္းလူ၊ ဆရာေမာင္၀ဏၰတို႔ဆို.. ဘာမဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းအရာကိုေတာင္..၊
ရႈေထာင့္၊ အေတြးေကာင္းေကာင္းေလးနဲ႔.... ဖတ္ရတာ အရသာပါေအာင္ ေရးႏိုင္ၾကတာေပါ့..၊
ဒီေတာ့ “ေရးပါ” လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္...၊
ႏွစ္လံုးထဲပါ...(ကၽြန္ေတာ္က ေလရွည္ေနတာပါ)

arkar:
ေနာက္ဆုံးေမးခြန္း တစ္ခု အေနနဲ႔ ခင္ဗ်
ခု ဒီဆုိဒ္ေလးမွာ ေရးသားေနၾကတဲ႔ စာေတြ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြ ကဗ်ာေတြကုိ ေရးသားသူမ်ားအားလုံးကုိ ေလးစားမႈ တစ္ခုအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တဲ႔ စကားေလး မ်ားရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ အမ်ဳိးအစားကို မဆုိေရးသားသူမ်ား အားလုံးအတြက္ တစ္ခုခု ေျပာေပးႏုိင္မလား။


oo.tazar:
အဲ.. ဒါက အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ.. ေနာက္ဆံုးေမးတတ္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပဲ...
“ႀကိဳက္တာသာလုပ္ပါ၊ ခင္ဗ်ားလုပ္တာ.. မွန္ပါတယ္”
ႀကိဳးစားပါ၊ အားေပးပါတယ္၊ စသည္ျဖင့္ မွာၾကားစရာစကား တစ္လံုးတစ္ေလမွ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိမေနပါခင္ဗ်ား.....။ Welcome ပါ။

arkar:
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

Comments

  1. ႏွစ္ကုိယ့္ တစိတ္ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ယုံပါတယ္...။ ႀကိဳက္ပါတယ္...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ