Skip to main content

တိတ္တဆိတ္ ပဲ့ေၾကြမႈ

ဟဲ့ဆိုၿပီး ေခၚသံၾကားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူက တံခါး၀မွာရပ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရင္လိုပဲ အိမ္ထဲ၀င္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ နံေဘးမွာ ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ အန္တီတို႔ေရာလို႔ အိမ္ထဲကို တစ္ခ်က္ေ၀့ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးတယ္။ အေမေစ်းသြားတယ္။ အခု ဒီအိမ္ထဲမွာ နင္နဲ႔ငါနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာကို အမႈမထားဘဲ နင္ ဘာစာအုပ္ဖတ္ေနတာလဲလို႔ ေမးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ လက္ထဲက စာအုပ္ကို ေထာင္ျပလိုက္တယ္။ စာအုပ္အဖံုးကိုျမင္ေတာ့ မြန္႐ိုးအေၾကာင္းလားလို႔ သူက ေမးတယ္။ အင္း ဟုတ္တယ္။ တစ္ခါတေလ အဂၤလိပ္စာဖတ္ရတာ ပ်င္းဖို႔ေကာင္းလာတယ္။ ဘယ္သူမွ မေပးတဲ့တာ၀န္ႀကီးကို ကိုယ့္ဘာသာယူၿပီး ဖတ္ေနရသလိုပဲ။ အားစိုက္ရတယ္။ ၿငီးေငြ႕စရာ ေကာင္းလာတယ္။ အဲလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဒါမ်ဳိးစာအုပ္ေတြကို ငါဖတ္တယ္။ ဇြတ္မွိတ္ဖတ္ေနစရာမလိုပဲ အလိုလို ဖတ္ျဖစ္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္ေတာ့ နင္က စာဖတ္တာလား ပံုၾကည့္တာလားဟယ္လို႔ ရယ္က်ဲက်ဲနဲ႔ ျပန္ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ေနတဲ့ မြန္႐ိုး အထုပၸတၱိစာအုပ္မွာ ပံုေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါတယ္။ ကမ္းေျခသဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ဘီကီနီနဲ႔ မြန္ရိုးျမားပစ္ေနတဲ့ပံု၊ ၿပီးေတာ့ မြန္ရိုးလို႔ လူသိေစခဲ့တဲ့ ၀စ္လစ္စလစ္ ျပကၡဒိန္။ စာလည္း ဖတ္တာေပါ့၊ ၿပီးေတာ့ ပံုေတြလည္းၾကည့္တာေပါ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။


သူက အလွအပ၊ အေဖာ္အခၽြတ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ကမၻာေက်ာ္ခဲ့တာမဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဟာလည္း တာရွည္မခံခဲ့ဘူး မဟုတ္လား။ သူ႔ေအာင္ျမင္မႈဟာ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ အရာေတြေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာေၾကာင့္လို႔ နင္မထင္ဘူးလား။ ေရႊေရာင္ဆံပင္နဲ႔ မိန္းကေလးေတြဟာ ဉာဏ္မရွိဘူးလို႔ ေျပာၾကတိုင္း မြန္ရိုးကိုပဲ ငါေျပးျမင္တယ္လို႔ သူက ေျပာတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ဆံပင္ေတြကို သတိထားၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ေရႊေရာင္မဟုတ္ပါဘူး။ အနက္ေရာင္ေတြ။ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္နံ႔ သဲ့သဲ့ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ရလိုက္တယ္။ ဆံပင္အေရာင္နဲ႔ ဉာဏ္ရည္အဆက္အစပ္ကိုေတာ့ ငါလည္း မသိဘူး။ ေနာ္မာဂ်င္း (၁၆) ႏွစ္သမီးမွာ ေယာက္်ားရသြားတာကိုေတာ့ ငါသိတယ္။ နင္ေရာ (၁၆) ႏွစ္ျပည့္ၿပီလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္တယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ေစာင္းထိုးတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူ မ်က္ေစာင္းထိုးတဲ့ပံုစံကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်လို႔ သူ မ်က္ေစာင္းထိုးေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မၾကခဏ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါကေတာ့ သူ႔ကို စံျပအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္လို႔ မျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ငါသူ႔ကို သေဘာမက်ဘူးလို႔ သူက ေျပာတယ္။ ငါလည္း သူ႔ကို စံျပအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အထုပၸတၱိကို ဖတ္လို႔ေတာ့ အက်ဳိးမယုတ္ေလာက္ဘူး။ သူ႔စကားတစ္ခြန္းကို ငါ သိပ္သေဘာက်တယ္။ လူေတြဟာ အရည္ျပားကို ဆုတ္ျဖဲၿပီး ယူခ်င္ေနၾကတာလို႔ သူေျပာခဲ့တယ္။ ဒါကို သူ႔အေတြ႕အၾကံဳအရ ေျပာတာခဲ့ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစကားဟာ အားလံုးအတြက္လည္း အေျခခံအားျဖင့္ မွန္ေနတယ္လို႔ ငါထင္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ နင္ေရာ သူမ်ားအရည္ျပားကို ဆုတ္ျဖဲၿပီး ယူခ်င္ေနတဲ့ လူမ်ဳိးပဲလားလို႔ သူက ခပ္တည္တည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးတယ္။ သူ မေက်မနပ္ျဖစ္သြားပံုက သိသာလြန္းတယ္။ ငါ့အေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ နာက်င္ေစလိုတဲ့ စိတ္ထားေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလိုဆႏၵမပါဘဲလည္း နာက်င္ေအာင္ လုပ္မိတတ္တာပဲ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း နာက်င္ရတတ္တာပဲမဟုတ္လားလို႔ ေျပာေပမဲ့ သူက ေအးစက္စက္ၾကည့္ေနတုန္းပဲ။ အန္တီကလည္း ျပန္မလာေသးဘူးလားလို႔ ေျပာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္နားက ထသြားတယ္။ အေမက ျပန္လာဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ နင္ပ်င္းေနရင္ ငါတို႔ စက္ဘီးေလွ်ာက္စီးၾကမယ္ေလလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အင္းလို႔သူကေျပာၿပီး သူက ျပံဳးလိုက္တယ္။

အျပင္မွာေတာ့ ညေနေစာင္းေနၿပီ။ ေနမပူေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ေမာင္းတိန္းစက္ဘီးမွာ ကယ္ရီယာ မပါဘူး။ သူ႔ကို ဘားတန္းေပၚကပဲ ကၽြန္ေတာ္ အျမဲ တင္စီးေလ့ရွိတယ္။ ငါတို႔ လယ္ကြင္းေတြဘက္ သြားရေအာင္လို႔ သူက ေျပာေတာ့ ေအးသြားတာေပါ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ လယ္ကြင္းေတြဘက္ဆီမွာက ေလတျဖဴးျဖဴးနဲ႔။ ညေနဘက္ဆို အရမ္းသာယာတယ္။ စြန္လႊတ္ေနတဲ့လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီလူေတြေရွ႕မွာ သူ႔ကို စက္ဘီးေပၚတင္စီးသြားရတာ ကၽြန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူမိသလိုပဲ။ သူ႔ကို လွမ္းစတဲ့လူ ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးမိတယ္။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို ျမင္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ လယ္ကြင္းထဲက ေျမနီလမ္းေလးအတိုင္း စက္ဘီးကို နင္းလာရင္း ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကြင္းျပင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို သတိရသြားတယ္။ တစ္ခ်ိန္က်လို႔ နင္နဲ႔ငါ ေ၀းသြားၾကရင္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကြင္းျပင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ငါဆိုေနမွာလို႔ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ေျပာလိုက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ အနာဂတ္ကို ႀကိဳၿပီး လြမ္းတတ္တဲ့ အက်င့္ရွိတယ္။ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ဒါေတြဟာ ခဏေလးပဲဆိုတဲ့ အသိကို အျမဲ ခံစားရတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတဲ့ အနာဂတ္ဟာ မနက္ျဖန္ေတြ၊ သန္ဘက္ခါေတြ မဟုတ္ဘူး။ အနာဂတ္အေၾကာင္းကို စဥ္းစားတိုင္း အေမွာင္ထုႀကီးသက္သက္ကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ေ၀းသြားၾကလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ သိေနတယ္။ ငါတို႔က ေ၀းသြားၾကမွာလားလို႔ သူက အမွတ္တမဲ့ ေမးတယ္။ ေအးေပါ့။ အခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ငါတို႔ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ေ၀းသြားၾကမွာပဲလို႔ ေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အေျခအျမစ္မရွိဘဲ ႀကိဳတင္လြမ္းေနတာကို သတိထားမိၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း က်ိန္ဆဲလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အလြမ္းအေဆြးသမား မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ခံစားခ်က္မ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကမွ မေမာင္းထုတ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လို ေတြးေနပံုမရဘူး။ ေကာင္းကင္က စြန္ေလးေတြကို လိုက္ၾကည့္ရင္း ေပ်ာ္ေနပံုပဲ။

သူ႔ဆံပင္ေတြက လြင့္ေနလို႔ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို လာလာရိုက္ေနတယ္။ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္နံ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ရလာတယ္။ ဓာတုေဗဒအနံ႔ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မႀကိဳက္ေပမဲ့ သူ႔ဆီက ရေတာ့လည္း သေဘာက်မိသလိုပဲ။ မာရီလင္မြန္ရိုးအေၾကာင္းကို ျပန္သတိရလာျပန္တယ္။ အနာဂတ္ကို ႀကိဳလြမ္းေနတာကိုေမ့ၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားလာမိျပန္တယ္။ ဂုတ္ကေလးကို နမ္းခ်င္တယ္ဗ်ဳိ႕လို႔ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ေျပာလိုက္တယ္။ သူ႔ဆီက နင္ေနာ္ဆိုတဲ့ အသံထြက္လာတယ္။ ၿပီးရင္ ျပန္ေတာင္းပန္မွာေပါ့။ စိတ္မထိန္းႏိုင္လို႔ နမ္းမိသြားပါတယ္လို႔ ငါျပန္ေတာင္းပန္မွာေပါ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္တယ္။ ငါသေဘာမတူဘူးဆိုရင္ေရာလို႔ သူက ေျပာတယ္။ သေဘာမတူတာကေတာ့ နင့္အခြင့္အေရးပဲ။ ဒါေပမဲ့ နမ္းဖို႔ကလည္း ငါ့အခြင့္အေရးပဲ။ နင္က ငါ့စက္ဘီးဘားတန္းေပၚ ေရာက္ေနတာကိုးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ ငါကနင့္ကို ယံုလို႔ လိုက္လာတာေပါ့လို႔ သူက ေျပာတယ္။ ငါ့ကို ငါေတာင္ မယံုဘူး။ နင္က ငါ့ကို ဘာလို႔ ယံုတာလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ သူက ေခါင္းကို ေစာင္းၿပီး ယားသလိုလုပ္ေနတယ္။ ငါ့စိတ္ကို မထိန္းႏိုင္လို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔နားနားကို ကပ္ေျပာလိုက္တယ္။ သူျပံဳးေနသလားဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မေသခ်ာဘူး။ သူ႔မ်က္ႏွာကို မျမင္ရဘူး။ ေယာက္်ားေလးေတြဟာ အရည္ျပားကို ဆုတ္ျဖဲၿပီး ယူခ်င္ေနၾကတာကိုးလို႔ သူေျပာလိုက္တာ ၾကားရတယ္။

အျပန္လမ္းက်ေတာ့ အေတာ္ေမွာင္ေနၿပီ။ စြန္လႊတ္ေနတဲ့လူေတြေတာင္ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေတြက အနက္ေရာင္အျဖစ္ ေျပာင္းသြားၿပီ။ ေစာေစာတုန္းက လတ္ဆတ္တယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ေလက အခု ေအးစက္စက္အသိကိုပဲ ေပးေနတယ္။ ေကာင္းကင္မွာ ငွက္တစ္အုပ္ပ်ံသြားတာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ သူက အသံတိတ္ေနတယ္။ သူစိတ္ဆိုးေနတာမဟုတ္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ သိတယ္လို႔ သူလည္းသိပါတယ္။ အဲဒီငွက္ေတြ ဘယ္ကိုပ်ံသြားၾကလဲမသိဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ေယာက္ထဲေျပာသလို ေရရြတ္လိုက္မိတယ္။ သူက ၿငိမ္ေနတုန္းပဲ။ ေကာင္းကင္ႀကီးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ နာရီ၀က္ေလာက္က လိုေတာင္ မလွေတာ့ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္ေတာ့မွ နင္ကလဲဆိုတဲ့ ဘာမွန္းမသိတဲ့အသံ သူ႔ဆီက ထြက္လာတယ္။ တကယ္ဆို သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို နာက်င္ေစခ်င္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ငွက္ေတြဟာ အိပ္တန္းတက္ဖို႔ အနာဂတ္ဆီကို ပ်ံသြားၾကတာလား မသိဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္တဲ့အသံဟာ ပါးစပ္က ဘယ္ေတာ့မွ ထြက္မလာေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္အရည္ျပားေတြ ပဲ့က်ေနခဲ့တာကို သူ သတိမထားမိေလာက္ေအာင္ ေမွာင္ေနၿပီ။

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း)
ေအာက္တိုဘာ (၇) ၂၀၁၀
သ႐ုပ္ေဖာ္။ ငုအိမ္ထက္ျမက္

Comments

  1. မိုက္တယ္
    အသားယူတာထက္ အေရျပားေတာင္ ဆုတ္ျဖဲယူတဲ႕အသံုးအနႈန္းကို သေဘာက်လိုက္မိတယ္..

    ReplyDelete
  2. အေရးအသားေလး က်စ္လ်စ္ၿပီး လွတယ္။ ႀကိဳက္တယ္။ း)

    ReplyDelete
  3. ငယ္ငယ္က စက္ဘီးေလွ်ာက္စီးမိတာကို သတိရသြားေစတဲ႔ အထိပဲ။ အေရးအသားေကာင္းျပီး စကားလံုး ေရြးျခယ္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မႈလည္း ေကာင္းတယ္။

    ReplyDelete
  4. ပဲ့က်သြားတဲ့အရည္ျပားေတြကို
    ပို႕စ္အဆံုးမွာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္..။

    ReplyDelete
  5. တုိတုိေလး....(ၾကယ္ ေလးပြင့္ပဲ ေပးမယ္ .....) း)

    ReplyDelete
  6. အဖြင့္ေရာ ... အဆံုးေရာ.. ျမင့္သန္း အတိုင္းပဲ.. း)

    ReplyDelete
  7. လွတယ္ဗ်ာ ။
    ဘာျဖစ္လို႔လဲေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ အနာဂတ္ကို ႀကိဳၿပီး လြမ္းတတ္တဲ့ အက်င့္ရွိတယ္။ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ဒါေတြဟာ ခဏေလးပဲဆိုတဲ့ အသိကို အျမဲ ခံစားရတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သိထားတဲ့ အနာဂတ္ဟာ မနက္ျဖန္ေတြ၊ သန္ဘက္ခါေတြ မဟုတ္ဘူး။ အနာဂတ္အေၾကာင္းကို စဥ္းစားတိုင္း အေမွာင္ထုႀကီးသက္သက္ကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ေ၀းသြားၾကလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ သိေနတယ္။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”