Skip to main content

ေရခဲမွတ္ မီးလွ်ံမ်ား

အေအးဓာတ္သည္ ခါခ်ဥ္ေကာင္မ်ား တဆစ္ဆစ္ ကိုက္ခဲေနသလို ခံရခက္လွသည္။ ဤသို႔ ျဖစ္သင့္သည္။ သို႔ေသာ္ အမွန္တကယ္တြင္ ထိုမွ်ေလာက္ မဆိုးရြားခဲ့။ လက္ေတြ႕ဘ၀သည္ အျမဲတမ္း ဤသို႔သာ ျဖစ္၏။  ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ ၀တၳဳမ်ားထဲကလို ပိုပိုလိုလို ေရးဖြဲ႕ခြင့္ မရွိေအာင္ အျမဲအႏိုင္ပိုင္းေလ့ ရွိသည္။ ေအးခဲတုန္ရီၿပီး ႏႈတ္ခမ္းတြင္ ကပ္ေနသည့္ ေရခဲမ်ားကို သံုးမိနစ္တစ္ခါ ခြာခ်ေနရသည့္ အျဖစ္ဆိုလွ်င္လည္း ေကာင္းမည္။ နားအတြင္းမွ ေက်ာက္ခက္ ပန္းဆြဲမ်ားေၾကာင့္ ေသြးထြက္သံယို မျဖစ္မီ ကၽြန္ေတာ္ အဆင္ေျပစြာ ေသဆံုးသြားႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ယခုေတာ့ အပူခ်ိန္သည္ “ဆိုးေတာ့ဆိုးတယ္၊ ေနလို႔ေတာ့ ျဖစ္ေသးတယ္” ဆိုသည့္ အေနအထားတြင္ အျမဲတမ္း အစြန္းမေရာက္ေအာင္ ရပ္တည္ေနသည္။ ႐ုတ္ခ်ည္းသိသိသာသာ ဆိုးရြားသြားျခင္းမဟုတ္၊ မသိမသာ တစ္ရစ္ခ်င္း ေလ်ာ့က်လာေသာ အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ က်င့္သားရခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေလၿပီ။ အိမ္အျပင္မွ ႏွင္းဖြဲမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မလိုတမာ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။

တကယ္ေတာ့ ေဆာင္းသည္ စစ္အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ေကာက္က်စ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သည္းခံႏိုင္သည့္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားသည္ သာ၍ဆိုးသည္ဟု ဆာ့ထ္က ဆုိ၏။ သည္းမခံႏိုင္သည့္ ဖိႏွိပ္မႈသည္ တန္ျပန္တြန္းအားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ေခ်ာင္ထဲက ေခြးကေလးမ်ားလို အစြယ္တေဖြးေဖြး ထုတ္ျပႏိုင္ေစသည္။ အဆံုးစြန္ဆိုရလွ်င္ ဘ၀တဏွာကိုပင္ အားေပ်ာ့သြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေပသည္။ သည္းခံႏိုင္သည့္ ဖိႏွိပ္မႈက်ေတာ့ ထိုထက္ပို၍ ဆိုးပါသည္။ မေသေသးခ်င္ေအာင္ ေသြးေဆာင္ ဖ်ားေယာင္းတတ္သည္။ ဖိႏွိပ္မႈဒဏ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာခံႏိုင္စြမ္း ရွိလာေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးသည္။ ေဆာင္းတြင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေအးရသနည္းဆိုသည့္ သမား႐ိုးက်ေမးခြန္းကိုပင္ ဟာသတစ္ပုဒ္လို ရယ္ေမာတတ္လာေအာင္ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔လွ်င္ ေဆာင္းတြင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို စနစ္တက်အုပ္ခ်ဳပ္ေနၿပီး စစ္အာဏာရွင္သည္ ယခုလို ခိုက္ခိုက္တုန္ေနေစပါသည္။


မၾကာခင္ ေအးစက္ေနသည့္ ဂြမ္းကပ္ကို ကိုယ္ေငြ႕ျဖင့္ ငါးမိနစ္ခန္႔ ဖိကပ္ထားၿပီး အိပ္ႏိုင္႐ံုခန္႔ ပူေႏြးလာေအာင္လုပ္ရန္ ႀကိဳးစားရေပဦးမည္။ ဤ၀ါက်သည္ အမွန္တကယ္မူ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းလွသည့္ အေရးအသားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားတြင္ ယံုၾကည္ခ်က္အက်ဥ္းစံမ်ား က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕တဲ့ေနေၾကာင္း ေရဒီယိုသတင္းတြင္ ၾကားလုိက္ရသည္။ ယခုလို မေကာင္းဆိုးရြားညမ်ားတြင္ ထိုသူမ်ား သမံတလင္းေပၚ ၀ါးကပ္ခင္းပုဆိုးျခံဳ အိပ္စက္ရျခင္းအေပၚ အေကာင္းျမင္၀ါဒီမ်ား မည္သို႔ေတြးေခၚၾကမည္လဲ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္လွသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေထာင္မ်ားသည္ လူကို တရား၀င္သည့္နည္းျဖင့္ သတ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု အေဖကဆိုသည္။ ဥပေဒ၏ အဆိုးဘက္မ်က္ႏွာစာကို ေတြးမိခ်ိန္တြင္ ေဆာ့ခရိတၱိ၏ အဆိပ္သင့္ မ်က္ႏွာမွ ကိုဇာဂနာ၏ နဖူးေျပာင္ေျပာင္အထိ ဖ်ပ္ခနဲ အသိ၀င္မိသည္။  အႏုျမဴဗံုး ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းတြင္း ေမ်ာက္အုပ္၀င္ေရာက္ျခင္း သတင္းေခါင္းစဥ္ကို ကၽြန္ေတာ္အေနျဖင့္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ဖတ္႐ႈႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

ဟိမ၀ႏၱာအေအးလႈိင္းသည္ မ်က္ႏွာလိုက္စြာ အားနည္းသူအခ်ဳိ႕ကို ေသြးေအးေအးျဖင့္ သတ္ျဖတ္ပစ္ေပ ဦးမည္။ နိမ့္က်သည့္ ျဖစ္တည္မႈအခ်ဳိ႕ကို အမႈိက္လွည္းသည့္ႏွယ္ ရွင္းလင္းေခၚေဆာင္ သြားေပလိမ့္ဦးမည္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈသည္ ဘူဇြာဆန္သည္ဟူသည့္ ျဖစ္တည္မႈ၀ါဒီတို႔၏ စကားကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လွန္သံုးသပ္ ေနမိသည္။ လူအခ်ဳိ႕ ခိုက္ခုိက္တုန္ေနစဥ္၀ယ္ အျခားလူအခ်ဳိ႕က လိပ္ျပာသန္႔သန္႔ႏွင့္ ေႏြးေထြးစြာ အိပ္စက္ေနႏိုင္ပါသလားဟု ေမးခြန္းထုတ္မိသည္။ မိမိ၏ ေႏြးေထြးမႈအတြက္  တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္စြာ ဘုရားသခင္အား ေက်းဇူးတင္ေန သင့္ပါသလား။ မမွ်တမႈအတြက္သာ ဘုရားသခင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခါးခါးသီးသီး ႐ႈတ္ခ်ပါမည္။ အမ်က္ေတာ္ရွခဲ့ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ ရွိၿပီးသားေႏြးေထြးမႈတခ်ဳိ႕တေလကို ျပန္လည္ယူေဆာင္ သြားႏိုင္ပါသည္။ လူသား၀ါဒေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ “ေရွာင္လြဲမရသည့္ ေသာက” ကို အဆိုးျမင္၀ါဒဟု တံဆိပ္ကပ္မည္ဆိုလွ်င္ ေမြးရာပါအဆိုးျမင္၀ါဒီတစ္ဦးအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို သတ္မွတ္ပါမည္။ ေဆာင္းႏွင့္စစ္၀ါဒီတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္၏ သေဘာထားအျမင္မွာ ေရခဲမွတ္ေအာက္ ျဖစ္ပါသည္။

အေႏြးထည္၊ ေခါင္းစြပ္ႏွင့္ ေစာင္ထူထူႏွစ္ထပ္တို႔သည္ ရင့္ရင့္သီးသီးေဆာင္းကို အထိုက္အေလ်ာက္ ကာကြယ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားသည္ ေအးစက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာ ညမ်ားတြင္ လူသားတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ၀င္႐ိုးစြန္းအိပ္မက္မ်ားကိုသာ မက္ႏိုင္စရာရွိသည္။ ယခုေသာ္ ေဆာင္းသည္ ခါခ်ဥ္ေကာင္မ်ား တဆစ္ဆစ္ကိုက္ခဲသလို ကၽြန္ေတာ့္ကို အမွန္တကယ္ ခံရခက္ေစခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၄) ၂၀၁၀

Comments

  1. သဘာဝတရား၏ ဥတု သုံးလီေနာက္မွ ေဆာင္း၏ ေအးစက္ျခင္းဒဏ္ကုိ တကုိယ္ေရ တကာယ အျပင္းအထန္ ခံစားေနရျခင္း ေနာက္ကြယ္မွ လူတေယာက္ (ေရွာင္လႊဲမရနိုင္ေသာ ေသာက)အေနျဖင့္ အဆုိးျမင္ဝါဒီ တဦး ျဖစ္သြားသည္ ဆုိျခင္းမွာ လက္ခံခ်င္စရာ ေကာင္းေသာ အေရးအသား ျဖစ္သည္။ လူတဦး ပီသစြာပင္ အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ ကမၻာေျမ၏ တေနရာတြင္ ဆုိးရြားစြား ျဖစ္ေနလိမ့္မည္ ျဖစ္ေသာ ကပ္ေရာဂါမ်ား အတြက္ စာနာျခင္းမ်ားျဖင့္ မလုိမုန္းတီးျဖစ္မိေသာ ဥပေဒ(စစ္အာဏာရွင္ စနစ္) အား အျပစ္တင္ခ်င္စရာ ေကာင္းေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ အျပစ္တင္ရမည္မွာ ေလာေလာဆယ္ (ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္) တိတိက်က် ေျပာမရနုိင္ျခင္းအတြက္ လူတေယာက္ အဆုိးျမင္ ဝါဒီ တဦး ျဖစ္သြားရျခင္းအေပၚ ထုိသူ၏ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ မ်ားကုိ ျပန္ေပး(ရုပ္သိမ္း)စရာ မလုိလွေသးပါ...။

    ေဆာ့ခရတၱိ၏ အဆိပ္သင့္သြားေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ ကုိသူရ၏ နဖူး(ဟန္ပန္)မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာနာ နားလည္ ယုံၾကည္မိေသာ္လည္း...ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဘာလုပ္ရမည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အမွန္တကယ္ သိခ်ိန္ တုိင္ခဲ႔ပါျပီ...။ သုိ႕ေသာ္ အခ်ိန္တခုကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမွန္တကယ္ ေစာင့္ေနခဲ႔ၾကသည္လား....???? :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ