Skip to main content

ေခါင္းစဥ္မရွိ

ကၽြန္ေတာ္က စာကို ျဖစ္သလို ေရးေလ့ရွိသည္။ ငယ္ငယ္က ပံုဆြဲ ၀ါသနာ ပါခဲ့သည္။ လူပံုဆြဲ၍ ေမ်ာက္ႏွင့္ တူသြားသည့္အခါ  ေအာက္က “ေမ်ာက္ပံု” ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ ထိုးလိုက္ေလ့ ရွိသည္။ ေမ်ာက္ပံုကိုေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ မဆြဲခဲ့စဖူး။ ခက္သည္ဟု ထင္မိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လြယ္သည္ ထင္ရသည့္ လူပံုကိုဆြဲၿပီး ခက္သည့္ ေမ်ာက္ပံုႏွင့္ တူသြားသည့္အခါ ၀မ္းသာအားရ ေမ်ာက္ပံုဟုပင္ နာမည္ ထိုးတတ္ပါသည္။ ယခုလည္း စာတိုေပစမ်ား ေရးသားသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္က ဤနည္းအတိုင္း က်င့္သံုးဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိအေတြးအေခၚသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ျပန္၍ နားမလည္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ နက္နဲလြန္းေနသည္ဟု ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးေနသည္မွာ ေဆာင္းပါးလား၊ အက္ေဆးလား၊ ၀တၳဳလား၊ ကဗ်ာလား ေရးရင္းတန္းလန္းႏွင့္ မေ၀ခြဲတတ္။ ၿပီးသြားမွသာ “ေအာ္ ငါေရးေနတာ ဒါကိုး” ဟူေသာ သိစိတ္ျဖင့္ အထီးအမ ခြဲျခားရသည္။ ဤမွ်ေလာက္ စာေရးျခင္းအရာတြင္ ပါရမီပါခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာကို ျဖစ္သလို ေရးတတ္သူ တစ္ေယာက္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။




ကၽြန္ေတာ္က စာကို ျဖစ္သလို မေရးတတ္ပါ။ စင္စစ္ ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္လွ်င္ မည္သူကမွ်လည္း စာကို ျဖစ္သလို ေရးႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေရးသလို ျဖစ္သြားရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ငယ္ငယ္က ပန္းခ်ီဆြဲ ၀ါသနာပါခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္တန္းေတာအုပ္မ်ား ဆြဲမည္ဆိုလွ်င္ စိမ္းစိုေနေစခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိမ္းေရာင္ ခဲတံကို အသံုးျပဳသည္။ ေရာင္စံုခဲတံ ဆယ့္ႏွစ္ေခ်ာင္းထဲမွ အစိမ္းေရာင္ကို ေရြးခ်ယ္ထုတ္ယူ လိုက္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ မူလ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အခံသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲခဲ့သမွ် ေတာင္တန္းတို႔မွာ ပံုသ႑ာန္အနိမ့္အျမင့္ မည္မွ်ပင္ ကြဲလြဲေစကာမူ အစဥ္အျမဲ စိမ္းစိုေနခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခဲတစ္စက္မွ် မတို႔ရေသးမီမွာပင္ “စိမ္းျမျမေတာင္တန္း” ဟူသည့္ ပန္းခ်ီကားနာမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေရးထိုးထားခဲ့ပါသည္။ စာေရးျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ေရးျခင္းသည္ အရင္လာသည္။ ေရးလိုက္မွ ျဖစ္သြားရမည့္ အရာတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ျဖစ္သြားသလို ေရးလိုက္ရျခင္းသေဘာသည္ အဓိပၸာယ္ မရွိပါ။ အေရာင္ေရြးခ်ယ္မႈ သေဘာသည္ ပန္းခ်ီဆရာ၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ပန္းခ်ီကား၏ ၿငိဳ႕ငင္ဆြဲေဆာင္အား မပါ၀င္မီ ေရွးဦး ေရြးခ်ယ္မႈသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေရးသမွ် စာတို႔မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ပံုေပၚလာသည့္စာမ်ားကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ေရးသား ႏိုင္ပါသည္။

ယခုမူ ကၽြန္ေတာ္ ပံုဆြဲျခင္းႏွင့္ ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းတုိ႔အား ငယ္ငယ္ကေလာက္ ၀ါသနာ မပါေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတရံ ဆြဲျဖစ္ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဆြဲၿပီးသြားေသာ ပန္းခ်ီကားအား နာမည္မထိုးျဖစ္ေတာ့ပါ။ လူပံုႏွင့္ ေမ်ာက္ပံုအား ခြဲျခားေခါင္းစဥ္တပ္ရန္ အသိတရားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ ထြက္ေျပးသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ေတာင္တန္းတို႔သည္ အျမဲတေစ စိမ္းလန္းေနသင့္သည္ဟူေသာ ကေလးဘ၀ေခါင္းမာမႈမ်ဳိးအား ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္ ေဆးေရာင္စံု မရွိေတာ့ပါ။ ရွိသမွ်အေရာင္ကေလးႏွင့္သာ ေရာင့္ရဲစြာ ပံုေဖာ္ေနတတ္ပါၿပီ။ ထြက္ေျပးသြားေသာ အဓိပၸာယ္မ်ားေနာက္ စကားလံုး မလံုမေလာက္ႏွင့္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနမိျခင္းႏွင့္သာ တူပါသည္။ ဤစာကို ကၽြန္ေတာ္ေရးသလို ျဖစ္လာသည့္ ျဖစ္သလိုေရးေသာ အေရးအသားတခ်ဳိ႕ဟု သတ္မွတ္ရန္မွလြဲ၍ ေခါင္းစဥ္အေထြအထူး တပ္ႏိုင္စရာ မရွိေတာ့ပါ။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၁၉) ၂၀၁၀

Comments

  1. ျဖစ္သလို မေရးပဲ ေရးသလို ျဖစ္သြားတဲ့ ေခါင္းစဥ္မရွိတဲ့ စာ လာဖတ္ပါတယ္...း)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ