Skip to main content

ေမ်ာက္တို႔၏ မာယာ

တေလာက စိတ္၀င္စားဖြယ္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ၾကားလုိက္ရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားအား သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား ဆက္ကပ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သီရိလကၤာရွိ ျမန္မာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါးကို သတင္းဌာနမွ ေမးျမန္းထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္အစိုးရမွ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ မ်ားအား သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား ဆက္ကပ္ျခင္းကို ႏွစ္စဥ္ ဇန္န၀ါရီ (၄) ရက္၊ လြတ္လပ္ေရးေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္ ဆုိ၏။ ဤတြင္ ေမးစရာ ေပၚလာသည္။ ဗုဒၶဘာသာအျမင္အရ ဤသို႔ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဘြဲ႕တံဆိပ္ ဆက္ကပ္ျခင္း ကိစၥသည္ မည္သုိ႔ရွိမည္နည္း။ ျမတ္စြာဘုရား မည္သို႔ေဟာၾကားခဲ့သနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းကို စဥ္းစားစရာ ေပၚလာသည္။

ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား “ဧတဒဂ္” ဘြဲ႕ကို ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည္ ဆို၏။ တည္ဆဲဘုရင္မင္းျမတ္ တစ္ပါးပါးမွေတာ့ သံဃာေတာ္တို႔အား ေတာ္လြန္းလွ၏ဆိုၿပီး ဘြဲ႕တံဆိပ္ ဆက္ကပ္ျခင္းမ်ား မၾကားခဲ့စဖူး။ ဤသို႔ ဆက္ကပ္ႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား မည္သို႔ေဟာၾကားခဲ့သည္ ဟူသည္ကိုလည္း မၾကားခဲ့စဖူး။ ခုေတာ့ စစ္အစိုးရက သာသနာေတာ္ကိုပါ ဆုေပးဒဏ္ေပးစနစ္ က်င့္သံုးေန၏။ သူတို႔က သာသနာ၏အထက္က ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ေမ်ာက္ကားက မ်က္ႏွာၾကက္တက္ ကပ္ေနေလၿပီ။ သည္ေတာ့ စစ္အစိုးရ၏ စံျဖင့္ ပိုင္းျဖတ္ေပးအပ္သည့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ားကို “ထိုက္ထိုက္တန္တန္” ရသူရွိသလို “အေခ်ာင္” ဆြတ္ခူးသူတို႔လည္း ရွိလာသည္။ အေခ်ာင္ဆြတ္ခူးသူ ရွိသည့္အတြက္ ဘြဲ႕တံဆိပ္တို႔၏ တန္ဖိုးမွာလည္း အေရာင္အ၀ါ ေမွးမွိန္သြားမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာပါသည္။



ထိုမွတစ္ဆင့္တက္၍ ယခုအခါတြင္ အဆိုပါဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ားအား သက္ဆုိင္ရာသံဃာေတာ္မ်ားက ေလွ်ာက္ထားၾကရသည္ ဆို၏။ ဥပမာ- အရွင္ -------- စသည္၊ ဘြဲ႕တံဆိပ္ႏွင့္ ထိုက္တန္မႈရွိပါသည္ ဟူ၍ စစ္အစိုးရထံ ေလွ်ာက္ထားၾကရသည္။ ကိုယ္တိုင္မဟုတ္ေသာ္မွ သက္ဆိုင္ရာ ဒကာဒကာမမ်ားမွတစ္ဆင့္ အစိုးရထံ ေလွ်ာက္ထားၾကရသည္ဆို၏။ ထိုအခါ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေရာဂါထသည့္ သူမ်ားလည္း ေရာေႏွာပါ၀င္လာ ၾကေတာ့သည္။ “သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဂုဏ္ျဒပ္” တစ္ခု ျဖစ္လာေလၿပီ။

ဤတြင္ ေအာ္၀ဲလ္၏ Animal Farm ထဲမွ ဘြဲ႔တံဆိပ္ ဖန္တီး၍ မိမိဘာသာ ျပန္လည္ေပးအပ္ခ်ီးျမွင့္သည့္ “၀က္အာဏာရွင္” ကို သတိရမိသည္။ သူ႔ဘာသာသူ ေပးသည္က အေရးမႀကီး၊ သူတို႔အသိုင္းအ၀ိုင္း ကြက္ကြက္ေလးမွ်လြဲ၍ မည္သူကမွ်လည္း အေရးတယူ လုပ္သည္မဟုတ္။ သာသနာျပဳမင္းတရားႀကီး စိတ္၀င္၍ ဘာသာေရးတြင္ သူ႔ေျခသူ႔လက္ ၀င္လုပ္ေနျခင္းက သာသနာေတာ္ကို ေမွးမွိန္ေစသလို သာသနာေတာ္အေပၚထားသည့္ ျပည္သူတို႔၏ ၾကည္ညိဳမႈကိုလည္း တစ္နည္းတစ္ဖံုအားျဖင့္ ေလ်ာ့ပါးေစသည္။ အလွဴေငြ တနင့္တပိုး ေပးၿပီး ေသလွ်င္ မိမိနာေရးေၾကာ္ျငာအမည္ ေရွ႕တြင္ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားထည့္ႏိုင္စရာ ဘြဲ႕မ်ား ၀ယ္ယူေနသည့္ “လူ” မ်ားအေၾကာင္းေတာ့ တခုတ္တရပင္ ေဆြးေႏြးရန္အေၾကာင္း မရိွေတာ့ပါ။

§ § § § § § §

ဤပံုစံႏွင့္ အဆင္တူ အေသြးတူ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု တင္ျပလိုပါေသးသည္။ “ျမန္မာ ဘေလာ့အကယ္ဒမီ” ေပးပြဲအတြက္ စာရင္းေပးသြင္းရန္ ဟူသည့္ သတင္းတစ္ခု ေတြ႕ရ၏။ “အကယ္ဒမီ” ေမးမည့္သူမ်ား၊ ေပးအပ္ရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား၊ ဆုေရြးခ်ယ္သည့္ နည္းလမ္း စသည့္ တိုလီမုတ္စမ်ားကို “ဤေနရာတြင္” ဖတ္႐ႈႏိုင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ အက်ယ္တ၀င့္ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ ေဆြးေႏြးစရာ အခ်က္မ်ား တပံုတပင္ ရွိေနပါသည္။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ သေဘာတရားခ်င္းတူသည့္ မ်က္စိစူးဖြယ္ တစ္ခ်က္ေလးကိုသာ ေျပာခ်င္ပါသည္။ ဆုေပးရာတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားခံရဖို႔ ေရးသားသူ Blogger က စာရင္းသြင္းရမည္ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အရ ေအာက္က်သည္ဟု ထင္ပါသည္။ “ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလိုေလး ႀကိဳးစားဖန္တီး ထားပါတယ္ခင္ဗ်ာ” ဟူ၍ မိမိကိုယ္ကိုယ္ သူမ်ားအဆံုးအျဖတ္ခံဖို႔ ထိုးအပ္ရမည္မွာ အေတာ္ရယ္စရာေကာင္းသည့္ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားႀကိဳက္ မဲေပးဆံုးျဖတ္မွာဟု ေျပာလွ်င္လည္း အဆိုပါနည္းလမ္း၏ ခိုင္လံုမႈ (Validity) က ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေတာ့ ျခံဳငံုေျပာရလွ်င္ သာသနာကိုေသာ္မွ အထက္ကေန၍ ထင္သလို ခ်ယ္လွယ္ေနၾကလွ်င္ Blog ဆိုသည့္ အရာအတြက္ေတာ့ ေျပာစရာပင္ လိုမည္မထင္။ နာက်ည္းမႈမ်ားကို ခဏေဘးထုတ္ထားခဲ့ပါလွ်င္ သည္အရပ္ႏွင့္ သည္ဇာတ္မွလူမ်ားသည္  အေတာ္ဟာသရသေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္သည့္ လူမ်ားပင္ဟု ထင္မိပါသည္။

၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ စာေပဆိုင္ရာႏိုဗယ္ဆု ခ်ီးျမွင့္ျခင္းကို “ယန္းေပါဆာ့ထ္” က ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ ျငင္းပယ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို “ပေလးဘြဳိင္” မဂၢဇင္းမွ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေမးျမန္းခဲ့ရာတြင္ သူက ဤသို႔ ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။

“ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ဆုတစ္ခုခုဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ပတ္သက္စရာ ဘာမွမရွိဘူးလို႔ ယူဆထားလို႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ရႏိုင္စရာ အျမင့္ဆံုးဂုဏ္ျပဳမႈကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စာေတြ အဖတ္ခံရျခင္းသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆထားပါတယ္” 

ဆာ့ထ္၏ အယူအဆမွာ အစြန္းေရာက္မႈ ရွိမရွိဆိုသည္ကို ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚအားျဖင့္သာ သတ္မွတ္ႏုိင္ ပါလိမ့္မည္။ ကမၻာတြင္ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္မားလွပါသည္ဆိုေသာ ႏိုဘယ္ဆုတြင္ေသာ္မွ “ဘက္လုိက္မႈ” (Bias) မ်ား နက္နက္နဲနဲ ရွိေနပါသည္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ပင္ ကဗ်ာဆရာႀကီး “ပက္ဘလိုနီ႐ုဒါ” အား အေမရိကန္ႏွင့္ အေစးမကပ္သျဖင့္ ႏိုဘယ္ဆု ဆန္ကာတင္ စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ခံရျခင္းကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိရွိႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ဆု” မ်ားကို အထင္ေသးစရာမလိုသလို အထင္ႀကီးစရာလည္း လိုလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဟပ္ခ်ေလာင္းလုပ္ထားသည့္ ဆုအမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံုတို႔ကို တပ္မက္ၿပီး ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္လုပ္ေနၾကမည္ ဆိုလွ်င္ အင္မတန္ရယ္စရာေကာင္းသည့္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အဆိုပါအခ်က္ကို ေလာေလာဆယ္ မ်က္စိလွ်မ္းေနႏိုင္သည္ထားဦး ေႏွာင္းလူမ်ား၏ မႏုႆေဗဒတြင္ “ဟာသ” ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ခြဲအတြင္း ပါ၀င္ေနလိမ့္မည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရလွ်င္ အထက္တြင္တင္ျပခဲ့သည့္ သေဘာတရားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က “ငါ့သား စာႀကိဳးစားကြယ္။ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ျပည့္ရရင္ အေဖဆုေပးမွာေပါ့” ဆိုသည့္ သူငယ္ႏွပ္စား သားငယ္အား လွည့္စားသည့္ “ဖခင္” တို႔၏ ေထာင္ေခ်ာက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အလိုအေလ်ာက္ ဒူးမနာသားမ်ား ျဖစ္ရမည့္ ဇာတ္ထုတ္ထဲ ၀င္က မိသလိုျဖစ္သြားပါ လိမ့္မည္။ “ဖခင္” ကို ခ်စ္ခင္စိတ္ျဖင့္သာ စာႀကိဳးစားပါမည္။ “ဖခင္” ပီသမႈကို ေလးစားျမတ္ႏိုး ပါမည္။ “ဖခင္” ၏ လွည့္ကြက္တြင္ မအူမလည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မေကာင္းခ်င္ပါ။ မ်က္ႏွာၾကက္ တက္ကပ္ေနသည့္ ေမ်ာက္ကားမ်ားကို ျခြင္းခ်က္မရွိ ဆန္႔က်င္ပါသည္။ ခပ္တည္တည္ အေဖေနရာ ၀င္ယူသည့္ မလွိမ့္တပတ္မ်ားကို ျခြင္းခ်က္မရွိ ဆန္႔က်င္သည္။ ဤစာသားမ်ား အားလံုးသည္လည္း “အကယ္ဒမီေမွ်ာ္” အေတြးအေခၚမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း သိသာလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၇) ၂၀၁၀

Comments

  1. ေထာက္ခံတယ္

    ReplyDelete
  2. က်ေနာ္လဲ အဲဒီစာရင္းေပးရမည္ဆိုတာၾကီးဖတ္ျပီးရင္ထဲကလိကလိ ျဖစ္ေနတာ..တကယ္ပါပဲဗ်ာ..

    ReplyDelete
  3. အခုတေလာ ကိုေတဇာရဲ႕ စာေတြကို ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ႀကိဳက္တယ္။ အခုေရးထားတာနဲ႔လည္း ခံစားခ်က္ အေတာ္ကိုက္ညီပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရးထားတာေတြကို ႀကိဳက္တဲ့သူ ရွိသလို စိတ္မ၀င္စားတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ ကိုယ္ေရးခ်င္တာ ေရးလိုက္တာပဲ။ ဒီလို ေပၚပင္ေတြေၾကာင့္ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေစႏိုင္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ဘေလာ့တစ္ခု ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးကေတာ့ Subjective ပါ။

    ReplyDelete
  4. ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရယ္ေမာတတ္ဖုိ႔ ကေလးေတြကုိ သင္ေပးရဦးမယ္ဗ်.။ သာသနာေရး ဦးစီး႒ာနက စစ္အစုိးရ ေအာက္က၊ အစုိးရက သာသနာရဲ့ အထက္က ။၊ သူ႕ဘာသာ ဘာသာ၊ သာသနာ ထြန္းကားေအာင္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္လုပ္ ဘယ္နတ္ ဘယ္လူမွ သာဓု မေခၚဘူး..။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ကုိယ္တုိင္ကလည္း လုိလုိခ်င္ခ်င္ ေလွ်ာက္လႊာေတြ တင္ၾက.၊ အရပ္(ဆရာ/ဒကာ)ကလည္း ဝုိင္းဝန္းေျမွာက္ပင့္ေပး.. ခင္ဗ်ား ေျပာသလုိပဲ ဒီအရပ္နဲ႔ ဒီဇာတ္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ရယ္စရာ ေကာင္းလြန္းေနတယ္...။ရပ္ရြာကလည္း အဟုတ္ထင္ေနေတာ့ ပုိခက္တာေပါ့..။
    ဒါနဲ႔ ဘေလာ့ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲကုိေတာ့ သြားမဆြေလနဲ႔...။ ထုိင္းနုိင္ငံက ဆုိလားပဲ..ဟဟ။ ေတာ္ပါျပီဗ်ာ....။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး....။ လူေတြက ေတာ္ေတာ္ ေပၚပင္ ျဖစ္ခ်င္ၾကတာကုိးဗ်.။ ေနာင္ ျဖစ္လာဦးမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြကုိလည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရယ္ေမာ(ေမာ) ၾကတာေပါ့....ဟားဟား..

    ReplyDelete
  5. ႏိုဗယ္ဆုက ခ်ီေျပာေပမယ့္ ဒီစာေလး ဖတ္ရတာ အမ်ိဳးသားစာေပဆုကို သြားသတိရမိတယ္။
    ဆရာမၾကည္ေအးဟာ အမ်ိဳးသားစာေပဆုမရခဲ႔ပါဘူး။
    ဒါေပမယ့္ စာဖတ္သူရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။
    ဒီလိုဆိုလို႔ အမ်ိဳးသားစာေပဆုရသူေတြက ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ဘူးလား ။ အဲလိုေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးဘူးထင္တယ္။
    ကိုယ့္တန္ဖိုးနဲ႔ ကိုယ္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ရႈေထာင့္နဲ႔ ကို္ယ္ေပါ့။
    ဆုရလို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနသူေတြကို လြတ္လြတ္ေပ်ာ္ရႊင္ေစခ်င္ပါတယ္။
    ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မကို အမ်ိဳးသားစာေပဆုလာေပးရင္ေတာ့ ျငင္းမွာ။ ထြင္ခ်င္လို႔ :P

    ReplyDelete
  6. သာသနာေရးဆိုင္ရာဘဲြ႕ေတြခ်ီးျမွင့္ခဲ့တာကေတာ့ ဒီစစ္အစိုးရလက္ထက္မွမဟုတ္ပါဘူး
    ေရွးမင္းအဆက္ဆက္ကလဲခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပါေသးတယ္
    ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ဆိုတာကေတာ့ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္တကယ္ခ်ီးျမွင့္ေျမာက္စားသင့္တဲ့သူေတြကိုေပးအပ္သင့္ပါတယ္
    အဲလိုေပးအပ္ခံရတဲ့သူမွာလဲ ရထားတဲ့ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္နဲ႕အညီ က်င့္ၾကံေနထိုင္ဖို႕ အထိမ္းအကြပ္ေလးျဖစ္ေစတာေပါ့
    ဂုဏ္ျဒပ္ကိုအလြယ္တကူတိုင္းတာႏိုင္တဲ့ စံႏွဳန္းကလဲဘဲြ႕ေတြကပိုလြယ္တာကိုး
    လူေတြေဆးခန္းသြားတဲ့အခါ ဘဲြ႕မ်ားမ်ားရွိတဲ့ဆရာ၀န္အထူးကုဆိုပိုအထင္ၾကီးတတ္တာ သဘာ၀ေလ
    ဘယ္လိုေခတ္စနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စိန္နားကပ္ၾကီးေတြ၀ယ္ ကားေကာင္းၾကီးေတြစီးမဲ႕အထဲက ျပည္သူလူထုအတြက္ နည္းနည္းပဲလွဴလွဴ အဲလိုလူေတြကို သာသနာေရးဆိုင္ရာဘဲြ႕တံဆိပ္ေတြေပးတာကေတာ့ ျဖစ္သင့္ပါတယ္ တကယ္ဆိုက်ေနာ္လဲကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သံုးသပ္မိပါတယ္ ကိုယ့္၀င္ေငြအထဲက ၁၀ပံု ၁ပံုမေျပာနဲ႕ ၂၀ ပံု ၁ပံုေတာင္သတ္သတ္မွတ္မွတ္မလွဴျဖစ္ေသးႏုိင္ပါဘူး တကယ့္ခရစ္ယာန္ပိီသူေတြက ၁၀ပံု ၁ပံုကိုသတ္သတ္မွတ္မွတ္လွဴေန လွဴႏိုင္ၾကပါတယ္
    အဲဒါက အခုပိုစ့္နဲ႕တိုက္ရုိက္မဆိုင္ေပမယ့္ သဒၵါတရားအေၾကာင္းကိုေျပာျပခ်င္တာပါ
    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းရာမွာလွဴေနတဲ့သူမ်ားဟာ ေသလ်င္ဘဲြ႕တဆိပ္တပ္ဖို႕ ဆိုတဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ထက္ေတာ့ပိုမွာပါ
    ေက်းဇူးျပဳျပီး အဲဒိသာသနာေရးဆိုင္ရာဘဲြ႕ရသူေတြရဲ႕ အထုပတၱိ ကိုဖတ္ၾကည့္ပါအံုး အကုန္လံုးကိုေတာ့သိမ္းၾကံဳးမေျပာေစခ်င္ပါဘူး
    သူတို႕ရဲ႕ သဒၵါတရားကိုေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳေစခ်င္ပါတယ္
    ေပးတဲ႕လူကိုအျပစ္တင္ခ်င္မယ့္ ရတဲ့သူေတြကိုထိခိုက္ေစတာေတာ့မသင့္ေတာ္ပါ
    နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အခုပိုစ့္ေလးက စစ္အစိုးရကိုေ၀ဖန္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ဘာသာသာသနာကိုတျခား ဘာသာျခားေတြက အထင္လဲြေစႏိုင္ပါတယ္
    ေထာက္ခံသူမ်ားလည္း စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္

    ReplyDelete
  7. “ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ ဆိုတာကေတာ့ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္တယ္ ခ်ီးျမွင့္ေျမာက္စားသင့္တဲ့ သူေတြကို ေပးအပ္သင့္ပါတယ္” လို႔ဆိုရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ပို႔စ္ပါ ဆိုလိုရင္းကို ပိုၿပီး ထင္ရွားေစပါတယ္။ အစ္ကို႔ စိတ္ထဲမွာလည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ အမွန္တကယ္သာ “ခ်ီးျမွင့္ေျမာက္စား” ေနၾကတယ္လို႔ လက္ခံၿပီးသား ျဖစ္ေနပံုရတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းပါ အသံုးအႏႈန္းလို႔ ယူဆပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ “ဆက္ကပ္ပူေဇာ္” တယ္ဆိုရင္ ပိုသင့္ေတာ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ကလည္း ခ်ီးျမွင့္ေျမာက္စားတယ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို ပီတိျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။
    ဒါေပမဲ့ စာအရေတာ့ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ကိုပဲ သံုးလို႔ရပါေသးတယ္။ (ဒီထက္လြန္လို႔လည္း မျဖစ္ေတာ့ဘူးမဟုတ္လား) ဆိုလိုခ်င္တာက ေမ်ာက္ကားဟာ အေပၚေရာက္လို႔ ေရာက္ေနမွန္းကို မသိသာေတာ့ေလာက္ေအာင္၊ ေမ်ာက္ကားရဲ႕ေနရာမွန္ဟာ အေပၚမွာပဲလို႔ လူေတြ သံသယမထားမိေတာ့ေလာက္ေအာင္ သမိုင္းနဲ႔ခ်ီ ေျပာင္းလဲလာမႈကို ေထာက္ျပ လိုတာပါ။ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္နဲ႔အညီ က်င့္ၾကံေနထိုင္ဖို႔ အထိန္းအကြပ္ေလး ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ သီလကို တစ္ဘက္လွည့္ ေစာ္ကားလိုက္သလိုပါပဲ။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

    သဒၶါတရားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နည္းနည္းေလး ေျပာခ်င္ပါတယ္။၂၀၀၈ ခုႏွစ္ရဲ႕ ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆံုး သူေဌးႀကီး Warren Buffet ဟာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ သူ႔ပိုင္ဆုိင္မႈေတြရဲ႕ ၈၃% ကို Bill and Melinda Gates Foundation ကို လႊဲေျပာင္းမွာျဖစ္တယ္လို႔ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ၀မ္းနည္းစရာက Warren Buffet ဟာ ခရစ္ယန္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာမဲ့တစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုေျပာရရင္ Bill Gate ဟာလည္း မည္သည့္ဘာသာ၀င္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ သဒၶါတရားကို “ဘာသာေရး” အနားကြပ္မႈ ရွိမရွိ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ သာဓကအနည္းငယ္မွ် ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ေသရင္ကိုယ့္ေနာက္ပါေအာင္ လွဴဒါန္းေနၾကတာ မဟုတ္တာေတာ့ ထင္ရွားမယ္ ထင္ပါတယ္။ သဒၶါတရားရဲ႕ အရင္းခံဟာ ဘာသာေရးကခ်ည္း လာႏိုင္တာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိႏိုင္ေအာင္ပါ။

    အစ္ကို႔ရဲ႕ နိဂံုးခ်ဳပ္ကို ျပန္ၾကည့္ရရင္ ကၽြန္ေတာ့္ပို႔စ္ကို ေ၀ဖန္တာထက္ ဘာသာေရးမွာ “ငါတို႔ၾကက္ဖႏိုင္ႏိုင္” ခံစားခ်က္မ်ဳိးနဲ႔ ေျပာလုိက္တာလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ဘြဲ႕ရသူေတြရဲ႕ အထုပၸတၱိကို မဖတ္ဘဲ မွန္းၾကည့္႐ံုနဲ႔တင္ သိသာႏိုင္ပါတယ္။ Chronological အစဥ္အတိုင္း ေလးစားခန္႔ညားစရာ ဘ၀ရဲ႕ မ်ဥ္းမတ္ေတြသာ (သီးသန္႔) ပါ၀င္ေနမွာ ျဖစ္လို႔ပါ။ ဒါကလည္း လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ပဲ မဟုတ္လား။ ေထရ၀ါရ အျမင္အရ ဘုရားေဟာထဲ မပါခဲ့တဲ့ အေလ့တစ္ခုဟာ ေႏွာင္းေခတ္မွာ အျမစ္တြယ္လာေနေၾကာင္း ေျပာမိလို႔ ဘာသာျခားေတြ အထင္လြဲႏိုင္ပါသလား အေလးအနက္ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

    ကၽြန္ေတာ္ အခုေျပာသမွ်မွာ “ဆုတံဆိပ္/ဘြဲ႕တံဆိပ္” နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး ႐ႈေထာင့္ႏွစ္ရပ္သာ ရွိပါေသးတယ္။ ဒႆနအျမင္ကိစၥကိုပါ ထည့္ေျပာရင္ အေတာ္ရွည္သြားမွာစိုးလို႔ ခ်န္ထားခဲ့ပါေတာ့မယ္။ တခုတ္တရေဆြးေႏြးေပးတဲ့ ကိုခ်မ္းေျမ့ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။

    ReplyDelete
  8. ဒီဘက္ေခတ္ ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ သာသနာဆုိင္ရာ အယူအဆေတြမွာ လူပုဂၢဳိလ္(ဓမၼာစရိယ)ျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းပညာရွိျဖစ္ေစ အားလုံးဟာ ဘုရားေဟာနဲ႔ ေျပာရရင္ ပုထုဇဥ္ေတြ ျဖစ္ေနဆဲမုိ႔ စိတ္မထားတတ္ၾကေတာ့ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ မ်က္စိစပါးေမႊး စူးသလုိပါပဲ။ (ရြာဘုရား ရြာသား မၾကည္ညဳိလုိ႔ ေျပာရင္လည္း ေျပာနုိင္ပါတယ္.).။
    ဥပမာ- စာေပက်မ္းဂန္တတ္လုိ႔ ဘြဲ႔တံဆိပ္ တခု ရခဲ႔ျပီ ဆိုရင္ ဂုဏ္ယူျပီး နာမည္တခု ထူေထာင္ခ်င္ၾကတာ ဘယ္လုိမွ လက္မခံ နုိင္စရာ အေၾကာင္းအရာ သာ ျဖစ္ပါတယ္.။(ကၽြန္ေတာ္က စာတတ္ ေပတတ္ မဟုတ္ေတာ့ ေျပာမိတာေတြက ရုိင္းသလုိ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ သည္းခံပါ။ ဆက္ေျပာပါရေစ)
    သာသနာတြင္းကာလလုိ႔ ဆုိေနၾကတဲ႔ ဒီေခတ္ကာလမွာ စာေပက်မ္းဂန္တတ္ ပုဂၢဳိလ္ ရဟန္းပညာရွိ လူပညာရွိေတြ လုပ္ရပ္ေတြကုိ တခ်က္ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါ.။ တရားပြဲ တပြဲကုိ သိန္း 30 မရရင္ မလုိက္တဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေတြ ရွိသလုိ မိမိကုိယ္ကုိ ေပၚပင္ ျဖစ္ခ်င္ေနၾကတဲ႔ ပညာရွိေတြ တေလွၾကီးပါ.။ ဒါက ပုဂၢဳိလ္ေရးကုိ တုိက္ခုိက္လုိျခင္း မဟုတ္ဘဲ. အမ်ားျပည္သူ(ဒါယကာ၊ဒါယကာမ)ေတြရဲ့ ယုံၾကည္မႈကုိ အလြဲသုံးစား လုပ္တာ ခံလုိက္ရျခင္းပါ.။ လူတဦး တေယာက္ အေနနဲ႔ သာသနာ ထြန္းကား ျပန္႕ပြားေရး ဆုိတာၾကီးကုိ မအိပ္ဘဲ ေအာ္ေနလည္း အဲဒီလူကုိ ယုံခ်င္မွ ယုံလုိ႔ ရတာပါ.။ အဲဒီလူ ဘာလုပ္ေနလဲ ဆုိတာပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။
    ဘုရားေဟာမွာ ပါတဲ႔ နိဗၺာန္ ဆိုတာကလည္း ကုိယ္တုိင္ က်င့္ၾကံမွ ျဖစ္တာခ်ည္းပါပဲ..။ သာသနာေတာ္(သစၥာေလးပါး၊ရုပ္နာမ္ခႏၶာ)ကုိ ယုံၾကည္လြန္းလုိ႔ ရဟန္း ဝတ္သြားျပီးမွ စာအုပ္ၾကီးထဲက ဟာေတြ အလြတ္က်က္မွတ္ျပီး လူေတြကုိ ကယ္တင္မယ္ဆုိတာၾကီးကေတာ့ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ ေရာက္ျပီးမွာ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေကာက္ျပီး ျပန္လာသလုိပါပဲ...။ ဒါက မိမိရဲ့ အတၱကုိ တိတိက်က် ေဖာ္ျပတာ မဟုတ္ပါဘူး.။ ၾကားဖူးခ်င္လည္း ၾကားဖူးမွာပါ...။“တကုိယ္စာ လမ္းက်ဥ္းျဖင့္သာ ေတာသုိ႔ ဝင္ၾကကုန္၏” ဆုိတာ..။ သာသနာ ဆုိတာ(ဘယ္သာသနာပဲ ျဖစ္ျဖစ္) ခုတုံး မဟုတ္ပါဘူး..။ လုပ္စားစရာ အလုပ္ တခု မဟုတ္ပါဘူး..။

    နုိင္ငံေတြ ဆင္းရဲ မြဲေတေနၾကရာမွာ အဓိက တရားခံ ေနရာမွာ ဘာသာေရးဟာလည္း တခန္း တက႑ ပါတာပါပဲ...။ သူ႔ရဲ့ ခ်ဳပ္ကုိင္ လႊမ္းမုိးမႈကုိ ေတာ္ရုံ တြန္းလွန္ဖုိ႔ ခက္ခဲ လြန္းပါတယ္..။ အဲဒီမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားက အဲဒီအရာကုိ မိမိရရ ဆုပ္ကုိင္ျပီး ျပည္သူ လူထုကုိ ခ်ယ္လွယ္နုိင္ပါတယ္...။ ဘာသာေရးဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားကုိး ရွာၾကတာပါ( ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး..။ အစဥ္အဆက္ေျပာခဲ႔ၾကတာပါ)။ တကယ္က အတၱာဟိ အတၱာေနာ နာေထာ ပါပဲ...။

    ခု ျဖစ္ေနတာက စိတ္မေကာင္းစရာ.......“သူၾကီး ဘုရား ရြာသား ေကာင္းမႈ” ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ.......။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ ့္အဲလုိ လုပ္ရပ္ေတြကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွဳံ႕ခ်ပါတယ္....။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတြးၾကေခၚၾကရာမွာ ဘက္မလုိက္တတ္ဖုိ႔ အလုိအပ္ဆုံးပါပဲ.....။

    ReplyDelete
  9. WOW !!!WOW !!!WOW !!!WOW !!!WOW !!!

    တကယ္ကို ၿပီးျပည့္စံုလိုက္တာ။ ဖတ္ရတာ။
    ဘာမွ ဆက္ေျပာစရာ မ႐ွိေတာ့ဘူး။

    ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ဘေလာ့ေတြ သိပ္အမ်ားႀကီး မ႐ွိလွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ၁ ခုေတာ့ မကဘူး။

    ဖတ္ရင္း ေက်နပ္လိုက္တာ ေက်နပ္လိုက္တာ ျဖစ္မိတာကေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ ဒီ တစ္ခုတည္းပဲ။

    ReplyDelete
  10. နွစ္ခ်က္စလုံးကုိ သေဘာတူပါတယ္ဟု ခပ္တုိးတုိးေရရြတ္သြား၏။

    ReplyDelete
  11. ဘယ္ၾကက္ဖမွ မႏုိင္ေစခ်င္ဘူးဗ်ာ။ အင္း...တကယ္ဆုိ တကယ့္ၾကက္ပြဲကမွ ၾကည့္ေကာင္းဦးမယ္။

    ReplyDelete
  12. သိပ္သိပ္ ၾကိဳက္တာပဲ

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ