Skip to main content

ကၽြန္ေတာ့္ကီးဘုတ္မွ ရိုက္မရေသာစာေၾကာင္းမ်ား

ခံစားခ်က္စစ္စစ္မ်ားအား အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ေရးခ်လိုက္႐ံုျဖင့္ လွလွပပ ၀ါက်မ်ား ေမာ္နီတာေပၚ ေျပးကပ္။ မဟုတ္ဘူး။ ဟို အသည္းကြဲ ကဗ်ာဆရာ ဆိုသူေရးတာနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ ျဖစ္ေနျပန္ၿပီ။ မရေသးဘူး။ ျပန္ျပင္ဦး။ ခဲဖ်က္၊ Correction Pen ။ ကီးဘုတ္က ကၽြံ၀င္ေနတဲ့ Backspace Key အား အားနာနာျဖင့္ ထပ္ႏွိပ္ရ။ ခံစားခ်က္က အမွန္အကန္ပါ။ ကႀကီးက အအထိ ညာတာပါေတး ဆန္ေနတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္ေတာ့မလဲ။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ဆြံအခဲ့သူ။ အမ်ားအသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားၿပီးသား ဆြံ႕အနားမၾကား...။ သူ စကားေျပာတတ္ေၾကာင္း တတြတ္တြတ္ ရွင္းျပပါေသာ္လည္း လက္သင့္မခံႏိုင္စရာ ျဖစ္ရ...။

ၾကားခဲ့ဖူးတာက ဟိုလူႀကီးဆြဲတဲ့ ႏြားက ႏြားအစစ္ထက္ေတာင္ ႏြားနဲ႔ပိုတူသတဲ့။ အခု ငါ့မွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား လြမ္းေနတာကိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္အလြမ္းေလးကိုပင္ ကိုယ္သိမ္ငယ္ရ။ သူ႔လို သဘာ၀ အလြန္က်ေနမွာလည္း စိုးရိမ္ရ။ ေရးၿပီးသား၀ါက်ေလးေတြမွာ ပလီပလာေလသံ ပါေနမွာလည္း ငဲ့ရ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲတဲ့ႏြားဟာ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္တူေနမွာ အားနာရ။ ဒီေတာ့ ေရးလက္စ ၀ါက်ေတြ အဆံုးမသတ္တာလည္း မဆန္းဘူး။ ဒီေတာ့ ခေနာ္ခနဲ႔ မ်က္ႏွာေပး ထားတတ္မွ လြမ္းၾကပါ။ ဒါမွသာ သဘာ၀က်မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ “သဘာ၀၏ သဘာ၀မက်ေသာ သဘာ၀” စာတမ္းေလးကိုေတာင္ ေလွာင္ေျပာင္ခံဘ၀ မေရာက္ေစခ်င္လို႔ ရင္ထဲသိမ္းဆည္းထားခဲ့ရ။ အဆန္းထြင္ လြန္းတယ္ဆိုလား..၊ သူတို႔မွတ္ခ်က္မွာ။

§ § § § § § §



ဟုတ္ပ၊ ေလသံကိုက ဘုဆတ္ဆတ္နဲ႔။ ၀ါက်ေတြမွာ “သည္” နဲ႔ခ်ည္း ဆံုးဆံုးေနတာ ရွက္စရာေကာင္းလြန္းလွသည္ ဆိုပဲ။ အခု ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေနတာကို ဒီစကားလံုးေတြထဲ အတင္းထိုးထည့္ခ်င္ေနတာ။ သို႔ေသာ္... ဒါမွမဟုတ္ ဒါေပမဲ့။ ကႀကီးမွအအထိပါ၀င္ေသာ အရာတစ္ခုျဖင့္ ေ၀ဒနာအား ဖြင့္လွစ္ျပ၍ မရ။ ဖြင့္လွစ္မျပႏိုင္တာလား ကၽြန္ေတာ့္မွာပဲ ဖြင့္လွစ္ျပႏိုင္စြမ္း မရွိတာလားဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေ၀ခြဲမရ။ ေရွ႕မွာ အစစ္ခံေနတဲ့ လူလိမ္တစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ ေျဖာင့္ခ်က္ေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ဦးေအာင္ ေျပာပစ္လိုက္ၿပီ။ “ကၽြန္ေတာ္ လိမ္ညာခဲ့ပါတယ္”  လို႔ သူ၀န္ခံေနတာေတြဟာ အမွားေတြခ်ည္းပဲ။ ျမန္ျမန္၀န္ခံရင္ အျပစ္ဒဏ္ ေလွ်ာ့ေပါ့စဥ္းစားေပးမယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ “တကယ္လား...၊ ကၽြန္ေတာ္ မလိမ္ဘူး”

ဒီလိုဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အိမ္အျပန္ ကူးတို႔ခ မက်န္ေတာ့တဲ့ ဘုရင့္ေနာင္ပါ။ ေရစီးသန္တာလည္း သန္တာေပါ့။ စစ္ပြဲမွာလည္း ေသမယ့္အတူတူ ဒီျမစ္ထဲမွာပဲ လက္ပစ္ကူးၿပီး ေသလိုက္ေတာ့မယ္။ ရာဇ၀င္မွာ ငါ့ျဖစ္အင္ကို က်က္မွတ္ေနဖို႔ လိုမလို၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ၾက။ ျမစ္ျပင္မွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ လႈိင္းထန္ေနပါၿပီ။ ဒီလိုသာ မိမိသူရဲေဘာေၾကာင္ေၾကာင္း သူရဲေကာင္းဆန္ဆန္ ၀န္ခံရတာဟာ ကေလးေတြ သိမွတ္ဖို႔ မေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ အညွီအေဟာက္ဆန္လွ။ ကၽြန္ေတာ့္ အနီးတစ္၀ိုက္မွာ ဒီလို အေငြ႕အသက္တခ်ဳိ႕ ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို အတိအက်လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ခပ္႐ႈပ္႐ႈပ္ပဲ။ ေျပာေနရင္း ပုဒ္မခ်ဖို႔ေတာင္ မ၀ံ့မရဲ....။

ခုန္လို႔မမီေတာ့မွ စပ်စ္သီးခ်ဥ္ေၾကာင္းခ်တဲ့ မွတ္ခ်က္နဲ႔ လွ်ာေပၚေရာက္ေတာ့မွ ဒီဒညင္းသီး ေစးတယ္ဆိုတဲ့ အေတြး ခပ္ေရးေရး ဆက္စပ္ၾကည့္မိေတာ့ ကမၻာႀကီးဟာ သာယာပါလားလို႔ အျမင္မွန္ရသြား။ စားေစခ်င္လို႔ ေကၽြးတာ လွ်ာေပၚေရာက္မွေတာ့ အိမ္ရွင္အေပၚ ရိုင္းျပျပ၊ ေထြးထုတ္ဖို႔လည္း မသင့္ဘူးမဟုတ္လား။ ဟုတ္တယ္။ ငါးပိရည္နဲ႔လည္း လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမဆို အရမ္းႀကိဳက္တာ။ ဒီေလာက္ ပုပ္အက္အက္ႏိုင္မွေတာ့ အေတာ္ေစ်းႀကီးေပး ရမွာပဲေနာ္...။ စိတ္လႈပ္ရွားအံ့ၾသဖြယ္လက္ရာ ... ဆိုေသာ သံၿပိဳင္သီခ်င္းသံ အထီးက်န္စြာ ထြက္ေပၚလာ...။

သည္းခံပါ။ ႐ိုး႐ိုးသားသား ၀န္ခံေၾကးဆို ဒီလိုေတြ ေလွ်ာက္ေရးေနတာ ဘာအဓိပၸာယ္မွေတာ့ မရွိလွဘူး။ တကယ္ဆို ေဂၚဂင္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ပန္းခ်ီထိုင္ဆြဲေနပံုနဲ႔ေတာင္ ခပ္ဆင္ဆင္မတူဘူး။ ဟုတ္တယ္။ လံုး၀ မတူဘူး။ မတူဆို၊ တူတယ္လို႔လည္း ေရးလို႔မျဖစ္ဘူး။ တူတယ္လို႔ေရးမိတာနဲ႔ ပန္းခ်ီကားေပၚကပ္ေနတဲ့ အိမ္ေျမာင္စုတ္ထိုးသံ ျမည္သြားလိမ့္မယ္ဆိုတာ မခ်ိမခံသာ သိခဲ့ရ။ ကင္းဗတ္စေပၚ စိတ္တိုင္းက် ေဆးစက္ခ်ႏိုင္ခြင့္မ်ဳိးနဲ႔ မတူဘူး။ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ မရွိေသာ လူသြားလမ္းလို၊ ကၽြန္ေတာ့္ ကီးဘုတ္မွ စာေၾကာင္းအခ်ဳိ႕၊... ႐ိုက္မရ...ဖ်က္မရ... ။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၂၆)

Comments

  1. ကီးဘုတ္မွ ရုိက္မရေသာ စာလုံးမ်ားအား အဓိပၸါယ္တခ်ဳိ႕ သယ္ေဆာင္လာေသာ စကားလုံးမ်ား အျဖစ္ ဝါက် အျဖစ္ အက္ေဆး တပုဒ္ အျဖစ္ ေမာ္နီတာ စခရင္ထက္ ေရာက္ရွိလာ..။

    ျပင္ဆင္ခြင့္ မရေသးေသာ အိပ္မက္ အပုိင္းအစမ်ားအား အသြင္ေျပာင္း၍ သံတူေၾကာင္းကြဲ ဆင္ဆင္တူ ................း)

    ReplyDelete
  2. စာဖတ္သူJanuary 26, 2010 at 6:46 PM

    စာေလး အရမ္းလွတယ္။ သူမ်ားေတြလုိ ကဗ်ာလုိ႔ ေခါငး္စဥ္တပ္ရင္ ပိုမိုက္သြားမယ္ :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ