Skip to main content

စံုးစံုးနစ္ေတာ့မယ့္ (၂) မိနစ္အလို

နာနာဘာ၀စာအုပ္

ကေလးသင္ ပထ၀ီ၀င္စာအုပ္မွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
လူ႔သမိုင္း တစ္နံတစ္လ်ားမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
မိုးမႈန္မႈန္နဲ႔ သရက္ပင္အုပ္အုပ္မွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
ပင္လယ္တေၾကာ စုန္ဆန္ေမ်ာေနတဲ့ ႏွစ္ကာလေတြမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
မေထြးႏိုင္ မမ်ဳိႏိုင္ အျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
စံုးစံုးနစ္ေတာ့မယ့္ ၂ မိနစ္အလိုမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
နတ္သမီးပံုျပင္ေတြနဲ႔ ၿဂိဳဟ္တုသတင္းေတြမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
အေၾကာင္ရိုက္တတ္တဲ့ ကံၾကမၼာရဲ႕ ေထြျပားမႈေတြမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
အပုပ္ခံေဆးနဲ႔ စီရင္ထားတဲ့ ဘ၀ေကြ႕ခ်ဳိးေတြမွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္
ခရမ္းရင့္ေရာင္ ကတၱီပါကားလိပ္နဲ႔ တိုင္ဖံုးေနာက္ကြယ္မွာ ငါဖတ္ခဲ့တယ္

ငါဖတ္ခဲ့ပါတယ္
ငါဖတ္ခဲ့တာေတြကေတာ့ အမ်ားမွ အမ်ားႀကီး။

ခြင့္လႊတ္ပါ
အခု ျပန္ေျပာျပဖို႔ ႀကိဳးစားေတာ့
မကၽြတ္မလြတ္ေသးတဲ့ နာနာဘာ၀ၿပိတၱာတစ္ေကာင္လို
လူေတြၾကားေအာင္သိေအာင္ ငါ့မွာ လုပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိ ျဖစ္ရတယ္။

◄ ခင္ေအာင္ေအး ►

§ § § § § § §


ပထမဆံုး အသိအမွတ္ျပဳရမွာကေတာ့ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ စကားလံုးေရြးခ်ယ္သံုးစြဲတတ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ ကဗ်ာဆရာဟာ ေခါင္းစဥ္မွာ ကတိေပးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ကဗ်ာဆံုးတဲ့အထိ ေျပာျပမသြားဘဲ လွ်ဳိ႕၀ွက္သြားတာ၊ ထိမ္ခ်န္သြားတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကဗ်ာဆရာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အဖံုးပိတ္ထားတဲ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္ေမွာ္ေသတၱာကိုသာ ေပးခဲ့တယ္။ ခင္ေအာင္ေအးဟာ မီဒူဆာ (Medusa) နတ္မိစၦာရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီ နတ္မိစၦာရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ၾကည့္မိတဲ့သူဟာ ေက်ာက္တံုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားလို႔ပဲ။ အခုလည္း ကဗ်ာဆရာဟာ “နာနာဘာ၀” စာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီး တစ္စံုတရာ ျပန္မေျပာျပႏိုင္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ကဗ်ာဆရာဟာ ဘ၀၊ လူ႔အျဖစ္၊ ကမၻာေလာကနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သူ႔ရဲ႕ “လွ်ဳိ႕၀ွက္နက္နဲတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ” ကို ျပန္မေျပာႏိုင္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူဒီလိုျပဳလုပ္လိုက္တာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို  “တစ္စံုတရာ” ရရွိေစခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေလာက၊ လူ႔ဘ၀၊ လူ႔အျဖစ္ဟာ နာနာဘာ၀စာအုပ္ကို ဖတ္ရသလိုမ်ဳိး ရွင္းျပလို႔မရႏိုင္တဲ့၊ ျပန္ေျပာျပလို႔ မရႏိုင္တဲ့ “လွ်ဳိ႕၀ွက္နက္နဲတဲ့ အျဖစ္” ဆိုတာကို ေပၚလႊင္ေစလို႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သူ႔ကဗ်ာကိုဖတ္ၿပီး စာအုပ္ကို ခ်လိုက္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပတင္းေပါက္ေတြ၊ မိုးတိမ္ေတြ၊ သစ္ပင္ေတြ၊ လူေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ဗဟိဒၶေလာကႀကီးနဲ႔ မိမိရဲ႕ျဖစ္ရွိေနမႈအေပၚ ထူးဆန္းအံ့ၾသမႈကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။

◄ ေအာင္ခင္ျမင့္ ►


စတိုင္သစ္၊ မတ္လ၊ ၂၀၀၅ မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္သည္။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ