Skip to main content

လိပ္ျပာလြင့္ အေတြးစဥ္တန္း

စ်င္၀ါဒီ ခၽြမ္ဇူးက သူသည္ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ျဖစ္ၿပီး ပန္းျခံတြင္း ပ်ံ၀ဲေပ်ာ္ျမဴးေနသည္ဟု အိပ္မက္မက္ေနခဲ့သည္။ ႏိုးလာေသာအခါ သူက ဤသို႔စဥ္းစားမိ၏။ “ငါဟာ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ ျဖစ္သြားတဲ့အေၾကာင္း အိပ္မက္မက္ေနတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ အခုေလာေလာဆယ္မွာ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း အိပ္မက္မက္ေနတဲ့ တကယ့္ လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ပဲလား” ဟု ေတြးမိပါသတဲ့...။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဒြိဟသံသရာ စတင္လည္ပတ္ခဲ့ပါသည္။

§ § § § § § §

တကယ္ေတာ့ ဘ၀ဆိုသည္မွာ အိပ္မက္ဆန္ လြန္းလွၿပီး အိပ္မက္ဆိုသည္မွာလည္း ဘ၀ေပးအသိကို ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါသည္။ အိပ္မက္ထဲမွ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း၊ လိပ္ျပာငယ္ျခင္းမ်ား အားလံုးကို ႏွလံုးသားက လက္ေတြ႕က်က် ခံစားရသည္။ တစ္ခါတရံ အိပ္မက္ထဲမွ မႏိုင္၀န္မ်ားကို ပုန္းေရွာင္ရင္း ကေယာင္ကတမ္း ႏိုးထလာမိသည္အထိ ျဖစ္တတ္သည္ကို ၾကံဳဖူးၾက ပါလိမ့္မည္။ ဘ၀ဆိုသည္ကေရာ အိပ္မက္ႏွင့္ဘာမ်ား ထူးျခားကြာဟမႈ ရွိပါသလဲ။ မ်က္စိတစ္ဆံုးသာ ျမင္ႏိုင္ၿပီး အသံလႈိင္း၏ တုန္ခါမႈမ်ား ဆိတ္သုန္းမသြားခင္ေလးသာ ၾကားရ၏။ တျဖည္းျဖည္းတရိပ္ရိပ္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္လာေနေသာ အတိတ္မ်ားဆီသို႔ ႀကိဳးစားပမ္းစား အလည္သြားရၿပီး မေမြးဖြားေသးသည့္ (တကယ္မရွိသည့္) အနာဂတ္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ ပံုေဖာ္ၾကည့္ရသည္။ ဘ၀ဆိုသည္မွာ လူ႔ဦးေႏွာက္၏ Function ရွိသေလာက္သာ သိမွတ္ခံစားႏိုင္သည့္ အရာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔လွ်င္ အိပ္ျခင္းႏွင့္ ႏိုးျခင္းၾကား အလႊာပါးသေလာက္ အိပ္မက္ႏွင့္ ဘ၀သည္ ေက်ာခ်င္းကပ္လွ်က္သားျဖစ္သည့္တုိင္ ဒြန္တြဲမတည္ရွိႏိုင္ေသာ အရာႏွစ္ခုသာျဖစ္၏။

အရွိတရားအေၾကာင္း ေတြးမိတိုင္း မိမိကိုယ္ကို သစ္ပင္တစ္ပင္သဖြယ္သာ ထင္မွတ္လာရ၏။ အရွိတရား၏ သဘာ၀ကို “ခံစားသိမွတ္မႈ” “နားလည္မႈ” “ေတြ႕ၾကံဳမႈ” “ဘာသာျပန္မႈ” ႏွင့္ အရွိတရားအေပၚ “တုန္႔ျပန္ခ်က္” တို႔ျဖင့္သာ ထင္ဟပ္ရသည္။ ထိုအရာအားလံုးတို႔မွာ ဦးေႏွာက္၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ ဦးေႏွာက္၏ အလိုအေလ်ာက္ က်င့္သားရ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ လမ္းေပၚတြင္ ေလွ်ာက္သြားသည့္ ေခ်ာေမာလွပေသာ မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္၏ အရွိတရားကို ထင္ဟပ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အသိတြင္ အတိတ္က ေတြ႕ခဲ့ဖူးသည့္ မိန္းမေခ်ာမ်ားအားလံုး၏ စုေပါင္း႐ုပ္ပံုလႊာတစ္ခု ပါမည္။ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆႏၵတခ်ဳိ႕ပါမည္။ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္၏ အရည္အေသြးပါမည္။ စသည့္ ဦးေႏွာက္၏ တဇြတ္ထိုး ျဖစ္စဥ္မ်ားအရသာ ၎အရွိတရားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အရွိတရားႏွင့္ပတ္သက္၍ မိမိဦးေႏွာက္၏ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္ခ်က္ ေဘာင္အတြင္းမွသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အရွိတရားတစ္ခုအေပၚ ႐ႈျမင္ရာတြင္ လူတစ္ရာရွိေသာ္ အျမင္ (၁၀၀) ကြဲခဲ့ပါလွ်င္ အစစ္အမွန္အရွိတရားသည္ အဘယ္နည္း။ လမ္းမေပၚမွ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္၏ Identity အစစ္အမွန္ကို ကာလသားမ်ားအားလံုး အတိအက်မသိႏိုင္ျခင္းသည္ လြန္စြာ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ လြန္လြန္ကၽြံကၽြံဆိုရလွ်င္ လူႏွင့္သက္မဲ့တို႔အၾကား အဓိကကြာျခားခ်က္ႀကီးျဖစ္ေသာ “သိမႈ” ၏ ဂုဏ္ရည္ကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ထိခိုက္ေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ခၽြမ္ဇူး၏ လိပ္ျပာငယ္ႏွင့္ လိပ္ျပာငယ္၏ ခၽြမ္ဇူးတို႔သည္ တစ္လွည့္စီ ရွင္သန္ေနၾက၏။ ခၽြမ္ဇူးအေနျဖင့္ လိပ္ျပာကို လိုက္ဖမ္း၍ မမိႏိုင္သလို လိပ္ျပာငယ္မွာလည္း ခၽြမ္ဇူး၏ ကိုယ္ေပၚတြင္ နားေနခြင့္ မည္သည့္အခါမွ် ရွိႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေတာ့။ အတူတကြ ဆံုေတြ႕ႏိုင္ခြင့္မရွိသည့္ အနီးကပ္တည္ရွိေနေသာ အရာႏွစ္ခုမွာ အစဥ္ထာ၀ရ လက္တစ္လံုးျခား လွည့္စားခံေနရေပေတာ့မည္။ ခၽြမ္ဇူး၏ ဒိြဟသည္ လိပ္ျပာတစ္ေကာင္၏ ဒြိဟႏွင့္ တူညီပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔လွ်င္ အရွိတရားလိပ္ျပာငယ္ကို မည္သူမွ် ဖမ္းဆုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ၾက။ သို႔မဟုတ္ အရွိတရားလူသားကို မည္သည့္လိပ္ျပာမွ် မေတြ႕ရွိခဲ့ၾက။ လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ကို လိုက္ဖမ္းရန္ႀကိဳးစားရင္း လူသားသည္ ေပ်ာက္ဆံုးလာရသည္။ လူသားကို ရွာေဖြရန္အားထုတ္ေသာ လိပ္ျပာသည္လည္း ေပ်ာက္ဆံုးရေပမည္။ အရွိတရား၏ မေရရာမႈကို ႐ုပ္လံုးေဖာ္ရန္ႀကိဳးစားမိေသာ သူသည္ ၎ကိုယ္တိုင္၏ အရွိတရားကိုပါ ဒြိဟပြားမိျခင္းအားျဖင့္ စေတးလိုက္ရေပေတာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တည္ရွိျခင္းအေၾကာင္းကို စပ္စပ္စုစု မစူးစမ္းမိခဲ့ျခင္းသည္ ပို၍ေကာင္းပါလိမ့္မည္။

ယခုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ အဆံုးသတ္ပါေတာ့မည္။ မၾကာခင္ အိပ္ယာ၀င္ရပါေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုသည့္ အရာတစ္ခု ဒီအခ်ိန္၊ ဒီေနရာတြင္ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ယခုစာသားမ်ားက သက္ေသအထင္အရွား ျပသႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေသာ္ ဤသို႔ေရးခဲ့ေသာ လူတစ္ေယာက္ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္၏ အရွိတရားအေပၚ လူတခ်ဳိ႕သည္ ဤစာလံုးမ်ားမွတဆင့္ မွန္းဆေတြးေခၚ႐ံုသာ အမ်ားဆံုးအားျဖင့္ တတ္ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မွန္းဆသည့္ “ပံုရိပ္” သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ တည္ရွိမႈႏွင့္ ထပ္တူက်လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဤနည္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လက္က်န္သည္လည္း ေ၀၀ါးသြားခဲ့ပါၿပီ။ တည္ရွိျခင္းအေၾကာင္း ေသြးတိုးစမ္းျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အရွင္လတ္လတ္ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ဤစာသားမ်ားသည္ လိပ္ျပာတစ္ေကာင္၏ အိပ္မက္ထဲမွ စကားလံုးမ်ားမွ်သာ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ တည္ရွိျခင္းအေၾကာင္း ေတြးေခၚမႈမျပဳရန္ ေနာက္ဆံုးအားျဖင့္ အေလးအနက္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ထားခဲ့ရပါေတာ့မည္။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၅) ၂၀၁၀

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ