Skip to main content

ကိုယ္တိုင္စိုင္းရမည့္ ျမင္း

ကိုယ္တိုင္သင္ယူ၀ါဒ (Autodidactism)

Autodidactism ဟူသည္မွာ ကိုယ္တိုင္ သင္ယူေလ့လာျခင္း သေဘာကို ရည္ညႊန္းသည္။ ပံုစံက် စာသင္ေက်ာင္းတက္ ပညာေရးႏွင့္၊ ဆရာျဖင့္ သင္ၾကားျခင္းတို႔ႏွင့္ ဖီလာျဖစ္ေနေသာ သင္ယူနည္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ ဘ၀တြင္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ သင္ယူျခင္း အလုပ္ကို တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း ျပဳလုပ္ဖူးခဲ့ ေပလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းတြင္ မသင္ရသည့္ ပညာရပ္ နယ္ပယ္မ်ားတြင္ေသာ္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ သင္ယူျခင္း စနစ္ကို ပိုမိုအားျပဳ ရေပမည္။

ကိုယ္တိုင္သင္ၾကားျခင္း (သို႔မဟုတ္) မိမိကိုယ္ကိုယ္ အေျချပဳ၍ သင္ယူေလ့လာျခင္း စနစ္သည္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ျဖစ္ေနရန္ မလိုအပ္ပါ။ ကိုယ္တိုင္သင္ယူသူ တခ်ဳိ႕သည္ စာၾကည့္တိုက္မ်ား၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ Website မ်ားတြင္ အခ်ိန္ေပးၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက မိမိတို႔၏ သင္ယူမႈ ပံုစံအတြက္ မိသားစု၀င္မ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ အသိအကၽြမ္းမ်ား၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို ကိုးစားအသံုးျပဳ ၾကသည္။ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားဟု ေခၚႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤအေျခအေနတြင္ ဆရာမရွိ၊ ကိုယ္တိုင္သင္ယူသည္ဟု မေခၚႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း၊ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာေတာ့ ရွိသည္ဟု အျငင္းပြားလာ ႏိုင္ပါသည္။ စင္စစ္ အေထြေထြ သင္႐ိုးတစ္ခုခုအား ေလ့လာရာတြင္ သီးသန္႔ ဆရာတစ္ေယာက္၏ ပံုရိပ္ကင္းမဲ့ေနျခင္း သေဘာကို Autodidactism ဟု မွတ္ယူ ႏိုင္ပါသည္။ အစဥ္အလာ ပံုစံက် သင္ယူနည္းစနစ္ (ေက်ာင္းတက္) မွ ခြဲထြက္၍ ဆရာလြတ္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ပံုစံခ် သင္ယူနည္း စနစ္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ စသည္ ထည့္ေျပာျခင္းသည္ စကားကပ္ျခင္းသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။



စြယ္စံုရပညာရွင္ (Polymath)

ပံုျပင္မ်ားတြင္ “ဒိသာပါေမာကၡ” ဟူသည့္ ကိုယ္တိုင္သိ ပညာရွိႀကီးမ်ား ေတြ႕ရေလ့ ရွိပါသည္။ ပညာရပ္ အေျမာက္အမ်ားကို တစ္ဦးတည္း ဒိုင္ခံ သင္ၾကားေပးသည္။ သူတို႔ကိုမူ Autodidact ဟု ေခၚျခင္းထက္ Polymath ဟု သံုးႏႈန္းရန္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္မည္ ထင္သည္။ စြယ္စံုပညာရွင္၊ ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအိုး စသည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့သည့္ လူသားထဲမွ စြယ္စံုပညာရွင္တစ္ဦးကို ျပပါဆိုလွ်င္ “လီယိုနာဒို ဒါဗင္ခ်ီ” ကိုပင္ ျပရမည္။ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဂီတ၊ ဗိသုကာ၊ သိပၸံ၊ သခ်ၤာ၊ စာေရးဆရာ စသည္ျဖင့္ နယ္ပယ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ Autodidact မ်ား အားလံုးကို Polymath ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း Polymath ဆိုသူ စြယ္စံုပညာရွင္မ်ားသည္ Autodidact စာရင္း၀င္သည္ဟုေတာ့ ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ကိုယ္တိုင္ ေလ့လာသင္ယူ ခ်င္စိတ္မရွိဘဲ ပညာရပ္နယ္ပယ္ အမ်ားအျပားတြင္ မည္သို႔မွ် ႏွံ႔စပ္လာ ႏိုင္မည္ မဟုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာ,မရွိေသာ ဆရာမ်ား

Autodidact မ်ားထဲတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူမ်ား မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပင္ အမ်ားအျပား ရွိေနပါသည္။ ဘီဂိတ္ (Bill Gate) သည္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွ ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ ထြက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ သမၼတလင္ကြန္း (Abraham Licoln) သည္ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေအာင္ပင္ ေက်ာင္းမေနခဲ့ဖူးဘဲ ကိုယ္တိုင္သင္ယူေလ့လာၿပီး ေရွ႕ေနျဖစ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဂ်က္လန္ဒန္ (Jack London) ၊ ဒစ္ကင္း (Charles Dickens) ႏွင့္ ဟဲမင္းေ၀း (Ernest Hemingway) စသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားသည္ Autodidact မ်ား ျဖစ္သည္။ ဒႆနပညာရွင္မ်ားတြင္ ေဆာ့ခရိတၱိမွ၊ ေဒးကား၊ နစ္ေရွးအဆံုး ဆရာလြတ္ေလ့လာသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ အဆံုးစြန္ဆိုရလွ်င္ လွ်ပ္စစ္မီး တီထြင္ခဲ့သူ အက္ဒီဆင္ (Thomas Edison) သည္ပင္ ေက်ာင္းေနရန္ ထံုထိုင္းလြန္းသည္ဟု ဆရာမ်ားက သတ္မွတ္ခံရသျဖင့္ အိမ္တြင္ပင္ မိခင္ျဖစ္သူမွ သင္ၾကားေပးခဲ့ရသည္။ တကယ္ေတာ့ Autodidact မ်ားအေၾကာင္း ေရးမည္ဆိုလွ်င္ ကုန္ႏိုင္ဖြယ္မရွိပါ။ ဤသည္တို႔မွာ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာသင္ယူျခင္း နည္းလမ္းျဖင့္ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကို ထင္ရွားေစလိုသျဖင့္ အက်ဥ္းမွ် ထုတ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာတြင္ အဆိုပါ ပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ ျခြင္းခ်က္မွ်သာျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္ ပညာရွင္မ်ားလည္း ေျပာမကုန္ေအာင္ ရွိေနေၾကာင္း ျငင္းခ်က္ထုတ္ႏိုင္ပါသည္။ စနစ္တက် ပညာေရးျဖင့္ ထူးခၽြန္ထင္ရွားသူမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္ကို မည္သို႔မွ် မျငင္းႏိုင္ပါ။ သို႔ရာတြင္ Autodidact မ်ားသည္ လက္တစ္ဆုပ္စာ ျခြင္းခ်က္မွ် ဟူ၍ေတာ့ ယူဆႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္တို႔သည္လည္း အဆိုပါ နယ္ပယ္မွအပ အျခားဘာသာရပ္ နယ္ပယ္မ်ားတြင္ Autodidact ျဖစ္ေနႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ လိုရင္းမွာ Autodidact ႏွင့္ စနစ္တက် ပညာတတ္ ခြဲျခား ၿပိဳင္ဆိုင္လိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ Autodidactism ၏ အေရးပါမႈကိုသာ ထင္ရွားေစလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကိုယ္ထူကိုယ္ထ သင္ယူမႈစနစ္အေၾကာင္း အေလးထား ေျပာၾကားရသည့္ အေၾကာင္းအရင္း ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိပါသည္။ အားလံုးသိၾကသည့္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္မွာ ကုန္းေကာက္စရာ မရွိေအာင္ ခၽြတ္ျခံဳက်ေနသည္ဟု ဒဲ့ေရးေသာ္မွ လြန္မည္မထင္။ လိုေကာင္းသာ လိုပါလိမ့္မည္။ ျပည္ပတြင္ ေက်ာင္းသြားတက္ႏိုင္သူ အေရအတြက္သည္ စုစုေပါင္းလူဦးေရ၏ အစြန္းထြက္ပင္ မရွိ။ အမွန္တကယ္ ပညာလုိလားေသာ လူငယ္မ်ား အမ်ားအျပားသည္ အဆင့္မီပညာေရးအား သင္ၾကားခြင့္ မရရွိၾကပါ။ အဆင့္မီပညာေရးစနစ္မရွိ၊ အဆင့္မီ ဆရာမ်ား အလံုအေလာက္ မရွိ။ အဆင့္မီ ေက်ာင္းသားမရွိ။  စသည့္သံသရာသည္ စတင္လည္ပတ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ကြပ္လပ္မ်ားအား ျဖည့္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသးသည့္ လတ္တေလာ အေျခအေနတြင္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ပညာသင္ၾကားျခင္းသည္ အေရးႀကီး လွသည္။ လိုရင္းမွာ “ဆရာကို အာခံ” ခိုင္းျခင္းမဟုတ္ဘဲ “ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ပညာရွာျခင္း အေလ့ကို” (Autodidactism) ပံုႀကီးခ်ဲ႕ ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

စာဖတ္ရန္


ဤတြင္ မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ေလ့လာရမည္နည္းဟူေသာ ေမးခြန္းေပၚလာသည္။ စာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ အင္တာနက္ Website မ်ားကိုခ်ည္း ညႊန္းေသာ္ ရယ္စရာ ေျပာသလိုသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႕အၾကံဳအရ တူတူတန္တန္ စာၾကည့္တိုက္ တစ္ခုတေလမွ် ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါ။ တကၠသိုလ္တြင္လည္း စာၾကည့္တိုက္အေၾကာင္း ေျပာသည္ဆိုသည္ဟူ၍ တစ္ခါမွ် မၾကားရစဖူး။ တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္လည္း မျမင္စဖူး။ British Council, American Centre စသည္တို႔မွာလည္း သာမန္ အရပ္ထဲမွ လူငယ္မ်ားႏွင့္ အလွမ္းေ၀း ေနပါေသးသည္။ ဖတ္စရာမွတ္စရာ ျမန္မာဘာသာ Website တစ္ခုခုကို ညႊန္းရန္လည္း မည္သည္ကို ညႊန္းရမည္ပင္ စဥ္းစားမရ။

ထို႔ေၾကာင့္ ေယဘုယ်က်သည့္ အခ်က္ျဖစ္သည့္ “စာဖတ္ျခင္း” ကိုသာ ညႊန္းစရာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ေလ့လာသင္ယူစိတ္ျဖင့္ စာဖတ္ျခင္း၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္စိတ္ျဖင့္ စာဖတ္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကိုသာ အၾကံျပဳစရာ ရွိေတာ့သည္။ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းဟု ထပ္ေမးလာလွ်င္ “ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္” ဟုသာ ျပန္ေျဖ ရေတာ့မည္။ ေလာေလာဆယ္တြင္ ကိုယ့္ျမင္းကိုယ္စိုင္းျခင္းသည္သာ ခရီးေပါက္ႏိုင္မည့္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းဟု ထင္ပါသည္။ အမ်ားစု ကိုယ့္ျမင္းကိုယ္စိုင္းၾကလွ်င္ အမ်ားစု ခရီးေရာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။  လူစံုမွသြားမယ္ သေဘာထားအားျဖင့္ မည္သည့္ပန္းတိုင္သို႔မွ် ေရာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။  ထို႔ေၾကာင့္ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ စာဖတ္ေနသည္ဆိုလွ်င္ မွန္ကန္သည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတိရပါ။ စာဖတ္ျခင္း၊ စာဖတ္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အေရး ဖန္တီးေပးျခင္း၊ စာဖတ္ရန္ အားေပးကူညီျခင္း၊ လမ္းညႊန္ျခင္းစသည့္ အေလ့အထမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတိရပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အၿပိဳအပ်က္မ်ား အတြင္းမွ ေမြးဖြားလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရွင္သန္ေနရဆဲသာ ျဖစ္ေၾကာင္း မေမ့သင့္ဟု ထင္ပါသည္။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၁၉)

Ref: Wikipedia, Autodidactic Press

Comments

  1. "ကိုယ့္ျမင့္ကိုယ္စိုင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္" တဲ့.. အနည္းဆံုး စစ္ကိုင္းေတာ့ ေရာက္ႏုိင္ေသးတာေပါ့...။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးလမ္းေက်ာင္းနဲ႔လိုက္ရင္ေတာ့... ရန္ကုန္ကကို ထြက္ရမယ္မထင္ဘူး..။ :D

    ReplyDelete
  2. ၾကဳိးစားၾကတာေပါ့...ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က ျပန္/ဆက္က ကုိေက်ာ္ဆန္း တေယာက္ေတာ့ နယ္ေတြလုိက္ျပီး ေက်းရြာေတြက စာၾကည့္တုိက္(မုိးၾကဳိးပစ္ေစ့ စာၾကည့္တုိက္) ေတြမွာ ကုိယ္တုိင္ေလ့လာသင္ယူၾကဖုိ႔ စာအုပ္ စာတန္းအေဟာင္းပေလာင္းေတြ လွဴေနတယ္လုိ႔ သတင္းစာေတြမွာ ပလူပ်ံေနတာပဲ..။ခက္တာက သူမ်ားေတြ အဲလုိ ဖတ္ဖို႔ မွတ္ဖို႔ အခ်ိန္မေပးနုိင္ေသးတာပဲ..။ လြမ္းေရးထက္ ဝမ္းေရးခက္ ဆုိသလုိေပါ့..။ ခင္ဗ်ားေျပာသလုိ အမ်ားညီ မေစာင့္ေတာ့ဘဲ တကုိယ္ေရ တကာယ သာ တတ္နုိင္သေလာက္ လုပ္ရေတာ့မွာေပါ့..။

    ReplyDelete
  3. Gooda Gooda. I m still looking for my own horse.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ