Skip to main content

ေဆးေရာင္စံု နိမိတ္ပံုစုတ္ခ်က္

“နာမ၀ိေသသနမ်ားသည္ အႏၱရာယ္မ်ား၏”

 “Adjectives are dangerous

■ ဒီဘုိႏို ■

နာမ၀ိေသသန မ်ားသည္ အႏၱရာယ္ မ်ား၏။ အေျခတင္ စကားေျပာခန္း မ်ားတြင္ နာမ၀ိေသသန မ်ားအား လႈိင္လႈိင္ သံုးစြဲသူတို႔ကို မ်ားေသာအားျဖင့္ ယံုၾကည္ရန္ မသင့္ေပ။ ၎တို႔က တစ္စံုတစ္ရာ၏ အရည္အေသြးသည္ အမွန္တကယ္ ဓမၼဓိ႒ာန္ က်ေၾကာင္း ထင္မွတ္လာ ေစရန္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ သင္၏ ပုဂၢလဒိ႒ာန္ ခံစားခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚလာ ေစရန္ သိမ္းသြင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နာမ၀ိေသသန တို႔အား သံသယ ၀င္ရန္မွာ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အားျဖင့္ ဉာဏ္ပညာ ရွိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ သင္၏ ဘာသာစကား အတြင္းမွ နာမ၀ိေသသန တို႔အား ဆြဲထုတ္ပစ္ရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ဘဲ “နာမ၀ိေသသနဟူသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပုဂၢလဒိ႒ာန္သာ ျဖစ္သည္” ဟု မွတ္ယူသင့္ေၾကာင္း ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ ဒီဘိုႏိုက ဆိုခဲ့ပါသည္။

§ § § § § § §



သို႔ရာတြင္ စာေပအႏုပညာကို တန္ဖိုးထားသည့္ ကဗ်ာဆရာအခ်ဳိ႕ကမူ ဤအဆိုကို အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ ႏိုင္ပါသည္။ အေရာင္အေသြးစံုလင္လွသည့္ နာမ၀ိေသသနမ်ားကိုသာ ဘာသာစကားအတြင္းမွ တစ္ယူသန္ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ပါလွ်င္ ေဆးအျဖဴႏွင့္ အမည္းသာ က်န္ေတာ့သည့္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးလို ေမွာ္၀င္သည့္ စုတ္ခ်က္မ်ားအား အကန္႔အသတ္မဲ့ ခ်ယ္သႏိုင္ခြင့္ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ အႏုပညာအားေကာင္းသည့္ ကဗ်ာစာဆိုတစ္ဦး၏ ကဗ်ာပန္းခင္းမွာ လွပေ၀ဆာစြာ ပြင့္လန္းႏိုင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ေအးျမစိုဆြတ္သည့္ ေလညင္းေလး သည္ပင္ ညင္ညင္သာသာ တုိက္ခတ္ခြင့္မရွိေတာ့ပါ။ ရႊန္းလဲ့ေနသည့္ လေရာင္ေအာက္တြင္ ၀င္းလက္ေတာက္ပေနေသာ ကလီယိုပက္ထရာဟူသည့္ မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္၏ အလွပံုရိပ္သည္ စြဲမက္ဖြယ္ ထင္က်န္မေနႏိုင္ေတာ့ပါ။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္လွသည့္ ေစတန္နတ္ဆိုးအေၾကာင္း လူအမ်ား သိခြင့္ရေအာင္ ေစတနာေကာင္းထား လွစ္ျပႏိုင္ခြင့္ မရွိေတာ့ပါ။ မာသာထရီဇာ၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဂရုဏာမွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ေရာ္ဘင္ဆင္ကရူးဆိုး၏ အထီးက်န္ဆန္ေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားအား လြမ္းေမာဖြယ္ လည္ျပန္ၾကည့္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ လူသိမ်ားထင္ရွားသည့္ မိုနာလီဇာ၏ မခို႔တယို႔ အျပံဳး မရွိႏိုင္ေတာ့ပါ။ ျပင္းထန္ေသာ အဆိပ္ေငြ႕ျဖင့္ ရက္ရက္စက္စက္ သုတ္သင္ခံရသည့္ ဒုတိယကမၻာစစ္၏ အျပစ္မဲ့ သားေကာင္မ်ားျဖစ္ေသာ သနားဖြယ္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေျခာက္သန္း မရွိႏိုင္ေတာ့ပါ။ ပါရမီရွင္ ဗွင္ဂိုး၏ ၀ါထိန္ထိန္ ေနၾကာပန္းမ်ား ထည္ထည္၀ါ၀ါ ပြင့္လန္းႏိုင္ခဲ့လိမ့္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ျဖဴစင္ရွင္းသန္႔ေနေသာ အခ်စ္စစ္အခ်စ္မွန္မ်ား ၀မ္းနည္းဖြယ္ ဆိတ္သုန္းရလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ တက္သစ္စ လူငယ္တစ္ဦး၏ ေတာက္ပေသာ အနာဂတ္မွာ ေမွာင္မဲေပ်ာက္ကြယ္ သြားရလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္မွီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔ ညီညီညာညာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ခြင့္ ေ၀းရေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႐ိုးသားေသာ၊ ႀကိဳးစားေသာ ျပည္သူျပည္သားတို႔ စိတ္ဓာတ္က်ဖြယ္ ကင္းမဲ့သြားရေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေအးခ်မ္းေသာ၊ သာယာေသာ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ အနာဂတ္မ်ားကို စိတ္ကူးယဥ္စြာ ေမွ်ာ္မွန္းခြင့္ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆံုးမဲ့ ငရဲႏွင့္ ထာ၀ရ ေကာင္းကင္ဘံု မရွိႏိုင္ေတာ့ပါ။ စင္စစ္ ျမင့္ျမတ္သည့္ ေဒသနာေတာ္အခ်ဳိ႕ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသားမ်ား နာနာက်ည္းက်ည္း ဆံုး႐ႈံးခံ လုိက္ရေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္တို႔မွာ အႏၱရာယ္ႀကီးေသာ နာမ၀ိေသသနမ်ား၏ လူသူတိတ္ဆိတ္ေနသည့္ စ်ာပနအခမ္းအနားတြင္ ျမင္ရသည့္ ပူေဆြးဖြယ္ ျမင္ကြင္းတစ္ရပ္ကို ရမ္းေရာ္ စိတ္ကူးၾကည့္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

တကယ္ေတာ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို အျဖဴအမည္း ႏွစ္ေရာင္တည္းျဖင့္သာ ေရးခ်ယ္ရန္ လံုေလာက္သည္။ ဒီဘုိႏိုက “နာမ၀ိေသသနမ်ားသည္ အႏၱရာယ္ႀကီး၏” ဟု ဆိုသည္။ နာမ၀ိေသသနမ်ားသည္ “အမွန္တကယ္” အႏၱရာယ္ႀကီးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မေျပာခ်င္ပါ။ ထပ္ေျပာပါမည္...။ နာမ၀ိေသသနမ်ားသည္ အႏၱရာယ္ ႀကီးသည္။ နာမ၀ိေသသနတို႔အား လႈိင္လႈိင္ သံုးစြဲသူမ်ားကို ယံုၾကည္ရန္ မသင့္ဟု ဒီဘိုႏိုက သတိေပးပါသည္။ စင္စစ္ အျဖစ္မွန္ကို ေရးခ်ယ္ရန္မွာ အျဖဴအမည္း ႏွစ္ေရာင္ထဲႏွင့္ လံုေလာက္မႈ ရွိပါသည္။ နာမ၀ိေသသနမ်ားကို ေက်ာ္လႊား၍ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။ ထပ္ေျပာပါမည္...။ နာမ၀ိေသသနမ်ားသည္ အႏၱရာယ္ ႀကီးသည္။

◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၁၅) ၂၀၁၀

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ