Skip to main content

ေအာ္ဂလီ မွတ္စုမ်ား (Nausea)

ကၽြန္ေတာ္၏ မွတ္ဉာဏ္မ်ားမွာ နတ္ဆိုး၏ ပတၱာအိတ္ထဲမွ ဒဂၤါးျပားမ်ား သဖြယ္သာျဖစ္၏။ ဖြင့္လိုက္စဥ္၀ယ္ သစ္ရြက္ေသမ်ားမွတစ္ပါး မည္သည့္အရာကိုမွ် ရွာမေတြ႕ခဲ့...။ စာ (၅၂)

လူသားမ်ဳိးႏြယ္ကို ခ်စ္ခင္မႈမရွိဘူးလားဟု ခဏမွ် ကၽြန္ေတာ္ေတြးလိုက္မိသည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒါဟာ သူတို႔ရဲ႕ တနဂၤေႏြေန႔ပါပဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ဟာမွ မဟုတ္တာ။ (စာ- ၈၁)

ကၽြန္ေတာ္က တစ္ကိုယ္တည္း၊ လူအမ်ားစုမွာ အိမ္ျပန္ကုန္ၿပီး ျဖစ္၏။ ညေနခင္းသတင္းစာ ဖတ္ျခင္းႏွင့္ ၀ိုင္ယာလက္ နားေထာင္ေနၾက ေပလိမ့္မည္။ လိုက္ကာခ်ခ်ိန္နီးလာၿပီျဖစ္ေသာ ဤတနဂၤေႏြေန႔သည္ သူတို႔အား ျပာမႈန္တို႔၏ အရသာကိုသာ ခ်န္ထားခဲ့ၿပီး သူတို႔အေတြးမ်ားမွာ တနလၤာေန႔ဆီသုိ႔ ဦးတည္ၿပီးေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္မူ တနဂၤေႏြတနလၤာ ဘာဆိုဘာမွ်မရွိ။ အစီအစဥ္မက်မႈအတြင္း အခ်င္းခ်င္း တြန္းထိုးေရြ႕ေလ်ာေနေသာ ေန႔မ်ားသာ ရွိ၏။ ထို႔ေနာက္ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို တစ္စံုတစ္ခုကို လက္ခနဲ ေတြးမိလိုက္၏။

မည္သည့္အရာမွ် မေျပာင္းလဲခဲ့ပါ။ သို႔တုိင္ အရာအားလံုးသည္ မတူကြဲျပားသည့္ နည္းလမ္းအားျဖင့္ တည္ရွိေနၾကသည္သာ ျဖစ္၏။ ဤသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဖြင့္ဆိုမျပႏိုင္ပါ။ ၎သည္ “ေအာ္ဂလီ” ဆန္ဆန္ အရာျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ ထိုႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္လည္းျဖစ္၏။ ေနာက္ဆံုး၀ယ္ စြန္႔စားမႈတစ္ခုသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ဆိုက္ေရာက္ေနခဲ့ပါၿပီ။ “ကၽြန္ေတာ္ဟူ၍ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီမွာရွိေနပါသည္” ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့ပါၿပီ။ အဆိုပါ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေမွာင္ထုတြင္းသို႔ ထုိးေဖာက္တိုး၀င္ေနၿပီး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္အတြင္းမွ သူရဲေကာင္းပမာ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနပါသည္။ (စာ-၈၂)

ရိပ္သာလမ္းထက္သို႔ တစ္ခါျပန္ေရာက္ရွိလာခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိစဥ္၀ယ္ ခါးသီးသည့္ ေနာင္တမွတစ္ပါး အျခားမည့္သည့္အရာမွ် မက်န္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျပာလိုက္သည္။ “စြန္႔စားခန္း ခံစားခ်က္ထက္ ငါတန္ဖိုးထားတဲ့အရာ ဒီကမၻာမွာ ရွိေကာင္းမွရွိေတာ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ေရာက္ခ်င္တဲ့အခါ ေရာက္လာတယ္။ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ျပန္ထြက္သြားတယ္။ သူမရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ငါက ေျခာက္ေသြ႕လြန္းစြာ ခံစားရတယ္။ ဒီလို တိုေတာင္းၿပီး မထင္မွတ္တဲ့ အလည္အပတ္ကို ငါ့ဘ၀ဟာ ဆံုး႐ႈံးမႈတစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျပဖို႔မ်ား ေပးခဲ့တာလား”

ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ေက်ာရွိ ၿမိဳ႕အတြင္းမွ လမ္းမီးတိုင္မ်ား၏ ေအးစက္စက္အလင္းႏွင့္ ေတာက္ပေနေသာ ေျဖာင့္စင္းႀကီးမားသည့္ လမ္းမမ်ား၊ အထုအထည္ႏွင့္ ေလာကီထုပၸတ္လူတို႔ဇာတ္မ်ားသည္ ေသဆံုးခါနီးပါၿပီ။ ဤသည္မွာ တနဂၤေႏြ၏ အဆံုးသတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ (စာ-၈၄)



ဤသို႔ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈမရွိသည့္ ကိန္းႀကီးခန္းႀကီး ၀ါက်ကို ကၽြန္ေတာ္ မေန႔က မည္သို႔ေရးသား ႏိုင္ခဲ့ပါသနည္း။
“ကၽြန္ေတာ္က တစ္ေယာက္တည္းပါ။ ဒါေပမဲ့ စစ္သားတပ္ဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ခ်ီတက္ေရာက္ရွိလာသလို ကၽြန္ေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့သည္”

အဆင္တန္ဆာ ဘာသာစကားႏွင့္ ေျပာစရာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မလိုအပ္ပါ။ တစ္စံုတရာေသာ အေျခအေနကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္သာ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စာေပကို ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ေဖာင္တိန္ကို စကားလံုးမေရြးဘဲ ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားေနေစရပါမည္။        (စာ- ၈၅)


အတိတ္ဆိုသည္မွာ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္သူတစ္ေယာက္၏ ဇိမ္ခံပစၥည္းသာျဖစ္၏။

ကၽြန္ေတာ့္ အတိတ္ကိုေရာ ဘယ္ေနရာတြင္ ထားရမည္နည္း။ ခင္ဗ်ား၏ အတိတ္ကို အိတ္ကပ္ထဲ ထည့္ထားလို႔မရႏိုင္ေပ။ ခင္ဗ်ားတြင္ ၎ကို ထည့္ထားစရာ အိမ္တစ္လံုး ရွိရေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ခႏၶာကိုယ္မွတစ္ပါး မည္သည့္အရာမွ် ပိုင္ဆိုင္မႈမရွိပါ။ တစ္ကိုယ္ရည္တစ္ကာယ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္၏ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုမွတစ္ပါး အျခားမရွိ…. မွတ္ဉာဏ္မ်ားကို မရပ္တန္႔ႏိုင္ခဲ့။ ၎တို႔သည္ သူ႔ကို ေဖာက္ထြင္းျဖတ္သန္းေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ေစာဒက မတက္သင့္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္ အစဥ္ အလိုရွိခဲ့သည့္ အရာအားလံုးမွာ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ (စာ- ၉၇)


ဘာသာျပန္သူ ◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၃) ၂၀၁၀

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ