Skip to main content

ပစ္စလတ္ခတ္ မိုးႀကိဳး (သို႔) ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေသဒဏ္

ဒုတိယေျမာက္ မိုးႀကိဳး

ေနရာတစ္ခုအား မိုးႀကိဳးႏွစ္ခါပစ္ေလ့ မရွိဟူသည့္ အဂၤလိပ္စကားတစ္ခြန္း ရွိပါသည္။ ၾကမၼာဆုိးသည္ လူတစ္ေယာက္တည္းကို ႏွစ္ခါျပန္ မ႐ိုက္ခတ္ႏိုင္။ ကံဆိုးမိုးေမွာင္ ျခင္းသည္ လူတစ္ေယာက္ထံသို႔ ႏွစ္ခါျပန္ ေရာက္မလာ ႏိုင္သည့္ သေဘာကို ရည္ညႊန္း သံုးစြဲသည္။ “မိုးႀကိဳးႏွစ္ခါ မပစ္” (Lightning never strikes twice)  ဟု အတိုေကာက္ သံုးႏႈန္းေလ့ ရွိသည္။ ဤ အဂၤလိပ္ အီဒီယမ္၏ သေဘာတရားအရ အမွန္တကယ္ပင္ မိုးႀကိဳးႏွစ္ခါျပန္ မပစ္ႏိုင္ဘူးလား၊ တကယ့္ လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္ေရာ ထပ္ဆင့္ ၾကမၼာငင္ သူမ်ား မရွိႏိုင္ဘူးလား ေမးခြန္းမ်ားသည္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းသည္။

စင္စစ္ သိပၸံပညာအရ မိုးႀကိဳးသည္ ေနရာတစ္ေနရာတည္းအား ႏွစ္ခါပင္မက ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပစ္ခတ္ႏိုင္ေၾကာင္း သက္ေသျပၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ နယူးေယာက္ရွိ Empire State Building သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၂၅ ႀကိမ္ခန္႔ မိုးႀကိဳးပစ္ ခံရေလ့ရွိသည္။ Roy Sullivan ဆိုသူမွာ ဘ၀တစ္သက္တာတြင္ ခုနစ္ႀကိမ္ခန္႔မွ်ပင္ မိုးႀကိဳးပစ္ခံခဲ့ရၿပီး အသက္ရွင္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ မိုးႀကိဳးလႊဲ (Lightning Rod) သည္ပင္ တကယ္တမ္းအားျဖင့္ မိုးႀကိဳးအား ေနရာတစ္ခုသို႔ ပစ္ခတ္ေစရန္ ဆြဲငင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လိုရင္းမွာ သိပၸံနည္းက် ႐ႈေထာင့္အရ ၾကည့္လွ်င္ မိုးႀကိဳးဟူသည္ ေပါက္လြတ္ပဲစား ေလွ်ာက္ပစ္တတ္သည့္အရာသာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ႀကိမ္ မေသခဲ့ေသာ္ ဒုတိယေျမာက္ အခြင့္အေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္သည္။ တစ္ေနရာအား တစ္ႀကိမ္တစ္ခါသာ ပစ္မည္ဟု စနစ္တက် သတ္မွတ္ထားျခင္းမ်ဳိး ရွိမေနပါ။


လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္လည္း မိုးႀကိဳးပစ္ခတ္သလို နင့္နင့္နဲနဲ ၾကမၼာငင္မႈမ်ဳိးမ်ားသည္ လူတစ္ဦးတည္းထံသို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ ၀င္မလာပါဟု ကံေသကံမ မေျပာႏိုင္ပါ။ ဆိုးဆိုးရြားရြား တစ္ႀကိမ္ အသည္းကြဲဖူးေသာ္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္မကြဲႏိုင္ေတာ့ဟု အရပ္စကားမ်ားတြင္ သံုးစြဲၾကသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ မွန္ကန္ႏိုင္ေသာ္လည္း လူအားလံုးအတြက္မူ မွန္ကန္သည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အသည္းႏုသျဖင့္ ႏွစ္ခါကြဲသည္၊ မၾကာခဏကြဲသည္ ဆိုသူမ်ားလည္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားတစ္ခု အေနျဖင့္ AIDS ေရာဂါသည္ လူတစ္ဦးထံသို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ မစြဲကပ္ႏိုင္ျခင္းမ်ဳိးေတာ့ ရွိႏိုင္ပါသည္။ တစ္ႀကိမ္ႏွင့္ လံုေလာက္သည္ဟု ယူဆႏိုင္ေသာ ျခြင္းခ်က္မ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ (ဤသည္မွာလည္း ေဆးမရွိေသးေသာ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္) ထို႔ေၾကာင့္ မိုးႀကိဳးသည္ သိပၸံနည္းအရ ပစ္စလတ္ခတ္ ပစ္ႏိုင္သလို လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္လည္း ၾကမၼာဆိုးသည္ လူတစ္ေယာက္တည္းအား ၀႐ုန္းသုန္းကား ႐ိုက္ခတ္ႏိုင္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ သာဓက တစ္ခုကို ေထာက္ျပခ်င္ပါသည္။

ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေသဒဏ္

မၾကာေသးခင္က အၿငိမ္းစားဗုိလ္မွဴး ၀င္းႏိုင္ေက်ာ္ဆိုသူအား တိုလီမုတ္စ ပုဒ္မမ်ား တပ္၍ အားလံုးေပါင္း ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ (၂၀) အျပင္၊ ေသဒဏ္ပါခ်မွတ္လိုက္သည္ ဆို၏။ ဤမွ်ေလာက္ ပစ္စလတ္ခတ္ပစ္သည့္ မိုးႀကိဳး ရွိႏိုင္ပါသေလာ။ ဥပေဒပညာဆိုင္ရာမ်ားကို ေခတၱေဘးခ်ိတ္၍ ကေလးအေတြးျဖင့္ေတြးေသာ ယုတၱိေဗဒ အျမင္ႏွင့္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါမည္။

ယေန႔ေခတ္ က်င့္သံုးေနသည့္ ဥပေဒပညာဆိုင္ရာ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္မ်ားတြင္ အျမင့္ဆံုး ျပစ္ဒဏ္သည္ “ေသဒဏ္” (Capital Sentence or Death Penalty) ျဖစ္ပါသည္။ ေသဒဏ္ကိုေသာ္မွ တစ္ကမၻာလံုး အတိုင္းအတာႏွင့္ က်င့္သံုးျခင္း မရွိ။ ဒုတိယကမၻာစစ္မွ စတင္၍ ေသဒဏ္အား ဖယ္ရွားႏိုင္ရန္ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ႀကိဳးစားလာခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၇၇ တြင္ (၁၆) ႏိုင္ငံသည္ ဖယ္ရွားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔တြင္ေသာ္ ႏိုင္ငံေပါင္း (၉၅) ႏိုင္ငံသည္ ေသဒဏ္အား ဖယ္ရွားၿပီး ျဖစ္သည္။ (၉) ႏိုင္ငံသည္ အေရးေပၚ အေျခအေနမွအပ က်န္ျပစ္မႈမ်ား အားလံုးအတြက္ ဖယ္ရွားၿပီး ျဖစ္သည္။ (၃၅) ႏိုင္ငံသည္ ျပစ္ဒဏ္တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း အနည္းဆံုး (၁၀) ႏွစ္ခန္႔ အသံုးျပဳျခင္း၊ အသက္၀င္လႈပ္ရွားျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ရပ္တန္႔ေနခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ဆက္လက္ က်င့္သံုးေနဆဲ ႏိုင္ငံသည္ (၅၈) ႏိုင္ငံသာ က်န္ရွိေတာ့သည္။

ေသဒဏ္ကို ရက္ရက္ေရာေရာ အေပးဆံုး ႏိုင္ငံမွာ “တရုတ္” ျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ သုတ္သင္ေနသေလာဟု ထင္ရေလာက္ေအာင္ပင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ လူေပါင္း (၁၇၀၀) မွ (၅၀၀၀) အၾကား ကြပ္မ်က္သုတ္သင္ခဲ့ ပါသည္။ အျခား ေသဒဏ္ရက္ေရာသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားစာရင္းတြင္ အီရန္၊ အီရတ္၊ ေျမာက္ကိုရီးယား စသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားလည္း မပါမျဖစ္ပါ၀င္ ေနသည္။ “အန္ကယ္ဆမ္” (USA) ႀကီးပင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ားၾကားမွ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ပါ၀င္ေနေသးသည္။ လိုရင္းမွာ “ေသဒဏ္” ေခၚ Death Penalty သည္ ယေန႔ ေခတ္သစ္အျမင္တြင္ (ဘာသာေရးအျမင္အရ/ လူ႕က်င့္၀တ္အျမင္အရ) အျငင္းပြားစရာ ကိစၥရပ္တစ္ခု ျဖစ္လာေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း မျငင္းႏိုင္ေတာ့ပါ။

“ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေသဒဏ္” ကိုမူ သူ႔ထက္ကဲဟုပင္ ေခၚရေတာ့မည္။ ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ (၂၀) အျပင္ ေသဒဏ္ကိုပါ “တစ္ၿပိဳင္တည္း” က်ခံေစရန္ ခ်မွတ္လိုက္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ စာရြက္ေပၚတြင္ ေရးရန္အတြက္ပင္ ယုတၱိ ကင္းမဲ့လွသည္။ စင္စစ္ ေသဒဏ္ေပးမည္ ဆိုလွ်င္ မည္သည့္ ျပစ္ဒဏ္မွ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း က်ခံေစရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ ေသဒဏ္ဟူသည္ တရားခံ၏ ငယ္ထိပ္ တည့္တည့္အား မိုးႀကိဳးပစ္ခ်လိုက္သည့္ အႀကီးေလးဆံုး အျပစ္ဒဏ္ႀကီးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မိုးႀကိဳးပစ္ေနတုန္း ၾကာပြတ္နဲ႔ပါ ရိုက္ေစဟု အမိန္႔ခ်ျခင္းႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္။ ရယ္စရာေကာင္း လြန္းလွၿပီး ယုတၱိကင္းမဲ့လွပါသည္။ အကယ္၍ ေထာင္ဒဏ္ႏွစ္ (၂၀) ကို အရင္က်ခံေစၿပီး ျပည့္မွ ေသဒဏ္က်ခံခိုင္းလွ်င္မူ ယုတၱိေတာ့ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႔က်င့္၀တ္အျမင္ (သို႔မဟုတ္) လူသားပီသမႈ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား အျမင္အရၾကည့္ေသာ္ မည္သို႔မွ် လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ မရွိေတာ့။ ထိုသို႔ ခ်မွတ္ျခင္းမ်ဳိးလည္း တစ္ခါမွ မၾကားခဲ့ဖူးပါ။ (ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူးျခင္းကို ေျပာျခင္း ျဖစ္၍ ျခြင္းခ်က္ ရွိေကာင္း ရွိေနႏိုင္ပါသည္) အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က အျပစ္မဲ့ျပည္သူေပါင္း (၁၅၈) ဦး ေသဆံုးေစခဲ့ေသာ ဥကၠလာဟိုးမား ဗံုးခြဲမႈ၏ တရားခံ၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား “တင္မက္ဗြိဳက္” (Timothy McVeigh) ဆိုသူကိုပင္ ေသဒဏ္တစ္ခုတည္းသာ ခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။ ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့လွ်င္ တစ္ခုတည္းႏွင့္ပင္ လံုေလာက္သည္ကို ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေသဒဏ္အျပင္ က်န္ရွိသည့္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို သိမ္းဆည္းျခင္းမ်ဳိးမ်ား ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ ေသဒဏ္ႏွင့္ေထာင္ဒဏ္ တစ္ၿပိဳင္နက္ က်ခံေစရန္ မျဖစ္ႏိုင္ျခင္းကို အထူးျပဳေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ၾကားဖူးနား၀ အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားတြင္ေသာ္ ေထာင္ဒဏ္ႏွစ္ (၂၀) က်ခံရသည့္ အက်ဥ္းသားတစ္ဦး ေထာင္ထဲတြင္ ေသဆံုးခဲ့ေသာ္ “၀ိညဥ္” ကို ပင္ ထြက္ခြာခြင့္ မေပးဘဲ၊ (အမိန္႔ျပန္တမ္း မေပးဘဲ) ဆက္လက္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေလ့ ရွိသည္ ဆို၏။ ဤေနရာတြင္ “၀ိညဥ္” အား ခ်ဳပ္ေႏွာင္၍ ရမရ ျငင္းခုန္လိုရင္း မရွိေသာ္လည္း ဤသို႔ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားမွာ ျပဳလုပ္သူမ်ား၏ အေတြးအေခၚ ေခါင္းပါးမႈကို ျပန္လွစ္ျပေနသည့္ အခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ဦးေႏွာက္ပ်က္ေနသူမ်ား၏ အေတြးအေခၚသာ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။


ဆန္႔က်င္ေရး

ဤသည္တို႔ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မိုးႀကိဳးဟူသည္ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ပစ္ခတ္ႏိုင္သလို ၾကမၼာဆိုးဟူသည္လည္း လူတစ္ေယာက္အား လက္ေတြ႕အားျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ရိုက္ခတ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားမည္ ထင္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ မိုးႀကိဳးစက္ကြင္းအား ႀကိဳတင္ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္ မိုးႀကိဳးလႊဲသာ တပ္ဆင္စရာ လိုသည္။ သို႔ရာတြင္ လက္ေတြ႕ဘ၀၏ မိုးႀကိဳးစက္ကြင္းကိုမူ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္သာ မိုးႀကိဳးလႊဲ၀ယ္တပ္သလို တစ္ကိုယ္စာ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ပုန္းေရွာင္ေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ စိတ္မႏွံ႔သည့္ မိုးႀကိဳးမင္းသားမ်ားက ပစ္လို႔ရသမွ် “စြတ္” ပစ္ျပေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ လက္ေတြ႕ဘ၀တြင္ ပစ္ခတ္ေနေသာ မိုးႀကိဳးမ်ားကိုမူ မပစ္ခတ္ႏိုင္ေစရန္ ဆန္႔က်င္ ရိုက္ခ်ဳိးရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မိုးႀကိဳးပစ္ခတ္ေလ့ရွိရာ ရပ္၀န္းအား ၾကည္လင္သာယာေအာင္ လုပ္ရန္မွာ ထိုေဒသမွ လူမ်ား၏ တာ၀န္သာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ဦးေႏွာက္ပ်က္ေနသူမ်ား ပစ္ခတ္ေနသည့္ ပစ္စလတ္ခတ္ မိုးႀကိဳးမ်ားအား “လံုး၀” ဆန္႔က်င္သည္။

မွတ္ခ်က္။     ။ ဤေဆာင္းပါးတြင္ ေသဒဏ္တစ္ခုတည္းကိုသာ ခ်ဲ႕ျပခဲ့ပါသည္။ စင္စစ္ အီလက္ထေရာနစ္ အက္ဥပေဒ၊ ပံုႏွိပ္အက္ဥပေဒ၊ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ဗီဒီယို ဥပေဒ စသည့္ ၀ရဇိန္လက္နက္ပမာ လိုရာဆြဲ ပစ္ခတ္ေနသည့္ ဥပေဒမ်ားအားလံုးကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒပုဒ္မမ်ားအား တိုက္ခိုက္ျခင္းထက္ ႏွိပ္ကြပ္ေရးလက္နက္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနေသာ “စစ္အစိုးရ” အား ဆန္႔က်င္ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားမည္ ထင္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ စစ္မွန္သည့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ “လံုး၀” မရွိသည့္ ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။


◄ ေတဇာ ► ဇန္န၀ါရီ (၂၁) ၂၀၁၀

Reference:

Capital Punishment (Wikipedia)
Weather Imagery
Famous Trials
VOA News
RFA

Comments

  1. ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ ဆန္႔က်င္ေနတာေလ... ။ အရူးေတြ လြတ္ေနေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာ အဓိက...။

    ReplyDelete
  2. ျမန္မာ့ ရိုးရာ ေသဒဏ္တဲ့လားဗ်ာ..(ျမန္မာနည္း ျမန္မာ့ ဟန္နဲ႔ ခ်စ္စရာ စကားလုံးေလးေလပဲ း)..။ ေရွးအစဥ္အလာသေဘာမ်ဳိး အသုံးအႏႈန္း အတြက္ေတာ့ အဘုိးအဘြားေတြ အားနာမိပါရဲ့...။ ခင္ဗ်ားမလည္း ေတာ္ေတာ္ အပင္ပန္း ခံျပီး စစ္တမ္းေတြ တခုတ္တရ လုိက္ရွာ တင္ျပတာပါလား....တကယ္က ေအာက္ဆုံးက တပုိဒ္ေလာက္ဆုိရင္ကုိ ျပည့္စုံေနပါျပီ.ဗ်ာ.။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ

ေခ်ာင္းကေလး (The Brook)

I come from haunts of coot and heron, I make a sudden sally And sparkle out among the fern, To bicker down a valley. By thirty hills I hurry down, Or slip between the ridges, By twenty thorpes, a little town, And half a hundred bridges. Till last by Philip’s farm I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. I chatter over stony ways, In little sharps and trebles, I Bubble in to eddying bays, I babble on the pebbles. With many a curve my banks I fret, By many a field and fallow. And many a fairy foreland set, With willow-weed and mallow. I chatter, chatter, as I flow To join the brimming river, For men may come and men may go, But I go on for ever. Alfred Lord Tennyson ေခ်ာင္းကေလး ေရၾကက္နဲ႔ဗ်ဳိင္းတို႔ က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခု ျပဳလို႔။ ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္၊ ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာက ေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေ