Skip to main content

♥ ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္း...


ဖုန္ထူေသာေန႔ရက္မ်ားအတြင္းက လူတစ္ေယာက္သည္ ၿမိဳ႕အတြင္း ဦးတည္ရာမဲ့ လွည့္လည္သြားလာ ေနခဲ့သည္။ (အျမင့္ပ်ံေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ နယ္ျခားဟိုင္းေ၀းလမ္းမ်ားေပၚေပါက္လာေသာ ေနာက္ထပ္ရာစုႏွစ္ အထိ အသက္ရွည္ေနထိုင္ၾကသူမ်ား မွတ္မိသည့္အတိုင္း ဖုန္ထူေသာေန႔ရက္မ်ားဟု ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ျမင္ျမင္သမွ်အရာရာတိုင္းမွာ ဖုန္မႈန္႔သဲမႈန္႔မ်ားႏွင့္ ဖံုးလႊမ္းေနခဲ့ဟန္တူသည္။ ခရီးၾကမ္းသြား ထရပ္ကားမ်ားက အတားအဆီးမရွိေသာ ကြင္းျပင္မ်ားအတြင္း ျဖတ္သန္းေမာင္ႏွင္ရင္း ေနရာတိုင္းတြင္ ဖုန္မႈန္႔မ်ားခ်ည္းသာ ျဖစ္ေနခဲ့ေပသည္။) ထိုၿမိဳ႕ကေလးကို “ဧဒင္” ဟုေခၚသည္။ ဤအမည္သည္လည္း သိပ္ၾကာရွည္ မတည္တံ့ခဲ့ေၾကာင္း လူတိုင္းသိၾကသည္။ သူတို႔ၾကားဖူးနား၀ရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္ ေၾကးနန္း႐ံုးရွိသည့္ အျခား “ဧဒင္” တစ္ခုလည္း ရွိေသးသည္။ တကၠဆက္ျပည္နယ္အေနျဖင့္ေတာ့ “ဧဒင္” ႏွစ္ခုျဖစ္ေနသည္ကို လက္ခံႏိုင္သည့္ပံု မေပၚပါ။

ထိုသူသည္ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ကုန္းမ်ားေပၚမွ ဆင္းလာၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းသို႔၀င္လာခဲ့သည္။ ယာဥ္ သို႔မဟုတ္၊ ျမင္းတစ္ခုမွ်မပါဘဲ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ားအတြင္းကေသာ္မွ ဤသို႔ ခရီးသြားျခင္းကို နားႏွင့္မွ်ပင္ မၾကားခဲ့ဖူးေပ။ ႐ိုး႐ိုးသားသားေျပာရလွ်င္ စိတ္မႏွံ႔သူမ်ားႏွင့္ ေျမေလွ်ာက္၀ိဇၨာေယာင္ေယာင္မ်ားသာ ဤသို႔သြားလာေလ့ရွိေပသည္။ အေနာက္ဘက္စူးစူး ေတာင္ကုန္းမ်ား ေအာက္ေျခသို႔ သြားရာေျမျပင္သည္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ေသာ လြင္တီးေခါင္ႀကီးသာျဖစ္ၿပီး ေျခလ်င္ေလွ်ာက္သူတစ္ေယာက္အဖို႔ ရက္သတၱပတ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ လေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ သက္ရွိဟူ၍ ေခြးတစ္ေကာင္ေၾကာင္တစ္ၿမီးမွ် မျမင္ရဘဲ သြားရေပလိမ့္မည္။

ထိုသူက စိတ္မႏွံ႔သည့္လကၡဏာ ထင္ထင္ရွားရွား မရွိသလို ေျမေလွ်ာက္၀ိဇၨာဟုထင္ရေအာင္လည္း ဂမၻီရဆန္ဆန္စကား ဘာတစ္ခုမွ်ေျပာၾကားျခင္း မရွိပါ။ သူေျပာသမွ်မွာ စားစရာအနည္းငယ္ႏွင့္ မိုးလြတ္ရာ တစ္ေနရာတြင္ အိပ္စက္ခြင့္ရရန္သာ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ခံလူမ်ားက စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ေဆြးေျမ့ေနၿပီျဖစ္ေသာ အ၀တ္အစားမ်ား ၀တ္ထားေသာ သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး သူတို႔ကို ဘာျပန္ေပးစရာရွိလဲဟု ေမးျမန္းၾကသည္။ သူ႔တြင္ ေနာက္ေက်ာတြင္လြယ္ထားေသာ အ၀တ္မ်ားသာ ပါရွိသည္။ အနည္းငယ္ပ်က္စီးေနၿပီျဖစ္ေသာ ဦးထုပ္ေဟာင္းတစ္လံုး၊ ပုခံုးတြင္လြယ္ထားေသာ လြယ္အိတ္ေသးေသးတစ္လံုးႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူ႔ပုံစံၾကည့္ရသည္မွာ လူခ်မ္းသာတစ္ေယာက္က ဆင္းရဲဟန္ေဆာင္ ထားသည့္ပံုလည္း မရ။ ထို႔ျပင္ ထိုအခ်ိန္မ်ားအတြင္းက အစားအစာႏွင့္ မိုးခိုစရာ အရိပ္အျမံဳမ်ားမွာလည္း ေစ်းႏႈန္းသက္သာလွသည္ မဟုတ္ေပ။

♀ ♀ ♀ ♀ ♀

လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ဆႏၵေတြကို ေစာေစာစီးစီးမွာပဲ

ဆံုး႐ႈံးသြားၾကရတယ္။ အခုေခတ္မွာဆိုရင္ ပိုလို႔ေတာင္ေစာေပါ့။ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္သာ

ဒါေတြကိုထိန္းသိမ္းမထားခဲ့ဘူးဆိုရင္ သူတို႔ ထာ၀ရေပ်ာက္ဆံုးသြားၾကမွာပဲ။

♀ ♀ ♀ ♀ ♀

လူမ်ားက သူ႔ကို ဘာျပန္ေပးစရာရွိလဲဟု ေမးစဥ္တြင္ သူက ခပ္႐ိုး႐ိုးသာ ျပန္ေျဖေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ “ဆႏၵ”ေတြ ေ၀မွ်ဖို႔ရွိပါတယ္ ဟူ၍ပင္။ ထိုအခါ သူ႔ကို အစထဲက စိတ္မႏွံ႔သူတစ္ေယာက္၊ သို႔မဟုတ္ အၾကားအျမင္ရသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ သကၤာမကင္းျဖစ္ေနသူမ်ားက ဤသည္ကိုပင္ ေရာဂါလကၡဏာ တစ္ခုအျဖစ္ ယူဆလိုက္ၾကသည္။ ဒါဆိုရင္ မင္းက နတ္သားတစ္ပါးလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အထက္လမ္းဆရာလား…. ဆႏၵေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့... ဟူ၍ သူတို႔က ေမးျမန္းၾကသည္။ သူက ဦးေခါင္းကို ခါယမ္းၿပီး ျပံဳးလိုက္သည္။ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တန္ခိုးမရွိပါဘူး။ “ဆႏၵ” ေတြသာရွိပါတယ္ဟု သူက ျပန္ေျပာေလသည္။

ဤတြင္ ၀ိုင္းအံုေနၾကေသာၿမိဳ႕ခံလူမ်ားသည္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားၿပီး မိမိတို႔ဦးတည္ရာဆီသို႔သာ ဆက္သြားၾကေပေတာ့သည္။ သူ႔ကို မသတီစရာလူတစ္ေယာက္အျဖစ္သာ သူတို႔က သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် အရိပ္အာ၀ါသႏွင့္ အစားအစာေပးရန္ ဆႏၵမရွိၾကေပ။ ထိုသူကေတာ့ စိတ္ဆိုးစိတ္ပ်က္ပံုမေပၚပါ။ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ရွိ ဖံုထူထူေျမႀကီးေပၚတြင္ တစ္ေယာက္ထဲထုိင္ၿပီး သူ၏လြယ္အိတ္ အစုတ္ကေလးထဲမွ အ႐ိုးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ပုေလြကို သူ႔တစ္ေယာက္ထဲ ၾကားရ႐ံုမွ် ဆိတ္ၿငိမ္စြာ စတင္မႈတ္ေနေတာ့သည္။ လူအမ်ားက သူ႔ကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ အနီးအပါးမွ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပင္သို႔ခရီးထြက္သြားေသာ နယ္စားႀကီးျပန္ေရာက္လာၿပီး ထိုသူ႔ကို ျမန္ျမန္ေမာင္းထုတ္ပါေစဟူ၍သာ စိတ္အတြင္းမွ ႀကိတ္ဆုေတာင္းေနၾကေလသည္။

နံနက္ခင္းမွ မြန္းတည့္ခ်ိန္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီ။ ထိုသူက ထိုင္ျမဲထိုင္ေနဆဲ၊ ပေလြမႈတ္ျမဲ မႈတ္ေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ေန႔လည္မွ ညေနေစာင္းသို႔ တိမ္းလာေသာအခ်ိန္တြင္ ပန္းပဲဆရာႏွင့္ သူ၏ဇနီးငယ္တို႔မွာ ေျမာက္အရပ္မွ ေဆြမ်ဳိးမ်ားဆီသို႔ အလည္သြားရာမွ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။ ပန္းပဲဆရာမွာ “ဆလပ္ဗ္” (Slav) လူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး (သူ႔မိဘမ်ားကိုေတာ့ ဂ်စ္ပစီေသြးပါသည္ဟု ေျပာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သက္ေသျပႏိုင္သည္ေတာ့မဟုတ္) လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေပသည္။ သူ႔လက္ရံုးတြင္ ခြန္အားရွိသမွ် သူက ပိုေကာင္းေသာ ပန္းပဲဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနလိမ့္ဦးမည္သာ။ သူက စိတ္ႏွလံုးေကာင္းရွိေသာ ပန္းပဲဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားကလည္း သူ႔ကို လိုအပ္ေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ (ယေန႔တိုင္ေအာင္ပင္ ၿမိဳ႕တိုင္းတြင္ ပန္းပဲဆရာေကာင္းမ်ား လိုအပ္ေနဆဲမဟုတ္လား) ဇနီးႏွင့္အတူ ၿမိဳ႕လယ္သို႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္စဥ္မွာပင္ သူက ထိုသူ၏ ပုေလြမႈတ္သံကို ၾကားလုိက္ရၿပီး အိမ္နီးခ်င္းတစ္ဦးအား ေမးျမန္းစံုစမ္းရန္ ရပ္တန္႔လိုက္သည္။ အေနာက္အရပ္မွလာေသာ စိတ္မႏွံ႔သူတစ္ေယာက္ဟု အိမ္နီးခ်င္းက ေျဖလိုက္သည္။ မဟုတ္ဘူးဟု ျဖတ္သြားျဖတ္လာတစ္ဦးက ၀င္ေျပာသည္။ ေျမြဆိပ္ေတြနဲ႔ ေတာင္ကုန္းေတြရဲ႕တစ္ဘက္က ေအာက္လမ္းနည္းေတြ တတ္တဲ့ ေမွာ္ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု ထိုသူက ၀င္ေျပာေလသည္။

သူက ဘာလိုခ်င္တာလဲဟု ပန္းပဲဆရာက ေမးလိုက္သည္။ အစားအစာနဲ႔ အိပ္စရာေနရာဟု အျခားတစ္ေယာက္က ျပန္ေျဖသည္။ ဤတြင္ ပန္းပဲဆရာက က်ယ္ျပန္႔ေသာေရျပင္ႀကီးကိုျဖတ္၍ ဆိပ္ကမ္းလမ္းၾကားေလးထဲမွ အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္လွစြာ နယ္ေျမသစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည့္ သူ၏ ပထမဆုံးညအေတြ႕အၾကံဳကို ျပန္လည္ သတိရလိုက္မိသည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔ကို ေပါင္မုန္႔ႏွင့္ ေနစရာေနရာအတြက္ ဒဂၤါးအနည္းငယ္ကို ေပးခဲ့ေသာ မိသားစုကိုပါ အမွတ္ရလိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူက ဇနီးႏွင့္ကားကို ထားခဲ့ၿပီး ထိုသူ ထိုင္ၿပီးပုေလြမႈတ္ေနရာ ေနရာသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့ေလသည္။

မိတ္ေဆြ ခင္ဗ်ားက နားဖို႔ေနရာတစ္ခုနဲ႔ စားစရာတစ္ခုခု လိုေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ၾကားခဲ့ရတယ္ဟု သူက ေျပာလုိက္သည္။ မွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ျပန္ေပးစရာတစ္ခုမွမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆႏၵေတြပဲ ေ၀မွ်ဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ က်န္တာတစ္ခုမွ မရွိပါဘူးဟု ထိုသူက ျပန္ေျဖေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခင္ဗ်ားဆီက ဘာမွ် မေတာင္းပါဘူး။ ခင္ဗ်ားမွာ ဘာပဲရွိရွိ ေ၀မွ်ဖို႔ေပါ့ဟု ပန္းပဲဆရာက ေျပာလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုသူက ျပံဳးလုိက္ၿပီး မတ္တပ္ထရပ္ကာ ပန္းပဲဆရာ၏လက္ကို ဆြဲလုိက္သည္။ သူတို႔က ကားဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာ ၾကၿပီး ပန္းပဲဆရာ၊ သူ၏ ဇနီးငယ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းလွည့္လည္သြားလာေနေသာလူတို႔သည္ ပန္းပဲဆရာ၏အိမ္ရိွရာ ေတာင္အရပ္သို႔ ေမာင္းႏွင္သြားခဲ့ၾကေလသည္။

♀ ♀ ♀ ♀ ♀

ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ရဲ႕ အလုပ္ပဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္တယ္၊

လွည့္လည္သြားလာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ လူေတြရဲ႕ ဆႏၵေတြကို စုေဆာင္းတယ္ဟု ထိုသူက

ေျပာလိုက္သည္။

♀ ♀ ♀ ♀ ♀

သူတို႔က ညစာကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္း စားေသာက္လုိက္ၾကသည္။ ေျပာင္းဖူးေပါင္မုန္႔၊ ပဲအနည္းငယ္ႏွင့္ အသီးအရြက္ႏွပ္တစ္ပြဲ…စသည္ျဖင့္။ ပန္းပဲဆရာ၏ ေရတြင္းမွ ေရခ်ဳိကို သူတို႔ေသာက္သံုးၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဆးရြက္ႀကီးအိတ္ကို သံုးေယာက္သား အတူတကြ မွ်ေ၀သံုးစြဲၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မီးလင္းဖိုႏွင့္ သူတို႔၏ ေဆးတံမ်ားမွ မီးခိုးမ်ားျဖင့္ အခန္းထဲတြင္ ဖံုးလႊမ္းေနေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူတို႔သံုးဦးသား အမိုးေအာက္မွထြက္၍ ၾကယ္မ်ားကို ထိုင္ၾကည့္ေနၾကေလသည္။ အရမ္းေကာင္းတဲ့ညစာပါပဲ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဟု ထိုသူက ေျပာလိုက္သည္။ အခုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတို႔ဆီမွာ အေၾကြးတင္သြားၿပီေပါ့။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့အတိုင္းပဲ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပိုက္ဆံေတာ့မရိွဘူး။ ဒါေပမဲ့ “ဆႏၵ” ေတြေတာ့ ရွိပါတယ္ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။

ပန္းပဲဆရာ၏ဇနီးက ရွင့္မွာ ဆႏၵေတြရွိတယ္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုပါသလဲဟု ေမးလိုက္သည္။
ရွင္က ဆႏၵေတြကို သယ္ေဆာင္လာတာလား။ ရွားပါးေက်ာက္တံုးေတြနဲ႔ ပန္းေပါင္းဆီေတြလိုေလ။

မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က စုေဆာင္းခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကဒါပါပဲ။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ရဲ႕ အလုပ္ပဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္တယ္၊ လွည့္လည္သြားလာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ လူေတြရဲ႕ ဆႏၵေတြကို စုေဆာင္းတယ္ဟု ထိုသူက ေျပာလိုက္သည္။

ဤေတာ့မွ ပန္းပဲဆရာက သူနားမလည္ေၾကာင္း ၀င္ေျပာေလသည္။


ကၽြန္ေတာ္က လူေတြရဲ႕ဆႏၵေတြကို ေမးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီထဲမွာ သိမ္းထားတယ္ဟု ညစ္ပတ္ေနေသာ လက္သည္းမ်ားျဖင့္ သူ၏နားထင္ကို ေထာက္ျပၿပီး ထိုသူက ေျဖလိုက္သည္။

ဘာေၾကာင့္လဲဟု ပန္းပဲဆရာ၏ဇနီးက ေမးသည္။

သူတို႔ ေပ်ာက္မသြားေအာင္ေပါ့ဟု ထိုသူက သူမကို ေျပာလိုက္သည္။ လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ဆႏၵေတြကို ေစာေစာစီးစီးမွာပဲ ဆံုး႐ႈံးသြားၾကရတယ္။ အခုေခတ္မွာဆိုရင္ ပိုလို႔ေတာင္ေစာေပါ့။ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္သာ ဒါေတြကိုထိန္းသိမ္းမထားခဲ့ဘူးဆိုရင္ သူတို႔ ထာ၀ရေပ်ာက္ဆံုးသြားၾကမွာပဲ။ အဲဒါေတြနဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဘာလုပ္တာလဲဟု ပန္းပဲဆရာက ေမးလိုက္သည္။ သတိေပးတဲ့အေနနဲ႔ နားေထာင္ခ်င္တဲ့လူေတြကို ျပန္ေ၀မွ်တာေပါ့။

သတိေပးဖို႔ ဟုတ္လားဟု ပန္းပဲဆရာႏွင့္ဇနီးက ၿပိဳင္တူ ေမးလိုက္ၾကသည္။

သတိေပးတဲ့အေနနဲ႔ဆိုတာက “ဆႏၵတစ္ခုဟာ ေမ့ေလ်ာ့ခံရၿပီဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အမွန္တကယ္ ျဖစ္လာႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့အျပင္ တစ္ႀကိမ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လည္မရရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး” ဆႏၵဆိုတာမ်ဳိးက မ်က္စိတမိွတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္းမွာ ျပည့္စုံသြား တတ္တဲ့အရာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဆႏၵတစ္ခုဆိုတာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္။ ပန္းတိုင္တစ္ခုကို ေရာက္ရွိသြားတဲ့ လမ္းတစ္ခုရဲ႕ အဆံုးမွာပဲ ဆႏၵဆိုတာ တည္ရွိတယ္။ လူေတြက ဒါကို ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကၿပီး မိမိတို႔ကိုယ္ကို ကေလးေလးလိုျမင္၊ လိုခ်င္သမွ်၊ အ႐ူးအမူးစြဲလန္းသမွ်ေတြကို မေနမနား ရွာေဖြေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့သူတို႔က ေျပာၾကတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္မရဘူး။ ဒီေတာ့ ရသမွ်နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနျခင္းသည္သာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေကာင္းဆံုးပဲ။ အေျခအေနေတြက မေျပာင္းလဲဘူး။

သူက ဆက္ေျပာသည္။ မွန္ပါတယ္။ အေျခအေနေတြဟာ မေျပာင္းလဲပါဘူး။ ခင္ဗ်ားက ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ဆႏၵ မရွိခဲ့ရင္ေပါ့။ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ လိုခ်င္စိတ္ကို ထိန္းသိမ္းထားရမယ္။ မရပ္မနားႀကိဳးစားမႈကို ထိန္းသိမ္းထားရမယ္။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚကေန ဘယ္ေတာ့မွ တစ္လက္မမွ်မေရြ႕ေအာင္ ဖက္တြယ္ထား ရမယ္။ ကိုယ့္ေနရာမွာပဲ ထာ၀ရ ေနထိုင္သြားရမယ္။

ဤသို႔ျဖင့္ ၾကယ္ကေလးမ်ား သူတို႔ဦးေခါင္းေပၚတြင္ မ်က္စပစ္ေနခ်ိန္တြင္ ထိုသူက ပန္းပဲဆရာႏွင့္ သူ၏ဇနီးတို႔ကို ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပေနေလသည္။ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ အရြယ္စံုလူတို႔၏ ဆႏၵမ်ားႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား အေၾကာင္းသူက ျပန္လည္ေျပာျပေနသည္။ (သူရွင္းျပသေလာက္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ မ်ားထက္ ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္ေသာ ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္းသာ မ်ားေပသည္) ကန္းဆက္ (Kansas) ျပည္နယ္မွ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ေဆးကုလိုျခင္းမွတစ္ပါး အျခားမည္သည့္အရာမွ် ဘ၀တြင္ ျဖစ္လိုေသာဆႏၵ မရွိေသာ မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္း သူက ေျပာျပသည္။ သူမ၏ ဇာတ္လမ္းအား သူနားေထာင္ေနစဥ္မွာပင္ မိန္းကေလးငယ္၏ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ တင္းမာေသာ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ မိခင္၏ ေၾကကြဲေနေသာမ်က္လံုးမ်ားေၾကာင့္ မိန္းကေလး၏ဆႏၵမ်ား တိမ္ျမွပ္သြားလုနီးနီးျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း သူက ျမင္ေတြ႔ေနခဲ့ရေလသည္။ သူက ေရာ့ကီး (Rockies) မွ ေျမပိုင္ရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ သားအေၾကာင္းလည္း ေျပာျပသည္။ သူက စင္ေပၚတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခြင့္ရရန္ အေရွ႕ကို တစ္လွမ္းတက္ရတက္ရ ဆႏၵရွိေနသူျဖစ္ေလသည္။ ၀ိုမင္း (Wyoming) မွ မုဆိုးမတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူမေသခင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ယမန္ႏွစ္ကေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ သူ႔သားကို ျပန္ေတြ႕ဆံုခြင့္ရရန္ ဆႏၵရွိေနသည္ဟု ဆို၏။ ညည့္နက္လာၿပီး အိပ္ခ်ိန္တန္သည္အထိ ထိုသူက ဤအေၾကာင္းမ်ားအျပင္ အျခားအေၾကာင္း အမ်ားအျပားလည္း ေျပာျပခဲ့ေလသည္။

ပန္းပဲဆရာႏွင့္ ဇနီးက သူတို႔၏အိပ္ယာကို မီးလင္းဖိုအနားသို႔ ယူလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အခန္း၏အျခား တစ္ဘက္ျခမ္းတြင္ ေစာင္ႏွင့္ကြပ္ပ်စ္ကို လူစိမ္းအတြက္ ေနရာေပးလိုက္သည္။ ထိုညတြင္ ေႏြးေထြးေသာအခန္းထဲ၀ယ္ သူတို႔သံုးေယာက္သား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအိပ္စက္နားေနၾကသည္မွာ ျပတင္းေပါက္မွ နံနက္ခင္းေနေရာင္ျခည္ ေတာက္ပလာခ်ိန္မတိုင္ခင္မီအထိပင္ ျဖစ္ေလသည္။ နံနက္ခင္းေနေရာင္ျခည္ ေအာက္တြင္ နံနက္စာကို သူတို႔ အတူတကြစားေသာက္ၾကသည္။ ဘီစကစ္ထူထူ၊ အသားလိပ္၊ ဟင္းခ်ဳိရည္ႏွင့္ ဘလက္ေကာ္ဖီျပင္းျပင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ သူတို႔က တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ အရသာခံၿပီး စားေသာက္ေနၾကသည္။ စားၿပီးခ်ိန္တြင္ ထိုသူက စကားစေျပာေလသည္။

ေနာက္ထပ္ အရသာရွိလွတဲ့ ထမင္းတစ္နပ္၊ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္တဲ့ အိပ္ယာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကို တစ္ႀကိမ္ထပ္ၿပီး အေၾကြးတင္ျပန္ၿပီဟု ထိုသူက ေျပာသည္။ ပန္းပဲဆရာႏွင့္ဇနီးက သူတို႔ကို ဘာတစ္ခုမွ်ျပန္ေပးစရာ မလိုေၾကာင္းကန္႔ကြက္ၾကေသာ္လည္း ထုိသူက ၾကားဟန္မတူ။

ကၽြန္ေတာ့္မွာေျပာစရာရွိခဲ့သလိုပဲ ဆႏၵတခ်ဳိ႕အေၾကာင္းကို ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေျပာၿပီးသြားၿပီ။ အခု ကၽြန္ေတာ္မသြားခင္ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ဆႏၵတခ်ဳိ႕ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာျပပါ။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ထာ၀ရထိန္းသိမ္းထားၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ကို ျပန္လည္ေပးဆပ္ခ်င္ပါတယ္ဟု သူကေျပာလိုက္ေလသည္။

ပန္းပဲဆရာႏွင့္သူ၏ဇနီးငယ္တို႔မွာ ေခတၱမွ် ၿငိမ္သက္သြားၾကသည္။ သူတို႔၏စိတ္အတြင္းမွ ပုန္းလွ်ိဳးေန ႏိုင္သည့္ အရာတစ္ခုခုကို ကိုယ္စီရွာေဖြေနၾကသည္။ စကားစေျပာလိုက္သူမွာ ပန္းပဲဆရာ၏ဇနီးျဖစ္ၿပီး သူမ၏ ဆႏၵကို ဖြင့္ဟေလသည္။

ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ကၽြန္မမွာရွိသမွ်ကိုပဲ ဆႏၵရွိပါတယ္။ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဖို႔ေပါ့။ သက္ေတာင့္သက္သာ အိမ္ကေလး၊ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းေတြနဲ႔ ယံုၾကည္အားကိုးရတဲ့ ခ်စ္ခင္ပြန္း။ စြဲမက္စရာအဆင္း၊ အလွအပနဲ႔ ေလာကႀကီးရဲ႕ အဆင္တန္ဆာေတြကို ကၽြန္မ မလိုအပ္ပါဘူး။ ကၽြန္မမွာ ရွိသမွ်ပါပဲ၊ ဒါပါပဲဟု သူမက ေျပာလိုက္သည္။

ထိုသူက ထိုင္ရက္သားနားေထာင္ရင္း ေခါင္းၿငိမ့္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ပန္းပဲဆရာဘက္လို႔ လွည့္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း ဆႏၵတစ္ခုရွိတယ္ထင္တယ္ဟု ပန္းပဲဆရာကစေျပာသည္။ ဒါေပမဲ့ သိပ္ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္ဘဲ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။ ဒိဗၺစကၠဳဉာဏ္၊ အိမ္တစ္လုံးကုိ မ,ႏိုင္တဲ့ခြန္အားနဲ႔ ဒီလုိမ်ဳိး တန္ခိုးဣဒိပါတ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္ အလိုမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္တာက တစ္ေန႔ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးနဲ႔ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သားငယ္ေလးတစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ သမီးငယ္ေလးတစ္ေယာက္၊ ဒီလိုမွမဟုတ္လည္း ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး။ အဲဒီသားသမီး၊ ဒါမွမဟုတ္ သားသမီးအမ်ားအျပားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔အိုမင္းလာတဲ့အထိ က်န္းက်န္းမာမာ ႀကီးပ်င္းလာတာ ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ဒီေနရာ၊ ဒီအိမ္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔အတူတကြ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းၾကေစလိုပါတယ္။ ဘ၀ကိုျဖတ္သန္းေစမယ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ႀကီးျပင္းေစမယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀တစ္ခု ထူေတာင္ဖို႔ ေလာကႀကီးထဲကို ေခၚေဆာင္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနထိုင္ၾကေစလိုပါတယ္။

ထိုသူက သူတို႔ကို ျပံဳးၿပီးၾကည့္ရင္း သူ၏လက္အစံုျဖင့္ တစ္ေယာက္စီကို ထိလိုက္သည္။ စကားတစ္လံုးတစ္ပါဒမွ် မေျပာဘဲ စားပြဲမွထ၊ ဦးထုပ္ေဆာင္း၊ ပုခံုးတြင္ လြယ္အိတ္ကိုလြယ္ၿပီး သူ၏လမ္းေလွ်ာက္တုတ္ကို သူက ယူလုိက္သည္။ တံခါးဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး သူက ရပ္တန္႔၍ ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။ စားပြဲတြင္ထိုင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံကို သူက လွမ္းေျပာလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သတိရေနမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ ထို႔ေနာက္တြင္ သူက ျပန္လွည့္သြားၿပီး တံခါးအျပင္၊ ထိုမွ ၿမိဳ႕ျပင္သို႔ တေရြ႕ေရြ႕ ထြက္ခြာသြားေလေတာ့သည္။


♀ ♀ ♀ ♀ ♀

“ဆႏၵတစ္ခုဟာ ေမ့ေလ်ာ့ခံရၿပီဆိုရင္ အမွန္တကယ္ ဘယ္ေတာ့မွျဖစ္လာႏိုင္

ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါ့အျပင္ တစ္ႀကိမ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီဆိုတာနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ

ျပန္လည္မရရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး”

♀ ♀ ♀ ♀ ♀

ထိုသူကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ၿမိဳ႕အတြင္းျဖတ္သန္းသြားလာျခင္းမေတြ႕ရေတာ့သလို သူ၏အေၾကာင္းကိုလည္း ထိုေန႔မွစ၍ လံုး၀ မၾကားရေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ပန္းပဲဆရာႏွင့္ သူ၏ဇနီးကေတာ့ သူ႔ကို သတိရေနၾကဆဲျဖစ္ၿပီး အမိုးအျပင္ဘက္ရွိ ၾကယ္စံုေသာညေကာင္းကင္ေအာက္တြင္ အတူထိုင္ရင္း ထိုသူ႔အေၾကာင္းကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ေျပာမိေလ့ရွိ ၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္၊ မိန္းကေလးႏွစ္ သားသမီးမ်ားထြန္းကားလာခ်ိန္တြင္ သူတို႔က ထိုသူ၏အေၾကာင္းႏွင့္ သူတို႔၏ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္း ကေလးမ်ားအား ျပန္လည္ေျပာျပၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ သားသမီးမ်ားလည္းႀကီးျပင္းလာၿပီး ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ရပ္တည္ရန္ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ရင္း သူတို႔သည္လည္း ခရီးလွည့္လည္ေနခဲ့ေသာ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ သူ၏ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္း တစ္ခါတရံ ေတြးမိတတ္ၾကေလသည္။

ပန္းပဲဆရာႏွင့္ဇနီးသည္သည္ ယေန႔ကဲ့သို႔ ေရဒီယိုႏွင့္ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ားေပၚထြန္းလာသည့္ေခတ္တိုင္ေအာင္ အသက္ရွည္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္စြာ သက္ေတာင့္သက္သာျဖင့္ မေသဆံုးမီအခ်ိန္အထိ ေနထိုင္သြားခဲ့ၾကေလသည္။ (သူတို႔သည္ သားသမီးမ်ား၊ ေျမးမ်ားႏွင့္ ျမစ္မ်ား၀န္းရံၿပီး ကုတင္တစ္ခုထဲတြင္ပင္ လက္ခ်င္းဆုပ္ကိုင္ကာ အတူတကြ ညင္သာစြာ ဘ၀ကူးသြားၾကေပသည္) အကယ္၍ ဖုန္ထူေသာေန႔ရက္မ်ား အတြင္းမွ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ယေန႔တိုင္သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္တြင္ ပုေလြမႈတ္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကို မွတ္မိသတိရေနမည္ဆိုလွ်င္… ပန္းပဲဆရာႏွင့္သူ၏ဇနီးငယ္မွာ ထိုသူကို အိမ္အတြင္းသို႔ ဖိတ္ေခၚဧည့္ခံခဲ့ဖူးသည္ဟု ထိုသူက ေျပာလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ယေန႔တိုင္ေအာင္ပင္ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ အရြယ္မေရြးေသာ လူမ်ားသည္ ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္းကို ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ရွိေနတတ္ၾကသည္ မဟုတ္လား…။

Chris Roberson ၏ Wishes ကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။
◄ ေတဇာ ► ေအာက္တိုဘာ (၃) ၂၀၀၉

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ