Skip to main content

ေဟး… ဘယ္လုိလူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေပါင္းရမလဲ

ဒီ အသြားမ်ဳိးေတြ ေျပာေနတာ
မီးကို တုတ္နဲ႔သတ္လို႔ရသလား
မီးကိုမီးနဲ႔သတ္ရတယ္ ဆိုသလားလို႔။

စားေသာက္ဖြယ္ဆိုင္းဘုတ္ေလးတစ္ခု ေရးတာေတာင္ လက္က အမွတ္ေလးတစ္ခုေတာ့ တို႔ခ်င္ဆိတ္ခ်င္
ဘ၀ဟာ လံုေလာက္ပါၿပီ ဘ၀ဟာ
လံုေလာက္ပါၿပီ ေနခြင့္ရတာေလးကိုက
ရတာေလးကိုက ကိုက လိုအပ္တဲ့ ရလဒ္ကြက္ကေလးကိုက ကြက္လပ္ကေလးလို လံုေလာက္ပါၿပီ။

လူႀကီးမင္းကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
ကၽြန္ေတာ္ ဒီဘ၀မေရာက္ခင္
ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ဒုကၡကေတာင္
လူႀကီးမင္းဆီ မေရာက္ေရာက္ေအာင္လာၿပီး
ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာမလို႔ ဆိုလား။



ကိုယ့္လူကလည္း ေျပာလုိက္ေရာေပါ့
ဒီလမ္းဆံုးကအိမ္ဟာ ကိုယ့္အိမ္ပဲလို႔
ဒါေပမဲ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကူညီရမွာပဲမဟုတ္လား
ကိုယ့္လူလည္း လူသားပဲမဟုတ္လားဗ်ာ။

ဟာ…ဟိတ္ေကာင္ လူဆို ဘယ္လိုျဖစ္လာတာလည္းကြာ
မင္းလူ႐ုပ္နဲ႔မတူေတာ့တာ သတိမ်ားထားမိေသးရဲ႕လား
ဒီဆံပင္အရွည္ႀကီးေတြ ျဖတ္ပစ္လိုက္စမ္း
ကိုယ့္ကို ဒီလို ႏြမ္းပါးေနခ်ိန္မွာ အထင္ေသးၾကတဲ့အထဲ
ၾကယ္သီးကို စံုေနေအာင္တပ္
မင္းဖိနပ္ကလည္း အေရွ႕ကတစ္ဖက္ အေနာက္ကတစ္ဖက္
လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္လက ႐ူးမလိုေတာင္
ျဖစ္သြားေသးတယ္ဆို
ေဟ့ေကာင္ ေခြးတစ္ေကာင္ေတာင္ အမႈိက္ပံုမွာ ငါ့ေလာက္
ေလာက္ေလာက္ငငခံႏိုင္ရည္နဲ႔ ေစာင့္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး
အခုမင္းေပးမယ့္ ဆံပင္ညွပ္ခ ႏွစ္ရာဟာ
အမႈိက္ပံုနဲ႔ငါ တစ္မနက္ေလာက္ စိတ္ေကာက္လို႔ရတယ္။

ဟုတ္ကဲ့၊ သူလာပါလိမ့္မယ္
ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥကို သူတာ၀န္ယူ
ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မယ္ေတာ့ မထင္လွဘူး
လူႀကီးမင္းလည္း သိပါတယ္
ဘ၀ သေဘာတူညီအခ်က္ အပုဒ္ခုနစ္မွာ
အတိအလင္းဆိုထားတာပဲ
ေဆးကို ေစ်းမစစ္ရဘူးဆိုတာ။

တစ္ဘ၀နဲ႔တစ္ဘ၀ ပံုမွန္ဆက္ဆံေရး
ထူေထာင္ဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ေနတာပါဗ်ာ
(ေခါင္းရမ္းရင္း) မျဖစ္ပါဘူး၊ ေဒါက္တာတို႔
အေနနဲ႔ေကာ စကားတန္းလန္းနဲ႔သူ႔လက္က နက္နက္သြင္း
ထားတာကို
မၾကည့္ခ်င္တာနဲ႔ သူ႔က်န္းမာေရးကို ေထာက္ခံလိုက္လို႔
သင့္ေတာ္ပါ့မလား

ရွင္ေနလို႔ ေျပာင္းျပန္လွန္ထားတာ
ဟုတ္လား… ဒါနဲ႔ ေနပါဦး
ခင္ဗ်ားကိုကၽြန္ေတာ္ မေမးျဖစ္ေသးဘူးေနာ္
ခင္ဗ်ားက ဘာေဒါက္တာလဲ
ဘာနဲ႔ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရတာလဲ ေမးမလို႔ပါ
ဖီလိုေဆာ္ဖီလား
ကိုယ့္လူကလည္း ေျပာေရာ့မယ္
ငါ့ကိုေနာက္ထပ္ ကားခႏွစ္ဆယ္တန္တစ္ရြက္ ထပ္ေပးကြာ။

◄ မိုးေ၀း ► ၂၀၀၅ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္ မေဟသီမဂၢဇင္းမွ...။

Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ