Skip to main content

ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္အား ရွာေဖြေတြ႕ရွိျခင္း

ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္၊ မႏုႆေဗဒႏွင့္ ဘုရားမဲ့၀ါဒ


(၁၉) ရာစု၏ ဒုတိယတစ္၀က္တြင္ ခရစ္ယန္၀ါဒမွာ မ်ားစြာေသာ အတိုက္အခိုက္မ်ား ေအာက္ က်ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ခ်ားစ္ဒါ၀င္ ခ်ျပခဲ့ေသာ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ သီအုိရီႏွင့္ အျခားေသာ သိပၸံနည္းက် ရွာေဖြေတြ႕ရွိမႈမ်ားက သဘာ၀တရားႏွင့္ ေလာက၏ ျဖစ္တည္မႈတရားအေပၚ ဘာသာတရားမ်ား၏ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား၏ တန္ဖိုးကို ေမွးမွိန္သြားေစခဲ့သည္။

က်မ္းစာသင္ၾကားျခင္း

(၁၈) ႏွင့္ (၁၉) ရာစုမ်ားအတြင္း ပညာရပ္နည္းက် စူးစမ္းေလ့လာမႈမ်ားက ဘာသာတရား၏ အေျခခံအမွန္တရားမ်ားကို ေမွးမွိန္သြားေစၿပီး သီးျခားတည္ရွိေနေသာ သဘာ၀လြန္ျဖစ္တည္မႈအျဖစ္ ေဂါ့ဒ္၏ ရပ္တည္မႈကို သံသယျဖင့္ ပစ္ေပါက္ခဲ့သည္။

ထို႔ထက္ပင္ေစာသည့္ ၁၆၅၁ ခုႏွစ္က ဒႆနပညာရွင္ ေသာမတ္စ္ေဟာ့ဘ္က မိုးဇက္သည္ သူ႔ကိုဂုဏ္ျပဳေနၾကေသာ သမၼာက်မ္းစာအုပ္မ်ားကို အမွန္တကယ္ေရးသားခဲ့သူ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။

၁၇၇၉ ခုႏွစ္တြင္ J G Eichhorn က Book of Genesis စာအုပ္ပါ ပံုျပင္မ်ားသည္ သမိုင္းအစစ္အမွန္မဟုတ္ဘဲ ဂရိႏွင့္ ရိုမန္ ဒ႑ာရီပံုျပင္မ်ားကဲ့သို႔ ဒ႑ာရီမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆခဲ့သည္။ ထို႔ထက္ပို၍ သူကပင္ ထိုပံုျပင္မ်ားကို ဘုရားစကား အစစ္အမွန္မ်ားကဲ့သို႔ ဆက္လက္ဖတ္႐ႈေနရန္ မသင့္ေတာ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။



အျခားေသာ က်မ္းစာပညာရွင္မ်ားကလည္း ဘာသာတရားအေပၚ သစၥာေဖာက္ရန္ ေဟဂယ္၏ အယူအဆမ်ားကို စတင္လက္ခံလာၾကၿပီး ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပံုျပင္မ်ားႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လူသား၏ ေလာကုတၱရာဘ၀ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္အမွန္တရားမ်ားကို သ႐ုပ္ျပသည့္ သေကၤတနည္းလမ္းတစ္ရပ္သာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

သမၼာက်မ္းစာပါ စာသားမ်ားကို စာေပနည္းအရ သ႐ုပ္ခြဲေလ့လာမႈမ်ား ကိုယ္တိုင္ကပင္ က်မ္းစာအေပၚ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ သမိုင္းဆိုင္ရာ စာေပမွတ္တမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါ၏ေလာဟု သံသယပြားလာသည္။

ဂ်ာမန္တစ္ဦးျဖစ္သူ D F Strauss က ၁၈၃၅ ခုႏွစ္တြင္ ခရစ္ေတာ္၏ New Testament ဇာတ္လမ္းမ်ားကို အစစ္အမွန္မ်ားဟူ၍ ဘာသာမျပန္သင့္ဘဲ ဂ်ဴးဆရာတစ္ေယာက္၏ဘ၀ကို ဘာသာအေရး အဆင္တန္ဆာျဖင့္ မြမ္းမံတန္ဆာဆင္ထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။


ဘုရားသခင္သည္ လူ႔တီထြင္မႈ

၁၈၄၁ ခုႏွစ္တြင္ Ludwig Feuerbach က ဘုရားသခင္သည္ လူသား၏ တီထြင္ဖန္တီးထားမႈသာျဖစ္ၿပီး မိမိတို႔၏ အေၾကာက္တရားမ်ားႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကူညီေထာက္ပံ့ေပးေသာ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာပစၥည္း တစ္ခုသာျဖစ္သည္ဟု ျငင္းခံုခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ တကယ္ေတာ့ လူသားမ်ားအတြက္ သတင္းဆိုးတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္အား စိတ္ဓာတ္ျပင္းျပေသာ၊ ပညာရွိေသာ၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ရည္မ်ားျဖင့္ျပည့္၀သူဟု မိမိတို႔၏ အနာဂတ္တစ္ခုလံုးကို ပံုအပ္ထားခဲ့ရာမွ မိမိကိုယ္ကို မ်ားစြာနိမ့္က်ေနသည့္အျဖစ္ကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားဘ၀မွာ မိမိ၏အစစ္အမွန္အတၱကို မုန္းတီးစိတ္ျဖစ္ေပၚလာသည္။

မႏုႆေဗဒ

မႏုႆေဗဒပညာရွင္မ်ားကလည္း ရွိၿပီးသား “ဧကန္မလြဲမႈ” မ်ားကို သံသယျဖင့္ ၾကည့္လာၾကသည္။ ဘာသားတရားမ်ားအား ႏႈိင္းယွဥ္သုေတသနျပဳမႈမ်ားကလည္း ဘာသာတရားမ်ားစြာတို႔၏ ဇာတ္လမ္းမ်ားႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံတို႔တြင္ တူညီမႈမ်ားအမ်ားအျပား ရွိေနျခင္းကို ဖြင့္ဟခဲ့သည္။ လူမ်ဳိးစု ဘာသာတရားမ်ားတြင္ေသာ္မွ ခရစ္ယန္ဘာသာႏွင့္ ေယဘုယ်တူညီေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား တည္ရွိေနဟန္ တူေပသည္။

ဤသည္က ခရစ္ယန္ (သို႔မဟုတ္ အျခားဘာသာတရားတစ္ခုခု) သည္ မည္သည့္နည္းျဖင့္ စစ္မွန္ေသာ ယံုၾကည္မႈဟု ေၾကြးေက်ာ္ရန္ႏွင့္ အျခားဘာသာတရားတစ္ခုခုသည္ ဘုရားသခင္ႏႈတ္ျမြက္ေတာ္၏ စစ္မွန္ေသာ အက်ဳိးဆက္ဟု ေၾကြးေက်ာ္ရန္ ဤသို႔ ဘာသာတရားမ်ားသည္ ေယဘုယ်စံမ်ားတြင္ အေတာ္မ်ားမ်ားတူညီ ေနတည္းက အဘယ္သုိ႔ျဖစ္ႏိုင္ပါမည္လဲဆိုေသာအခ်က္မွာ ျပႆနာႀကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္။


နစ္ေရွး



(၁၉) ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ဒႆနပညာရွင္ Friedrich Nietzsche (1844-1900) က“ဘုရားသခင္ေသၿပီ။ လူသားက ဘုရားကိုသတ္လိုက္ၿပီ” ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ နစ္ေရွးက ခရစ္ယန္အယူဆဆိုင္ရာ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္ရန္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သူ၏ အယူအဆအရ ေခတ္သစ္လူသားမ်ားသည္ ဘုရားသခင္အား “အမွန္တကယ္” ယံုၾကည္ျခင္းမရွိေတာ့ေၾကာင္းႏွင့္ ဤ “မယံုၾကည္မႈ” ကပင္ ဘုရားသခင္ကို သတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ဤကိစၥတြင္ နက္နဲေသာ က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးျပစ္မ်ား အမ်ားအျပားရွိေနပါသည္။ အေနာက္တိုင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ကိုယ္က်င့္ဥပေဒသည္ ဂ်ဴး-ခရစ္ယန္ လူမႈက်င့္၀တ္မ်ားတြင္ လံုးလံုးလ်ားလ်ားအေျခခံ ထားျခင္းျဖစ္ရာ ဘုရားသခင္အား ယံုၾကည္မႈမရွိေတာ့လွ်င္ ဘုရားအားအေျခခံထားေသာ ကိုယ္က်င့္ဥပေဒကို မွီ၍ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနထိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း လူအမ်ား အေႏွးႏွင့္အျမန္ သိရွိလာမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

နစ္ေရွးက ဘုရားသခင္ေသဆံုးေၾကာင္း ေျပာၾကား႐ံုမွ်မဟုတ္၊ ထိုထက္ အစဥ္အလာႏွင့္ကြဲျပားေသာ အရာတစ္ခုကိုလည္း ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။ “ဘုရားသခင္မွ်သာမဟုတ္၊ ယံုၾကည္စရာဘာတစ္ခုမွ် ၾကြင္းက်န္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ လူ႔ဘ၀၏ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔၏ အရင္းအျမစ္ကို ေထာက္ကူေသာ မည္သည့္ ေလာကုတၱရာကိုမွ် ယံုၾကည္ရန္မရွိေတာ့ဟူ၍ပင္ သူကဆိုခဲ့သည္။

နစ္ေရွးသည္ ခရစ္ယန္ဘာသာကို ေ၀ဖန္သူတစ္ဦးမွ်သာမဟုတ္။ ၎မွာ မွား႐ံုမွ်မက မိစၦာအယူႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ျခစားျခင္းဟူေသာ “ဘ၀ႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္ျခင္း” (Contradiction of life) တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္ဟု သူက ယူဆခဲ့ေပသည္။

◄ ေတဇာ ► ေအာက္တိုဘာ (၈) ၂၀၀၉
Source: BBC 

Comments

  1. ေက်းဇူးပဲ...တကူးတက ဘာသာ ျပန္၍ တင္ေပးသည့္အတြက္...မ်ားစြာ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ဆက္လက္၍ တင္လာမည့္ ပုိ႔စ္မ်ားကုိလည္း ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါသည္.။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...