Skip to main content

“အိပ္မက္တစ္ခု၏ အနက္”

အိပ္မက္ေတြဟာ အနာဂတ္ကို နိမိတ္ျပၿပီး ျဖစ္လာမယ့္ အက်ဳိးဆက္ေတြကို ႀကိဳတင္ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ အခြင့္အေရး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေပးႏိုင္ပါသလား။ ဒါဟာ ယံုဖို႔ခက္တဲ့ ကိစၥပါ။ အကယ္၍ အနာဂတ္ကို အိပ္မက္မွာ ျမင္ရတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါဆိုရင္ အနာဂတ္ဟာ က်ိန္းေသေပါက္ တည္ရွိၿပီးသား အရာတစ္ခု ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒီလိုသာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆႏၵရွိတဲ့အတိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပဳမႈလႈပ္ရွားလို႔ မရတဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားၿပီ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္မပိုင္တဲ့ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ေနပါၿပီ။

အိပ္မက္အေၾကာင္းမေျပာခင္ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းေတာ့ နည္းနည္းရွင္းျပဖို႔ လိုလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္ေလာက္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ မိသားစုနဲ႔အတူ ျပင္သစ္ျပည္ ေတာင္ပိုင္းကိုျဖတ္ၿပီး အီတလီက ကားေမာင္းျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သားက ကားေမာင္းမသင္ရေသး၊ သမီးကလည္း အလြန္ငယ္၊ ဇနီးကေတာ့ တစ္ခါမွ် ကားေမာင္းေလ့မရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပါ။ သီတင္းပတ္သံုးပတ္အတြင္း အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လက္နဲ႔စတီယာရင္နဲ႔ သိပ္မခြာရသေလာက္ ကားခ်ည္းပဲ ေမာင္းေနခဲ့ ရပါတယ္။ ပင္ပန္းႏြယ္နယ္ေနတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ကားအေၾကာင္းကလြဲလို႔ က်န္တာ ဘာတစ္ခုမွ် စဥ္းစားလို႔မရေလာက္ေအာင္ပဲ။ အိပ္မက္မက္တဲ့ညက ရပ္နားခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ကေတာ့ ဟားမင္းေတ့လို႔ေခၚတဲ့ ၿမိဳ႕ပါပဲ။



ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္က ဒီလို။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ရွိတဲ့ အင္ဂ်င္ေကာင္းေကာင္းကားႀကီးတစ္စီးေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံကိုျဖတ္ၿပီး အျပင္းေမာင္းႏွင္ေနတယ္။ လမ္းေကြ႕တစ္ခုေရာက္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ေလာ္လီကားအႀကီးႀကီးတစ္စီး ရွိေနပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ေျခေထာက္က ဘရိတ္ဆီကို စမ္းလိုက္ေပမယ့္ ေလကိုသာနင္းမိပါတယ္။ အလန္႔တၾကားနဲ႔ ေအာက္ကုိ ငံု႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့… လားလားဘရိတ္မွမရွိဘဲ။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကလည္း ဘာမွ်မရွိတဲ့ ေလကိုသာကိုင္ထားတာပဲ။ ကိုင္စရာ စတီယာရင္လည္း မပါပါဘူး။ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္စရာပစၥည္းဆိုလို႔ တစ္ခုမွ် မပါတာပါ။ ေလာ္လီကားႀကီးရဲ႕အေနာက္ကို ေရာက္လုလုျဖစ္ေနပါၿပီ။

ေၾကာက္လန္႔တၾကား ကၽြန္ေတာ္ ေအာ္ဟစ္လုိက္ပါတယ္။ တည္ၿငိမ္တဲ့အသံတစ္သံ ဘယ္ဘက္ေဘးက ထြက္ေပၚလာလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းလွည့္ၾကည့္လိုက္တယ္။ လူစိမ္းတစ္ေယာက္ ထိုင္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ အသက္ ၄၀ ၀န္းက်င္ ခပ္ရႊင္ရႊင္လူတစ္ေယာက္ပါပဲ။ အေကာင္းစား ရွပ္အကႌ်ကုိ ၀တ္ထားၿပီး ေခါင္းမွာလည္း ဦးထုပ္အနီတစ္လံုး ေဆာင္းထားပါတယ္။ သူက အရမ္းျမန္တဲ့ ျပင္သစ္စကားနဲ႔ေျပာလို႔ သူဘာေျပာလဲ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ျပင္သစ္စကားကလည္း သိပ္မေကာင္းလွဘူး မဟုတ္လား။ တကယ္ေတာ့ သူဘာေျပာတယ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္က သိပ္ဂ႐ုစိုက္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးေတြက စတီယာရင္ကိုကိုင္ထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳး သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ လက္ႀကီးဆီကို ေရာက္ေနၿပီ။ ဒီကားက လက္စသတ္ေတာ့ ဘယ္ေမာင္းကိုး။ ကားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေနတာက သူကိုး၊ ကၽြန္ေတာ္မွမဟုတ္ဘဲ။

လမ္းေကြ႕တေလ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အႏၱရာယ္ကင္းကင္းေမာင္လာႏိုင္ၾကတယ္။ ကားကို လမ္းမလယ္ေခါင္ကို ေရာက္ဖို႔ သူက စတီယာရင္ကို အနည္းငယ္ လွည့္လိုက္တယ္။ ေလာ္လီကားႀကီးကို ေက်ာ္တက္ရေတာ့မွာပါ။ အေရွ႕ကလမ္းမက က်ယ္ျပန္႔ေျဖာင့္ျဖဴးေနပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္ေအာက္မွာ ေတာက္ပေနၿပီး ဘာမွ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္သာ ျမင္ကြင္းမွာ ရွိေနတယ္။ အျဖဴေရာင္ အုတ္နံရံကာထားတဲ့ အိမ္ေသးေသးေလးတစ္လံုးရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ထိုင္ေနတာကို ျမင္ရတယ္။ အိမ္ေရွ႕နားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္လုနီးနီးျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပန္းအိုးကို စားပြဲေပၚမွာတင္ၿပီး သူမက ထိုင္ရက္သား ပန္းထိုးေနတယ္။ ပန္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေရာင္းခ်င္တဲ့လကၡဏာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ေ၀ွ႔ယမ္းျပေနတယ္။

ဒီျမင္ကြင္းဟာ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ေၾကာက္ရြံ႕တုန္လႈပ္မႈျဖစ္လာေစတယ္။ ပန္းေတြကို ျမင္ရတာဟာ ေသျခင္းတရားရဲ႕အထိမ္းအမွတ္နဲ႔ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးလဲေလ်ာင္းရာေနရာ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ စိတ္ထဲက ထင္လုိက္မိတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကားဟာ ေလာ္လီကားႀကီးနဲ႔ အၿပိဳင္ျဖစ္လာၿပီး ေက်ာ္တက္ဖို႔အသင့္အေနအထားကို ေရာက္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလာ္လီႀကီးဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကားရွိရာဘက္ကို တိုးကပ္လာတယ္။ ဒ႐ိုင္ဘာဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ လုပ္ေနတဲ့ပံုပါ။ ကၽြန္ေတာ့္နံေဘးက လူစိမ္းဟာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေအာ္ဟစ္ၿပီး လမ္းေပၚကေန ဆြဲခ်လိုက္ပါတယ္။ ဆိုးဆိုးရြားရြား ဆူညံသံေတြ ကားရဲ႕ေနာက္ဘက္ဆီမွ ထြက္လာၿပီး ေပါက္ကြဲသံႀကီးပါ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ကမၻာပ်က္တဲ့အလား မီးေတာက္မီးလ်ံေတြရဲ႕ အသံေတြကိုသာ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲမွာ ၾကားေနရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ အလန္႔တၾကား ႏိုးလာမိပါတယ္။

ဒီအိပ္မက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ေလး ေသာကေရာက္ရၿပီး ျပန္မအိပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ နိမိတ္ျပတဲ့ သေကၤတျဖစ္ဟန္ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္ေကာက္ရမလဲ။

အိပ္မက္ေတြဟာ အနာဂတ္ကိုေျပာႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဒီအိပ္မက္က ယုတၱိမရွိလွပါဘူး။ လမ္းရွင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေလာ္လီႀကီးတစ္စီးေတြ႕ရင္ မေက်ာ္တက္ရေတာ့ဘူးတဲ့လား။ ျပင္သစ္ကိုသြားတဲ့ အေ၀းေျပး လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေလာ္လီေတြ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ေတြ႕ရမွာပါ။ အမ်ားစုဟာ မားဆီးလပ္ (Marseilles) က လာၾကတာျဖစ္ၿပီး လမ္းရွင္းတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အျမဲတမ္း ေက်ာ္တက္ခဲ့ရတာပါပဲ။ သူတို႔ေနာက္နားကေန အျမဲတမ္း ေျဖးေျဖးေလးကပ္လုိက္မေနႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဟာ နိမိတ္ျပတဲ့အိပ္မက္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီအိပ္မက္ဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကို ျပန္သိေနတဲ့ မသိစိတ္ရဲ႕ အေၾကာက္တရားတစ္မ်ဳိးက ျပန္ေပၚလာတာပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဒီအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ပစ္လုိက္ပါေတာ့တယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးပတ္လံုးလံုးအတြင္း ကားေမာင္းတဲ့အေၾကာင္းကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ေတြးေနခဲ့ရတာ။ ေက်ာ္တက္ခဲ့တဲ့ ေလာ္လီကားေတြနဲ႔ အိမ္ေသးေသးျဖဴျဖဴေလးေတြဆိုတာကို သတိရဖို႔ ပင္ပန္းလွၿပီ။ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ျခယ္ထားတဲ့ ကားေတြအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္ေသးတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ တစ္စီးမွကို ေခါင္းထဲေပၚမလာပါဘူး။ အိပ္မက္ထဲက လမ္းမဟာ ျပင္သစ္ျပည္ကလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္လိုက္မိတယ္။ ျပင္သစ္ကလမ္းေတြက ရွည္တယ္၊ ေျဖာင့္တယ္၊ လူရွင္းတယ္မဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေတာ့ ေလာ္လီႀကီးကို ညာဘက္ျခမ္းကေန ေက်ာ္တက္ခဲ့တာကို သတိရလာတယ္။ ဒီလိုဆို အိပ္မက္ထဲက လမ္းမဟာ အဂၤလန္က ျဖစ္ဖို႔ရွိတယ္။ အဂၤလန္က လမ္းေတြအကုန္လံုး ဘယ္ဘက္ကပ္ ေမာင္းရတာမဟုတ္လား။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ တစ္စံုတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ သတိရလိုက္မိတယ္။

ဒီခရီးမတိုင္ခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္တုန္းက အဂၤလန္ျပည္ ေျမာက္ပိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ခရီးထြက္ေနခဲ့တယ္။ အေမရိကန္လူမ်ဳိးတစ္ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေရဒီယိုအစီအစဥ္အခ်ဳိ႕ကို အတူပူးတြဲလုပ္ကိုင္ ေနခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ကားက အေမရိကက ၀ယ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ဒရိုင္ဘာက ဘယ္ဘက္မွာ ထိုင္ရပါတယ္။ ဘရိတ္ဘာညာ တျခား ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ကိရိယာေတြကလည္း ဘယ္ဘက္မွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကားရဲ႕အေရာင္ကလည္း ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

အဲဒီအေမရိကန္က ကားေမာင္းတဲ့ေနရာမွာ ဂမူး႐ွဴးထိုးေမာင္းတတ္သူပါ။ ကၽြန္ေတာ္ မေက်ာ္ခိုင္းလည္း ကားကို ေက်ာ္ခ်င္ေက်ာ္တတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ညာဘက္မွာ ထိုင္ေနသူဆိုေတာ့ သူ႔ထက္ပိုၿပီး ကားရွင္းမရွင္း၊ ေက်ာ္သင့္မေက်ာ္သင့္ ျမင္ႏိုင္တာေပါ့။ ေနာ္တင္ဂမ္ (Nottingham) ေက်ာ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူက “ၾကက္ကေလး” (Chicken) ကစားနည္းကို စကစားပါေတာ့တယ္။

“ၾကက္ကေလး” ဆိုတဲ့ကစားနည္းကို သိမလား မေျပာတတ္ဘူး။ ဒီကစားနည္းက လမ္းမေပၚမွာ ကားေမာင္းရင္း ကစားရတဲ့ နည္းပဲ။ ခရီးရွည္ကားေမာင္းရတဲ့အခါ အရမ္းပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စရာ ေကာင္းတာဆိုေတာ့လည္း ဒီကစားနည္းက အေမရိကမွာ တစ္စတစ ပိုၿပီး လူသိမ်ားလာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကစားနည္းက ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးပါ။ ကားကို လမ္းမလယ္ေခါင္က ေမာင္းေန႐ံုပါပဲ။ တျခားကားတစ္စီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ဦးတည္လာေနတဲ့အခါမွာ အဦးဆံုးစေရွာင္တဲ့ဒ႐ိုင္ဘာက ၾကက္ကေလးေပါ့။ မၾကာခဏဆိုသလို ဒ႐ိုင္ဘာႏွစ္ဦးလံုးက ေခါင္းမာမာနဲ႔ အေလွ်ာ့မေပးၾကပါဘူး။

ဒီကစားနည္းကို သေဘာမက်ေၾကာင္း အေမရိကန္ကို တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ အဂၤလိပ္စကားနဲ႔ ေျပာျပေပမယ့္ သူက နားလည္ပံုမရပါဘူး။ အဲဒီကစားနည္းကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ မကစားခဲ့ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲမွာ အမွတ္သညာအျဖစ္ စြဲသြားပံုရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာေမာပန္းပန္းနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အခါ အိပ္မက္ထဲမွာ တစ္ခါထပ္ေပၚလာပံုပဲ။ မနက္စာစားတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့ တျခားတစ္ခ်က္တစ္ခုကိုလည္း သတိရလိုက္မိတယ္။ “ၾကက္ကေလး” ကစားတဲ့ေန႔တုန္းက ထူးထူးျခားျခား ေလေတြၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းတုိက္ေနတဲ့ေန႔ပဲ။ ခ်က္စတာဖီး (Chesterfield) မွာ ရပ္နားၿပီး အေမရိကန္က ဦးထုပ္တစ္လံုး၀ယ္တယ္။ အနက္ေရာင္ပါ၊ အနီေရာင္မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အိပ္မက္ထဲက အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြဟာ အတိအက်မွန္တာမ်ဳိးမွ မဟုတ္တာ။ ၿပီးတဲ့ေနာက္ေတာ့ ေန႔လည္ခင္းအထိ အိပ္မက္အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ့္ ေမ့သြားပါေတာ့တယ္။

ျပင္သစ္ေလာ္လီ အႀကီးႀကီးေတြကလည္း သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ကစားနည္းကို ကစားေလ့ရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔က လမ္းမလယ္ေခါင္ကေန တက္ေမာင္းေနတယ္။ သူတို႔ကိုေက်ာ္မတက္ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ကပဲ ကပ္လိုက္ေန ရပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ကီလုိဘယ္ေလာက္မွန္းမသိေအာင္ကို မဆံုးႏိုင္ေအာင္ အဲဒီလို လိုက္ေနရပါတယ္။ လမ္းရွင္းေနေပမယ့္လည္းေပါ့။

ဒီမနက္ေတာ့ အသံမ်ဳိးစံု ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ထြက္ေနတဲ့ကားစုတ္ႀကီးေနာက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုက္ေနရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကားဟြန္းတီးလိုက္ေတာ့ ဒ႐ိုင္ဘာက လမ္းတစ္ဘက္ကို ေရႊ႕သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မွားေနတဲ့ဘက္ကို ေရႊ႕သြားတာပါ။ ညာဘက္ကို ကပ္ေပးရမယ့္အစား၊ ဘယ္ဘက္အတိုင္းကပ္ၿပီး ေမာင္းေနပါတယ္။ ညာဘက္ျခမ္းမွာေတာ့ သူ႔ကိုေက်ာ္တက္ဖို႔ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ေနရာလြတ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုေက်ာ္တက္မယ္ဆိုရင္ စည္းကမ္းအရ ကၽြန္ေတာ့္အမွားျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါနဲ႔ ကီလိုအေတာ္မ်ားမ်ားအထိ သူ႔ေနာက္ကပဲ ကပ္လိုက္သြားလိုက္တယ္။ စိတ္ထဲကလည္း မေက်ာ္နဲ႔မေက်ာ္နဲ႔လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိေပးေနရတယ္။

ဒီအေျခအေနကို ႐ႈေထာင့္ေပါင္းစံုက ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားအေျဖထုတ္ေနမိတယ္။ သူ႔ေလာ္လီႀကီး မေကြ႕ႏိုင္ခင္ ကၽြန္ေတာ့္ကားက ျမန္ျမန္ေကြ႕ႏိုင္တာ အေသအခ်ာပါပဲ။ သူ႔ကားႀကီးက အရမ္းႀကီးၿပီး၊ အေလးခ်ိန္လည္း အေတာ္မ်ားမ်ားတင္လာတယ္မဟုတ္လား။ သူတစ္ခုခု မလုပ္ႏိုင္ခင္ ျမန္ႏိုင္သမွ်ျမန္ေအာင္ သူ႔ကို ေက်ာ္တက္ႏိုင္ပါ့မလား။ တကယ္လို႔ ေက်ာ္တက္ေနတုန္း ညာဘက္ကိုသာ တိုးကပ္လာခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အလြယ္တကူ သတ္ပစ္လုိက္ႏိုင္ပါတယ္။ သူက အေပ်ာ္သေဘာမ်ဳိးလုပ္ေနတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ မေတာ္တဆမႈ တစ္ခုခု ျဖစ္ခ်င္ေနတာလားလည္း မေျပာႏိုင္ဘူး။ သူက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို တိုက္သတ္လုိက္လို႔ ဘယ္သူကမွ သူ႔ကို အျပစ္ေျပာမွာမဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒအရ သူက အမွန္ဘက္မွာရွိေနတယ္ မဟုတ္လား။

ေရွ႕ကလမ္းမကေတာ့ ကီလိုမီတာ အေတာ္မ်ားမ်ားအထိ ပကတိ ရွင္းလင္းေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေလာ္လီႀကီးနဲ႔အေတာ္ေလး ကြာသြားတဲ့အထိ ကားအရွိန္ကို ပိုေလွ်ာ့ခ်လိုက္ပါတယ္။ ထို႔ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တက္ႏိုင္သမွ် အျမန္ဆံုးအရွိန္ကို ျပန္ျမင့္လိုက္တယ္။ ေလာ္လီႀကီးေနာက္က လြတ္ေနေသးတဲ့လမ္းကို ဦးတည္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေမာင္းသြားလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကားဟာ တစ္နာရီ ၁၁၀ ကီလိုႏႈန္းနဲ႔ ေရြ႕လ်ားေနပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ကားရဲ႕ ဘန္ပါဟာ ေလာ္လီႀကီးရဲ႕ေနာက္ျမီးနဲ႔ တေျပးညီနီးပါး ေရာက္လာပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အသက္႐ွဴရပ္မတတ္ျမင္ကြင္းတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ့္ျမင္ကြင္းမွာ ျမင္လိုက္ရတယ္။ လမ္းမနံေဘး ျမက္ခင္းေပၚက အိမ္ျဖဴျဖဴေလးရဲ႕အျပင္ဘက္မွာ ပန္းေတြတင္ထားတဲ့ စားပြဲေလးနဲ႔ထိုင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရလု႔ိပါပဲ။

ဘ၀မွာပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ တျခားယာဥ္တစ္စီးကို ေက်ာ္ဖို႔ျပင္ဆင္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ေျပာင္း လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေျခေထာက္က ဘရိတ္ဆီကို ခပ္ျပင္းျပင္းနင္းလိုက္မိတယ္။ ကားက ဘယ္ညာ ယမ္းထိုးသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ဘက္ဆီကေန က်ယ္ေလာင္တဲ့ ဟြန္းသံကို ရုတ္တရက္ ၾကားလိုက္ရတယ္။ အျခားကားတစ္စီးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ကေန အရွိန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ လိုက္လာတာကိုး။ အဲဒီကားကို မျမင္ရခင္ဘဲ ကားအေရာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ပါၿပီ။ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ကားပဲ။

ကၽြန္ေတာ္က ဘရိတ္ကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေဆာင့္နင္းၿပီး စတီယာရင္ကို အနည္းငယ္ လွည့္လိုက္ပါတယ္။ ေလာ္လီႀကီးရဲ႕ ေနာက္ဖ်ားကို ထိလုထိခင္အေနအထားမွာပဲ သူ႔ေနာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ၀င္ႏိုင္လိုက္တယ္။ ေနာက္ကကားကေတာ့ ဟြန္းကို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းတီးၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားတယ္။ သူေလာ္လီႀကီးကို မီလာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ေလာ္လီႀကီးဟာ သူ႔ကားဆီကို တိုးကပ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။

ခဏေလာက္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားလိုက္တယ္။ ဒီေလာက္ျမန္တဲ့အရွိန္နဲ႔ေမာင္းလာတဲ့ ကားဟာ ေလာ္လီႀကီးကို အႏၱရာယ္ကင္းကင္း ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္လိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလာ္လီႀကီးရဲ႕ ေခါင္းဟာ အဲဒီကားရဲ႕ေနာက္ၿမီးကို ထိမိသြားပါတယ္။ ထိခိုက္မႈက ပြတ္မိတယ္ဆို႐ံုေလးျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီကားဟာ လမ္းေဘးတစ္ဘက္၊ စားပြဲမွာထိုင္ေနတဲ့အမ်ဳိးသမီးရွိရာဘက္ကို လြင့္စင္သြားပါတယ္။

ကားေပၚက ဒ႐ိုင္ဘာဟာ ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ အတိအက်သိတဲ့လူမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ လက္ဖ်ားခါေလာက္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ဳိးနဲ႔ သူက ကားကို လမ္းမလယ္ေခါင္ျပန္ေရာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းလိုက္ႏိုင္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ စတီယာရင္ကလည္း အံအားသင့္ဖို႔ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဟာထက္ အပံုႀကီးသာတာေပါ့။ သူက ေလာ္လီဒ႐ိုင္ဘာဆီကို ေဒါသတႀကီး လက္ေ၀ွ႔ယမ္းျပလိုက္ၿပီး ဖုန္လံုးေတြၾကားထဲမွာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေမာင္းႏွင္သြားေတာ့တယ္။ မၾကာခင္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။

အဲဒီညက ေဖာင္တိန္နက္ဘလီယာ (Fontainebleau) စတည္းခ်ၾကတယ္။ အဲဒီ ခပ္ႀကီးႀကီးကားကို ဟိုတယ္အျပင္မွာ ရပ္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ ကားေနာက္ျမီးမွာ ေဆးေတြပ်က္ေနတဲ့ တိုက္မိထားတဲ့ေနရာကို ေတြ႕ရတယ္။ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ ကားပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒရိုင္ဘာကို ရွာလုိက္မိတယ္။ သူက အနီေရာင္ဦးထုပ္နဲ႔ တန္ဖိုးႀကီးရွပ္အကႌ် ၀တ္မထားပါဘူး။

သူက ပဲရစ္က လူငယ္တစ္ေယာက္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္ထဲက ဒရိုင္ဘာနဲ႔ မတူပါဘူး။ သူက အဂၤလိပ္စကားေျပာတာ ေကာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေလာ္လီကားႀကီးရဲ႕ နံပါတ္ကို သိခ်င္လားလို႔ ေလာကြတ္ျပဳလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိတာကိုး။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို လိုလိုလားလားႀကီးကို ေျပာျပခ်င္တယ္။ သူက ရယ္႐ံုသာရယ္ေနတယ္။ ကိုယ္က လမ္းမွန္မွာမဟုတ္ေတာ့ ဥပေဒလည္း ကယ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး မဟုတ္လား။ သူ႔အတြက္ေတာ့ ဒီကိစၥတစ္ခုလံုးဟာ အပ်င္းေျပကစားနည္းတစ္ခုေလာက္ သေဘာထားတယ္ ထင္တယ္။

“ဒါမ်ဳိးက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈကို စမ္းသပ္တာဗ်” လို႔သူက ေျပာလိုက္တယ္။ “ကားေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဒါမ်ဳိးလုပ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားကားနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္လို႔ရမွာမဟုတ္ဘူး”

သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္အေၾကာင္းနဲ႔ ေလာ္လီႀကီးကို မေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို မေျပာျဖစ္ခဲ့ဘူး။ သူ႔မွာ အခ်ိန္မရွိဘူး။ ေရးႀကီးသုတ္ျပာနဲ႔ ပဲရစ္ကိုျမန္ျမန္ေရာက္ဖို႔သာ စိတ္ေစာေနပံုေပၚတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စဥ္းစားေနမိေသးတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္မက္ေတြကို အယံုအၾကည္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ေသျခင္းတရားမ်ဳိးဆီကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကယ္တင္ခဲ့တဲ့ အရာလို႔ေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳရမွာပဲ မဟုတ္လား

Frank Tilsley ၏ The Dream ကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။

◄ ေတဇာ ► ေအာက္တိုဘာ (၂၆) ၂၀၀၉




Comments

Popular posts from this blog

ဂမၻီရၾကက္ေျခ

ဤကမၻာေျမကို ေနာက္သို႔လွည့္ခိုင္းၿပီး အရာရာအသစ္ကျပန္စခြင့္ရွိရင္ အရင္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရွင္သန္အားေမြးလိုက္ခ်င္… ။ (ေက်ာ္ဟိန္း) အ၀တ္အထည္ ကိုယ္တစ္ခုဟူေသာ စကားမွ (ေသးေသးေကြးေကြး) ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုသာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး အ၀တ္အစားမွ်ပင္ မကပ္ဘဲ ေမြးဖြားလာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခုအျဖစ္ ဤကမၻာေျမႀကီးတြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာဟူ၍ လက္သီးဆုပ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း လက္ဖ၀ါးထဲတြင္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္မိေနေသာ ဂမၻီရၾကက္ေျခတစ္ခုသာ သူ႔ တြင္ရွိသည္။ လက္ဖ၀ါးျပင္တြင္ နက္႐ႈိင္းထင္ရွားစြာ ေနရာယူထားေသာ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခု။ လက္သီးဆုပ္လိုက္ခ်ိန္တိုင္း ထိုအရာအား ဆုပ္ကိုင္ေနမိေၾကာင္း သူ အစဥ္အျမဲ သတိျပဳေနခဲ့မိသည္။ ထိုအရာသည္ သူ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈစစ္စစ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေမြးရာပါ ဥစၥာဓန ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ သူက ေရြးခ်ယ္ ရယူထားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အလိုလိုရရွိခဲ့ေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၎သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေရးျခစ္ထားေသာ သာမန္ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုမွ် မဟုတ္ဘဲ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိး ကိန္းေအာင္းေနသည့္ ေမွာ္ဆန္ဆန္အမွတ္အသားတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ ေကာင္းစြာ သိရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းအင္သည္ သူကိုယ္တိုင္ ေရေရရာရာ မသိရသည့္ အရပ္တစ္ခ

အ႐ူးေရာဂါႏွင့္ မ႐ူးတ႐ူးျပႆနာ

အဂၤလိပ္စကားတြင္ “ရူး” သည့္အေၾကာင္း ရည္ညႊန္းလိုသည့္အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္ခါျပန္ မစဥ္းစားဘဲ ပါးစပ္သင့္ရာ အလြယ္တကူ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းတတ္သည့္ စကားလံုး ႏွစ္လံုးရွိပါသည္။ Psychotic ႏွင့္ Neurotic တို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာစကားတြင္မူ ႐ူးသည္၊ စိတ္မႏွံ႔ျဖစ္သည္၊ က်ပ္မျပည့္ျဖစ္သည္၊ ေဂါက္သည္ မွအစ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ လူငယ္ အသံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကို၀င္သည္ ဟုပါ ကျပားအသံုးအႏႈန္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးစြဲလာၾကသည္။ Psychotic ကို “အျပင္းစား စိတ္ေရာဂါ”၊ Neurosis ကို “အႏုစား စိတ္ေရာဂါ” ဟု ေက်ာင္းတုန္းက အလြယ္ မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “ကုမရသည့္ အရူး“ ႏွင့္ “ကု၍ရသည့္ အရူး” ဟုလည္း မွတ္သားဖူးသည္။ စိတ္ပညာအရ “အရူးေရာဂါ” Psychosis ႏွင့္ “မရူးတရူး ျပႆနာ” Neurosis  တို႔၏ ကြဲျပားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါမည္။ Psychosis (အ႐ူးေရာဂါ) စိတ္ပညာရပ္ ေဘာင္အတြင္း အက်ံဳး၀င္သည့္ ေ၀ါဟာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ Psychosis သည္ ပံုမွန္ လူမႈေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆိုးဆိုးရြားရြား ျဖစ္လာေစသည့္ အရွိတရားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ စိတ္အေျခအေနကို ေခၚညႊန္းသည့္ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ စကားလံုးကို Ernst Von Reuchtersleben   ဆိုသူက “ရူးသြပ္မႈ”

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ