Skip to main content

ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိဖတ္စာ (၂)

တကယ္ေတာ့ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိဖတ္စာ (၁) ဆိုတာကို ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိစဥ္းစားၿပီး ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္လုိေၾကာင့္ (၁) ဆိုသည့္ နံပါတ္စဥ္တပ္ ထားခဲ့မိသည္ မသိ..၊ ၂၊ ၃ စသည္ျဖင့္ အဆက္ေရးဦးမည့္ ပံုစံေပါက္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ စီစဥ္စိတ္ကူးထားျခင္းက မရွိ။ တကယ္ေတာ့ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိဆိုသည့္အတိုင္း ေသေသခ်ာခ်ာ စီစဥ္စဥ္းစားထားသည္မ်ားကို ေရးသားျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ စိတ္ကူးထဲေပၚလာသည့္ အေတြးမ်ားကိုသာ အဆင္သင့္သလို ေလွ်ာက္ေရးခ်ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာေရးေရး ေခါင္းစဥ္က အကာအကြယ္ ေပးထားသလို ျဖစ္ေနသျဖင့္ အာပတ္လြတ္ေနသည္ဟုပင္ ဆိုရမည္။ “ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းစဥ္ကိုက ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိပါဆို ရြက္ၾကမ္းေရႀကိဳေလာက္ပဲဖတ္ရမွာေပါ့…” ဒီလိုအခ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စာဖတ္သူကို (တစ္ေယာက္တေလ ရွိခဲ့ရင္ေပါ့ေလ) ဆင္ေျခဆင္လက္ ေပးႏိုင္သည္။ ဤသို႔ ခံစစ္ေလးတည္ေဆာက္ထားျခင္းက မမွားဟုေတာ့ထင္သည္။ Blog မွာက ဂ်ာနယ္လိုမဟုတ္။ ကားစပယ္ယာရာထူးရဖို႔ လိုင္စင္လုိေနသူမ်ား အရည္အခ်င္းျပည့္၀ရန္ Blog ႏွင့္ Forum မ်ားတြင္ Comment ေပးျခင္းျဖင့္ ဆဲေရးေလ့က်င့္ေနသည္ဟု သိရသည္။ ခုလို ကတုပ္က်င္းေလးေဆာက္ထားေတာ့ အနည္းငယ္ေတာ့ စိတ္ေအးလက္ေအး ေရးႏိုင္မည္ထင္သည္။



ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းသားဘ၀က စာစီစာကံုးေရးရာတြင္ အေတာ္ခ်ဴခ်ာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသားဘ၀ကခ်ဴခ်ာသည္ ဆိုလို႔ အခုေဒါင္ေဒါင္ျမည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ အခုလည္း မျဖစ္ညစ္က်ယ္အဆင့္သာ..။ ခ်ဴခ်ာပံုက ေခါင္းစဥ္ႏွင့္စာကိုယ္ အျမဲတမ္းတလြဲစီ ျဖစ္ေနတတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ စာကိုေတာ့ စိတ္၀င္တစားေရးသည္။ စာစီစာကံုးေရးရန္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေပးထားလွ်င္ စဥ္းစားၿပီးသည္ႏွင့္ အလ်င္မျပတ္ ခ်ေရးသည္။ နိဂံုးပိုင္းေလာက္ အေရာက္တြင္မွ ကိုယ္ေရးသည့္စာ ကိုယ္ျပန္သတိျပဳမိေသာအခါ ေပးထားသည့္ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ တလြဲစီ။ ဆက္စပ္ေတြးမိသည္မ်ားကို မထိန္းကြပ္ဘဲ လိုက္ေရးသြားမိသျဖင့္ မူလအေၾကာင္းအရာမွေသြဖည္၍ လမ္းေခ်ာ္သြားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဒီေတာ့ နိဂံုးကိုလည္း မယ္မယ္ရရ ဆြဲလို႔မရေတာ့။ မွတ္မွတ္ရရ ဆယ္တန္းတုန္းက ဇြဲရွိျခင္း၏ ေကာင္းက်ဳိးမ်ား (အဲဒီလိုဆန္ဆန္ေခါင္းစဥ္၊ အတိအက်မဟုတ္) ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ကို ခပ္တည္တည္ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ စာစီစာကံုးကို ေျခာက္လေနလို႔ တစ္ပုဒ္မေရးျဖစ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရလွ်င္ ေလာက္ေလာက္လားလားတစ္ပုဒ္ေလာက္ တစ္ခါမွ်ပင္ မေရးဖူးသလို နမူနာမ်ားလည္း ဖတ္ေလ့မရွိ။ အေတြးေတြက ေခါင္းထဲအလိုလိုေရာက္လာသည္။ ဤတြင္ ေတာ္ေတာ္အေတြးအေခၚေကာင္းတဲ့ ငါပါလား၊ ဘ၀င္ေလးတစ္ပဲသားႏွင့္ အားတက္သေရာ စေရးေလေတာ့သည္။

“စင္စစ္ ဇြဲရွိျခင္း၏ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားအေၾကာင္း ထင္ရွားလိုပါက ဇြဲမရွိလွ်င္ ဘာျဖစ္မည္ဆိုသည္ကို စဥ္းစားဖို႔လည္းလိုေပသည္… ” ဟု ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ အစခ်ီကာ တျခားေမးခြန္းေတြ မေျဖႏိုင္သည့္အတူတူ စာစီစာကံုးထိုင္ေရးၿပီး မထူးဇာတ္ခင္းေနလိုက္သည္မွာ စာမ်က္ႏွာ ေျခာက္မ်က္ႏွာေလာက္ ျဖစ္သြားသည္။ တျခားေက်ာင္းသားမ်ား အေျဖလႊာအပ္၊ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္လည္း စာေမးပြဲခန္းထဲက ထြက္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာသျဖင့္ နိဂံုးကို ဘရိတ္အုပ္ၿပီး သတ္လိုက္သည္။ နည္းနည္းျပန္ဖတ္ၾကည့္မွ ဆိုၿပီး ခပ္သြက္သြက္ဖတ္ၾကည့္သည္။ ဇြဲရွိျခင္း၏အက်ဳိးဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အခ်က္အလက္၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုမွ်မပါ၊ ဇြဲမရွိျခင္း၏ ဆိုးက်ဳိးမ်ားခ်ည္းျဖစ္ေနသည္။ ျပန္ဖ်က္ၿပီးအသစ္တစ္ပုဒ္ ေရးရန္လည္း ဇြဲမရွိေတာ့၊ အခ်ိန္လည္းမရွိေတာ့။ ထိုခါးေတာင္းက်ဳိက္လႊဲေနသည့္ စာစီစာကံုးျဖင့္သာ ဆန္႔ငင္ဆန္႔ငင္ ေက်နပ္လုိက္ရေတာ့သည္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ကေလးသံုးၿပီး ျပဳျပင္ရပါသည္။ စာေရးၿပီးမွသာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ေခါင္းစဥ္ထိုးရန္ စဥ္းစားရသည္။ ကိုယ္ဘာေရးမယ္မွန္း ကိုယ္တိုင္ပင္မသိ။ ေရးၿပီးမွ ေခါင္းစဥ္စဥ္းစားသည္။ သို႔တိုင္ စာဦးတည့္ရာေရး၊ ကီးဘုတ္အရိုးမရွိတိုင္း တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ရိုက္ထားျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္၍ ျခံဳမိသည့္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေပးရန္ အခက္ေတြ႕ရသည္။ တစ္ခါတရံ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ နည္းနာကိုယူ၍ စာသားႏွင့္လားလားမွမဆိုင္သည့္ ေခါင္းစဥ္ကိုပင္ အဓိပၸာယ္ေလးသနက္သေယာင္၊ ၀ကၤ၀ုတၱိေယာင္ေယာင္၊ ၀ွက္စာေယာင္ေယာင္ ခပ္တည္တည္ တပ္ရသည္။ ဒါလည္း အဆင္ေျပပါသည္။ နာမည္က ဘာကိုဆိုလိုတာလဲဟုေမးလွ်င္ ညံ့ရာက်မည္စိုး၍လားမသိ၊ မည္သူမွ် ေမးေလ့ေမးထေတာ့မရွိ။

ကၽြန္ေတာ္၏ ပင္ကိုယ္သဘာ၀က အေကာင္းျမင္စိတ္ထက္ အဆိုးျမင္စိတ္ပိုကဲသလား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထင္မိသည္။ Positive Attitude ဟု သံုးႏႈန္းသည့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သေဘာထားကေတာ့ ေကာင္းသည္ဟု ယူဆပါသည္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒ (Optimism) ႏွင့္ အဆိုးျမင္၀ါဒ (Pessimism) ဘယ္သင္းက ေကာင္းသလဲဆိုတာေတာ့ ႏႈိင္းယွဥ္၍ ရမည္မထင္။ တစ္ခုခုကို ပံုေသစြဲကိုင္ထားၿပီး ျပႆနာမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္သင့္သည္ မထင္ပါ။ ပင္ကိုယ္လူ႔သဘာ၀တြင္ လံုးလံုးေကာင္း၊ လံုးလံုးဆိုးဟူသည့္ “အတိႆယ၀ုတၱိ တိမ္းညႊတ္ခ်က္” မ်ဳိး ပါရွိသည္ဟု မွတ္သားရဖူးသည္။ ၀တၳဳ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲတြင္ လူေကာင္းႏွင့္လူဆိုး ဟူ၍ ကြဲျပားေနျခင္းမ်ဳိးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုခုျဖစ္ျဖစ္၊ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ျဖစ္ျဖစ္ အဆိုးႏွင့္အေကာင္း ေရာေထြးေနသည့္ အေျခအေနတစ္ရပ္တြင္သာ တည္ရွိေနျခင္းမ်ဳိးျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ Black and White Thinking ၊ Either or Logic စသည့္ သေဘာတရားမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ဒီေကြ႕ေရာက္ ဒီတက္ႏွင့္ေလွာ္၊ ဒီနား မိေက်ာင္းေခါင္းေပၚ ဒီတက္ႏွင့္သာ ေဆာ္ရပါမည္။

လတ္တေလာ အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ စပ္မိစပ္ရာအေတြးတခ်ဳိ႕ ေခါင္းထဲတြင္ရွိေနသည္။ တစ္ေန႔က အိပ္ယာကႏိုးႏိုးခ်င္း အိပ္ခ်င္မူးတူး အေျခအေနတြင္ အေဖက မ်က္လံုးႀကီးျပဴး၍ ကတိုက္ကရိုက္ သတင္းေပးသည္။ ဘာလဲ… ကမၻာကိုတိုက္မယ့္ ၿဂိဳဟ္ပဲ့ႀကီး ျမင္ေနရၿပီလား…၊ ဘယ္ႏွစ္ဆယ္သားေလာက္ ရွိလဲ၊ ေနျပည္ေတာ္ တည့္တည့္ က်ႏိုင္ေခ် ဘယ္ေလာက္ရွိ သလဲ… စသည္ျဖင့္ ေရေမ်ာကမ္းတင္ ႀကိဳတင္ယူဆခ်က္ မ်ားအား ခဏသိမ္းထားၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ နားေထာင္ေနလိုက္သည္။ အားလံုးသိၾကသည့္အတိုင္း စာေရးဆရာ နီကိုရဲ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ဆို၏။ နီကိုရဲစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ရန္ကုန္တြင္ စာအုပ္ဆိုင္မွငွားၿပီး ျပန္မအပ္ျဖစ္သည့္ကိစၥ ဖ်ပ္ခနဲေခါင္းထဲေရာက္လာသည္။ စာေရးဆရာဆိုတာ ၀ါဒတစ္ခုေအာက္မွာ ေန႔ကိုမေနသင့္ဘူး ဟူသည့္ ကိုဦးေဆြက နီကိုရဲကိုဗ်ဴးခဲ့သည့္ လူေပၚလူေဇာ္ အင္တာဗ်ဴးႀကီးကို သတိရမိသည္။ ဆရာပီမိုးနင္းစကားေျပအေရးအသား ညံ့သည္ဟု အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ခပ္တည္တည္ေျပာ၀ံ့ေသာ နီကိုရဲ၏ သူရသတၱိကို ေတြးမိ၏။ ခုတေလာ ဖတ္မိသည့္ မဂၢဇင္းအေဟာင္းမ်ားတြင္လည္း ထိုကိစၥမ်ားအတြက္ နီကိုရဲကို ေ၀ဖန္သည့္ေဆာင္းပါးမ်ား ဖတ္ခဲ့ရသည္။ စကားေျပာအတိမ္းအေစာင္းရွိလွ်င္ ဤသို႔ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ေဆာ္ခံရတတ္ပါလားဟူသည့္ သင္ခန္းစာႏွင့္အတူ နီကိုရဲကိုယ္တိုင္၏ မိမိကုိယ္ကို ယံုၾကည္မႈလြန္ကဲသည့္ေလသံ ေပါက္ေနသည့္စကားမ်ား … စသည္စသည္ တစ္စကၠန႔္အတြင္းမွာပင္ ဆရာနီကိုရဲႏွင့္ ရင္းႏွီးမႈသိပ္မရွိပါဘဲႏွင့္ (သူ႔စာမ်ား စြဲစြဲလန္းလန္းမဖတ္ဖူးခဲ့ပါဘဲ) အေတြးအမ်ားအျပား ေပၚလာသည္။ ခုေတာ့လည္းဆံုးရွာၿပီေပါ့။ ဒါေတြဘာမ်ားဆန္းပါသလဲ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္ေရး ေနသည့္စာမ်ား၊ ေလွ်ာက္ေျပာေနသည့္ စကားမ်ားကေရာ ဘာမ်ားဆန္းပါသလဲ။ ဂ်ာနယ္လစ္ေၾကာင္ပါးႀကီး တစ္ဦး၏ “ေသရင္ၿပီးၿပီ” ဟူသည့္ တံုးတိတိေဆာင္ပုဒ္ကိုပင္ ေအာင့္သက္သက္ လက္ခံရမလိုလိုပင္။ ဤသို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တရားရွိသေယာင္ေယာင္ လိမ္လည္ဖ်ားေယာင္းၿပီး Facebook ေပၚသို႔ အတင္းအဖ်င္း၊ အျငင္းအခုန္ ဇာတ္လမ္းစရန္ ခုန္၀င္လိုက္ေလသည္။

အေပၚဆံုးတြင္ရွိသည့္ Post က ဆရာနီကိုရဲေသဆံုးသည့္သတင္းႏွင့္ ဆီးႀကိဳေနသည္။ Comment ေတြက မဆံုးႏိုင္သျဖင့္… ေခါက္သိမ္းထားရသည္။ စပ္စပ္စုစု လုိက္ဖတ္ၾကည့္လုိက္သည္။ ;( ၊ X-( ၊ း( ၊ ;O စသည့္ Emoticons မ်ား၊ ၀မ္းနည္းပါတယ္၊ စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ ႏွေမ်ာလိုက္တာ၊ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ကိုေဖာ္ျပသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား အမ်ားအျပားေတြ႕ရသည္။ တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ စိတ္မေကာင္းျခင္းအား ကိုယ္တိုင္စာမရိုက္ဘဲ ေကာ္ပီကူးၿပီး စိတ္မေကာင္းလိုက္ၾကဟန္ေပၚသည္။ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုအမွားေလးေတြ တူေနသည္ကိုပင္ေတြ႕ရသည္။ ေသဆံုးသူအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျခင္းကိစၥ အသာထား၍ ဤသို႔စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျခင္းကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေနရသည္မွာ အနည္းငယ္ထူးဆန္းသလို ျဖစ္ေနသည္။ သာမန္စာဖတ္ပရိသတ္ တစ္ေယာက္အတြက္ ေၾသာ္...ကိုရဲ၀င္းရဲ႕ ကျပက္ကေခ်ာ္ဟာသေလးေတြ မဖတ္ရေတာ့ဘူးဟူသည့္အေတြးႏွင့္ပင္ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ စိတ္မေကာင္းျခင္း ျဖစ္မိေပမည္။ ထို႔ထက္ဘာမ်ား နင့္နင့္နဲနဲျဖစ္စရာအခ်က္ ရွိေနပါသလဲ။ စင္စစ္ ပိုးစိုးပက္စက္ ရိုးသားစတမ္းဆိုပါလွ်င္ “မိမိက အပ်င္းေျပဖတ္စရာတစ္ခု ေလ်ာ့ပါးသြားသျဖင့္ ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနျခင္း” မွ်သာျဖစ္ပါသည္။

ဆရာနီကိုရဲမရွိေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္ အၾကည္ေတာ္၏ ဟဒယရႊင္ေဆးကေလးမ်ားႏွင့္ပင္ ဘ၀အေမာမ်ားကို ကလိထိုးေျဖေဖ်ာက္ရေပေတာ့မည္။ ဤသည္ထက္ပို၍ ဘာမ်ား စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနစရာရွိပါသလဲ…။ ရွိခဲ့လွ်င္လည္း ဘာေၾကာင့္ ေမာင္းတီးျပခ်င္ၾကပါသလဲ ဆိုသည့္အခ်က္ကို အျပစ္တင္လိုျခင္းစိုးစဥ္းမွ်မပါဘဲ ဆက္လက္ေတြးၾကည့္မိသည္။ တကယ္ေတာ့ သတင္းစာထဲ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲျခင္းသတင္းထည့္သလို လုပ္ရပ္မ်ဳိးကို အသြင္ကြဲတစ္မ်ဳိးျဖင့္ ျမင္ရျခင္းသာျဖစ္သည္။ သတင္းစာထဲထည့္ရာတြင္ ဂုဏ္အတြက္ပါသည္။ မိမိသည္ကိုယ္ခ်င္းစာတရားရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း ေငြႏွင့္စက္ေၾကျငာျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ “မိသားစုႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းရပါသည္” ဟူသည့္စာသားသည္ တရား၀င္ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ လိမ္ညာေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေသဆံုးသူကိုေကၽြးေမြးျပဳစုခဲ့သည့္ မိဘႏွင့္ သူ႔မိသားစုအသိုင္းအ၀ိုင္းေလာက္ မည္သူကမွ် “ထပ္တူထပ္မွ်” ၀မ္းနည္းမေနႏိုင္ျခင္းသည္ ဦးထုပ္ေျခာက္လံုးစဥ္းစားနည္းျဖင့္ အေျဖရွာစရာ မလိုသည့္ ရိုးစင္းလွသည့္အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ Comment တြင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျခင္း မ်ားသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ “စာေပကိုတန္ဖိုးထားပါတယ္၊ စာေရးဆရာမ်ားကိုခ်စ္ပါတယ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ျပည့္၀ၿပီး စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့လွပါတယ္” စသည့္ Message မ်ားကို သြယ္၀ိုက္ေသာနည္းျဖင့္ ေဖာ္ျပေနျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိလိုက္ေလသည္။

သို႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကိုႏွင့္ အျခားသူမ်ားကို မသိစိတ္၏ လွည့္စားျခင္းမ်ားသက္သက္မွ်သာျဖစ္သည္ဟု ဆုိလိုျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ စိတ္မေကာင္းျခင္းမ်ား ရွိႏိုင္ပါသည္။ ဤသို႔ ၀မ္းနည္းစိတ္တြင္ ပုန္းကြယ္ေနသည့္ လွည့္စားလိုစိတ္၊ ကိုယ္က်ဳိးစိတ္ကေလးမ်ား ပူးတြဲပါရွိေနျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ရလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔အတူ ထိုကိုယ္က်ဳိးစိတ္ကေလးမ်ားကို ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ မွတ္ခ်က္မ်ား အလ်ဥ္းမေပးလိုပါ။ သတိထားမိရန္ မလြယ္ကူသည့္ သိမ္ေမြ႕ေသာသဘာ၀ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔၏ မသိစိတ္တြင္ထင္ဟပ္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား သိစိတ္ျဖင့္သာသံုးသပ္ၾကည့္ႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ ထိုအခ်က္ကို ၀န္ခံႏိုင္ရန္ “လံုေလာက္သည့္ရိုးသားမႈ” မျဖစ္မေနလိုအပ္ေနမည္ျဖစ္ပါသည္။

သာမန္စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ၊ မိသားစုအတြက္ေရာ မည္သို႔နည္း။ စိတ္မေကာင္း မျဖစ္ၾကရေတာ့ဘူးလားဟုေမးလွ်င္ က်ိန္းေသေပါက္ ၀မ္းနည္းလိမ့္မည္ဟုပင္ ၀န္ခံရေပမည္။ ေသဆံုးသူအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျခင္းသည္ လူ႔ျပည္လူ႔ရြာတြင္ ထူးဆန္းသည့္ခံစားခ်က္တစ္ခု မဟုတ္ေတာ့။ ဘာလို႔စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါသလဲဟု နည္းနည္းထပ္ေပရွည္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္လိုက္စဥ္တြင္ ပုန္းလွ်ိဳးေနသည့္ “အစစ္အမွန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္စရာက” တစ္စြန္းတစ္စေပၚလာသည္။ ေသဆံုးသူက အ၀ီစိတန္းေရာက္သြားမွာ ေသခ်ာေနလို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာလား၊ မေကာင္းသည့္ဘံုတစ္ခုခုကို က်ေရာက္ရန္ ေသခ်ာေနလို႔လားဟု ေမးရလိမ့္မည္။ အမွန္စင္စစ္ ေသဆံုးသူတို႔၏ အနာဂတ္သည္ ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ဟု ေသခ်ာက်နစြာ သိျမင္ႏိုင္သူ “တစ္ဦးတစ္ေလမွ်” ရွိမေနပါ။ အားကိုးစရာ ဖခင္တစ္ေယာက္ဆံုးရႈံးသြားမည့္ သားသမီး၊ အားထားစရာ သားသမီးတစ္ေယာက္ လက္လႊတ္ရသည့္ မိဘႏွင့္ လက္တြဲေဖာ္တစ္ေယာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္ ခ်စ္သူ… စသည္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဆံုးရႈံးျခင္းမ်ားကို ၀မ္းနည္းျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။

ဤတြင္လည္း ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ဆံုးျဖတ္လိုျခင္း လံုး၀ရွိမေနပါ။ “ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ၾကည့္၊ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ေတြးျခင္း”အတြက္ အျပစ္တင္စရာရွိသည္ မျမင္ႏိုင္ပါ။ လူ႔စိတ္သဘာ၀အား ၀တ္လစ္စလစ္အေျခအေနတြင္ ႐ႈျမင္ၾကည့္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ဤသို႔သေဘာထားမ်ားမွာ မေကာင္းဟု ယူဆခဲ့ပါလွ်င္ လူ႔သေဘာတြင္ ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္း ေရာျပြန္းေနသည္ဟူ၍သာ ေျဖသိမ့္ႏိုင္ပါသည္။

တကယ္ေတာ့ ဤအေတြးမွာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါသည္။ လက္မခံခ်င္စရာ ေဆးခါးႀကီး သဖြယ္လည္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ လံုေလာက္ေအာင္ ရိုးသားမႈရွိ၍ လူ႔သဘာ၀၏ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ ဘက္လုိက္ (Bias) မႈမ်ားကို ဆင္ျခင္တံုတရားတြင္သန္႔စင္ၿပီး သံုးသပ္ၾကည့္ပါလွ်င္ ခါးေသာ္လည္း ျငင္းဆန္ဖို႔ ခက္ခဲသည္ကို ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။

မွတ္ခ်က္။ လတ္တေလာအျဖစ္အပ်က္ (ဆရာနီကိုရဲ) ႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ေသျခင္းတရားအေပၚ ဆက္လက္ ေတြးၾကည့္ထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား ထိခိုက္နစ္နာေစလိုေသာစိတ္ထား လံုး၀ မရွိပါ။

ဆက္ရန္..... ►

◄ ေတဇာ ►

Comments

  1. ဘရာဗုိဗ်ာ ေတာ္ရိေလွ်ာ္ရိ ဖတ္စာာ က အေလးအနက္ ေတြးစရာ
    ေတြအပည့္ပဲ ... ။

    ReplyDelete
  2. ခင္ဗ်ားကေတာ့ တကဲ့ စည္းအျပင္ကလူ ျဖစ္ေနပီဗ်ာ ... ေသသူကေသပီ ကြန္႕မန္႕ေရးတဲ့သူေတြလက္ကျမင္းပီးပဲေရးေရး သူ႕ဟာသူေနပါေစဗ်ာ ...ဘာသာမဲ့ေတြက လူ႕က်င့္ဝတ္ေတြကို မၾကိဳက္ဘူးဆိုရင္လဲ ေတာထဲသြားေနေပါ့ဗ်ာ.....ဘာေၾကာင္. england လာေနရေသးလဲ ....ျမိဳ႕ျပလူေနမႈစ႐ိုက္ ထဲမွာေတာ့ ေလာကဝတ္ ဆိုတာရွိေနမွာပဲ... စိတ္ပါပါမပါပါ မိုးလင္းလို႕အလုပ္ေရာက္ရင္ how u doin mate ကေတာ့ လုပ္ေနရတာပဲမဟုတ္လား....နီကိုရဲကိုနာလို႕ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။(ကြၽန္ေတာ္နီကိုရဲ စာအုပ္တအုပ္ဆုံးေအာင္မဖတ္ဖူးပါ)

    ReplyDelete
  3. စည္းအျပင္ကလူ ေနေကာင္းက်န္းမာစြာ စာေရးသားႏိုင္ပါေစ =)

    ReplyDelete
  4. ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စာအေရးအသားေတြ ၾကိဳက္ပါတယ္

    ReplyDelete
  5. ေခါင္းစဥ္ကို ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိ ဟု တပ္ထား၍ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိဖတ္မိရာမွ တစ္ပိုဒ္ၿပီး တစ္ပိုဒ္ ဖတ္မိေသာအခါ အေလးအနက္ ထား ေရးသည့္သေဘာကို ေတြ႔မိသည္။

    စိတ္မေကာင္းျခင္းကို စိတ္မေကာင္းစြာ ဆုိသည့္ အသံုးအႏႈန္းဆန္းကို သတိထားမိသည္...။

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Reynold Aquino, Leading Water Treatment Expert, Announces Unprecedented Black Friday Deals on Premium Water Filters

Los Angeles, California – November 25, 2024  – Reynold Aquino, a renowned authority in water treatment and a prolific writer on water purification technologies, today announced an exclusive Black Friday sale on a range of high-performance water filters. This limited-time offer provides consumers with an exceptional opportunity to access top-tier water filtration systems at significantly reduced prices, ensuring healthier and cleaner water for households across the nation. Aquino, whose expertise is widely recognized through his insightful articles and in-depth analyses of water treatment devices, emphasizes the importance of quality water filtration for overall well-being. "With growing concerns about water contaminants, investing in a reliable water filter is no longer a luxury but a necessity," says Aquino. "Our Black Friday sale is designed to make premium water filtration accessible to everyone, ensuring families can enjoy the peace of mind that comes with knowing ...

“တပင္ေရႊထီး၏ အပ္စိုက္စမ္းသပ္မႈ”

“လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္၍ တူႏွင့္ရိုက္ကာ စမ္းသပ္၏။ ေနာက္မတြန္႔သူကိုသာ သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္၏” ငယ္စဥ္ဘ၀က ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒီလို သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သူရဲေကာင္း ဘုရင့္ေနာင္...လို႔ ကာလအေတာ္ၾကာကထဲက ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားေနခဲ့မိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေ၀ဖန္မယ္လုပ္ေတာ့ မေသခ်ာတာနဲ႔ ေမးစမ္းၾကည့္ေတာ့လည္း အေျဖမွန္မရခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ၀ီကီကိုလည္း ေမ့ေနခဲ့တယ္။ အမွန္က ဒီလိုစမ္းသပ္တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ဟာ “တပင္ေရႊထီး” ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ၀ီကီမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ နန္းတက္ျပီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာ၊ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ တပင္ေရႊထီးမွာ နားထြင္းျခင္း၊ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း အမႈတို႕ကို ျပဳခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ထိုသို႕ေသာအခ်ိန္တြင္ တပင္ေရႊထီးမွာ ထူးဆန္းေသာ အၾကံတို႕ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္၊ ရန္သူဟံသာဝတီ မင္း သုရွင္တကာရြတ္ပိ၏ ပိုင္နတ္ေနျပည္ေတာ္အနီးတြင္ရွိသည့္ ေရႊေမာေဓာ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ထိုနားထြင္းျခင္း၊ ေသွ်ာင္ထံုးျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္လိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာမွဴးမတ္တို႕က အလြန္ရန္မ်ားလွသည္ေၾကာင့္ မလိုအပ္ပဲ မစြန္႕စားရန္ ေလွ်ာက္တင္ေသာ္လည္း၊ ေယာက္ဖေတာ္ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာက ဆႏၵရွိလွ်င္ သြ...

အားနာရင္ ခါးပါတယ္

“အားနာရင္ ခါးပါတယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုေလးတစ္ခု ရွိပါေရာလား။ ျမန္မာပံုျပင္ေတြရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေလရဲ႕။ ပံုျပင္ေလးရဲ႕နာမည္က “အားနာရင္ ခါးပါ” တဲ့။ ဟိုေရွးေရွးတုန္းက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ရွိၾကတယ္တဲ့။ သူတို႔အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးခ်င္း လက္ထပ္ၾကမယ္လို႔ ကတိထားၾကတယ္ဆိုပဲ။ ခက္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုး ေမြးၾကတာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေနေရာ။ ဒီကေလးမေတြ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ကတိအတိုင္း လက္ထပ္ေပးခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဒီမွာတင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ခုလိုေတြးေနမိတယ္တဲ့…။ “အင္း.. ငါသာ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရင္၊ သိပ္ေကာင္းမွာ၊ ဒါဆိုရင္ အေဖလည္း စိတ္မညစ္ရေတာ့ဘူး” ဒီလို ကေလးမေလးရဲ႕ ညည္းသံကိုၾကားေတာ့ သူတို႔အိမ္နားက ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡစိုးႀကီးဟာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္တဲ့။ ဒီ႐ုကၡစိုးႀကီးက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတာ။ သိပ္လည္း အားနာတတ္တာဆိုပဲ။ ၾကံရာမရတဲ့ မိန္းကေလးလည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ လာၿပီး ခုလိုေတာင္းပန္သတဲ့။ “႐ုကၡစိုးႀကီးရယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ သံုးလေလာက္ ေအာက္ပိုင္းခ်င္းလဲရေအာင္ပါ၊ ကၽြန္မ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ျ...